Jump to content

Pomożecie w podjęciu decyzji.Chcę kupić Imprezę.Nie wiem z jakim silnikiem.


wicher123

Recommended Posts

Witajcie.

Na początku powiem tak.Jestem fanem i świrem jeśli cjodzi o subaru.Rajdy kocham,wyścigi też.Subaru impreza była zawsze moim marzeniem.O STI mogę pomarzyć,wiem,że nie poradzę sobie z kosztami tegoż auta.

Szukam dla siebie i rodziny Imprezy w kombi.Teraz mam pytanie i wątpliwości.

Czy dla normalnej rodziny WRX jest dobrym wyjściem.Jak wygląda sprawa eksploatacji,serwis itp.?
Co do spalania..robię rocznie ok 6 może 7tyś km więc spokojnie.

Biorę pod uwagę zwykłe 2.0 chyba 160km lub właśnie WRX.WRX moje marzenie ( w miare realne bo STI odpada)

Chciałbym jednak Was się spytać,jak wygląda sprawa z jazdą na codzień takim WRX.Koszty eksploatacji zabijają w porównaniu ze zwykłym 2.0 ?Czy są zamienniki jeśli chodzi o części tylko naprawy to tylko ASO(cenowo będzie na bank zabijać)
Mógłby ktoś coś więcej mi powiedzieć,pomóc.Nie chciałbym być rozczarowany.Zawsze jeździłem autami bardziej jakby to napisać..znanymi.Vw golf IV,Passa,Renaul,teraz Chrysler Voyager.Przyjdzie czas na zmianę auta i pomyślałem,może to czas by spełnić marzenie swoje największe i mieć subaru?
Będę dysponował kwotą ok 30-35tyś więc widziałem na allegro,że może można coś fajnego upolować.
Bardzo proszę o pomoc,doradztwo,będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

Witam na The Forum. 

 

Na większość swoich pytań, znajdziesz odpowiedź w tym temacie: 

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/4838-wyliczenie-koszty-utrzymania-subaru-imprezy-wrx/

 

 

Pierwsze posty trochę zabijają entuzjazm ale dalej jest już lepiej. 

Poczytaj sobie spokojnie  ;)

 

 

Dla rodziny to może kombi. Są tańsze i często w lepszym stanie  :)

Link to comment
Share on other sites

Kup jakiś japoński, ekonomiczny duowóz w kombi jak potrzebujesz, najlepiej zagazowany do jazdy na co dzień i z familią.

A imprezę traktuj jako drugie auto do zabawy.

Takie moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Po co mu ekonomika 

 

Kup jakiś japoński, ekonomiczny duowóz w kombi jak potrzebujesz, najlepiej zagazowany do jazdy na co dzień i z familią.

A imprezę traktuj jako drugie auto do zabawy.

Takie moje zdanie.

   

 

Po co mu ekonomika i drugi samochód skoro ma przejeżdżać 6-7 tys w roku.

Ja podobnie robię do 500km w miesiącu przy spalaniu 15-17 na 100km koszt 400pln 

na miesiąc.Tak więc nie kalkuluje się mu  mieć dwa dupowozy.

Kolego @wicher123 kupuj pan turbowannę w gt lub wrx i będziesz pan zadowolony :yahoo:

Edited by Makumba
Link to comment
Share on other sites

Kup jakiś japoński, ekonomiczny duowóz w kombi jak potrzebujesz, najlepiej zagazowany do jazdy na co dzień i z familią.

A imprezę traktuj jako drugie auto do zabawy.

Takie moje zdanie.

Masz w 100% rację.Podam Ci mój numer konta.Chętnie przygarnę troszkę kasy,tak na subarynkę właśnie a Voyagerem będę jeździć z rodziną ;)

Co Ty na to? ;)

 

Prawda jest taka,że ciężo mi znaleźć obiektywne opinie na temat WRX  i w ogóle subaru.Na autocentrum,gdzie zawsze się sugerowałem opiniami ludzi,przed kupnem auta,o subaru może jest kilka opinii,więc ciężko mi coś powiedzieć :(

Pytam Was bo chciałem spełnić swoje marzenie,lecz jeśli mam później płakać,wydając 33tyś zł rocznie na eksploatacje auta(tak jak jeden kolega z tematu o WRX) to odpuszczam bo mnie po prostu nie stać na taki luksus ;)

Wtedy może pomyślę o zwykłym 2.0 , ma to 160 KM i chyba będzie musiało wystarczyć.Zaraz może poszukam na  allegro przykładowe ceny różnych części do WRX,tarcze,klocki,amortyzatory,rozrząd itp.Może to mi da jakiś pogląd na temat tego aut i jego eksploatacji ;)

 

Edited by wicher123
Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję,że ktoś z Forumowiczów się nie pogniewa, ale Impreza bez TURBO,to nie Impreza. ..

