Jump to content

Problem z check engine


robo323f
 Share

Recommended Posts

Witam 

Mam problem z Legacy 2,5 aut. 2001r. jakiś czas temu zapalił mi się check standardowo zacząłem od odłączenia akumulatora na jakiś czas no i zgasł ale zapala się po przejechaniu około 40km. Wybrałem się z tym to ,,szpeca'' on podpioł go pod komputer i mówi mi na to Panie trzeba usunąć katalizator i będzie wszystko ok tak też zrobiłem chociaż nie powiedział konkretnie o który chodzi,  dla tego musiałem usunąć dwa (czas koszt) a Check dalej świeć auto pożera ogromne ilości paliwa a ja nie wiem gdzie z tym problem się udać znajomi mówią że to sonda ale dalej ten sam problem sondy są dwie a ja nie wiem czy to sonada? a jak tak to która?

Proszę o pomoc w tym temacie mieszkam w Krakowie znacie może kogoś kto profesjonalnie i bez zdzierstwa może mi pomóc?

Z góry dziękuje 

Link to comment
Share on other sites

Jeszce tam nie byłem ale już coś słyszałem, że jest tam człowiek, który jest dobry. A jeśli chodzi o kogoś w Krakowie to możecie kogoś polecić? chodzi chociaż o sprecyzowanie gdzie leży problem?

Link to comment
Share on other sites

 

 

chodzi chociaż o sprecyzowanie gdzie leży problem?
Problem zapewne wynika ze złego działania sondy lambda i ja obstawiałbym pierwszą. Ale tak jak napisałem wyżej potrzeba rzetelnej diagnozy i wymiany tego co potrzeba i autko będzie dalej hulać jak trzeba. Pozdrawiam.
Link to comment
Share on other sites

witaj jesli sonda to tylko przed katalizatorem daje popalic w krakowie zadzwon do Gawin ul Krolowej Jadwigi nr tel 124251100 gosc zeby zjadl na subaru i na pewno cos ci doradzi.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wybrałem się z tym to ,,szpeca'' on podpioł go pod komputer i mówi mi na to Panie trzeba usunąć katalizator

 

Trzeba było "szpecowi" usunąć coś co ma zamiast mózgu a nie katalizator z samochodu.

 

Ostatnio pewni rodzice zagłodzili na śmierć córeczkę, bo im "szpec" kazał nie karmić....

 

 

 

LUDZIE..... MYŚLCIE TROCHĘ.....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

chodzi chociaż o sprecyzowanie gdzie leży problem?
Problem zapewne wynika ze złego działania sondy lambda i ja obstawiałbym pierwszą. Ale tak jak napisałem wyżej potrzeba rzetelnej diagnozy i wymiany tego co potrzeba i autko będzie dalej hulać jak trzeba. Pozdrawiam.

 

Dzięki za wskazówki wybiorę się teraz na diagnozę komputerową i jak już będę znał numer błędu to poproszę znowu o pomoc  :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

chodzi chociaż o sprecyzowanie gdzie leży problem?
Problem zapewne wynika ze złego działania sondy lambda i ja obstawiałbym pierwszą. Ale tak jak napisałem wyżej potrzeba rzetelnej diagnozy i wymiany tego co potrzeba i autko będzie dalej hulać jak trzeba. Pozdrawiam.

 

Dzięki za wskazówki wybiorę się teraz na diagnozę komputerową i jak już będę znał numer błędu to poproszę znowu o pomoc   :)

 

 

 

 

chodzi chociaż o sprecyzowanie gdzie leży problem?
Problem zapewne wynika ze złego działania sondy lambda i ja obstawiałbym pierwszą. Ale tak jak napisałem wyżej potrzeba rzetelnej diagnozy i wymiany tego co potrzeba i autko będzie dalej hulać jak trzeba. Pozdrawiam.

 

Dzięki za wskazówki wybiorę się teraz na diagnozę komputerową i jak już będę znał numer błędu to poproszę znowu o pomoc   :)

 

Teraz, jak nie masz katalizatorów, błędy mogą być inne niż przed ich bezsensownym usunięciem.

Link to comment
Share on other sites

No może i bezsensowne to było ale jak się idzie do kogoś kto twierdzi, że to musi być to i komputer też tak wskazuje to każdy robi to co trzeba a mi zależało żeby usprawnić działanie autka :) niestety dalej szukam przyczyny ale większość pewnie zrobiła by to samo tylko teraz twierdzą, że nie :) ale dziękuje za rady i propozycję są zawsze mile widziane trzeba będzie pewnie wybrać się do N. Sącza tylko boję się tam cen i terminów. 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pewność że komputer nie stwierdził konieczności wycięcia katów, bo są to działania nielegalne i wpływające negatywnie na ludzi, środowisko i samo auto (a raczej komfort jego użytkowania). Jeśli stwierdzono niesprawność (za małą skuteczność) to usunięcie w żaden sposób nie zwiększa skuteczności pracy katalizatorów. A jeśli się potopiły, to trzeba odnaleźć przyczynę, usunąć ją a potem wymienić katy na nowe bądź używane.

