Skocz do zawartości

Honda Type "R"


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

 

 

 

wszystko zalezy od tego do czego to auto ma sluzyc. Type-S jest ok jezeli chodzi o miasto, na trasy slabo bo silnik 1.8 w dosc ciezkim aucie jest na tyle slaby ze wiatr od czoła potrafi go niezle spowolnic (testowane własnoręcznie na autostradzie). poza tym nie ma sie czego czepic, audio fajnie gra, stylistyka rzecz gustu oczywiscie, ale starzeja sie te auta z godnoscia (m.zd. lepiej wyglada niz IX generacja). megawielki bagażnik jak na kompakt, bije na glowe pod wzgledem ladownosci wiele innych aut. niestety przynajmniej w warszawie i okolicach poszukiwany przez zlodziei (pomijajac mojego VIII gena, kojarze jeszcze 2 przypadki w tym roku skradzionych aut).

O bardzo cenna opinia ;) Dziękuje!

Oglądany przeze mnie Type S jest z silnikiem 2.2 Diesel.Auto ponad połowe rocznego przebiegu spędzie na autostradzie. AlphaOne dzięki Tobie mam jakiś pozytywny argument przemawiający za Dieslem a nie Otto ;)

Tylko potrzeba mi więcej takich argumentów B)  

 

2,2 d fajne auto ale początkowe egzemplarze miały problem z dpf - jazda miejska to zabójstwo. Miałem... już nie mam...

 

To auto to jedna wielka próba dla mnie i moich zasad.... Ale o tym w innym wątku ;)

No autko jest z 2007 roku czyli <_<

 

Obecna właścicielka, znajoma od której rodzice kupili już 3lata temu Civica EP2 A/T mówi że z autem przez trzy lata nic się nie działo a jeździła tylko Ona do pracy.

Tak to bydlątko wygląda

 

 

Wygląda tak:

7176eccb6821386d44b5f28274130.jpg

708dc2417f19cdb467611b1b904.jpg

372478e031e543a468efc6af9f828.jpg

 

te 3 drzwiowe były najładniejsze

moja była czarna

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e18bd96d41a29b4.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

wszystko zalezy od tego do czego to auto ma sluzyc. Type-S jest ok jezeli chodzi o miasto, na trasy slabo bo silnik 1.8 w dosc ciezkim aucie jest na tyle slaby ze wiatr od czoła potrafi go niezle spowolnic (testowane własnoręcznie na autostradzie). poza tym nie ma sie czego czepic, audio fajnie gra, stylistyka rzecz gustu oczywiscie, ale starzeja sie te auta z godnoscia (m.zd. lepiej wyglada niz IX generacja). megawielki bagażnik jak na kompakt, bije na glowe pod wzgledem ladownosci wiele innych aut. niestety przynajmniej w warszawie i okolicach poszukiwany przez zlodziei (pomijajac mojego VIII gena, kojarze jeszcze 2 przypadki w tym roku skradzionych aut).

O bardzo cenna opinia ;) Dziękuje!

Oglądany przeze mnie Type S jest z silnikiem 2.2 Diesel.Auto ponad połowe rocznego przebiegu spędzie na autostradzie. AlphaOne dzięki Tobie mam jakiś pozytywny argument przemawiający za Dieslem a nie Otto ;)

Tylko potrzeba mi więcej takich argumentów B)  

 

2,2 d fajne auto ale początkowe egzemplarze miały problem z dpf - jazda miejska to zabójstwo. Miałem... już nie mam...

 

To auto to jedna wielka próba dla mnie i moich zasad.... Ale o tym w innym wątku ;)

No autko jest z 2007 roku czyli <_<

 

Obecna właścicielka, znajoma od której rodzice kupili już 3lata temu Civica EP2 A/T mówi że z autem przez trzy lata nic się nie działo a jeździła tylko Ona do pracy.

