hati Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Męczę temat tylnej szpery płytkowej i nie moge na forum znalezc jednoznacznej odpowiedzi czy do wrxa GD, gdzie mam w tej chwili dyfer R160 ze zwyklym wiskiem, podejdzie dyfer R180 - co by trzeba zmienic razem z dyfrem? Półosie są w R180 chyba o 2 mm grubsze od strony dyfra ? A co z piastami? Czy mogą zostac moje ori? Wał napedowy - czy tutaj tez jakas zmiana jest potrzebna? Dlaczego R180 ? Dlatego ze jest wiekszy, GD jest ciezszy od starszego modelu wiec R180 chyba sie tutaj lepiej nadaje , do tego duzo taniej mozna kupic caly dyfer R180 ze szperą niż szpere do 160-tki. CHętnie poczytam wszystkie uwagi, bo nabrałem juz 100% pewnosci ze potrzebuję tego modu Pozdrawiam hati Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 (edited) Wraz ze zmianą półosi będzie trzeba zmienić piasty, wał zostaje. Edited June 5, 2014 by Pawlo20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 (edited) A to jest piasta dalej 5x100 czy juz piasta 5x114 ? Pytam dlatego ze nie jestem pewien czy w modelach STI z lat 99/00 wystepowal ten rozstaw srub. Dyfry R180 na pewno wystepowaly Edited June 5, 2014 by hati Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Sti do 2004 miały piasty 5x100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 oczywiście musisz mieć dyfer z przełożeniem pasującym do Twojej skrzyni, oraz przy zmianie dyfra, półosi i piast, nie zapominaj o hamulcach .... trochę zmian jest, ale nie jest to niemożłiwe, już kiedyś widziałem wrx'a z tylnym dyfrem od sti PS.szukałeś podobnych tematów na zagranicznych forach ? w usa i w australii często mają takie zwariowane pomysły http://www.perth-wrx.com/vb/mechanicals/55488-r180-rear-end-setup.html http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1141090 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 A pewnie ze poszukam jeszcze Natomiast w swietle tej wypowiedzi Sti do 2004 miały piasty 5x100 dalej pytanie jest otwarte - czy mając dyfer z sti R180 , da si edobrac półosie tak zeby pasowaly do tego dyfra i do piast 5x100 (co by mnie bardzo ucieszyło ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Nie da się, chyba, że sobie zrobisz spawaną hybrydę półośkową Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Piter, dzieki za linki, poczytam. O przelozeniu pamietam - w sti wystepowaly akurat 3.54, czyli tak jak u mnie. Jak rozwiaze problem z polosiami to bede juz ukladal liste zakupow NIe chce wymieniac pol auta bo to juz sie robi sporo drozej od szpery do dyfra 160 (zawiecha, hamulunek, kola ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 czy mając dyfer z sti R180 , da si edobrac półosie tak zeby pasowaly do tego dyfra i do piast 5x100 Da się. Nie da się, chyba, że sobie zrobisz spawaną hybrydę półośkową Nie było R180 i piast 5x100 w STi New Age a nawet wcześniejszych modelach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 (edited) Widze nie odpuszczasz Finalnie taniej wyjdzie kupić szperę do dyfra R160, a w przyszłości będzie łatwiej odsprzedać jeśli będzie taka potrzeba. Dyfer R180 ze szperą można kupić taniej, ale to tego półosie, zwrotnice, hamulce. Wał ten sam. Edited June 5, 2014 by ryjeks Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Ryjeks, no jak mam odpuscic ? Przeciez to sama zabawa Ale na 100% byly dyfry R180 ktore chodzily w zestawie z piastami 5x100 , byly to STI RA z lat 99/00 . WIec skoro takie byly to znaczy ze i polosie jakos powinno dac sie dopasowac. Cybel chyba wie ale nie powie Albo sie mylę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 No ale czy ktoś pisze, że nie ma ? Piasty 5x100 były do 2004 roku chyba. W sumie dobre pytanie, jakie są półosie w RA 99/00 ? Albo inaczej jakie są zwrotnice w RA 99/00 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Ryjeks ,no napisal kolega wyzej cyt: Nie da się, chyba, że sobie zrobisz spawaną hybrydę półośkową Spawanie odpada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Ale na 100% byly dyfry R180 ktore chodzily w zestawie z piastami 5x100 , byly to STI RA z lat 99/00 Były jeszcze TypR z tych roczników,chyba. Ale zakup półosi z tych modeli i zwrotnic,to łatwy i szybki nie będzie,pozostaje jeszcze pytanie o ich stan i kondycję. Wyjścia są dwa,robisz półosie i przeguby hybrydowe na zamówienie,też nie łatwe i szybkie,albo stosujesz półosie i zwrotnice z STi New Age.Przeróbka tania nie jest,ale wszystkie części masz dostępne,czy używane czy nowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 ,albo stosujesz półosie i zwrotnice z STi New Age Ale to juz rozumiem zwiazane z przejsciem na rozstaw srub 5x114 (czyli to drugie wyjscie) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Przecież STi miały też piasty 5x100,do 2004 każdy model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Czegos tu nie kumam. Czyli jesli piasta od STI jest 5x100 to rozni sie czyms od piasty wrx 5x100 ? Otwór na wieloklin jest jakis wiekszy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Czegos tu nie kumam. Czyli jesli piasta od STI jest 5x100 to rozni sie czyms od piasty wrx 5x100 ? Otwór na wieloklin jest jakis wiekszy? sprawdź : http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_7/train/ http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_21/train/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now