mariost Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 (edytowane) Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok. Synchronizator 4 biegu ? Jest to do dostania i jakie koszta ? Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90. Za sugestie i odpowiedzi z góry dzięki Edytowane 23 Maja 2014 przez mariost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfrankie Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok. Synchronizator 4 biegu ? Jest to do dostania i jakie koszta ? Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90. Za sugestie i odpowiedzi z góry dzięki wg katalogu części pierścienie synchronizatora są dostępne, ale trzeba sprawdzić co się stało. Może się np. wyrobiła przesuwka? Skrzynia w Subaru to skomplikowana konstrukcja, polecam specalistę, w Krakowie [edycja moderatora - na tym forum regulamin dopuszcza tylko ASO] mnie robił skrzynię w Outbacku i zrobił ją naprawdę profesjonalnie, przy tym cena zjadliwa. A chyba bliżej nic porządnego nie znajdziesz. Z doświadczenia wiem, że lepiej dać raz ciut więcej i mieć spokój, niż szukać oszczędności u mechaników, którzy nie wiedzą co czynią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok. Synchronizator 4 biegu ? Jest to do dostania i jakie koszta ? Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90. zmieniłbym olej...np. na shella... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariost Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Tak właśnie najpierw zrobię - wleję Spirax. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariost Opublikowano 7 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Panie Andrzeju - dziękuję. Wymiana oleju na Shell załatwiła sprawę. Ogólnie biegi wchodzą teraz duużo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elSlavo Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Odswieżam temat bo myślę, że nie warto zakładać nowego w dziale Legacy/Outback. Legacy MY06 2.0 MT5 zgrzyt przy 4 i 5 biegu. Idąc w górę można wyczuć moment równych obrotów i zmienić bez zgrzytu. Redukcja z 5 na 4 to muszę zawsze najpierw na 3ke wtedy dopiero 4 do góry. Myślicie że to na pewno synchronizator czy może wystarczy wymiana oleju w skrzyni. przebieg 226kkm. Serwis ASO Adamski przy 208kkm w 2013r. Proszę o pomoc zanim wydam niepotrzebnie $ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Proszę o pomoc zanim wydam niepotrzebnie $ zmienić olej na początek ...jak nie pomoże to skrzynia do rozbiórki a olej zostanie... ps. a kiedy był zmieniany olej i czy sprzęgło ok. tzn dwumasa chyba tam jest a ona daje czasem dziwne efekty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elSlavo Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 (edytowane) Auto było regularnie serwisowane i siedzący olej w skrzyni na pewno nadaje się do wymiany. Dwumasa nie wiem czy jest w pełni sprawna bo czasami przyspieszając dynamicznie auto w zakresie obrotów od 2-3,5 tys jakby łapało przerwy, po prostu nie jest to dynamiczne tylko takie jakby bardzo delikatne szarpanie. Po przekroczeniu obrotów rzędu 3,5-4 tys przyspiesza jak powinno. Czy to może być wina dwumasy? Edytowane 2 Czerwca 2015 przez elSlavo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 tylko takie jakby bardzo delikatne szarpanie. Po przekroczeniu obrotów rzędu 3,5-4 tys przyspiesza jak powinno. Czy to może być wina dwumasy? to nie ma nic wspólnego z dumasą , raczej czyszczenie przepustnicy może pomóc. Jaki przebieg ma to sprzęgło (komplet)? pierwsze co bym zrobił to wymiana oleju w skrzyni...jak nie pomoże to i tak skrzynie trzeba wyjąć a przy okazji zobaczy sie to sprzegło..Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elSlavo Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 (edytowane) Z tego co podpowiada książka serwisowa i faktury to sprzęgło od nowości czyli 226kkm. Mój mechanik czeka na info od swojego dostawcy czy do subaru są dostepne same symchronizatory czy może,jak np u peugota są one jedynie w komplecie z danym biegiem. Dzwoniłem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w subaru i oprócz przepustnicy wymienił jako potencjalnych podejrzanych jeszcze zawory z zastrzeżeniem, że to jeszcze mnóstwo innnych przyczyn może być. Pożyjemy zobaczymy Edytowane 2 Czerwca 2015 przez elSlavo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Z tego co podpowiada książka serwisowa i faktury to sprzęgło od nowości czyli 226kkm. mało prawdopodobny taki przebieg na sprzegle ale jeżeli to wym. sprzegło najlepiej na jednomasowe to problem wysprzęglania zniknie . Dzwoniłem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w subaru i oprócz przepustnicy wymienił jako potencjalnych podejrzanych jeszcze zawory z zastrzeżeniem, że to jeszcze mnóstwo innnych przyczyn może być. tam nie ma mnóstwa przyczyn....może max. 3... ( chyba , ze to zagazowane jest ) a zawory niech sprawdzi dlugo to nie trwa , uszczelki sa potrzebne....(ale przerywanie przy 2/3 tys to nie zawory ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 mało prawdopodobny taki przebieg na sprzegle ale jeżeli to wym. sprzegło najlepiej na jednomasowe to problem wysprzęglania zniknie . Możliwy i prawdopodobny. Wiem z autopsji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Możliwy i prawdopodobny. Wiem z autopsji ale przypadek.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elSlavo Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) Czyli podejrzane są: przepustnica zawory i...... proszę o podpowiedź Jak mechanik zrzuci skrzynie to zobaczymy czy jedno czy dwumas. Gaz to tylko do zapalniczek i sztaplarek Edytowane 3 Czerwca 2015 przez elSlavo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halvaekiu Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) Hej, przejrzałem już masę tematów, lecz większość jest dość leciwa. Mam problem z skrzynią. Po wymianie oleju na 75W90 Comma 4 bieg zaczął wchodzić mi z zgrzytem podczas hamowania silnikiem. Niebawem chcę poprosić mechanika o wymianę łożysk w tyle skrzyni biegów. Przy okazji trzeba będzie wymienić olej. Najczęściej polecany jest "mityczny" Shell Gear SL, lecz ponoć nie jest już dostępny. Co obecnie jest polecane / jaki jest jego zamiennik? Może coś z Millersa? Nie ukrywam, że najbardziej liczę na odpowiedź @Andrzej Koper. Byłbym bardzo wdzięczny. Pacjent to OBK III 2.5, skrzynia 5MT z reduktorem. Zgrzytanie najczęściej pojawia się podczas jazdy krajówkami spokojnym tempem, powoli hamując silnikiem, kiedy redukuję 5kę z ~2200 obrotów do ~3000 na czwórce. Zgrzyt jest czasami ledwo wyczuwalny, lecz czuję się pod ręką, że bieg wchodzi inaczej. Rozumiem, że to objawy kończącego się synchronizatora. Edytowane 7 Maja 2021 przez halvaekiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 od lat używamy shell spirax s6axme api gl5 , czasem wymiana pomaga.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 30 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2021 Również polecam szczerze Spirax-a Jest lepszy jak te mityczne Motule Też się kiedyś przekonałem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się