A już na pewno nie będzie to 100-procentowe spełnienie marzenia o subaru i zawsze będzie ten niedosyt, gdy przejedzie niebieska na złotych z kurnikiem, nawet w kombi :). Impreza bez turbo to po prostu kompakt z 4x4.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego też napisałem do Was drodzy koledzy o poradę ;)
Bo jak pisałem.To może będzie moje pierwsze auto sportowe-mimo,że kombi z duszą i tym pięknym dźwiękiem ;)
Ale .. kupić ok ale później serwisować,utrzymać... ;)
Nie wiem czy każdy lepszy mechanik podoła w naprawach tego auta,czy raczej trzeba będzie szukać wyspecjalizowanych warsztatów?
 

Link to comment
Share on other sites

jestem w podobnej sytuacji, marzę o Subaru od bardzo dawna, plakat z 22b wisiał u mnie w pokoju jak tylko się pojawiło. Teraz mam fundusze podobne do Twoich i również szukam rodzinnego Subaru. Pierwsze o czym pomyślałem to Impreza WRX 2003-2005 (blob). Ostatnio będąc na testach Babci Marasa zadałem mu pytanie odnośnie Subaru dla rodziny. Usłyszałem tylko odpuść sobie turbo oraz diesla, natomiast jak już znajdziesz fajny egzemplarz, to go gruntownie sprawdź. 

 

Pamiętać trzeba, że WRX kombi to już nie są młode auta, więc ryzyko awarii zawsze rośnie, a usunięcie ich jest droższe niż w wolnym ssaku.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej szukać wyspecjalizowanych warsztatów. Oszczędzisz w ten sposób swoje pieniądze, nerwy i czas. Jeżeli,jak piszesz, szukasz SPORTOWEGO kombi,to zapomnij raz na zawsze o Imprezie wolnossacej!!!

Link to comment
Share on other sites

Może troszkę pomoge.Niespełna rok temu zakupiłem Imprezkę 2,0 2008 rok (lanos). Czyli marzenie spełnione.

Po może miesiącu musiałem wymienić sprzęgło, niestety jechałem na wakacje więc ogarnął mi to pierwszy lepszy serwis u Pana Janka, nawet nie wiem co to za wieś była. W tydzień się uporali. I musiałem wracać biedniejszy o 2 kółka. Później było troszkę szastania kasą i kłótnie z kobietą bo więcej kasy na  autko wydaje niż na nią i mieszkanie.

Z problemików to raz miałem awarie wtryskiwacza (świece, kontrole itd. wyniosły mnie około 600), po czym okazało się że padł wtryskiwacz od gazu (taaak LPG) i znalezienie mechanika plus jego robocizna (instalacja holenderska od SUBARU) pochłonęła kolejne 800. Autko śmiga i ciągle morda mi się uśmiecha. Czy warto?

WARTO!

Ale z WRXem już bym sobie nie poradził finansowo.

Choć może kiedyś spróbuje, na razie powstają plany mnożenia kucyków pod maską mojej księżniczki.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem przy rocznych przebiegach 6kkm koszty utrzymania WRXa nie będą wygórowane. Sam miałem dylemat wolny ssak czy WRX. Wybór padł na WRXa i wcale tego nie żałuję :D

Link to comment
Share on other sites

 

marzę o Subaru od bardzo dawna, plakat z 22b wisiał u mnie w pokoju jak tylko się pojawiło.

 

 

attachicon.gif10341581_810178032327789_6873480735670701678_n.jpg

 

;)

 

 

No bardzo ładne zdjęcie.....:)

 

powiem tylko że latał najwyżej niż wszyscy... :biglol: :biglol: :biglol:

 

większość zwalniała na tym punkcie... ale nie Maras....:) i dobrze!!! :)

 

ogladałem dzisiaj blotniki....koła weszły tez chyba do środka...:)

Link to comment
Share on other sites

6-7 tyś rocznie? Tyle przejechałem swoim Forkiem XT od momentu kupna do teraz. Zepsuło sie...... nic. Myślę że w tej kwocie spokojnie znajdziesz WRX kombi, jak jeszcze odpuścisz kolor niebieski to jeszcze zostanie trochę $$$ na rozruch - tu myślę, że tkwi sedno sprawy. Znajdź zdrowy, niemodzony zbytnio egzemplarz, zostaw sobie zapas 5000 zł  i porządnie go doinwestuj na starcie - będziesz miał spokój. LPG omijaj, bo przy tych przebiegach potencjalne problemy i babranie się z diagnozą w nienajmłodszym już aucie nie są tego warte (ale to tylko moja opinia). Miałem Subaru NA i teraz mam turbo, to 2 zupełnie różne auta...

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

 

 

Mam nadzieję,że ktoś z Forumowiczów się nie pogniewa, ale Impreza bez TURBO,to nie Impreza. ..

Ja też mam nadzieję, że się nikt nie pogniewa, ale Impreza w kombi to nie Impreza.

 

A co do faktu posiadania 2 samochodów to nie musisz mieć worka pieniędzy żeby je kupić i utrzymać.

No chyba, że dla Ciebie auto starsze niż 5 lat to już zabytek?

Ja rzeczywiście przejeżdżam trochę więcej w roku niż 6k km, więc u mnie to się sprawdza. Poza tym, gdy jedno auto się spsuje, to jeżdżę drugim.

