mariost Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 (edited) Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok. Synchronizator 4 biegu ? Jest to do dostania i jakie koszta ? Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90. Za sugestie i odpowiedzi z góry dzięki Edited May 23, 2014 by mariost Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok. Synchronizator 4 biegu ? Jest to do dostania i jakie koszta ? Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90. Za sugestie i odpowiedzi z góry dzięki wg katalogu części pierścienie synchronizatora są dostępne, ale trzeba sprawdzić co się stało. Może się np. wyrobiła przesuwka? Skrzynia w Subaru to skomplikowana konstrukcja, polecam specalistę, w Krakowie [edycja moderatora - na tym forum regulamin dopuszcza tylko ASO] mnie robił skrzynię w Outbacku i zrobił ją naprawdę profesjonalnie, przy tym cena zjadliwa. A chyba bliżej nic porządnego nie znajdziesz. Z doświadczenia wiem, że lepiej dać raz ciut więcej i mieć spokój, niż szukać oszczędności u mechaników, którzy nie wiedzą co czynią Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Zauważyłem dzisiaj w upalny dzień, że przy zmianie z 3 na 4 bieg - jak nigdy wcześniej - występuje u mnie lekki zgrzyt/chrupnięcie. Dzieje się tak tylko przy zmianie powyżej 5000rpm. W niższych partiach jest ok. Synchronizator 4 biegu ? Jest to do dostania i jakie koszta ? Auto WRX07 5MT. Przebieg 73tkm. Przy 60tkm zmieniony był olej na Motul Gear 75W/90. zmieniłbym olej...np. na shella... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariost Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Tak właśnie najpierw zrobię - wleję Spirax. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariost Posted June 7, 2014 Author Share Posted June 7, 2014 Panie Andrzeju - dziękuję. Wymiana oleju na Shell załatwiła sprawę. Ogólnie biegi wchodzą teraz duużo lepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elSlavo Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Odswieżam temat bo myślę, że nie warto zakładać nowego w dziale Legacy/Outback. Legacy MY06 2.0 MT5 zgrzyt przy 4 i 5 biegu. Idąc w górę można wyczuć moment równych obrotów i zmienić bez zgrzytu. Redukcja z 5 na 4 to muszę zawsze najpierw na 3ke wtedy dopiero 4 do góry. Myślicie że to na pewno synchronizator czy może wystarczy wymiana oleju w skrzyni. przebieg 226kkm. Serwis ASO Adamski przy 208kkm w 2013r. Proszę o pomoc zanim wydam niepotrzebnie $ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Proszę o pomoc zanim wydam niepotrzebnie $ zmienić olej na początek ...jak nie pomoże to skrzynia do rozbiórki a olej zostanie... ps. a kiedy był zmieniany olej i czy sprzęgło ok. tzn dwumasa chyba tam jest a ona daje czasem dziwne efekty... Link to comment Share on other sites More sharing options...
elSlavo Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 (edited) Auto było regularnie serwisowane i siedzący olej w skrzyni na pewno nadaje się do wymiany. Dwumasa nie wiem czy jest w pełni sprawna bo czasami przyspieszając dynamicznie auto w zakresie obrotów od 2-3,5 tys jakby łapało przerwy, po prostu nie jest to dynamiczne tylko takie jakby bardzo delikatne szarpanie. Po przekroczeniu obrotów rzędu 3,5-4 tys przyspiesza jak powinno. Czy to może być wina dwumasy? Edited June 2, 2015 by elSlavo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 tylko takie jakby bardzo delikatne szarpanie. Po przekroczeniu obrotów rzędu 3,5-4 tys przyspiesza jak powinno. Czy to może być wina dwumasy? to nie ma nic wspólnego z dumasą , raczej czyszczenie przepustnicy może pomóc. Jaki przebieg ma to sprzęgło (komplet)? pierwsze co bym zrobił to wymiana oleju w skrzyni...jak nie pomoże to i tak skrzynie trzeba wyjąć a przy okazji zobaczy sie to sprzegło..Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elSlavo Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 (edited) Z tego co podpowiada książka serwisowa i faktury to sprzęgło od nowości czyli 226kkm. Mój mechanik czeka na info od swojego dostawcy czy do subaru są dostepne same symchronizatory czy może,jak np u peugota są one jedynie w komplecie z danym biegiem. Dzwoniłem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w subaru i oprócz przepustnicy wymienił jako potencjalnych podejrzanych jeszcze zawory z zastrzeżeniem, że to jeszcze mnóstwo innnych przyczyn może być. Pożyjemy zobaczymy Edited June 2, 2015 by elSlavo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Z tego co podpowiada książka serwisowa i faktury to sprzęgło od nowości czyli 226kkm. mało prawdopodobny taki przebieg na sprzegle ale jeżeli to wym. sprzegło najlepiej na jednomasowe to problem wysprzęglania zniknie . Dzwoniłem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w subaru i oprócz przepustnicy wymienił jako potencjalnych podejrzanych jeszcze zawory z zastrzeżeniem, że to jeszcze mnóstwo innnych przyczyn może być. tam nie ma mnóstwa przyczyn....może max. 3... ( chyba , ze to zagazowane jest ) a zawory niech sprawdzi dlugo to nie trwa , uszczelki sa potrzebne....(ale przerywanie przy 2/3 tys to nie zawory ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 mało prawdopodobny taki przebieg na sprzegle ale jeżeli to wym. sprzegło najlepiej na jednomasowe to problem wysprzęglania zniknie . Możliwy i prawdopodobny. Wiem z autopsji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Możliwy i prawdopodobny. Wiem z autopsji ale przypadek.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
elSlavo Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 (edited) Czyli podejrzane są: przepustnica zawory i...... proszę o podpowiedź Jak mechanik zrzuci skrzynie to zobaczymy czy jedno czy dwumas. Gaz to tylko do zapalniczek i sztaplarek Edited June 3, 2015 by elSlavo Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 (edited) Hej, przejrzałem już masę tematów, lecz większość jest dość leciwa. Mam problem z skrzynią. Po wymianie oleju na 75W90 Comma 4 bieg zaczął wchodzić mi z zgrzytem podczas hamowania silnikiem. Niebawem chcę poprosić mechanika o wymianę łożysk w tyle skrzyni biegów. Przy okazji trzeba będzie wymienić olej. Najczęściej polecany jest "mityczny" Shell Gear SL, lecz ponoć nie jest już dostępny. Co obecnie jest polecane / jaki jest jego zamiennik? Może coś z Millersa? Nie ukrywam, że najbardziej liczę na odpowiedź @Andrzej Koper. Byłbym bardzo wdzięczny. Pacjent to OBK III 2.5, skrzynia 5MT z reduktorem. Zgrzytanie najczęściej pojawia się podczas jazdy krajówkami spokojnym tempem, powoli hamując silnikiem, kiedy redukuję 5kę z ~2200 obrotów do ~3000 na czwórce. Zgrzyt jest czasami ledwo wyczuwalny, lecz czuję się pod ręką, że bieg wchodzi inaczej. Rozumiem, że to objawy kończącego się synchronizatora. Edited May 7, 2021 by halvaekiu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 od lat używamy shell spirax s6axme api gl5 , czasem wymiana pomaga.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Również polecam szczerze Spirax-a Jest lepszy jak te mityczne Motule Też się kiedyś przekonałem 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now