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

Witaj, mam ten sam model i rocznik i problem :) i od dwóch różnych mechaników z odczytu kompa słyszłaem że padła grzałka wbudowana w sondę lambda - o ile pamiętam pierwszą. Może ale nie musi skutkować to zwiększeniem spalania. Poza tym nie rzutuje, sonda miała eko-polepszać spalanie. Ponieważ w moim akurat przypadku spalanie blisko normy od 11,5-12,8l/100 i czesciej jeżdżę na gazie dlatego ignoruję narazie ze względu na powazniejsze kłopoty z autem. Ale to ryzykowne na dłuższą metę bo przez palący się check mogę przegapić nowe problemy/błędy. Pracuję nad sprzęgnieciem interfejsu EBDII po bluetooth z radiem 7'' na win6ce. Może się uda odpalić podgląd kompa, a docelowo musze wymienic obie lambdy.

Zapytaj mechanika o nry błędó i odszukaj opisy.

Link to comment
Share on other sites

Witaj, mam ten sam model i rocznik i problem :) i od dwóch różnych mechaników z odczytu kompa słyszłaem że padła grzałka wbudowana w sondę lambda - o ile pamiętam pierwszą. Może ale nie musi skutkować to zwiększeniem spalania. Poza tym nie rzutuje, sonda miała eko-polepszać spalanie. Ponieważ w moim akurat przypadku spalanie blisko normy od 11,5-12,8l/100 

 

Witam, było podobnie ale teraz jest powyżej 14l/100 i więcej a mam przejazdy głownie autostradowe bez szaleństwa lecę sobie do pracy tak po 120 km/h i wydaje mi się, że coś tu teraz nie gra bo przy spokojnej jeździe spala 45l gazu na 300 km. Mój znajomy robi tą samą odległość na 35 l. 

Link to comment
Share on other sites

Heh, trochę Cię mechanik na dodatkowe koszty wprowadził. Niech przywróci samochód do stanu sprzed jego zepsucia i dopiero później wybierz się do serwisu specjalizującego się w Subaru i mającego doświadczenie w likwidowwniu słynnego błędu, którego komputery czytają jako błąd katalizatora. Tanio niestety nie bedzie :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

sonda miała eko-polepszać spalanie. Ponieważ w moim akurat przypadku spalanie blisko normy od 11,5-12,8l/100 i czesciej jeżdżę na gazie dlatego ignoruję narazie ze względu na powazniejsze kłopoty z autem. Ale to ryzykowne na dłuższą metę bo przez palący się check mogę przegapić nowe problemy/błędy

 

 

Kolego PRAWIE masz rację. Masz auto skonstruowane do pracy z sondą lambda. Ma ona ogromne znaczenie dla tego jaką pracę wykonuje sterownik silnika, bo zapewnia ona sprzężenie zwrotne i pozwala korygować dawkę paliwa jeśli nie jest (dawka) zgodna z założoną przez mapę paliwową (w pętli zamkniętej). Przy pracy na benzynie większość sterowników ma zakres korekty +/- 25%. A instalacje gazowe (zwłaszcza tylko po "autokalibracji") niemal nie mają szans zmieścić się w tym zakresie z uwagi na niedokładność pracy poszczególnych ich elementów - pomaga drobiazgowe strojenie, o którym większość gazowników ma zerowe pojęcie. Jak mieszanka jest za bogata, to pół biedy, bo auto tylko więcej pali. Ale jak jest za uboga (a to się często zdarza), ryzykujesz kondycję silnika, od regulacji zaworów zaczynając, na wypaleniu tłoka kończąc.

Im nowszy samochód, tym jego sterownik pracuje dokładniej i tym mniejsze ma limity bezpieczeństwa. Więc ostatecznie oszczędność na sondzie lambda może bardzo drogo kosztować.

 

Subaru które mają OBD i dwie sondy lambda pracują bardzo precyzyjnie, pilnując nawet wydatków pojedyńczych wtryskiwaczy. Nie muszę chyba rozwijać zanadto, że wydatki poszczególnych wtryskiwaczy benzynowych nie są identyczne, a o gazowych to w ogóle ma się nijak do założeń.

 

Reasumując - masz instalację lpg - sonda regulacyjna musi być w 100% sprawna. Na benzynie też znacznie lepiej (dla portfela i silnika) gdy jest sprawna.

Link to comment
Share on other sites

Cóż, jako laik muszę przyznać ci rację. Ponieważ nie mam worka bez dna na wymiane obu sond lambda to zakładam że pierwsza od silnika jest krytyczną - czy tak ?

Link to comment
Share on other sites

Obstawiam, że błąd to P0420.

Są inne, skuteczniejsze metody na pozbycie się tego błędu.

