Domi Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Witam. Mam subaru impreza z 2006 (160 km) i chciałbym poprawić jakość dźwięku.Przejrzałem forum ale dostałem .Dużych modyfikacji typu wymiana kolektora wolał bym nie czynić. Ograniczył bym się do tłumika końcowego. Tylko teraz jaki ? Wrx,Prodrive czy Sti a może innej firmy ? Mam jeszcze pytanie co do wymiany rozrządu. Czy zamiennik NTN, Koyo z paskiem Mitsuboshi albo oryginał subaru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Samym końcowym wiele nie zdziałasz. Efektem zbliżysz się do wściekłego BMW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domi Posted June 8, 2014 Author Share Posted June 8, 2014 Tak więc bez wymiany całego kompletnego wydechu nie ma co startować. Liczyłem że coś ciut się uzyska. Miło by było uzyskać ten bulgot. A jak z rozrządem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Z rozrządem nie wiem, więc nie będę wprowadzał Cię w błąd. Jeśli chodzi o bulgot to kolektor równoległościowy tylko i wyłącznie załatwi sprawę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Kolektor różnoodległościowy. Ja u siebie miałem backbox STi i miało to podstawową zaletę - niską cenę. A i dźwięk uległ poprawie, ale bardziej w zakresie barwy niż głośności. Gietek to to nie był. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest splawikx Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Ja ostatnio robiłem kolektor z moim GD MY06, 160km. No i jest świetnie ... samym wydechem tylko dodasz basu i auto będzie brzmiało jak golf 3 z tłumikiem jakich u nas na drogach jest wiele . Chcesz mieć bulgot, to masz dwa wyjścia: 1. zmienić auto na GT/WRX/STI, 2. zmienić kolektor w swoim wolnossaku. Ja wybrałem opcję nr. 2. Kolektor zmieniłem jakieś 2 tygodnie temu, jak na razie 0 problemów, wszystko śmiga świetnie, no a co do kosztów to wyniosło mnie to 650 zł . Teraz tylko dokupiłem tłumik końcowy przelotowy i wymieniam jutro. Będzie pięknie gadał . W razie pytań pisz tu lub na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domi Posted June 8, 2014 Author Share Posted June 8, 2014 Czy ten kolektor to ma być od np. WRX i czy dalsze połączenie seryjnego układu wydechowego z kolektorem od WRX będzie pasowało lub trzeba będzie modyfikować układ (nowy kolektor czy może być używany?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Czy ten kolektor to ma być od np. WRX i czy dalsze połączenie seryjnego układu wydechowego z kolektorem od WRX będzie pasowało lub trzeba będzie modyfikować układ (nowy kolektor czy może być używany?) Przy kolektorze z WRXa w NA będzie Ci brakowało jednego drobiazgu - turbiny. W WRX od kolektora idzie do turbo uppipe, później jest turbo, a od turbo idzie downpipe. Musiałbyś sporo pokombinować, żeby to zagrało u Ciebie, gdzie za kolektorem jest katalizator, a później dalsza część wydechu. Ale o ile pamięć mnie nie myli ktoś na forum już to robił. Albo możesz pokombinować ze swoim kolektorem wydłużając kanały. Też temat znany na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonnt Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Rafcio moze poprostu zdradz koledze tajemnice co zrobiłes za te 650 zl czy ktos rzezbil czy kupiłes nowy kolektor czy co. A z tego co się orientuje to sama wymiana kolektora wystarczy no i tlumnik ,żeby było głosniej. Ja kolektor miałem ze starego Legacy ale to nowych imprez nie wiem co kłada moze sie kto pochwali:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Ja za 650 zł nic nie zrobiłem, może niech splawikx coś napisze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest splawikx Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Już piszę, a raczej wklejam link: http://d.peku33.net/public/Bulgot/. Robiłem prawie wszystko (+ trochę dodatków od mojego mechanika) jak w tym artykule od peku33. U mnie po krótce wyglądało to tak: 1. kolektor z WRX z osłonami 2. wyjście rurą od kolektora w dól do wydechu 3. Dorobienie gniazda na drugą sondę + przedłużanie kabla sondy 4. reszta wydechu standard 5. + dzisiaj doszedł przelot na końcu i jest super. z silencerem w sam raz na podróż, a jak chcę mieć głośniej to go wyciągam i słychać mnie zza kilku bloków Jakies 7h roboty w warsztacie. Przycinanie rur itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettenhund Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 splawikx podpowiedz jeszcze jaki katalizator zamontowałeś? Rozumiem, że uniwersalny tylko czy ma jakieś spec wymagania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest splawikx Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Katalizator został standardowy, tam nic nie przerabiałem. Czyli patrząc na zmiany od początku wydechu: (N) Kolektor WRX z sondą - (N) wyprowadzenie rury w dół do wydechu - (N) druga sonda - (S) katalizator standardowy - (S) tłumik środkowy standardowy - (N) tłumik końcowy wymieniony na przelotowy. (N) - nowa część (S) - stara część Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domi Posted June 17, 2014 Author Share Posted June 17, 2014 Prześledziłem fora i wasze odpowiedzi i wybrał bym opcje z wymianą kolektora tyle że: zakupił bym używany kolektor WRX z sondą i połączył bym dalszą część z seryjnym wydechem (oczywiście modyfikacje z dopasowaniem wyjścia, kolanko) plus puszką byle by nie mocno kombinować a za razem uzyskać w miarę znośny bulgot ewentualnie później wstawić końcową puszkę H&S itp. Czy taki sposób zda egzamin? Relacja Peku 33 wzorowa!!! Czekam na info . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest splawikx Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 No to zrobisz tak jak ja. Tylko pamiętaj o gnieździe na drugą sondę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domi Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 A jak wygląda sprawa sondy . Czy te które mam seryjne sondy będą pasowały do kolektora WRX( kolektor z 2001 roku)? Jak z tym przedłużeniem sondy ( skąd te kable,jaka długość tego przedłużenia ma być? ) .Ewentualnie kupić używkę kabli sondy i spasować ( cięcie ,lutowanie i kołnierz termo)? Gdzie zamontować sondę (przed katalizatorem,na wyjściu z kolanka )?Foty masz ze swojej realizacji? Dużo pytań zadaje ale wolał bym mieć dokładnie zrobione i bez żadnych problemów z check silnika . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest splawikx Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Niestety nie mam fot. Ale to przed katalizatorem mi montowali. Muszą zrobić gniazdo na drugą sondę, no i dodatkowo przedłużyć jej kabel. Tam to jakis elektryk robił, więcej info nie mam niestety. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now