Tak to bydlątko wygląda

 

 

Wygląda tak:

7176eccb6821386d44b5f28274130.jpg

708dc2417f19cdb467611b1b904.jpg

372478e031e543a468efc6af9f828.jpg

 

te 3 drzwiowe były najładniejsze

moja była czarna

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e18bd96d41a29b4.html

 

 

O, widzę że maiłeś też wersję Type.S bez + i przedliftową :)

Twoja miała dodatkowy pakiet stylizacyjny z palety dodatkowego opcjonalnego wyposażenia :wub: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

wszystko zalezy od tego do czego to auto ma sluzyc. Type-S jest ok jezeli chodzi o miasto, na trasy slabo bo silnik 1.8 w dosc ciezkim aucie jest na tyle slaby ze wiatr od czoła potrafi go niezle spowolnic (testowane własnoręcznie na autostradzie). poza tym nie ma sie czego czepic, audio fajnie gra, stylistyka rzecz gustu oczywiscie, ale starzeja sie te auta z godnoscia (m.zd. lepiej wyglada niz IX generacja). megawielki bagażnik jak na kompakt, bije na glowe pod wzgledem ladownosci wiele innych aut. niestety przynajmniej w warszawie i okolicach poszukiwany przez zlodziei (pomijajac mojego VIII gena, kojarze jeszcze 2 przypadki w tym roku skradzionych aut).

O bardzo cenna opinia ;) Dziękuje!

Oglądany przeze mnie Type S jest z silnikiem 2.2 Diesel.Auto ponad połowe rocznego przebiegu spędzie na autostradzie. AlphaOne dzięki Tobie mam jakiś pozytywny argument przemawiający za Dieslem a nie Otto ;)

Tylko potrzeba mi więcej takich argumentów B)  

 

2,2 d fajne auto ale początkowe egzemplarze miały problem z dpf - jazda miejska to zabójstwo. Miałem... już nie mam...

 

To auto to jedna wielka próba dla mnie i moich zasad.... Ale o tym w innym wątku ;)

No autko jest z 2007 roku czyli <_<

 

Obecna właścicielka, znajoma od której rodzice kupili już 3lata temu Civica EP2 A/T mówi że z autem przez trzy lata nic się nie działo a jeździła tylko Ona do pracy.

Tak to bydlątko wygląda

 

 

Wygląda tak:

7176eccb6821386d44b5f28274130.jpg

708dc2417f19cdb467611b1b904.jpg

372478e031e543a468efc6af9f828.jpg

 

te 3 drzwiowe były najładniejsze

moja była czarna

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e18bd96d41a29b4.html

 

 

O, widzę że maiłeś też wersję Type.S bez + i przedliftową :)

Twoja miała dodatkowy pakiet stylizacyjny z palety dodatkowego opcjonalnego wyposażenia :wub:

 

to była wersja fireblade

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/honda-civic-type-s-fireblade-replica-hatchback-w-stylu-superbike-a/hzdd5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na forum civicklubu jest taki koleś z nickiem mw1978 on zakładał i turbo i kompresor do K20 w budzie FN2 także na pewno to będzie dobre źródło informacji

sprzedal na rzecz nowego golfa R, bez jego Type'ra CKPL juz nigdy nie bedzie takie samo...

 

Spoko znalazłem fajny warsztat w Szczecinie od Hond, ale kupuję model niżej i w tej będą zmiany :) Ta zostaje cywilna za namową żony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na forum civicklubu jest taki koleś z nickiem mw1978 on zakładał i turbo i kompresor do K20 w budzie FN2 także na pewno to będzie dobre źródło informacji

sprzedal na rzecz nowego golfa R, bez jego Type'ra CKPL juz nigdy nie bedzie takie samo...

 

Kurcze, ale te golfy to... no fajne som :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

co do awaryjności na przykladzie ep3 vs silniki subaru (zwłaszcza 2.5T) to raczej nie ma co porównywać... w k20 pilnujesz oleju, wymieniasz go w odpowiednich momentach, jak ciśniesz to go wymieniasz częściej i chodzi bezawaryjnie.

Miałem przez 6 lat EP3, sprzedałem ją jak miała ok 105 tyś przebiegu i silnik cykał jak zegarek. Inna sprawa, że teraz tymi hondami śmigają małolaty, auta staniały i znaleźć coś sensownego jest mega trudno.