Witam byłem dziś znowu na podpięciu do komputera i tu proszę błąd P0420. Powiedzieli, że to pierwsza sonda itp. widzę, że znasz się na temacie bo przeprowadziłeś mi diagnozę bez podpinania komputera :). Tylko teraz skoro już wiem gdzie leży problem pojawia się nowy koszt nowej oryginalnej sondy to 530 zł a w tym momencie nie stać mnie na taki wydatek czy pomożecie mi znaleźć używaną sondę w rozsądnej cenie nie chcę raczej zakładać zamiennika. Czy poza Allegro można coś znaleźć macie może jakieś dobre kontakty.

Proszę o pomoc w tej sprawie

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

 

Obstawiam, że błąd to P0420.

Są inne, skuteczniejsze metody na pozbycie się tego błędu.

Witam byłem dziś znowu na podpięciu do komputera i tu proszę błąd P0420. Powiedzieli, że to pierwsza sonda itp. widzę, że znasz się na temacie bo przeprowadziłeś mi diagnozę bez podpinania komputera :). Tylko teraz skoro już wiem gdzie leży problem pojawia się nowy koszt nowej oryginalnej sondy to 530 zł a w tym momencie nie stać mnie na taki wydatek czy pomożecie mi znaleźć używaną sondę w rozsądnej cenie nie chcę raczej zakładać zamiennika. Czy poza Allegro można coś znaleźć macie może jakieś dobre kontakty.

Proszę o pomoc w tej sprawie

Pozdrawiam.

 

 

 

Zleć temu pseudo mechanikowi przywrócenie stanu auta przed naprawą (potrzebne są katalizatory). Potem można próbować...

 

U mnie też pojawił się P0420. Nie wycinałem katów, nie wymieniałem na nowe, nie wymieniałem żadnej sondy.

Ale 100% pewności skuteczności naprawy nie było.

Link to comment
Share on other sites

P0420 to blad drugiej sondy. Mowi o tym, ze sprawnosc katalizatora (spaliny) jest poza norma, czyli albo zapchany albo sie zuzyl. Wymiana sondy nic nie da, wywalenie kata tez, pomysl logicznie :-) jedz do tego mechaniora i wez od niego ten zuzyty kat., no chyba ze juz sprzedal za pare stowek. Potem zobacz sobie PW, umow sie, daj do naprawy, zaplac i ciesz sie jazda.

Link to comment
Share on other sites

Żeby rozpocząć procedurę zawracania głowy renomowanym Serwisom wypada zacząć od:

 

- sprawnego w 100% przepływomierza

- nowego filtra powietrza

- wyregulowanych zaworów

- wyregulowanej instalacji gazowej

- katalizatorów!

 

 

a na koniec uśmiechnąć się do któregoś z tunerów, który podejdzie do strucla jak przystało na jego wiek i nie zawoła 3 tys za korektę ECU.

 

Takie są realia, niestety odbiegają mocno od praktyk serwisowych naszych rodaków :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Obstawiam, że błąd to P0420.

Są inne, skuteczniejsze metody na pozbycie się tego błędu.

Witam byłem dziś znowu na podpięciu do komputera i tu proszę błąd P0420. Powiedzieli, że to pierwsza sonda itp. widzę, że znasz się na temacie bo przeprowadziłeś mi diagnozę bez podpinania komputera :). Tylko teraz skoro już wiem gdzie leży problem pojawia się nowy koszt nowej oryginalnej sondy to 530 zł a w tym momencie nie stać mnie na taki wydatek czy pomożecie mi znaleźć używaną sondę w rozsądnej cenie nie chcę raczej zakładać zamiennika. Czy poza Allegro można coś znaleźć macie może jakieś dobre kontakty.

Proszę o pomoc w tej sprawie

Pozdrawiam.

 

 

 

Zleć temu pseudo mechanikowi przywrócenie stanu auta przed naprawą (potrzebne są katalizatory). Potem można próbować...

 

U mnie też pojawił się P0420. Nie wycinałem katów, nie wymieniałem na nowe, nie wymieniałem żadnej sondy.

Ale 100% pewności skuteczności naprawy 

Katalizator został mi tylko jeden drugiego już nie uda mi się odzyskać :( a jak w końcu udało ci się naprawić ten błąd? 

Żeby rozpocząć procedurę zawracania głowy renomowanym Serwisom wypada zacząć od:

 

- sprawnego w 100% przepływomierza

- nowego filtra powietrza

- wyregulowanych zaworów

- wyregulowanej instalacji gazowej

- katalizatorów!

 

Ato spełnia wszystkie te warunki poza ostatnim ma teraz tylko jeden katalizator. 

Ja naprawdę już nie wiem co z tym fantem zrobić, czy jest jakaś szansa uratować go w takim stanie jakim jest teraz?

P0420 to blad drugiej sondy. Mowi o tym, ze sprawnosc katalizatora (spaliny)

No widzisz ja dziś znowu musiałem trafić na nie kompetentną osobę bo twierdził, że to pierwsza sonda na 100% 

Ludzie proszę pomóżcie bo już oszaleć można

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...