Jump to content

Czy większy kurnik lepiej chłodzi intelcooler?


vibra-tel
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam GT 99

Zacząłem ostatnio trochę upalać auto na torach. 

Mam silnik po remoncie i chciałbym się o niego jak najlepiej zatroszczyć. 

Na takich krótkich odcinkach i wysokich obrotach na pewno jest pod maską piekiełko. 

Stąd pytanie czy większy kurnik znacząco więcej chwyta powietrza?

Czy ma ktoś doświadczenie w tym temacie?

Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Pod maska to Ci sie raczej od tego nie schlodzi za bardzo, bo to powietrze, ktore jest lapane przez kurnik to ma raczej na intercooler leciec.

 

Co nie zmienia faktu, ze na intercooler lepiej jak leci wiecej powietrza - troche wiekszy kurnik akurat w tym celu nie zawadzi.

Pomoze to moze przeciwdzialac nieco nagrzewaniu sie intercoolera od tego goraca spod maski.

Ale cudow to sie tutaj nie nadziala o tyle, ze chwila postoju, bez nawiewu, i tmic znow sie bedzie nagrzewal.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim jeżeli jeszcze tego nie masz to zainstaluj wskaźnik temp i ciśnienia oleju bo to ma ogromne znaczenie przy upalaniu a nie chłodzenie intercoolera. Jeżeli Ci się faktycznie grzeje ponad normę to zastanów się jak temp. oleju obniżyć.

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie. Kup gajgery z temperatura/cisnieniem oliwy, a ja bym dorzucil do tego jeszcze egt.

Bo przy upalaniu, to akurat intercooler to jest dobrze owiewany (nawet jak pojedziesz ostudzic auto po przejechaniu paru koleczek). A temperatura oliwy do 120 stopni spokojnie moze dosjść, a Ty tego nawet nie zauwazysz ...

A z obnizaniem temperatury to zbyt duzo opcji nie ma. Chlodnice oleju wrzucic i po sprawie.

Link to comment
Share on other sites

Ale po co, na co w jakim celu ?

Co Ty chcesz osiągnąć ?

Włóż sportowy termostat, chłodzenie intercoolera CO2, wytnij dodatkowe "dziury" w masce....

 

A jak już napisałem. Przy upalaniu kurnik/intercooler to mały pikuś. Grzeje się skrzynia biegów/wiskoza/dyfer/hamulce/olej silnika. Także jeśli nie monitorujesz temperatur, nie schładzasz auta po paru okrążeniach tylko jeździsz kółko za kółkiem to ja temu silnikowi dobrze nie wróżę.

Edited by Tranquilizer
Link to comment
Share on other sites

No właśnie.

Może sprecyzuje, że to moje upalanie na torze odbywać się będzie raz na miesiąc :) max

Mimo wszystko chciałbym jakoś o ten silnik zadbać małym kosztem aby zminimalizować wystąpienie dużego kosztu :)

Wydaje mi się, że spięcie wentylatorów to chyba nie jest duży koszt i problem (choć absolutnie nie jestem expertem) - najlepiej aby przełącznik był pod maską (choć nie wiem czy to wykonalne i praktykowane. 

Z chęcią też posłucham waszych rad nawet (a może szczególnie) tych podstawowych jak dbać o autko na takich wypadach. 

PS. 

A propos sportowego termostatu - można troszkę szerzej jak to działa

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...