Avic Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Pewnie na twarzy niektórych to czytających pojawił się lekki, ironiczny uśmiech... Ale cóż, zapytać zawsze warto - jak wygląda sprawa przełożenia kompletnego dyfra z WRX do GX? Doczytałem w czeluściach forumowych, że w GC była rzeźba z półosiami, a ponoć dyfry w new-age są takie same. Doczytałem też, że dyfer trzeba dobrać pod przełożenia skrzyni (alem nowość wymyślił! ). W sumie doszedłem do wniosku, że chętnie wsadziłbym sobie lekką szperę na tył, bo kilka rzeczy ku lepszemu prowadzeniu już uczyniłem. 1) Da się sprawdzić jaką mam skrzynkę (i jakie ma przełożenie) po VINie i roczniku? Czy trza pod autem sprawdzać na tabliczce? 2) Carfit pisał w którymś z tematów, że co innego przełożenie główne, a co innego na wyjściu na dyfer - o co chodzi? Mam dobierać pod przełożenie główne, czy pod wyjście? 3) A może przełożyć samo wisko? Tylko, że tutaj ponoć spooro roboty jest... ale oczywiście nie wiem jakiej.. z czym się to wiąże? 4) Jakie są minusy wsadzenia szpery na tył do na? Dzięki z góry za ewentualne odpowiedzi PozdrawiamJ.Z. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodo Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 (edited) Numer skrzyni masz na tabliczce pod maską na kielichy koło gniazda amora. Podejrzewam że masz przełożenie 3,9 skrzyni (na wyjściu) i dyfra. Samego dyfra nie przełożysz bo żadne GTki i WRX/STI nie miały takiego przełożenia dyfra (sa 3,54, 4.11, 4.44, ale nie 3,9). Ratuje Cię tylko swap całej skrzyni i dyfra. Tu pojawia się kolejny problem czy masz sprzęgło na linke czy na hydraulikę, bo jak to drugie to musisz przeszczepić jeszcze układ hydrauliczny pedału sprzęgła... Jeśli masz kombi dodatkowo wypadało by zostawić reduktor jeśli używasz, jesli nie to mniejszy problem. Ja mam wolnossące GC NA kombi i chcąc mieć szperę jakąkolwiek to muszę wrzucić skrzynie od Forka NA bo będzie reduktor i taka skrzynia z dyfrem ma przełożenie 4.11, a do tego hydraulikę sprzęgła bo tylko legacy i imprezy miały linke. Dyfer 4.11 już występuje w naturze od STI czy innych WRXów.... Tak to wygląda w moim przypadku GC 99 więc u Ciebie podobnie według mnie. Posiadanie nawet seryjnej szpery ma tylko same plusy Edited June 4, 2014 by dodo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 3.54x1.1=3.9 więc podejdzie dyfer 3.54 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 @@dodo, o widzisz! O tym numerze na kielichu nie wiedziałem:) Podziękował. @@Pawlo20, Tobie dobry człowieku podziękował również Jeśli byś mi jeszcze wytłumaczył co to są te kolejne cyferki po kolei: 3,54, potem ten mnożnik 1,1 a na końcu 3,9 to uszczęśliwiłbyś prostego człowieka. A jeśli powiedziałbyś mi od skrzyni z wrx z jakim przełożeniem powinienem szukać dyfra to już w ogóle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Przy wałku zdawczym na wiskozie przeliczasz przez 1.1 3.9-skrzynia 3.54-tylny dyfer Większość WRXow ma dyfer 3.54, ale to nie jest obligatoryjne, niektóre jdmy miały inne. Kolejną sprawą jest, ze wcale nie musisz mieć dyfra z WRXa, moze byc z Legacy spec B do 2007 miały tylne dyfry R160 3.54 z wiskozą. Odkręcasz dekiel z dyfra, liczysz zeby na ataku i a kole talerzowym, dzielisz to i wychodzi prawda dyfra:) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Czyli summa summarum mam szukać dyfra od WRXa z przełożeniem głównym w skrzyni 3.9 i będzie pasować? Jeszcze raz bardziej po ludzku poproszę o to, co to jest to 1.1 bo nie zrozumiałem niestety.. Rozumiem, że taki dyfer z przełożeniem 3,54 idzie całkowicie bez rzeźby jakiś mocowań i półosi? P&p? Jakiś problemów można się spodziewać podczas takiej operacji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Jeszcze, tak całkiem na marginesie, niektóre wolnossące forki około roku 1998 też miały zeszperowane tylne