Artur1020 Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Witam, jestem w sumie zielony w "4x4".Kupilismy Forester s-turbo z mysla ze jest to auto w pelni 4x4, co mnie zaniepokoilo to to ze na przegladzie na rolkach normlanie krecilo przednimi kolami gdy tyl stal sobie spokojnie w miejscu. Wydawalo mi sie ze rasowe 4x4 powinno "zepchnac" z rolek.Czy dobrze mysle? czy jest ten napewd jakos dolaczany od predkosci lub cos?Jutro jeszcze sprawdze na grzaskim podlozu pod gorke czy sam przod mieli czy 4 kola beda mielic/odpychac go.czy moze 4 beda mielic/pchac tylko po wlaczeniu blokady "snow"?Prosze o wyrozumialosc, tym bardziej ze nie bardzo moglem znalezc jakas odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki266 Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Wszystko zależy czy automat, czy manual. Ale tak swoją drogą nie zaleca się takiego badania, by tylko jedna oś była na rolkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 (edited) Jeszcze jest opcja, że wiskoza padła. Edited June 2, 2014 by RoadRunner Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Jeśli automat to możliwe ze ktoś włożył bezpiecznik i odłączył tył... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur1020 Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 A tak zapomnialem dodac ze to automat.wiem ze nie zalecan jest na jednej rolce tzn jedna os na rolce, lecz bylo to kilku sekundowe sprawdzenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 To normane, nic nie padło, gdy auto jest na luzie kola jednej osi dostaja naped od rolek to druga os sie nie kreci, takie powolne krecenie jedna osia obciaza viscoze jak jazda po kregu. 99% stacji okregowych nie ma rolek pod naped 4x4 i to stala praktyka na badaniach. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 @@Artur1020, zajrzyj tu -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7178-faq-techniczne-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur1020 Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 Ale na desce nie wyswietla sie o tym odlaczeniu tylu.Krotkie pytanie krotka odpowiedz. Na biegu "N" samochod bedac na rolkach powinnien zostac zepchniety? czy to normlane ze krecilo samymi przednimi kolami?jak sprawdzic czy naped na te 4 kola dzial? i jak powinnien dzialas? wiskotycznie ze od predkosci spina? czy odrazu od startu czy tylko po wlaczeniu "snow" Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki266 Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Napęd jest stały. Powinien działać zawsze. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur1020 Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 To normane, nic nie padło, gdy auto jest na luzie kola jednej osi dostaja naped od rolek to druga os sie nie kreci, takie powolne krecenie jedna osia obciaza viscoze jak jazda po kregu. 99% stacji okregowych nie ma rolek pod naped 4x4 i to stala praktyka na badaniach. Czyli to "nic" i jest ok, o ile bedzie rwac z 4 pod gorki z piachu bez zadnego przelaczania? @@Artur1020, zajrzyj tu -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7178-faq-techniczne-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie/ dzieki, ale tam nie ma odpowiedzi na to konkretne pytanie, odnosnie tych rolek Jakos czasem nie dokonca rozumiem te stale 4x4, wydaje mi sie ze subaru rasowe 4napedowki powinnien miec od staru te 4 kola pedne Jest to pierwsze moje 4x4, wczesniej na codzien jezdzilem zwyklymi autami, a do zabawy posiadam jeszcze 200sx'a Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Na biegu "N" samochod bedac na rolkach powinnien zostac zepchniety? Nie. Chyba, że masz awarię sprzęgła spinającego napęd. czy to normlane ze krecilo samymi przednimi kolami? Oczywiście. Sprzęgło MPT pracuje jako międzyosiowy mechanizm różnicowy. jak sprawdzic czy naped na te 4 kola dzial? Wjedź na grząskie/mokre podłoże. Zapnij dźwignię w poz "1". Wystaw ludka do oglądania z zewnątrz. Wyprostuj prawą nogę i machaj kierownicą. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur1020 Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 w takim razie do czego sluzy blokada "snow"???? bo nie moge znalez zaaaadnej odp Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 przy "snow" auto będzie startowało z 2 biegu, bez wykorzystania 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur1020 Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 (edited) I to tylko tyle daje blokada snow? kicha.... Edited June 2, 2014 by Artur1020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Wystarczy by poprawić trakcję na śliskim ograniczając moment obrotowy na kołach. