vibra-tel Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Witam. Mam GT 99 Zacząłem ostatnio trochę upalać auto na torach. Mam silnik po remoncie i chciałbym się o niego jak najlepiej zatroszczyć. Na takich krótkich odcinkach i wysokich obrotach na pewno jest pod maską piekiełko. Stąd pytanie czy większy kurnik znacząco więcej chwyta powietrza? Czy ma ktoś doświadczenie w tym temacie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 (edytowane) Pod maska to Ci sie raczej od tego nie schlodzi za bardzo, bo to powietrze, ktore jest lapane przez kurnik to ma raczej na intercooler leciec. Co nie zmienia faktu, ze na intercooler lepiej jak leci wiecej powietrza - troche wiekszy kurnik akurat w tym celu nie zawadzi. Pomoze to moze przeciwdzialac nieco nagrzewaniu sie intercoolera od tego goraca spod maski. Ale cudow to sie tutaj nie nadziala o tyle, ze chwila postoju, bez nawiewu, i tmic znow sie bedzie nagrzewal. Edytowane 6 Czerwca 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilwro Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 kubie kurnik ori od sti bloba, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Przede wszystkim jeżeli jeszcze tego nie masz to zainstaluj wskaźnik temp i ciśnienia oleju bo to ma ogromne znaczenie przy upalaniu a nie chłodzenie intercoolera. Jeżeli Ci się faktycznie grzeje ponad normę to zastanów się jak temp. oleju obniżyć. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Dokladnie. Kup gajgery z temperatura/cisnieniem oliwy, a ja bym dorzucil do tego jeszcze egt. Bo przy upalaniu, to akurat intercooler to jest dobrze owiewany (nawet jak pojedziesz ostudzic auto po przejechaniu paru koleczek). A temperatura oliwy do 120 stopni spokojnie moze dosjść, a Ty tego nawet nie zauwazysz ... A z obnizaniem temperatury to zbyt duzo opcji nie ma. Chlodnice oleju wrzucic i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vibra-tel Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 A co myślicie o spięciu wentetylatorów na krótko np. na czas treningu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 (edytowane) Ale po co, na co w jakim celu ? Co Ty chcesz osiągnąć ? Włóż sportowy termostat, chłodzenie intercoolera CO2, wytnij dodatkowe "dziury" w masce.... A jak już napisałem. Przy upalaniu kurnik/intercooler to mały pikuś. Grzeje się skrzynia biegów/wiskoza/dyfer/hamulce/olej silnika. Także jeśli nie monitorujesz temperatur, nie schładzasz auta po paru okrążeniach tylko jeździsz kółko za kółkiem to ja temu silnikowi dobrze nie wróżę. Edytowane 9 Czerwca 2014 przez Tranquilizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 I zaraz i tak prom kosmiczny wyjdzie. O ile sie nie buduje auta realnie sportowego, to nie ma co cudowac przesadnie. Lej paliwo, upalaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vibra-tel Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 No właśnie. Może sprecyzuje, że to moje upalanie na torze odbywać się będzie raz na miesiąc max Mimo wszystko chciałbym jakoś o ten silnik zadbać małym kosztem aby zminimalizować wystąpienie dużego kosztu Wydaje mi się, że spięcie wentylatorów to chyba nie jest duży koszt i problem (choć absolutnie nie jestem expertem) - najlepiej aby przełącznik był pod maską (choć nie wiem czy to wykonalne i praktykowane. Z chęcią też posłucham waszych rad nawet (a może szczególnie) tych podstawowych jak dbać o autko na takich wypadach. PS. A propos sportowego termostatu - można troszkę szerzej jak to działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) Otwiera się przy niższej temperaturze; zamiast 80 stopni Celsjusza ten otworzy się przy 68. A co do dbania o auto to zostało już napisane Edytowane 10 Czerwca 2014 przez Tranquilizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się