Jump to content

Czy Forester my00 ma stały naped?


Artur1020
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem w sumie zielony w "4x4".
Kupilismy Forester s-turbo z mysla ze jest to auto w pelni 4x4, co mnie zaniepokoilo to to ze na przegladzie na rolkach normlanie krecilo przednimi kolami gdy tyl stal sobie spokojnie w miejscu. Wydawalo mi sie ze rasowe 4x4 powinno "zepchnac" z rolek.
Czy dobrze mysle?

czy jest ten napewd jakos dolaczany od predkosci lub cos?
Jutro jeszcze sprawdze na grzaskim podlozu pod gorke czy sam przod mieli czy 4 kola beda mielic/odpychac go.
czy moze 4 beda mielic/pchac tylko po wlaczeniu blokady "snow"?
Prosze o wyrozumialosc, tym bardziej ze nie bardzo moglem znalezc jakas odpowiedz :(

Link to comment
Share on other sites

To normane, nic nie padło, gdy auto jest na luzie kola jednej osi dostaja naped od rolek to druga os sie nie kreci, takie powolne krecenie jedna osia obciaza viscoze jak jazda po kregu. 99% stacji okregowych nie ma rolek pod naped 4x4 i to stala praktyka na badaniach.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ale na desce nie wyswietla sie o tym odlaczeniu tylu.
Krotkie pytanie krotka odpowiedz. ;)
Na biegu "N" samochod bedac na rolkach powinnien zostac zepchniety? czy to normlane ze krecilo samymi przednimi kolami?
jak sprawdzic czy naped na te 4 kola dzial? i jak powinnien dzialas? wiskotycznie ze od predkosci spina? czy odrazu od startu czy tylko po wlaczeniu "snow"

Link to comment
Share on other sites

To normane, nic nie padło, gdy auto jest na luzie kola jednej osi dostaja naped od rolek to druga os sie nie kreci, takie powolne krecenie jedna osia obciaza viscoze jak jazda po kregu. 99% stacji okregowych nie ma rolek pod naped 4x4 i to stala praktyka na badaniach.

Czyli to "nic" i jest ok, o ile bedzie rwac z 4 pod gorki z piachu bez zadnego przelaczania?

dzieki, ale tam nie ma odpowiedzi na to konkretne pytanie, odnosnie tych rolek

;)

Jakos czasem nie dokonca rozumiem te stale 4x4, wydaje mi sie ze subaru rasowe 4napedowki powinnien miec od staru te 4 kola pedne ;)

Jest to pierwsze moje 4x4, wczesniej na codzien jezdzilem zwyklymi autami, a do zabawy posiadam jeszcze 200sx'a ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Na biegu "N" samochod bedac na rolkach powinnien zostac zepchniety?

 

Nie. Chyba, że masz awarię sprzęgła spinającego napęd.


 

 

czy to normlane ze krecilo samymi przednimi kolami?

 

Oczywiście. Sprzęgło MPT pracuje jako międzyosiowy mechanizm różnicowy.


 

 

jak sprawdzic czy naped na te 4 kola dzial?

 

 

Wjedź na grząskie/mokre podłoże. Zapnij dźwignię w poz "1". Wystaw ludka do oglądania z zewnątrz. Wyprostuj prawą nogę i machaj kierownicą.

  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wystarczy by poprawić trakcję na śliskim ograniczając moment obrotowy na kołach.

Wódki mu dać, bo dobrze prawi. Poprzednim moim samochodem był Outback 2,5 A/T. Działanie "4kółek" też musiałem sprawdzać z pomocą kolegi-obserwatora poza pojazdem. Podróżowanie w trybie pracy "Snow" skrzyni A/T naprawdę ułatwia panowanie nad pojazdem ograniczając zrywanie przyczepności (o czym przekonałem się na zakrętach prowadzących do miejscowości Sidzina). Podejrzewam, że skrzynie w Twoim jak i moim byłym autku (również '00 , 4EAT, MPT) działają identycznie. O rozdziale mocy na koła i działaniu napędu było już na forum mnóstwo wypowiedzi.

Dodam tylko od siebie, że przesiadając się do Forka XT w manualu musiałem na nowo uczyć się jazdy Subaru. Zwłaszcza po tym, jak pozamiatało mi autkiem na patelniach Zakopianki... Albo jestem beznadziejnym kierowcą, albo Subaru w A/T i Subaru w M/T to dwa różna pojazdy i style prowadzenia/jazdy.

Edited by radek_shin
Link to comment
Share on other sites

 

 

co mnie zaniepokoilo to to ze na przegladzie na rolkach normlanie krecilo przednimi kolami gdy tyl stal sobie spokojnie w miejscu.

 

a jesteś pewny, że oba koła kręciły się do przodu?

Link to comment
Share on other sites

Tak byla to kontrola sily hamowania ;) w razie gdyby zblokowalo lub go wypchnelo to mialy kola byc wlaczane pojedynczo co daloby nam luz na przeciwnym kole

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale tak swoją drogą nie zaleca się takiego badania, by tylko jedna oś była na rolkach.

Nie przesadzajmy. Byłem na badaniu technicznym WRX'em z Maras'em w Dzierżoniowie i powiedział, że nic się przy takim krótkotrwałym badaniu nie stanie. Jeśli chodzi o subaru, to Maras zdecydowanie wie, co mówi.

 

 

wiem ze nie zalecan jest na jednej rolce tzn jedna os na rolce

Wiele stacji ma specjalny program do badania 4x4: jedno koło kręci w przód a drugie w tył, co kompensuje moment w różnicówce, dokładnie jak pisze

 

 

a jesteś pewny, że oba koła kręciły się do przodu?
 

Widziałem inne metody, ale nie spotkałem stacji z czterema rolkami. Auto bez 4x4 ciekawie by z nich wyjeżdżało...

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

wiem ze nie zalecan jest na jednej rolce tzn jedna os na rolce

Wiele stacji ma specjalny program do badania 4x4: jedno koło kręci w przód a drugie w tył, co kompensuje moment w różnicówce, dokładnie jak pisze

Tak wiem, i jak napisalem mie;ismy  "hamowac" kola pojedynczo czyli wtedy by bylo to co mowisz ;)

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

mie;ismy  "hamowac" kola pojedynczo czyli wtedy by bylo to co mowisz

Hamowaliście po 2 koła? Dziwne. Zwykle hamuje się po jednym kole (wyskakują osobne odczyty), ale kręcą się oba koła osi...

Link to comment
Share on other sites

prze 3 lata mojej pracy nie widzialem zeby "zwykle" sie hamowalo pojedynczo. w przypadkach jakis watpliwosci tak ale normlanie cala os. chodz to pewnie tez zalezne od stacji.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hamowaliście po 2 koła? Dziwne.

 

bynajmniej. W ośce zawsze testy robili u mnie osiami i wyniki były z obu kół równolegle podawane.

W Forku robią po 1. kole, a druga strona kręci się do tyłu.

 

 

 

ale nie spotkałem stacji z czterema rolkami.

a ja owszem, tyle że rolki były mobilne, tzn przynoszone i podstawiane pod drugą oś

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...