Link to comment
Share on other sites

 

Mam nadzieję,że ktoś z Forumowiczów się nie pogniewa, ale Impreza bez TURBO,to nie Impreza. ..

Ja też mam nadzieję, że się nikt nie pogniewa, ale Impreza w kombi to nie Impreza.

 

A co do faktu posiadania 2 samochodów to nie musisz mieć worka pieniędzy żeby je kupić i utrzymać.

No chyba, że dla Ciebie auto starsze niż 5 lat to już zabytek?

Ja rzeczywiście przejeżdżam trochę więcej w roku niż 6k km, więc u mnie to się sprawdza. Poza tym, gdy jedno auto się spsuje, to jeżdżę drugim.

 

Ja bym wolał 225 koni,i inny zawias i hamulce w kombi, niż 125 koni w sedanie :P. A poza tym po co utrzymywać dwa samochody, jeśli np. drugim nie jeździ żona, zamiast mieć jeden lepszy? Oczywiście pomijam sytuację, kiedy oba te samochody ma się dla przyjemności, np STI i A8 :)

Link to comment
Share on other sites

@Bright, z tym kombi to był taki żarcik :P

Choć po prostu Impreza kombi mi się nie podoba.

Jeśli do mnie pijesz to mam 115 KM, a nie 125, także wypraszam sobie :P Ale auto kupowałem głównie do zabawy w zimę i na luźnych nawierzchniach, do czego 115 KM spokojnie starczy, a i teraz daje przyjemność z jazdy.

Tak czy inaczej.

Impreza miała być autem bezkompromisowym z napędem 4x4.

A tymczasem produkcja modeli N/A i kombi to jest nic innego jak pójście na pewne kompromisy.

Link to comment
Share on other sites

Spoko, po prostu wydaje mi się, że przy budżecie 30-35 tysięcy i przebiegach w okolicy 6-7 tysięcy rocznie śmiało można znaleźć coś przyzwoitego i nie iść w półśrodki. Ja po lekturze forum cały czas nasłuchuję stukającej panewki, strzelającej wiskozy, itp. Tak strasznie chyba jednak nie jest, bo przez 30 tysięcy kilometrów(czyli przez 5 lat użytkowania założyciela tematu) póki co, odpukać, nic mi jeszcze nie padło, więc subaru turbo wcale nie musi być skarbonką bez dna. Dbać, odpowiednio serwisować, a powinno dzielnie służyć i dawać radochę :). No i pamiętajmy, że tematy w technicznym są zazwyczaj wtedy, kiedy coś się komuś stanie, a nikt nie informuje o kolejnych bezawaryjnie przejechanych kilometrach ;).

Link to comment
Share on other sites

 

Miałem podobny dylemat 3 lata temu. Szukałem forka, marzył mi się oczywiście turbo. Dylemat był tym większy, że przedtem jeździłem wyłącznie mega tanimi w eksploatacji VW, głównie w dieslu. Wiadomo, passat diesel, rocznik 94, 5-6 litrów na 100km, części tanie jak barszcz i dostępne wszędzie od ręki. Nie jestem typem, który widzi koszt utrzymania auta na górze listy miesięcznego budżetu więc dość mocno obawiałem się subaru. Kupiłem forka 99 z turbo. Od razu był przeznaczony do gazu. Jeśli chodzi o koszty to byliśmy teraz z żoną na weekend w Sandomierzu. Ładna trasa, jechaliśmy wolno podziwiając krajobraz, przejechałem 315km za 80 zł, co mnie samego mocno zdziwiło. W mieście wychodzi trochę gorzej.

 

Z większych wydatków (z wymianą):

- na początku padnięta wiskoza – przy przebiegu 200kkm ma prawo być zużyta. Koszt z wymianą i olejem 1000 zł (używana). Turbo czy nie turbo koszt ten sam.

- jakoś potem łożysko tył – w sumie chyba 350 zł – też beż różnicy turbo czy nie

- świece i przewody NGK – razem ok. 380 zł – w wolnym ssaku pewnie podobnie

- rozszczelniona chłodnica – 550 zł – j/w

- paski klinowe z wymianą 100 zł j/w

- wymieniałem też całe hamulce, sprężyny z przodu, tuleje z przodu, jakąś końcówkę – ceny normalne

- do wymiany mam amory z tyłu, które muszę wymienić razem ze sprężynami – w sumie pewnie z 1500 zł z wymianą. W wolnym ssaku nie musiałbym wymieniać sprężyn

 

OK, jest drożej niż w passacie :). Ale to są koszty porównywalne z serwisem skody fabii, fiata panda czy innych podobnych nowych samochodów. Nie mam koła dwumasowego, pompowtrysków i innych cudów, które w nowszych samochodach potrafią zrobić niezłe koszty. Byłby problem, gdyby konieczny był remont silnika, co jest akurat bardziej prawdopodobne w turbo niż N/A. Poza tym niespecjalnie dużo widzę różnic w kosztach utrzymania turbo i N/A przeznaczonego do jazdy codziennej. Acha, sprzęgło jest sporo droższe w turbo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...