Jumpman Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Takie pytanie, może ktoś przerabiał. 200m od domu wybudowali mi garb zwalniający. Niestety jego konstrukcja jest taka , że niezależnie od szybkości z jaką go pokonuję szoruję podwoziem i wydechem o garb. Dziennie przejeżdżam tędy 4 razy ,a więc jakieś... 1460razy rocznie. Nie trudno się domyślić jak auto będzie wyglądać za rok - najpierw goła blacha, potem rdza. Czy mogę z urzędu wyegzekwować jakieś odszkodowanie za zniszczenia ,które będą się odnawiać ? Auta wcale nie mam przesadnie niskiego - na innych garbach w mieście nie ma problemu. Nie powiem dosyć się rano wkurzyłem, nawet utwardzonej drogi do do samego domu nie ma, a garb postawili. :angry: Garb niech sobie jest, nawet dobrze bo wariaci tam pałują czasem, ale dlaczego mam się godzić na dewastację samochodu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Są jakieś odgórne wytyczne co do parametrów garbów względem okilicy. Tzn. (o ile dobrze pamietam), w zalezności od okolicy garby mają określone wymiary. Ale nie pamiętam gdzie to widziałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemo76 Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 z czego ten garb zrobiony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted June 7, 2014 Author Share Posted June 7, 2014 Z kostki na asfalcie. Jest krótki - przejadę przednią osią to tył jest jeszcze przed nim, a garb pode mną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemo76 Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 zgłoś myślę problem do zarządcy drogi, jak to nie pomoże zawieś się i wezwij policję, albo młoteek kilkukilogramowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Kup forka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted June 7, 2014 Author Share Posted June 7, 2014 Z tego co widzę to przepisy są "takie se" jedyne pod co mogę się podczepić to Dz. Ustaw Nr 220 Poz 2181 "Dopuszczalna prędkość, przy której samochód osobowy średniej wielkości może przejechać przez próg bez wyraźnych niedogodności ruchu oraz bez zagrożenia niebezpieczeństwa" Problem w tym, że szorowanie podwoziem jest nawet przy 3km/h... Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Max wys. garbu to chyba 10 cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 @@Jumpman, tu znajdziesz potrzebne informacje: http://www.znaki.pl/DziennikUstawNr220/Urzadzenia_do_ograniczania_predkosci_%20pojazdow.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted August 4, 2014 Author Share Posted August 4, 2014 (edited) Ok, donoszę jak się temat rozwinął: 21 lipca napisałem pismo co o tym myślę do sołtysa. Sołtys przekierował do Urzędu Gminy. Gmina do mnie i dw Policji i Sołtysa , że garb jest super i zrobili pomiary i wszystko zgodnie z przepisami. Więc jak się wkurzyłem wziąłem papiery i poszedłem do Urzędu i ta sama gatka. Chcieli mnie zmyć i ,że mam wolniej jeździć. No to mówię, że jak tylko auto wyjdzie od mechanika (notabene uszkodzona poduszka skrzyni prawdopodobnie na tym garbie) to przyjeżdżam po kogoś z urzędu i jedzie ze mną kontrolując prędkość. Przyjęto moją propozyję rozszerzając ją o Policję i wykonawcę w roli komisji (to chyba miało mnie postraszyć). Przyjechałem po Panią i bez policji i bez wykonawcy przejechałem tam z prędkością 20km/h - ograniczenie jest do 30km/h(BUM! i wielkie oczy). Drugi raz wracając "Niech Pan tak bokiem przejedzie może jednym kołem na poboczu" i teraz prędkość patrolowa - jeszcze nawet wskazówka nie drgnęła i... BUM! Znowu wielkie oczy. Mówię.... to co , teraz 30km/h jak na znaku ? Wracając przejechałem wszelkie inne możliwe garby w mieście z prędkością dość sporą udowadniając ,że jednak coś jest nie tak skoro nigdzie indziej coś takiego się nie dzieje dodając ,że przez 30 lat płacenia podatków nie mamy ani asfaltu, ani kanalizy, ani gazu za to jest garb Efekty takie ,że 4 dni po przejażdżce dziś od rana trwają prace Tylko teraz tak myślę, wybory idą - może dlatego tak szybko i gładko to poszło Edited August 4, 2014 by Jumpman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Gratuluję rozwiązania problemu. Dla pocieszenia http://www.topgear.com.pl/zdjeli-prog-zwalniajacy-dla-wlasciciela-lexusa-lfa,aktualnosci,artykuly,1849 Co prawda news z przed roku ale i tak fajny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Efekty takie ,że 4 dni po przejażdżce dziś od rana trwają prace Gratulacje. Fajnie, że uda się to zakończyć. Prawdopodobnie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Mam ten sam problem, a nawet 2 problemy... tzn. 2 progi. Forkiem idzie gładko, ale Impreza przechodzi na styk. Wysokość w sumie jest do łyknięcia, ale nie ma łagodnego najazdu, wjeżdża się prawie jak na krawężnik. Ciekawe czy zdziałam coś jeżeli mój samochód nie ociera o próg. Generalnie sam próg mi nie przeszkadza, ale niech będzie taki jak przewiduje norma. Problem jest dotkliwy zimą, bo ta droga ma 10 kategorię odśnieżania czyli "tam nie odśnieżamy". Są zmrożone koleiny, a do tego te progi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
x.x Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Brawo za postawę i pozdrawiam tych co muszą codziennie zaliczać dwa tuziny progów, garbów i innych konstrukcji jadąc Orszady na Ursynów. Z tym też ktoś powinien zrobić porządek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now