Jump to content

300V POWER RACING 5W30 5W30


Recommended Posts

czy można olej jak w temacie nalać do silnika DIT w foresterze 2014  bez utraty praw do gwarancji ?  czy spełnia standardy zalecanie przez FHI . Z góry dziekuje za odpowiedź

 

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy warunek to lepkość: 5W30 - spełniony,

Drugi warunek jakość: wg ACEA musi być A3 lub A5 - jeżeli olej ten (jak w temacie) to spełnia to spokojnie FHI nie może mieć obiekcji do tego środka smarnego! :dance:  

Link to comment
Share on other sites

Oglądnąłem z wszystkich stron puszkę Motula 300V i też nie znalazłem na niej żadnych szczegółowych informacji poza tym co napisałeś, czyli 

 

 

 

Above existing Motorsport standards

 

 

Jednak zalali mi go już 3 razy w ASO i nie protestowali więc, mam nadzieję, że powyższe stwierdzenie jest wiarygodne.  :rolleyes:

 

Poza tym Motul dostarczał oleje dla Subaru Rally Team, więc chyba rzepakowego do nich nie lali. :biglol:

 

Ale chętnie też poznam stanowisko Działu Technicznego.

Edited by przemekka
Link to comment
Share on other sites

dzięki przemekka, jak w ASO zalewali to pewnie spełnia wszystkie  normy , ale też chętnie też poznam oficjalne  stanowisko Działu Technicznego. 

Link to comment
Share on other sites

Ważne tylko żeby częściej zmieniać, a nie co 15 tys. km. Oleje do motorsportu serii 300V są znakomite, ale niestety trzymają swoje parametry przez krótszy czas niż LL.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że Wasze samochody są pojazdami skonstruowanymi do brania udziału w próbach sportowych także w rajdach, ponieważ na podstawie informacji zamieszczonej na stronie producenta środka smarnego, dla tegoż oleju (300V POWER RACING 5W30) wynika co poniżej:

Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.

 

Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju!      

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że Wasze samochody są pojazdami skonstruowanymi do brania udziału w próbach sportowych także w rajdach, ponieważ na podstawie informacji zamieszczonej na stronie producenta środka smarnego, dla tegoż oleju (300V POWER RACING 5W30) wynika co poniżej:

Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.

 

Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju!      

 

Nie wiem, czy śmiać się, czy płakać. Chyba sprzedam komputer...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju biorąc pod uwagę powyższy tekst zaczerpnięty ze strony producenta oleju!  

 

logiczne nastepstwo ? hm to dla mnie za trudne, nie wyjaśniaj nie chcę wiedzieć. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Oznacza to ni mniej ni więcej - utratę gwarancji na pojazd, ponieważ w książce gwarancyjnej Subaru jest zapis, iż gwarancja jest cofnięta w przypadku startu samochodu w rajdach! Takie jest logiczne następstwo zastosowania rzeczonego oleju
:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:  :drool:  :drool:  :drool: No muszę powiedzieć, że rozwiązywałem mnóstwo zadań z logiki ogólnej na pierwszych studiach, ale z takim sylogizmem jeszcze się nie spotkałem.... :biglol: Rozumiem, że żartowałeś..... 
Link to comment
Share on other sites

:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:  :drool:  :drool:  :drool: No muszę powiedzieć, że rozwiązywałem mnóstwo zadań z logiki ogólnej na pierwszych studiach, ale z takim sylogizmem jeszcze się nie spotkałem.... :biglol: Rozumiem, że żartowałeś..... 

 

Logika słaba, to fakt.

 

Istotne pozostaje, że to olej wymagający częstej wymiany, przystosowany do cyklu wlać - upalić - wylać (bez dodatków przeciwkorozyjnych itd.)

Link to comment
Share on other sites

przystosowany do cyklu wlać - upalić - wylać

Ja akurat nie upalam, ale często intensywnie eksploatuję auto w trasach. No i zmieniam co 7,5 tys. Teraz 300V Power 5W40. Na zimę wleję X-MAX 0W40 - AdaSch bardzo polecał do 2.5T opierając się na wskaźnikach. 