Stare silniki z serii B czy H nie miały vtc były mniej elastyczne (są dużo starsze konstrukcyjnie niż K-seria). No i to jest jednak ośka, więc szperę trzeba sobie dołożyć, silnik jest rozwojowy, ale jak to bywa w wonossących tanio nie jest (sama hondata ma abstrakcyjną cenę).

 

Także opowieści, że kolega kolegi ma hondę i ona co chwila jest w warsztacie można z przymrużeniem oka traktować :) przynajmniej jeśli chodzi o EP3 - to bardzo przyzwoity, bezawaryjny i dobrze się prowadzący sprzęt:)

Potwierdzam :)

Wystarczy wejść na portal ogłoszeniowy i zobaczyć ile jest type R :) jest niewiele, ale czy to z powodu braku???? :) nie wydaje mi się :)

Są wieczne ogłoszenia... czekające na....

Spojrzeć na Subaru impreza to tak jak bym otwierał portał golfa  :biglol:

Czy to przypadek?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem nowy na forum bo sam walcze z mysla co wybrac niedlugo Honda vs Subaru (Integra R vs Impreza GT)

 

No ale zauwazylem temat to sie wypowiem bo troche Hondów było w rodzinie. Generalnie kolega wyzej pie*** bo EP3 sa na handel owszem ale wiekszosc jest styrana i bita, przegladalem tez GTeki i tez jakos nie ma szalu w ilosci. Trzeba szukac i szukac egzemplarzu wartego uwagi. K seria jest rozwojowa owszem ale nie nalezy do tanich zabawa w modowanie, walki, talerzyki, wydech, ssak, dolot no i Hondata. Wiekszosc EP3 bez szperunku. Na pewno ladnie, wyglada, jest dosc praktyczne jak na hatcha i nie pali duzo. Z wad to lubi sie czasami sypnac skrzynia szczegolnie wybieraki na 2 biegu, uszczelki przy szybie czasami puszczaja wode, siedzi sie dosc wysoko, i jak kazda Honda reczny ciagniesz w kosmos :P. Od 2001 gdy wprowadzili EP na rynek dostala zabezpieczenie i nie rdzewieje jesli nie byla walona. Minusem moze byc klima reczna z linkami gdzie linka czasami moze spasc i trzeba rozbierac konsole dlatego warto szukac z automatem. Jesli sie dba, robi olej jak nalezy to nie ma co za bardzo sie popsuc. Znajomy bawiac sie w ekoterror modzonym EP3 osiagnal w miescie 7l PB. Czesci jest duzo i nie sa jakos drogie. Ogolem auto prowadzi sie jak gokart, poslizg przewidywalny jedynie to ten wyjezdzajacy przod czasami :(.

 

FN2 imo gorsze niz EP3 jesli mowimy o wlasciwosciach jezdnych. Chocby dlatego ze auto juz nie ma wielowahaczu tylko belke. Tutaj juz tez jest kontorla trakcji czego w EP3 (VII gen) nie ma. Jest tez cichsze, wygodniejsze no i jeszcze wieksze.

Edytowane przez szuburubu
  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda vs Subaru Integra R vs Impreza GT

 

 

najlepiej posiadać obydwa. Integra type R to majstersztyk Hondy koncowki lat 90, silnik b18c6 z pojemnosci 1.8 generuje 197 KM, do tego lekka konstrukcja zeszperowany napęd rozkład mas 50/50.Typowa torówka na asfalt. Auto prowadzi się rewelacyjnie jak po sznurku. Co do serii K to jeszcze  problem wyciągających się łańcuszków rozrządu i spadku mocy. Impreza GT to inna liga, pokazująca pazury tam gdzie H  integra  nie podoła, a dla Imprezy jest to naturalne środowisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest problem bo można mieć jedno tylko. Czytając forum i patrząc na niektóre wydatki zastanawiam się czy warto bez zarobków "średnia krajowa na rękę albo i dwie", niby części kosztują podobnie. No oczywiście też ciężko porównać N/A FWD z turbo AWD czy to aż tak drogo czy ludzie mają pecha i trafiają na ulepki.  Zahaczając o S2k to nie warto silnik nie trzyma mocy a jedyne warte uwagi modele to te po lifcie za zdrowy trzeba dać dużo a i tak większość to przystanek z koszem.