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek_shin Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 (edited) Wystarczy by poprawić trakcję na śliskim ograniczając moment obrotowy na kołach.Wódki mu dać, bo dobrze prawi. Poprzednim moim samochodem był Outback 2,5 A/T. Działanie "4kółek" też musiałem sprawdzać z pomocą kolegi-obserwatora poza pojazdem. Podróżowanie w trybie pracy "Snow" skrzyni A/T naprawdę ułatwia panowanie nad pojazdem ograniczając zrywanie przyczepności (o czym przekonałem się na zakrętach prowadzących do miejscowości Sidzina). Podejrzewam, że skrzynie w Twoim jak i moim byłym autku (również '00 , 4EAT, MPT) działają identycznie. O rozdziale mocy na koła i działaniu napędu było już na forum mnóstwo wypowiedzi.Dodam tylko od siebie, że przesiadając się do Forka XT w manualu musiałem na nowo uczyć się jazdy Subaru. Zwłaszcza po tym, jak pozamiatało mi autkiem na patelniach Zakopianki... Albo jestem beznadziejnym kierowcą, albo Subaru w A/T i Subaru w M/T to dwa różna pojazdy i style prowadzenia/jazdy. Edited June 2, 2014 by radek_shin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 co mnie zaniepokoilo to to ze na przegladzie na rolkach normlanie krecilo przednimi kolami gdy tyl stal sobie spokojnie w miejscu. a jesteś pewny, że oba koła kręciły się do przodu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur1020 Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 Tak byla to kontrola sily hamowania w razie gdyby zblokowalo lub go wypchnelo to mialy kola byc wlaczane pojedynczo co daloby nam luz na przeciwnym kole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Ale tak swoją drogą nie zaleca się takiego badania, by tylko jedna oś była na rolkach. Nie przesadzajmy. Byłem na badaniu technicznym WRX'em z Maras'em w Dzierżoniowie i powiedział, że nic się przy takim krótkotrwałym badaniu nie stanie. Jeśli chodzi o subaru, to Maras zdecydowanie wie, co mówi. wiem ze nie zalecan jest na jednej rolce tzn jedna os na rolce Wiele stacji ma specjalny program do badania 4x4: jedno koło kręci w przód a drugie w tył, co kompensuje moment w różnicówce, dokładnie jak pisze a jesteś pewny, że oba koła kręciły się do przodu? Widziałem inne metody, ale nie spotkałem stacji z czterema rolkami. Auto bez 4x4 ciekawie by z nich wyjeżdżało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 poczytaj to: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59028-ciekawe-spotrzezenia-dot-4eat/page-1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur1020 Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 wiem ze nie zalecan jest na jednej rolce tzn jedna os na rolce Wiele stacji ma specjalny program do badania 4x4: jedno koło kręci w przód a drugie w tył, co kompensuje moment w różnicówce, dokładnie jak pisze Tak wiem, i jak napisalem mie;ismy "hamowac" kola pojedynczo czyli wtedy by bylo to co mowisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 mie;ismy "hamowac" kola pojedynczo czyli wtedy by bylo to co mowisz Hamowaliście po 2 koła? Dziwne. Zwykle hamuje się po jednym kole (wyskakują osobne odczyty), ale kręcą się oba koła osi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur1020 Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 prze 3 lata mojej pracy nie widzialem zeby "zwykle" sie hamowalo pojedynczo. w przypadkach jakis watpliwosci tak ale normlanie cala os. chodz to pewnie tez zalezne od stacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Hamowaliście po 2 koła? Dziwne. bynajmniej. W ośce zawsze testy robili u mnie osiami i wyniki były z obu kół równolegle podawane. W Forku robią po 1. kole, a druga strona kręci się do tyłu. ale nie spotkałem stacji z czterema rolkami. a ja owszem, tyle że rolki były mobilne, tzn przynoszone i podstawiane pod drugą oś Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 W Forku robią po 1. kole, a druga strona kręci się do tyłu. A co jeśli w tylnym mechanizmie różnicowym jest szpera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now