marhof Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Tytuł pewnie zwrócił uwagę, od razu wyjaśniam, że nie chodzi o Subaru Mam drugie auto, Suzuki Swifta 1.0, taki osiołek roboczy do jazdy w zwykłe dni. Aktualny przebieg tego auta nie jest mi znany (licznik przekręca się co 99999 km), więc może mieć równie dobrze 134000 przebiegu jak i 334000 km. Auto serwisowane po kosztach, u Miecia w warsztacie. Po zakupie auto tam odstawiłem i standardowa wymiana płynów/hamulce/filtry itp. W podsumowaniu na kartce papieru mam zapisane, że zalany został olej 15w40 - chciałem sobie kupić taki olej (dowolny z marketu), ale wszystkie jakie znalazłem to były mineralne. Pytanie: czy można stwierdzić z całą pewnością że olej 15w40 to już jest olej mineralny, czy może to też być syntetyk? Czy te 2 wartości liczbowe mają znaczenie w tym wypadku i czy istnieją wartości powyżej których każdy olej jest już mineralny? W najgorszym wypadku pojadę do "Mietka" i się dowiem co tam wlali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 czy można stwierdzić z całą pewnością że olej 15w40 to już jest olej mineralny nie, aczkolwiek jest duże prawdopodobieństwo. Czy te 2 wartości liczbowe mają znaczenie w tym wypadku i czy istnieją wartości powyżej których każdy olej jest już mineralny? Nie ma to znaczenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 czy można stwierdzić z całą pewnością że olej 15w40 to już jest olej mineralny, czy może to też być syntetyk? Można i nie mozna. 99% 15w40 sprzedawanych na rynku, to Minerale. Ale są też oleje, które są całkowicie syntetyczne, np. Amerykański Amsoil. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 niby można dolać cokolwiek, ale lepiej podjedź albo zadzwoń do p. Mietka, tak będzie prościej .... (zanim Ci ktoś Ceramizer poleci albo inny super hiper olej "fullturbomotorsport" ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Z doswiadczenia z autami ktore braly olej lej co chcesz, byle by olej był w silniku, nawet 0-20W jest lepsze niz suchy bagnet. Stary swif spokojnie na zlewkach pojezdzi przerabialem to w Audi, Fordzie Hondzie - ważne żeby stan był ok. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 nie chodzi o Subaru To temat powinien być w off topic 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Jakikolwiek 15w-40 bedzie sie nadawac. Nadtepnym razem zalej jakis pol-syntetyk 10w-40. Mialem do calkiem niedawna corolle z 1994 roku zalewana caly czas 15w-40 GTX castrola i lubila sobie wypic pomiedzy serwisami okolo 1l. Jak zmienilem na 10w-40 Valovline przestalem dolewac, nie wiem w sumie czemu. Pozdro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 nie wiem w sumie czemu Ja wiem, bo Syfrol to do smarowania zawiasów w garażu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Dzięki wszystkim za odpowiedzi! nie chodzi o Subaru To temat powinien być w off topic Swift to prawie jak Subaru... Justy czy można stwierdzić z całą pewnością że olej 15w40 to już jest olej mineralny, czy może to też być syntetyk? Można i nie mozna. 99% 15w40 sprzedawanych na rynku, to Minerale. Ale są też oleje, które są całkowicie syntetyczne, np. Amerykański Amsoil. Thx, akurat tego konkretnego warsztatu nie podejrzewam o stosowanie Amsoil'a Pan Mietek niestety nie był osiągalny pod telefonem, a mnie w sumie zaciekawił problem, dlatego zapytałem na forum. Jak nie uda mi się skontaktować z Panem M. to kupię cokolwiek mineralnego 15w40. Swift jest jak na razie kompletnie bezobsługowy, niczego nie ubywa poza elementami karoserii i podwozia (ruda) , ale olej w każdym aucie jakie miałem woziłem w bagażniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 nie wiem w sumie czemu Ja wiem, bo Syfrol to do smarowania zawiasów w garażu. Tu na wyspach GTX to bardzo chwalony olej. Nie ma problemow z jakoscia. Tencaly syfrol definition sie tu nie aplikuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Tu na wyspach jeżdżą pod prąd, więc kiepski to wzór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek007 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Jeżeli nie jesteś pewny co było wlane,to warto dolać Ceramizer. Lepiej zabezpieczyć autko w razie jakbyś wlał za rzadki olej. Szwagier zalał złym olejem i było po panewkach. 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 to warto dolać Ceramizer. I zasmażkaaaaa. 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 :biglol: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Jeżeli nie jesteś pewny co było wlane jak nie jesteś pewien, to wymień ten olej (nie ważne po jakim jest przebiegu ...) i zalej świeży, którego jesteś pewien .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 jak nie jesteś pewien, to wymień ten olej (nie ważne po jakim jest przebiegu ...) i zalej świeży, którego jesteś pewien .... @@piter czyżbyś sugerował,że świeży olej jest lepszy od Ceramizera? Jeżeli nie jesteś pewny co było wlane,to warto dolać Ceramizer. Lepiej zabezpieczyć autko w razie jakbyś wlał za rzadki olej. Szwagier zalał złym olejem i było po panewkach. A jaką "gęstość" ma Ceramizer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 jak nie jesteś pewien, to wymień ten olej (nie ważne po jakim jest przebiegu ...) i zalej świeży, którego jesteś pewien .... @@piter czyżbyś sugerował,że świeży olej jest lepszy od Ceramizera? a ktoś uważa inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 A jaką "gęstość" ma Ceramizer? Idealną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 A jaką "gęstość" ma Ceramizer? Idealną. No dobra,niech będzie.Wymieniać wszelkie zalety Ceramizera byłoby zbyt długo. To może krótka lista wad? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 To może krótka lista wad? Nie nadaje się do silników rakietowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 To chyba nigdy się nie skończy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 To może krótka lista wad? Nie nadaje się do silników rakietowych. Jesteś pewien? ja bym sprawdził... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 To może krótka lista wad? Nie nadaje się do silników rakietowych. Jesteś pewien? ja bym sprawdził... W sumie, czemu nie. Następną razą dodam do fasolki po bretońsku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 minerały to zdrowie, na pewno nie zaszkodzi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi