Jump to content

Dyfer R180 zamiast seryjnego R160 w blobie wrx


hati
 Share

Recommended Posts

 Męczę temat tylnej szpery płytkowej i nie moge na forum znalezc jednoznacznej odpowiedzi czy do wrxa GD, gdzie mam w tej chwili dyfer R160 ze zwyklym wiskiem, podejdzie dyfer R180 - co by trzeba zmienic razem z dyfrem? Półosie są w R180 chyba o 2 mm grubsze od strony dyfra ?  A co z piastami? Czy mogą zostac moje ori? Wał napedowy - czy tutaj tez jakas zmiana jest potrzebna?  

Dlaczego R180 ?  Dlatego ze jest wiekszy, GD jest ciezszy od starszego modelu wiec R180  chyba sie tutaj lepiej nadaje , do tego duzo taniej mozna kupic caly dyfer R180 ze szperą niż szpere do 160-tki.

CHętnie poczytam wszystkie uwagi, bo nabrałem juz 100% pewnosci ze potrzebuję tego modu :D

Pozdrawiam

hati

 

Link to comment
Share on other sites

A to jest piasta dalej 5x100 czy juz piasta 5x114 ? Pytam dlatego ze nie jestem pewien czy w modelach STI z lat 99/00 wystepowal ten rozstaw srub. Dyfry R180 na pewno wystepowaly

Edited by hati
Link to comment
Share on other sites

oczywiście musisz mieć dyfer z przełożeniem pasującym do Twojej skrzyni, oraz przy zmianie dyfra, półosi i piast, nie zapominaj o hamulcach .... trochę zmian jest, ale nie jest to niemożłiwe, już kiedyś widziałem wrx'a z tylnym dyfrem od sti

 

PS.szukałeś podobnych tematów na zagranicznych forach ? w usa i w australii często mają takie zwariowane pomysły :D

http://www.perth-wrx.com/vb/mechanicals/55488-r180-rear-end-setup.html

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1141090

Link to comment
Share on other sites

A pewnie ze poszukam jeszcze :)

 

Natomiast w swietle tej wypowiedzi

 

Sti do 2004 miały piasty 5x100

 

dalej pytanie jest otwarte - czy mając dyfer z sti R180 , da si edobrac półosie tak zeby pasowaly do tego dyfra i do piast 5x100 (co by mnie bardzo ucieszyło :)

Link to comment
Share on other sites

Piter, dzieki za linki, poczytam. O przelozeniu pamietam - w sti wystepowaly akurat 3.54, czyli tak jak u mnie.  Jak rozwiaze problem z polosiami to bede juz ukladal liste zakupow :)  NIe chce wymieniac pol  auta bo to juz sie robi sporo drozej od szpery do dyfra 160 (zawiecha, hamulunek, kola )

Link to comment
Share on other sites

 

 

czy mając dyfer z sti R180 , da si edobrac półosie tak zeby pasowaly do tego dyfra i do piast 5x100

Da się.

 

 

Nie da się, chyba, że sobie zrobisz spawaną hybrydę półośkową
 

Nie było R180 i piast 5x100 w STi New Age a nawet wcześniejszych modelach? ;)

Link to comment
Share on other sites

:D Widze nie odpuszczasz :D

 

Finalnie taniej wyjdzie kupić szperę do dyfra R160, a w przyszłości będzie łatwiej odsprzedać jeśli będzie taka potrzeba.

 

Dyfer R180 ze szperą można kupić taniej, ale to tego półosie, zwrotnice, hamulce. Wał ten sam.

Edited by ryjeks
Link to comment
Share on other sites

Ryjeks, no jak mam odpuscic ? Przeciez to sama zabawa :)  

Ale na 100% byly dyfry R180 ktore chodzily w zestawie z piastami 5x100 , byly to STI RA z lat 99/00 . WIec skoro takie byly to znaczy ze i polosie jakos powinno dac sie dopasowac. Cybel chyba wie ale nie powie  ;)  Albo sie mylę ?  :D

Link to comment
Share on other sites

No ale czy ktoś pisze, że nie ma ?

 

Piasty 5x100 były do 2004 roku chyba.

 

 

W sumie dobre pytanie, jakie są półosie w RA 99/00 ?

Albo inaczej jakie są zwrotnice w RA 99/00 ?

Link to comment
Share on other sites

Ryjeks  ,no napisal kolega wyzej cyt: 

Nie da się, chyba, że sobie zrobisz spawaną hybrydę półośkową :)

 

 

Spawanie odpada.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale na 100% byly dyfry R180 ktore chodzily w zestawie z piastami 5x100 , byly to STI RA z lat 99/00

Były jeszcze TypR z tych roczników,chyba.

Ale zakup półosi z tych modeli i zwrotnic,to łatwy i szybki nie będzie,pozostaje jeszcze pytanie o ich stan i kondycję. ;)

Wyjścia są dwa,robisz półosie i przeguby hybrydowe na zamówienie,też nie łatwe i szybkie,albo stosujesz półosie i zwrotnice z STi New Age.Przeróbka tania nie jest,ale wszystkie części masz dostępne,czy używane czy nowe.

Link to comment
Share on other sites

 

 

,albo stosujesz półosie i zwrotnice z STi New Age
 

 

Ale to juz rozumiem zwiazane z przejsciem na rozstaw srub 5x114 (czyli to drugie wyjscie) ? 

Link to comment
Share on other sites

Czegos tu nie kumam. Czyli  jesli piasta od STI jest 5x100 to rozni sie czyms od piasty wrx 5x100 ? Otwór na wieloklin jest jakis wiekszy?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...