Avic Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Pewnie na twarzy niektórych to czytających pojawił się lekki, ironiczny uśmiech... Ale cóż, zapytać zawsze warto - jak wygląda sprawa przełożenia kompletnego dyfra z WRX do GX? Doczytałem w czeluściach forumowych, że w GC była rzeźba z półosiami, a ponoć dyfry w new-age są takie same. Doczytałem też, że dyfer trzeba dobrać pod przełożenia skrzyni (alem nowość wymyślił! ). W sumie doszedłem do wniosku, że chętnie wsadziłbym sobie lekką szperę na tył, bo kilka rzeczy ku lepszemu prowadzeniu już uczyniłem. 1) Da się sprawdzić jaką mam skrzynkę (i jakie ma przełożenie) po VINie i roczniku? Czy trza pod autem sprawdzać na tabliczce? 2) Carfit pisał w którymś z tematów, że co innego przełożenie główne, a co innego na wyjściu na dyfer - o co chodzi? Mam dobierać pod przełożenie główne, czy pod wyjście? 3) A może przełożyć samo wisko? Tylko, że tutaj ponoć spooro roboty jest... ale oczywiście nie wiem jakiej.. z czym się to wiąże? 4) Jakie są minusy wsadzenia szpery na tył do na? Dzięki z góry za ewentualne odpowiedzi PozdrawiamJ.Z. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 (edytowane) Numer skrzyni masz na tabliczce pod maską na kielichy koło gniazda amora. Podejrzewam że masz przełożenie 3,9 skrzyni (na wyjściu) i dyfra. Samego dyfra nie przełożysz bo żadne GTki i WRX/STI nie miały takiego przełożenia dyfra (sa 3,54, 4.11, 4.44, ale nie 3,9). Ratuje Cię tylko swap całej skrzyni i dyfra. Tu pojawia się kolejny problem czy masz sprzęgło na linke czy na hydraulikę, bo jak to drugie to musisz przeszczepić jeszcze układ hydrauliczny pedału sprzęgła... Jeśli masz kombi dodatkowo wypadało by zostawić reduktor jeśli używasz, jesli nie to mniejszy problem. Ja mam wolnossące GC NA kombi i chcąc mieć szperę jakąkolwiek to muszę wrzucić skrzynie od Forka NA bo będzie reduktor i taka skrzynia z dyfrem ma przełożenie 4.11, a do tego hydraulikę sprzęgła bo tylko legacy i imprezy miały linke. Dyfer 4.11 już występuje w naturze od STI czy innych WRXów.... Tak to wygląda w moim przypadku GC 99 więc u Ciebie podobnie według mnie. Posiadanie nawet seryjnej szpery ma tylko same plusy Edytowane 4 Czerwca 2014 przez dodo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 3.54x1.1=3.9 więc podejdzie dyfer 3.54 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 @@dodo, o widzisz! O tym numerze na kielichu nie wiedziałem:) Podziękował. @@Pawlo20, Tobie dobry człowieku podziękował również Jeśli byś mi jeszcze wytłumaczył co to są te kolejne cyferki po kolei: 3,54, potem ten mnożnik 1,1 a na końcu 3,9 to uszczęśliwiłbyś prostego człowieka. A jeśli powiedziałbyś mi od skrzyni z wrx z jakim przełożeniem powinienem szukać dyfra to już w ogóle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Przy wałku zdawczym na wiskozie przeliczasz przez 1.1 3.9-skrzynia 3.54-tylny dyfer Większość WRXow ma dyfer 3.54, ale to nie jest obligatoryjne, niektóre jdmy miały inne. Kolejną sprawą jest, ze wcale nie musisz mieć dyfra z WRXa, moze byc z Legacy spec B do 2007 miały tylne dyfry R160 3.54 z wiskozą. Odkręcasz dekiel z dyfra, liczysz zeby na ataku i a kole talerzowym, dzielisz to i wychodzi prawda dyfra:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Czyli summa summarum mam szukać dyfra od WRXa z przełożeniem głównym w skrzyni 3.9 i będzie pasować? Jeszcze raz bardziej po ludzku poproszę o to, co to jest to 1.1 bo nie zrozumiałem niestety.. Rozumiem, że taki dyfer z przełożeniem 3,54 idzie całkowicie bez rzeźby jakiś mocowań i półosi? P&p? Jakiś problemów można się spodziewać podczas takiej operacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Jeszcze, tak całkiem na marginesie, niektóre wolnossące forki około roku 1998 też miały zeszperowane tylne dyfry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 A