Edytowane przez szuburubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 kolega wyzej pie*** 

 

A ładnie to jak nowy kolega najeżdża na innego kolegę? Nie nauczyli kultury w dyskusji? To już nie można mieć własnego zdania tylko od razu sypiesz takimi textami jak jakiś burak z dystkoteki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie najezdzam tylko mowie jak jest. Po prostu gada glupoty i to ogromne. To wciaz N/A i zawsze nie bylo momentu robote robila masa i jej stosunek do mocy, fizyki nie oszukasz. Fajnie sie zbiera do pewnej predkosci ale potem juz brakuje niestety w koncu troche prawdy w tym, ze glosniej buczy niz szybciej jedzie ;). Plusem takze jest spalanie w tych silnikach.

 

W VIII genie pomijajac 2.2 diesla ktory po pierwszych bolaczkach jest silnikiem genialnym do tego EOTY i autorskim hondy, no i lekka mape lyknie bez problemu.  W VII genie diesel bym od opla astry a raczej od ISUZU prosta jak cep konstrukcja, program bez problemow lapal pod 140 koni. No i VIII gen bolaczka aut bez szklanego dachu, ze tam lubi wyjsc czasami rdza.

Edytowane przez szuburubu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

licząc  koszty utrzymania obydwóch modeli to są one na porównywalnym poziomie. Zdecydowanie na plus dla subaru za dostępność części silnikowych. 

Fakt ze w N/A brak momentu ale rekompensują to obroty na poziomie 9000 tysięcy w ITR. A co do prędkości to trzeba przekonać się samemu co potrafi taki typer :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonać się to wiem co potrafi :)

 

 

No tak ale jak chcesz kręcić ciągle ITR to, że tak powiem bez kucia  / markowych gratów za taczki pesos nie pojeździ długo.

 

Właśnie zauważyłem, że bardzo dużo części jest do Subaru natomiast ITR no niestety mało zamienników, w razie dzwona. Więcej do EK/EG/EP ale to już inna bajka.

Po zakrętach impreza spokojnie da radę mocniej pojeździć? W sumie to strasznie się dużo naczytałem i "padających jak mucha" silnikach i skrzyniach w Imprezie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ITR masz kuty wał, tłoki w B20 i w sumie to tyle tego było reszta to aluminium. Gdyby blok był żeliwny każdy by dmuchał jak BMW :P ale to nie o tym temat :P

Tak już obchadząc temat to w sumie AWD bedzie szybdze w zakretach niz FWD no i turbo to potencjal rozwojowy gdzie mocne N/A w pewnym momencie juz stoi w miejscu

 

W każdym razie jak to z tymi Subarami jest bo widze jedne sypia się na potęgę i miliony monet wkładać trzeba a jedne jeżdża i jest OK :>

 

Toż to problem czy

rzucajace ogniem subaru czy krzyczace szatan ITR https://youtu.be/03dQfPBgpOE?t=1m26s Edytowane przez szuburubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie najezdzam tylko mowie jak jest. Po prostu gada glupoty i to ogromne.

Ale suchar :) Powiem tak jak masz dobre autom nie sprzedawaj !

W ITR masz kuty wał, tłoki w B20 i w sumie to tyle tego było reszta to aluminium. Gdyby blok był żeliwny każdy by dmuchał jak BMW :P ale to nie o tym temat :P

Tak już obchadząc temat to w sumie AWD bedzie szybdze w zakretach niz FWD no i turbo to potencjal rozwojowy gdzie mocne N/A w pewnym momencie juz stoi w miejscu

 

W każdym razie jak to z tymi Subarami jest bo widze jedne sypia się na potęgę i miliony monet wkładać trzeba a jedne jeżdża i jest OK :>

 

Toż to problem czy

rzucajace ogniem subaru czy krzyczace szatan ITR https://youtu.be/03dQfPBgpOE?t=1m26s