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniam co 10 tys. A teraz, po wyjeździe do Rumunii i po (już niedługo :) ) Plejadach, a przed wyjazdem do Gruzji wymienię po 7 tys.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych wymagającymi osiągania maksymalnych mocy i jak najszybszego osiągania wysokich obrotów: sesje kwalifikacyjne, wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, NASCAR, wyścigi górskie, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy. Do silników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości, w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatore

 

tego typu oleje  "power racing" raczej do dluższch przelotow się nie nadają. :rolleyes: ........ja wyminiałem co rajd a i w połowie sie zdarzało....(co 100k...os-owych

 

ps nie ryzyzkowal bym..... :)  15 tyś na żadnym motulu ....5-7 tys ok

Link to comment
Share on other sites

dziekuje, Panie Andrzeju na Pana zawsze można liczyć bo odpowiedzi z DT chyba bym nie doczekał, już zakupiłem "normalny" olej, motul 8100 x clean i zmieniam przy 7.5 kk., a na przegladzie się zobaczy.

 

No i po wymianie, niestety poziom na zimnym silniku przekracza 1 - 1.5 cm max - czy tak jeździć ? czy odessać moim zdaniem jest około  pół litra przelane, w ASO było zmieniane i nie wiem co o tym mysleć. Po coś ten max chyba jest ? 

Edited by jaszyn
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jaszyn, upewnij sie że jest równy teren i przetrzyj ze trzy razy bagnet.

 

teren równy, sprawdzalem multum razy  -wychodzi że 1 cm powyżej, jutro upuszczę dla świętego spokoju

Link to comment
Share on other sites

 

 

jest około  pół litra przelane, w ASO było zmieniane
To znaczy że czas umierać, skoro w ASO takie banalne błędy są popełniane. Ja, po swoich wielu przykrych doświadczeniach w różnych ASO, stosuję zasadę, że obsługuje mnie już tylko ASO GRAFIX (i to też tylko dwóch mechaników) oraz Peter Ghost z Wawy. Mam święty spokój i auto w super stanie.  :)
Link to comment
Share on other sites

 

 

To znaczy że czas umierać, skoro w ASO takie banalne błędy są popełniane. Ja, po swoich wielu przykrych doświadczeniach w różnych ASO, stosuję zasadę, że obsługuje mnie już tylko ASO GRAFIX (i to też tylko dwóch mechaników) oraz Peter Ghost z Wawy. Mam święty spokój i auto w super stanie. :)

 

dzwonili, podobno nie powinno sie mierzyć na zimnym silniku, sprubuje 5-10 min po zgaszeniu i zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

 

 

podobno nie powinno sie mierzyć na zimnym silniku,
:drool:  :facepalm: Pogrążają się już totalnie... 

Na zimnym jest po prostu nieco niższy poziom ze względu na rozszerzalność temperaturową oleju. Dlatego do wcięcia na bagnecie może być jedynie na gorącym silniku.

Link to comment
Share on other sites

Na zimnym jest po prostu nieco niższy poziom ze względu na rozszerzalność temperaturową oleju. Dlatego do wcięcia na bagnecie może być jedynie na gorącym silniku.

 

na zimno czy na cieplo sprawdzałem zawsze tak jak mówiłem powyżej około  1 cm, na ciepło po paru minutach też,  już byłem w ASO i upuścili. Nastepnym razem bede bardziej czujny,.

Edited by jaszyn
Link to comment
Share on other sites

 

 

A głowę chociaż też spuścili?....

 

niby nic się nie stało ale ja wolałbym mieć jak w książce miedzy max a min. i nie byłoby dyskusji, mechanik  co nalewał stwierdził że jest "dobry" max, ja tam wole nromalny poziom

Link to comment
Share on other sites

 

 

mechanik  co nalewał stwierdził że jest "dobry" max
:facepalm:  :facepalm:  :facepalm: Zmień mechanika, a najlepiej ASO... 

Powyżej max może być jedynie na gorącym, najwyżej do wcięcia na bagnecie. 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...