jak się to ma do podpasowania dyfra go imprezy G11/GD? Z GC nie podejdzie a z forka? No i która mocniej spina? Forkowa, czy WRXowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 która mocniej spina? Forkowa, czy WRXowa? Chyba nawet takie same wiskozy były wkładane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 1) Da się sprawdzić jaką mam skrzynkę (i jakie ma przełożenie) po VINie i roczniku? Czy trza pod autem sprawdzać na tabliczce? Najpewniej będzie wyciągnąć dyfer i sprawdzić przełożenie, bo skrzynie z wolnossaków nie sa opisane. Najprędzej będzie tam 3,9. 2) Carfit pisał w którymś z tematów, że co innego przełożenie główne, a co innego na wyjściu na dyfer - o co chodzi? Mam dobierać pod przełożenie główne, czy pod wyjście? Skrzynie czasem mają wyjścia na dyfer o przełożeniu 1.1 3) A może przełożyć samo wisko? Tylko, że tutaj ponoć spooro roboty jest... ale oczywiście nie wiem jakiej.. z czym się to wiąże? Można ale nie ma to sensu, bo dyfer bez problemu dobierzesz do przełożenia. Ktoś pisał wyżejm że nie było 3,9. Były. 4) Jakie są minusy wsadzenia szpery na tył do na? Raczej same plusy jeśli jest to porządna szpera. Ta fabryczna to działa tak jakby jej nie było, czyli minusem jest wydanie gotówki na coś co działa na podnośniku. Jeśli chcesz się w to bawić to najpewniej będzie zdemontować dyfer, ściągnąć dekiel, odczytać lub policzyć zęby, i kupić dyfer o takim samym przełożeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 To ile toto spina? 10%, 25%? Serio serio nic nie pomaga na śliskim? Jak miałbym kupować specjalnie jakieś cuda pokroju cusco, to byłby to chyba skrajny idiotyzm - wydawać tyle $ na zabawy z wolnym ssakiem.. Tu raczej nie chodzi o robociznę - bo tę mam po znajomości i taniości. Skrzynie czasem mają wyjścia na dyfer o przełożeniu 1.1 - tzn może się zdarzyć, że skrzynia mimo przełożenia głównego 3,9 ma na wyjściu 3,54 a może być tak, że na głównym 3,9 i na wyjściu 3,9? Mam wrażenie, że nie wiem o czym do mnie mówisz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) sprawdzalem spiecie wiska i wyszlo tak okolo 25 Nm na zimno. Na sliskim pomaga - snieg, szuter. Ale juz asfalt/kostka to tak slabo, przynajmniej u mnei. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez hati Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Na sliskim pomaga - snieg, szuter. Jak to wyczułeś, jakie objawy ? Z moich doświadczeń nie ma problemu zatrzymać koła rękami w rękawiczkach, jeśli auto jest na podnośniku i ma włączony bieg. Czyli spięcie w praktyce jest żadne nawet na śniegu. Coś tam gdzieś tam oczywiście spina i przelewa na podłoże, ale to są raczej ułamki w moim odczuciu. - tzn może się zdarzyć, że skrzynia mimo przełożenia głównego 3,9 ma na wyjściu 3,54 a może być tak, że na głównym 3,9 i na wyjściu 3,9? Mam wrażenie, że nie wiem o czym do mnie mówisz.... Główne przykładowo ma 3.9 przekazwywane jest na dyfer poprzez 1.0 czyli w dyfrze jest też 3.9. Ale są też skrzynie (głownie WRXy bug i jakieś GTki chyba), że główne jest 3.9 przekazywane jest przez 1.1 na dyfer, i w dyfrze jest 3.54. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez ryjeks 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Ok, rozumiem już więcej.. ale nadal nie wszystko. Do mnie w kwestiach skrzyniowych trzeba mówić językiem prostym, typu: masz A, potrzebujesz B. Da się sprawdzić ten stosunek 1.1 lub 1.0 bez odkręcania dyfra? Chciałbym to zrobić za 1 zamachem , a nie najpierw odkręcać i liczyć a potem przekładać. Hmm.. zmartwiłeś mnie trochę tą informacją o tak słabym spięciu. Z tego co czytałem to ludzie zachwalają sobie wsadzenie nawet niewielkiej szpery do na i nie widziałem żądnej opinii, że to bezsensowny mod. Jesteś pewien, że tamta była sprawna? Albo, że to nie był dyfer otwarty i tarcie resztkowe? No i gdyby to faktycznie g. dawało