No to takie coś ale realne moce z turbo :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten civic ma wiecej zegarow niz zegarmistrz i gratow jak dobre mieszkanie do tego to je franek panie ;) Poza tym nie chcialbym K serii tylko B serie wlasnie dla dzwieku i dla kultowosci tego silnika :) w subby podoba mi sie to ze wali ogniem jak zle i bulgota i zrobi psst, na postoju jak dasz w palnik to calym autem kolysze jak na sztormie to wlasnie mi sie podoba. Po porstu lubie glosne auta :) . Jechalem impreza GT jako prawy i no kurfa to idzie to czuc jak cholera :P! Po prostu zeby dalo rade poupalac na winklach, a plus subaru jest taki ze i poslizgac sie mozna ;)

Edytowane przez szuburubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ITR nie ma kutego wału, jak w każdej Hondzie z tamtego okresu jest azotowany powierzchniowo. Zresztą kuty nie jest potrzebny bo seria wystarcza do 700-800KM.

 

A co do wolnossącego FWD kontra AWD Turbo to kiedyś miałem okazję potestować trochę z bugeye 265KM. Wtedy miałem 255KM z silnika H22A wsadzonego do Prelude, kilka razy testowaliśmy i na ćwiartkę wygrywałem za każdym razem.

 

Obecnie w Forku mam ok. 280KM i z Prelude kolegi, w której dołożyliśmy kompresor Rotrexa na ok. 300KM mogę tylko powąchać spaliny. A na torze kartingowym w Toruniu jego autem kręciłem czasy po 7-8s na kółko lepsze niż swoim forkiem. Może nie jest to najlepsze porównanie ale zawsze coś.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego to je franek panie

Tak jak u mnie :) 2.4 L 

 

 

w subby podoba mi sie to ze wali ogniem jak zle i bulgota i zrobi psst, na postoju jak dasz w palnik to calym autem kolysze jak na sztormie to wlasnie mi sie podoba. Po porstu lubie glosne auta

Ty wolisz głośne auta ja szybkie :) więc wiesz, Fakt subaru ma dzwięk to wszystko co jest na plus.

Minusem CTR mało części, ale umówmy się tam raczej nie ma się copsuć, podstawa dbać o olej i wymiany.

Co do dzwięku i CTR można ładnie wystroić dzwiękowo, przecież EVO to rzędówka uturbiona a wszyscy jak się "podniecają" dźwiękiem pracy silnika :) Akurat moja ma taki wydech że na postoju bulgocze jak głupia nie mówię jak przycisne, ale naprawdę idzie. Więc nie wstydze się hałasu bo nadrabia osiągami. Ogólnie Subaru spoko , ale nie przekonało mnie, mówię tylko o imprezie :)

Także można :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subaru-trupa

Tzn. ?  

 

 

Popsuć się może skrzynia choćby

może ale z powodu złego złożenia 

 

 

ale jak bedzie lekko mokro, snieg to juz nie jest tak fajnie

masz rację , ale sa tacy co tylko na to czekają, w moim przypadku garaż :) i czekanie na ciepły asfalt :) pare dni wytrzymam :)

U mnie nie ma zimy od 3 lat, a górach nie mieszkam , także w razie zaskoczenia drogowców mam STijaja :D

 A kolega szuka, czy ma WRX? Czy ma dylemat?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i subaru biorą na prostą i to wszędzie na każdym zlocie aut , czy to nie porozumienie ? bo dla mnie raczej tak bo 15,5 to nie wynik z sti 280 KM :D

Umówmy się, nie ścigamy się w zakrętach nikt nie wyprzedza podczas jazdy w zakrętach, a  na prostych, szukamy je, a subaru w eksploatacji jest pod tym względem bardzo blade . A najwazniejsze szybka reakcja na gaz w manewrze, impreza , nadaje się do hmmmm , no nie wiem :D

Był rajd oesowy u mnie w mieście, były pomodzone imprezy, ale nie ugrały nic :( dlaczego? moze kierowcy .....?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...