dyfry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 A jak się to ma do podpasowania dyfra go imprezy G11/GD? Z GC nie podejdzie a z forka? No i która mocniej spina? Forkowa, czy WRXowa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 która mocniej spina? Forkowa, czy WRXowa? Chyba nawet takie same wiskozy były wkładane Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 1) Da się sprawdzić jaką mam skrzynkę (i jakie ma przełożenie) po VINie i roczniku? Czy trza pod autem sprawdzać na tabliczce? Najpewniej będzie wyciągnąć dyfer i sprawdzić przełożenie, bo skrzynie z wolnossaków nie sa opisane. Najprędzej będzie tam 3,9. 2) Carfit pisał w którymś z tematów, że co innego przełożenie główne, a co innego na wyjściu na dyfer - o co chodzi? Mam dobierać pod przełożenie główne, czy pod wyjście? Skrzynie czasem mają wyjścia na dyfer o przełożeniu 1.1 3) A może przełożyć samo wisko? Tylko, że tutaj ponoć spooro roboty jest... ale oczywiście nie wiem jakiej.. z czym się to wiąże? Można ale nie ma to sensu, bo dyfer bez problemu dobierzesz do przełożenia. Ktoś pisał wyżejm że nie było 3,9. Były. 4) Jakie są minusy wsadzenia szpery na tył do na? Raczej same plusy jeśli jest to porządna szpera. Ta fabryczna to działa tak jakby jej nie było, czyli minusem jest wydanie gotówki na coś co działa na podnośniku. Jeśli chcesz się w to bawić to najpewniej będzie zdemontować dyfer, ściągnąć dekiel, odczytać lub policzyć zęby, i kupić dyfer o takim samym przełożeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 To ile toto spina? 10%, 25%? Serio serio nic nie pomaga na śliskim? Jak miałbym kupować specjalnie jakieś cuda pokroju cusco, to byłby to chyba skrajny idiotyzm - wydawać tyle $ na zabawy z wolnym ssakiem.. Tu raczej nie chodzi o robociznę - bo tę mam po znajomości i taniości. Skrzynie czasem mają wyjścia na dyfer o przełożeniu 1.1 - tzn może się zdarzyć, że skrzynia mimo przełożenia głównego 3,9 ma na wyjściu 3,54 a może być tak, że na głównym 3,9 i na wyjściu 3,9? Mam wrażenie, że nie wiem o czym do mnie mówisz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) sprawdzalem spiecie wiska i wyszlo tak okolo 25 Nm na zimno. Na sliskim pomaga - snieg, szuter. Ale juz asfalt/kostka to tak slabo, przynajmniej u mnei. Edited June 4, 2014 by hati Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) Na sliskim pomaga - snieg, szuter. Jak to wyczułeś, jakie objawy ? Z moich doświadczeń nie ma problemu zatrzymać koła rękami w rękawiczkach, jeśli auto jest na podnośniku i ma włączony bieg. Czyli spięcie w praktyce jest żadne nawet na śniegu. Coś tam gdzieś tam oczywiście spina i przelewa na podłoże, ale to są raczej ułamki w moim odczuciu. - tzn może się zdarzyć, że skrzynia mimo przełożenia głównego 3,9 ma na wyjściu 3,54 a może być tak, że na głównym 3,9 i na wyjściu 3,9? Mam wrażenie, że nie wiem o czym do mnie mówisz.... Główne przykładowo ma 3.9 przekazwywane jest na dyfer poprzez 1.0 czyli w dyfrze jest też 3.9. Ale są też skrzynie (głownie WRXy bug i jakieś GTki chyba), że główne jest 3.9 przekazywane jest przez 1.1 na dyfer, i w dyfrze jest 3.54. Edited June 4, 2014 by ryjeks 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 (edited) Ok, rozumiem już więcej.. ale nadal nie wszystko. Do mnie w kwestiach skrzyniowych trzeba mówić językiem prostym, typu: masz A, potrzebujesz B. Da się sprawdzić ten stosunek 1.1 lub 1.0 bez odkręcania dyfra? Chciałbym to zrobić za 1 zamachem , a nie najpierw odkręcać i liczyć a potem przekładać. Hmm.. zmartwiłeś mnie trochę tą informacją o tak słabym spięciu. Z tego co czytałem to ludzie zachwalają sobie wsadzenie nawet niewielkiej szpery do na i nie widziałem żądnej opinii, że to bezsensowny mod. Jesteś pewien, że tamta była sprawna? Albo, że to nie był dyfer otwarty i tarcie resztkowe? No i gdyby