to po co montowaliby to w WRX i GT? Edytowane 4 Czerwca 2014 przez Avic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Ok, rozumiem już więcej.. ale nadal nie wszystko. Do mnie w kwestiach skrzyniowych trzeba mówić językiem prostym, typu: masz A, potrzebujesz B. Da się sprawdzić ten stosunek 1.1 lub 1.0 bez odkręcania dyfra? Podaj numer skrzyni jaki masz, to może ktoś gdzieś znajdzie i podpowie. Hmm.. zmartwiłeś mnie trochę tą informacją o tak słabym spięciu. Z tego co czytałem to ludzie zachwalają sobie wsadzenie nawet niewielkiej szpery do na i nie widziałem żądnej opinii, że to bezsensowny mod. Jesteś pewien, że tamta była sprawna? Albo, że to nie był dyfer otwarty i tarcie resztkowe? No i gdyby to faktycznie g. dawało to po co montowaliby to w WRX i GT? Zamontuj i zamieść swoją opinię. Każdy ma inną wrażliwość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Skrzynia TY754VSBAA . Jeśli operacja ograniczałaby się do poluzowania wydechu, wypięcia półosiek, podmiany dyfra i poskręcania wszystkiego to chętnie bym zaryzykował, ale jeśli mają być jakieś większe problemy - typu ugotowane centralne wisko po założeniu złego dyfra to chyba spasuję. EDIT: dobrze sprawdziłem tutajhttp://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf że w mojej skrzyni przełożenie główne to 3,9 a na wyjściu na dyfer jest 1.0 - co oznacza, że potrzebuje dyfra z wisko 3,9? Wybór jest baaardzo ograniczony, bo z tego co widziałem podejdzie tylko coś z LGT 07 i suretrac z STI i parę płytkowych ze starych JDMów. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez Avic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) szykuję jeden mod, specjalnie dla Prema, ale to jeszcze chwila, zanim się pochwalę Odkręc pokrywę dyfra, który jest aktualnie w aucie, policz zęby i będziesz pewien na 100% jakiego dyfra szukac. Edytowane 5 Czerwca 2014 przez Pawlo20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Skrzynia TY754VSBAA Nie można było tak od razu No to na 99% masz dyfer 3.9. Wybór jest baaardzo ograniczony, bo z tego co widziałem podejdzie tylko coś z LGT 07 i suretrac z STI i parę płytkowych ze starych JDMów. Sporo tego jest, Imprezy GT, WRXy. Wersje na Europę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) A widzisz...! Bo ja na tej liście z linku powyżej miałem same USDM i JDM, co teraz zauważyłem... Masz może jakąś rozpiskę z czego podejdzie? np coś takiego może być?http://allegro.pl/dyferencjal-dyfer-tyl-subaru-impreza-wrx-2001-2002-i4226793503.html Edytowane 5 Czerwca 2014 przez Avic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Avic powiedz mi, tak cieżko masz podjechac do tego znajomego mechanika, odkręcić dekiel, policzyć zęby i je podzielic na kalkulatorze.Roboty na 15 min. Bedziesz miec pewnosc na 1000% jaki masz dyfer i jakiego szukac. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 @@Pawlo20, dobra, przekonałeś mnie Po odkręceniu dekla nie będzie problemu z uszczelkami? Nie będzie nic cieknąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Odkręcaj na moją odpowiedzialność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Tylko żeby odkręcić dekiel to trzeba dyfer wyciągnąć. Uszczelka jest metalowa, nic jej nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Tak, lepiej kupic dyfer, a potem się do niego modlić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 6 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 "K...wa, co ty znowu wymyślasz!" -rzekł mój kolega mechanik, mając za sobą wymiany gum na poli, dokładaniu staba i spawaniu uszu, wymianie kiery na momo i paru innych rzeczach. Ale mając w perspektywie popołudnie spędzone przy zimnym czteropaku z dala od żony i dzieciaków powoli zaczął zmieniać nastawienie do mojego pomysłu Może uda się za to zabrać w weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się