Jump to content

5MT-zgrzyt 3-4 biegu


mariost
 Share

Recommended Posts

Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok.

Synchronizator 4 biegu ?

Jest to do dostania i jakie koszta ?

Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90.

 

Za sugestie i odpowiedzi z góry dzięki ;)  

Edited by mariost
Link to comment
Share on other sites

Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok.

Synchronizator 4 biegu ?

Jest to do dostania i jakie koszta ?

Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90.

 

Za sugestie i odpowiedzi z góry dzięki ;)  

wg katalogu części pierścienie synchronizatora są dostępne, ale trzeba sprawdzić co się stało. Może się np. wyrobiła przesuwka? Skrzynia w Subaru to skomplikowana konstrukcja, polecam specalistę, w Krakowie [edycja moderatora - na tym forum regulamin dopuszcza tylko ASO] mnie robił skrzynię w Outbacku i zrobił ją naprawdę profesjonalnie, przy tym cena zjadliwa. A chyba bliżej nic porządnego nie znajdziesz. Z doświadczenia wiem, że lepiej dać raz ciut więcej i mieć spokój, niż szukać oszczędności u mechaników, którzy nie wiedzą co czynią :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok. Synchronizator 4 biegu ? Jest to do dostania i jakie koszta ? Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90.

 

zmieniłbym olej...np. na shella...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Odswieżam temat bo myślę, że nie warto zakładać nowego w dziale Legacy/Outback.

Legacy MY06 2.0 MT5 zgrzyt przy 4 i 5 biegu. Idąc w górę można wyczuć moment równych obrotów i zmienić bez zgrzytu. Redukcja z 5 na 4 to muszę zawsze najpierw na 3ke wtedy dopiero 4 do góry.

Myślicie że to na pewno synchronizator czy może wystarczy wymiana oleju w skrzyni.

przebieg 226kkm. Serwis ASO Adamski przy 208kkm w 2013r.

Proszę o pomoc zanim wydam niepotrzebnie $

Link to comment
Share on other sites

 

 

Proszę o pomoc zanim wydam niepotrzebnie $

 

zmienić olej  na początek  :) ...jak nie pomoże to skrzynia do rozbiórki a olej zostanie... 

ps. a kiedy był zmieniany olej i czy sprzęgło ok. tzn dwumasa chyba tam jest a ona daje czasem dziwne efekty...

Link to comment
Share on other sites

Auto było regularnie serwisowane i siedzący olej w skrzyni na pewno nadaje się do wymiany. Dwumasa nie wiem czy jest w pełni sprawna bo czasami przyspieszając dynamicznie auto w zakresie obrotów od 2-3,5 tys jakby łapało przerwy, po prostu nie jest to dynamiczne tylko takie jakby bardzo delikatne szarpanie. Po przekroczeniu obrotów rzędu 3,5-4 tys przyspiesza jak powinno. Czy to może być wina dwumasy?

Edited by elSlavo
Link to comment
Share on other sites

 

 

tylko takie jakby bardzo delikatne szarpanie. Po przekroczeniu obrotów rzędu 3,5-4 tys przyspiesza jak powinno. Czy to może być wina dwumasy?
 

to nie ma nic wspólnego z dumasą , raczej czyszczenie przepustnicy może pomóc. Jaki przebieg ma to sprzęgło (komplet)?

pierwsze co bym zrobił to wymiana oleju w skrzyni...jak nie pomoże to i tak skrzynie trzeba wyjąć a przy okazji zobaczy sie to sprzegło..Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co podpowiada książka serwisowa i faktury to sprzęgło od nowości czyli 226kkm. Mój mechanik czeka na info od swojego dostawcy czy do subaru są dostepne same symchronizatory czy może,jak np u peugota są one jedynie w komplecie z danym biegiem.

Dzwoniłem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w subaru i oprócz przepustnicy wymienił jako potencjalnych podejrzanych jeszcze zawory z zastrzeżeniem, że to jeszcze mnóstwo innnych przyczyn może być.

Pożyjemy zobaczymy :)

Edited by elSlavo
Link to comment
Share on other sites

 

 

Z tego co podpowiada książka serwisowa i faktury to sprzęgło od nowości czyli 226kkm.

 

mało prawdopodobny taki przebieg na sprzegle ale jeżeli to wym. sprzegło najlepiej na jednomasowe to problem wysprzęglania zniknie .

 

 

 

Dzwoniłem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w subaru i oprócz przepustnicy wymienił jako potencjalnych podejrzanych jeszcze zawory z zastrzeżeniem, że to jeszcze mnóstwo innnych przyczyn może być.

 

tam nie ma mnóstwa przyczyn....może max. 3... :)( chyba , ze to zagazowane jest )  a zawory niech sprawdzi dlugo to nie trwa , uszczelki sa potrzebne....(ale przerywanie przy 2/3 tys to nie zawory )

Link to comment
Share on other sites

 

 

mało prawdopodobny taki przebieg na sprzegle ale jeżeli to wym. sprzegło najlepiej na jednomasowe to problem wysprzęglania zniknie .
   Możliwy i prawdopodobny. Wiem z autopsji :)
Link to comment
Share on other sites

Czyli podejrzane są:

przepustnica

zawory

i......

proszę o podpowiedź :)

Jak mechanik zrzuci skrzynie to zobaczymy czy jedno czy dwumas.

Gaz to tylko do zapalniczek i sztaplarek :P

Edited by elSlavo
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Posted (edited)

Hej, przejrzałem już masę tematów, lecz większość jest dość leciwa.
Mam problem z skrzynią. Po wymianie oleju na 75W90 Comma 4 bieg zaczął wchodzić mi z zgrzytem podczas hamowania silnikiem.
Niebawem chcę poprosić mechanika o wymianę łożysk w tyle skrzyni biegów. Przy okazji trzeba będzie wymienić olej. Najczęściej polecany jest "mityczny" Shell Gear SL, lecz ponoć nie jest już dostępny. Co obecnie jest polecane / jaki jest jego zamiennik? Może coś z Millersa?

Nie ukrywam, że najbardziej liczę na odpowiedź @Andrzej Koper. Byłbym bardzo wdzięczny. :)

Pacjent to OBK III 2.5, skrzynia 5MT z reduktorem.
Zgrzytanie najczęściej pojawia się podczas jazdy krajówkami spokojnym tempem, powoli hamując silnikiem, kiedy redukuję 5kę z ~2200 obrotów do ~3000 na czwórce.

Zgrzyt jest czasami ledwo wyczuwalny, lecz czuję się pod ręką, że bieg wchodzi inaczej. Rozumiem, że to objawy kończącego się synchronizatora.

Edited by halvaekiu
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Również polecam szczerze Spirax-a :) Jest lepszy jak te mityczne Motule ;) Też się kiedyś przekonałem

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...