hati Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Męczę temat tylnej szpery płytkowej i nie moge na forum znalezc jednoznacznej odpowiedzi czy do wrxa GD, gdzie mam w tej chwili dyfer R160 ze zwyklym wiskiem, podejdzie dyfer R180 - co by trzeba zmienic razem z dyfrem? Półosie są w R180 chyba o 2 mm grubsze od strony dyfra ? A co z piastami? Czy mogą zostac moje ori? Wał napedowy - czy tutaj tez jakas zmiana jest potrzebna? Dlaczego R180 ? Dlatego ze jest wiekszy, GD jest ciezszy od starszego modelu wiec R180 chyba sie tutaj lepiej nadaje , do tego duzo taniej mozna kupic caly dyfer R180 ze szperą niż szpere do 160-tki. CHętnie poczytam wszystkie uwagi, bo nabrałem juz 100% pewnosci ze potrzebuję tego modu Pozdrawiam hati Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) Wraz ze zmianą półosi będzie trzeba zmienić piasty, wał zostaje. Edytowane 5 Czerwca 2014 przez Pawlo20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) A to jest piasta dalej 5x100 czy juz piasta 5x114 ? Pytam dlatego ze nie jestem pewien czy w modelach STI z lat 99/00 wystepowal ten rozstaw srub. Dyfry R180 na pewno wystepowaly Edytowane 5 Czerwca 2014 przez hati Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Sti do 2004 miały piasty 5x100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 oczywiście musisz mieć dyfer z przełożeniem pasującym do Twojej skrzyni, oraz przy zmianie dyfra, półosi i piast, nie zapominaj o hamulcach .... trochę zmian jest, ale nie jest to niemożłiwe, już kiedyś widziałem wrx'a z tylnym dyfrem od sti PS.szukałeś podobnych tematów na zagranicznych forach ? w usa i w australii często mają takie zwariowane pomysły http://www.perth-wrx.com/vb/mechanicals/55488-r180-rear-end-setup.html http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1141090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 A pewnie ze poszukam jeszcze Natomiast w swietle tej wypowiedzi Sti do 2004 miały piasty 5x100 dalej pytanie jest otwarte - czy mając dyfer z sti R180 , da si edobrac półosie tak zeby pasowaly do tego dyfra i do piast 5x100 (co by mnie bardzo ucieszyło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Nie da się, chyba, że sobie zrobisz spawaną hybrydę półośkową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Piter, dzieki za linki, poczytam. O przelozeniu pamietam - w sti wystepowaly akurat 3.54, czyli tak jak u mnie. Jak rozwiaze problem z polosiami to bede juz ukladal liste zakupow NIe chce wymieniac pol auta bo to juz sie robi sporo drozej od szpery do dyfra 160 (zawiecha, hamulunek, kola ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 czy mając dyfer z sti R180 , da si edobrac półosie tak zeby pasowaly do tego dyfra i do piast 5x100 Da się. Nie da się, chyba, że sobie zrobisz spawaną hybrydę półośkową Nie było R180 i piast 5x100 w STi New Age a nawet wcześniejszych modelach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) Widze nie odpuszczasz Finalnie taniej wyjdzie kupić szperę do dyfra R160, a w przyszłości będzie łatwiej odsprzedać jeśli będzie taka potrzeba. Dyfer R180 ze szperą można kupić taniej, ale to tego półosie, zwrotnice, hamulce. Wał ten sam. Edytowane 5 Czerwca 2014 przez ryjeks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Ryjeks, no jak mam odpuscic ? Przeciez to sama zabawa Ale na 100% byly dyfry R180 ktore chodzily w zestawie z piastami 5x100 , byly to STI RA z lat 99/00 . WIec skoro takie byly to znaczy ze i polosie jakos powinno dac sie dopasowac. Cybel chyba wie ale nie powie Albo sie mylę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 No ale czy ktoś pisze, że nie ma ? Piasty 5x100 były do 2004 roku chyba. W sumie dobre pytanie, jakie są półosie w RA 99/00 ? Albo inaczej jakie są zwrotnice w RA 99/00 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Ryjeks ,no napisal kolega wyzej cyt: Nie da się, chyba, że sobie zrobisz spawaną hybrydę półośkową Spawanie odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Ale na 100% byly dyfry R180 ktore chodzily w zestawie z piastami 5x100 , byly to STI RA z lat 99/00 Były jeszcze TypR z tych roczników,chyba. Ale zakup półosi z tych modeli i zwrotnic,to łatwy i szybki nie będzie,pozostaje jeszcze pytanie o ich stan i kondycję. Wyjścia są dwa,robisz półosie i przeguby hybrydowe na zamówienie,też nie łatwe i szybkie,albo stosujesz półosie i zwrotnice z STi New Age.Przeróbka tania nie jest,ale wszystkie części masz dostępne,czy używane czy nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 ,albo stosujesz półosie i zwrotnice z STi New Age Ale to juz rozumiem zwiazane z przejsciem na rozstaw srub 5x114 (czyli to drugie wyjscie) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Przecież STi miały też piasty 5x100,do 2004 każdy model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Czegos tu nie kumam. Czyli jesli piasta od STI jest 5x100 to rozni sie czyms od piasty wrx 5x100 ? Otwór na wieloklin jest jakis wiekszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Czegos tu nie kumam. Czyli jesli piasta od STI jest 5x100 to rozni sie czyms od piasty wrx 5x100 ? Otwór na wieloklin jest jakis wiekszy? sprawdź : http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_7/train/ http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_21/train/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się