Skocz do zawartości

5MT-zgrzyt 3-4 biegu


mariost

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok.

Synchronizator 4 biegu ?

Jest to do dostania i jakie koszta ?

Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90.

 

Za sugestie i odpowiedzi z góry dzięki ;)  

Edytowane przez mariost
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok.

Synchronizator 4 biegu ?

Jest to do dostania i jakie koszta ?

Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90.

 

Za sugestie i odpowiedzi z góry dzięki ;)  

wg katalogu części pierścienie synchronizatora są dostępne, ale trzeba sprawdzić co się stało. Może się np. wyrobiła przesuwka? Skrzynia w Subaru to skomplikowana konstrukcja, polecam specalistę, w Krakowie [edycja moderatora - na tym forum regulamin dopuszcza tylko ASO] mnie robił skrzynię w Outbacku i zrobił ją naprawdę profesjonalnie, przy tym cena zjadliwa. A chyba bliżej nic porządnego nie znajdziesz. Z doświadczenia wiem, że lepiej dać raz ciut więcej i mieć spokój, niż szukać oszczędności u mechaników, którzy nie wiedzą co czynią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok. Synchronizator 4 biegu ? Jest to do dostania i jakie koszta ? Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90.

 

zmieniłbym olej...np. na shella...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

Odswieżam temat bo myślę, że nie warto zakładać nowego w dziale Legacy/Outback.

Legacy MY06 2.0 MT5 zgrzyt przy 4 i 5 biegu. Idąc w górę można wyczuć moment równych obrotów i zmienić bez zgrzytu. Redukcja z 5 na 4 to muszę zawsze najpierw na 3ke wtedy dopiero 4 do góry.

Myślicie że to na pewno synchronizator czy może wystarczy wymiana oleju w skrzyni.

przebieg 226kkm. Serwis ASO Adamski przy 208kkm w 2013r.

Proszę o pomoc zanim wydam niepotrzebnie $

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Proszę o pomoc zanim wydam niepotrzebnie $

 

zmienić olej  na początek  :) ...jak nie pomoże to skrzynia do rozbiórki a olej zostanie... 

ps. a kiedy był zmieniany olej i czy sprzęgło ok. tzn dwumasa chyba tam jest a ona daje czasem dziwne efekty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było regularnie serwisowane i siedzący olej w skrzyni na pewno nadaje się do wymiany. Dwumasa nie wiem czy jest w pełni sprawna bo czasami przyspieszając dynamicznie auto w zakresie obrotów od 2-3,5 tys jakby łapało przerwy, po prostu nie jest to dynamiczne tylko takie jakby bardzo delikatne szarpanie. Po przekroczeniu obrotów rzędu 3,5-4 tys przyspiesza jak powinno. Czy to może być wina dwumasy?

Edytowane przez elSlavo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tylko takie jakby bardzo delikatne szarpanie. Po przekroczeniu obrotów rzędu 3,5-4 tys przyspiesza jak powinno. Czy to może być wina dwumasy?
 

to nie ma nic wspólnego z dumasą , raczej czyszczenie przepustnicy może pomóc. Jaki przebieg ma to sprzęgło (komplet)?

pierwsze co bym zrobił to wymiana oleju w skrzyni...jak nie pomoże to i tak skrzynie trzeba wyjąć a przy okazji zobaczy sie to sprzegło..Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co podpowiada książka serwisowa i faktury to sprzęgło od nowości czyli 226kkm. Mój mechanik czeka na info od swojego dostawcy czy do subaru są dostepne same symchronizatory czy może,jak np u peugota są one jedynie w komplecie z danym biegiem.

Dzwoniłem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w subaru i oprócz przepustnicy wymienił jako potencjalnych podejrzanych jeszcze zawory z zastrzeżeniem, że to jeszcze mnóstwo innnych przyczyn może być.

Pożyjemy zobaczymy :)

Edytowane przez elSlavo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z tego co podpowiada książka serwisowa i faktury to sprzęgło od nowości czyli 226kkm.

 

mało prawdopodobny taki przebieg na sprzegle ale jeżeli to wym. sprzegło najlepiej na jednomasowe to problem wysprzęglania zniknie .

 

 

 

Dzwoniłem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w subaru i oprócz przepustnicy wymienił jako potencjalnych podejrzanych jeszcze zawory z zastrzeżeniem, że to jeszcze mnóstwo innnych przyczyn może być.

 

tam nie ma mnóstwa przyczyn....może max. 3... :)( chyba , ze to zagazowane jest )  a zawory niech sprawdzi dlugo to nie trwa , uszczelki sa potrzebne....(ale przerywanie przy 2/3 tys to nie zawory )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podejrzane są:

przepustnica

zawory

i......

proszę o podpowiedź :)

Jak mechanik zrzuci skrzynie to zobaczymy czy jedno czy dwumas.

Gaz to tylko do zapalniczek i sztaplarek :P

Edytowane przez elSlavo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Hej, przejrzałem już masę tematów, lecz większość jest dość leciwa.
Mam problem z skrzynią. Po wymianie oleju na 75W90 Comma 4 bieg zaczął wchodzić mi z zgrzytem podczas hamowania silnikiem.
Niebawem chcę poprosić mechanika o wymianę łożysk w tyle skrzyni biegów. Przy okazji trzeba będzie wymienić olej. Najczęściej polecany jest "mityczny" Shell Gear SL, lecz ponoć nie jest już dostępny. Co obecnie jest polecane / jaki jest jego zamiennik? Może coś z Millersa?

Nie ukrywam, że najbardziej liczę na odpowiedź @Andrzej Koper. Byłbym bardzo wdzięczny. :)

Pacjent to OBK III 2.5, skrzynia 5MT z reduktorem.
Zgrzytanie najczęściej pojawia się podczas jazdy krajówkami spokojnym tempem, powoli hamując silnikiem, kiedy redukuję 5kę z ~2200 obrotów do ~3000 na czwórce.

Zgrzyt jest czasami ledwo wyczuwalny, lecz czuję się pod ręką, że bieg wchodzi inaczej. Rozumiem, że to objawy kończącego się synchronizatora.

Edytowane przez halvaekiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...