to faktycznie g. dawało to po co montowaliby to w WRX i GT? Edited June 4, 2014 by Avic Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ok, rozumiem już więcej.. ale nadal nie wszystko. Do mnie w kwestiach skrzyniowych trzeba mówić językiem prostym, typu: masz A, potrzebujesz B. Da się sprawdzić ten stosunek 1.1 lub 1.0 bez odkręcania dyfra? Podaj numer skrzyni jaki masz, to może ktoś gdzieś znajdzie i podpowie. Hmm.. zmartwiłeś mnie trochę tą informacją o tak słabym spięciu. Z tego co czytałem to ludzie zachwalają sobie wsadzenie nawet niewielkiej szpery do na i nie widziałem żądnej opinii, że to bezsensowny mod. Jesteś pewien, że tamta była sprawna? Albo, że to nie był dyfer otwarty i tarcie resztkowe? No i gdyby to faktycznie g. dawało to po co montowaliby to w WRX i GT? Zamontuj i zamieść swoją opinię. Każdy ma inną wrażliwość Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 (edited) Skrzynia TY754VSBAA . Jeśli operacja ograniczałaby się do poluzowania wydechu, wypięcia półosiek, podmiany dyfra i poskręcania wszystkiego to chętnie bym zaryzykował, ale jeśli mają być jakieś większe problemy - typu ugotowane centralne wisko po założeniu złego dyfra to chyba spasuję. EDIT: dobrze sprawdziłem tutajhttp://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf że w mojej skrzyni przełożenie główne to 3,9 a na wyjściu na dyfer jest 1.0 - co oznacza, że potrzebuje dyfra z wisko 3,9? Wybór jest baaardzo ograniczony, bo z tego co widziałem podejdzie tylko coś z LGT 07 i suretrac z STI i parę płytkowych ze starych JDMów. Edited June 4, 2014 by Avic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 (edited) szykuję jeden mod, specjalnie dla Prema, ale to jeszcze chwila, zanim się pochwalę Odkręc pokrywę dyfra, który jest aktualnie w aucie, policz zęby i będziesz pewien na 100% jakiego dyfra szukac. Edited June 5, 2014 by Pawlo20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Skrzynia TY754VSBAA Nie można było tak od razu No to na 99% masz dyfer 3.9. Wybór jest baaardzo ograniczony, bo z tego co widziałem podejdzie tylko coś z LGT 07 i suretrac z STI i parę płytkowych ze starych JDMów. Sporo tego jest, Imprezy GT, WRXy. Wersje na Europę. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 (edited) A widzisz...! Bo ja na tej liście z linku powyżej miałem same USDM i JDM, co teraz zauważyłem... Masz może jakąś rozpiskę z czego podejdzie? np coś takiego może być?http://allegro.pl/dyferencjal-dyfer-tyl-subaru-impreza-wrx-2001-2002-i4226793503.html Edited June 5, 2014 by Avic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Avic powiedz mi, tak cieżko masz podjechac do tego znajomego mechanika, odkręcić dekiel, policzyć zęby i je podzielic na kalkulatorze.Roboty na 15 min. Bedziesz miec pewnosc na 1000% jaki masz dyfer i jakiego szukac. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 @@Pawlo20, dobra, przekonałeś mnie Po odkręceniu dekla nie będzie problemu z uszczelkami? Nie będzie nic cieknąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Odkręcaj na moją odpowiedzialność Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Tylko żeby odkręcić dekiel to trzeba dyfer wyciągnąć. Uszczelka jest metalowa, nic jej nie będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Tak, lepiej kupic dyfer, a potem się do niego modlić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 6, 2014 Author Share Posted June 6, 2014 "K...wa, co ty znowu wymyślasz!" -rzekł mój kolega mechanik, mając za sobą wymiany gum na poli, dokładaniu staba i spawaniu uszu, wymianie kiery na momo i paru innych rzeczach. Ale mając w perspektywie popołudnie spędzone przy zimnym czteropaku z dala od żony i dzieciaków powoli zaczął zmieniać nastawienie do mojego pomysłu Może uda się za to zabrać w weekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now