Jump to content
Sign in to follow this  
sc00by

TGV delete kit, czy oryginalny zestaw - co bedzie lepszym wyborem ?

Recommended Posts

witam

pisałem niedawno z prośbą o zdiagnozowanie kodu błędu, kolega jako był tak uprzejmy i podał diagnozę co to za kod, faktycznie się okazało że jest padnięty sensor w kolektorach z jednej strony, czyli TGV, no i okazało się że nówka (jeden bank) sporo kosztuje, a używany choć nie drogi może podziałać tydzień lub też rok albo i 3 lata :) no i zostaje jeszcze druga strona, która może też paść, suma sumarą jeden z kolegów polecił mi temat TGV Delete Kit a więc wywalenie oryginalnych modułów i zastąpienie je bezklapkowymi modułami bez sensorów , cena też nie mała bynajmniej w UK, ale za to jeden problem z głowy bo wiem że już nie musze się martwić o te nieszczęsne TGV. Teraz pytania:

- czy ma to jakiś wpływ na żywotność silnika ?

- czy jest to bezpieczne ?

- co ze spalaniem, ma to jakieś znaczenie ?

No i na koniec czy ktoś ma dostęp do takiego zestawu w przystępnej cenie ? ponieważ mam osobę która to zamontuje ale sam zestaw tu w UK kosztuje od 1500 zł w górę.

 

Dzięki i pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem, to jest to bezpieczne, nie ma wpływu na żywotność silnika. 

Jedynie sprzeniewierzysz się ekologom  ;)

Mój samochód nie spala więcej, zachowuje się tak samo, jedynie trochę

wyraźniej słychać zawór upustowy. 

W Polsce kosztuje więcej niż 1500.

Sam zestaw chyba nie wystarczy - trzeba odpowiednio "pogrzebać" w komputerze, 

a żeby to zrobić dobrze trzeba wykupić jakąś licencje. Min. dlatego trochę to

wszystko kosztuje, ale moim zdaniem warto :)    

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

- czy ma to jakiś wpływ na żywotność silnika ? - czy jest to bezpieczne ? - co ze spalaniem, ma to jakieś znaczenie ?

Klapki są zamknięte na zimnym silniku. Powodują jakieś dodatkowe zawirowania powietrza w kolektorze. Względy ekologiczne.

Na ciepłym są otwarte i nie pełnią żadnej roli oprócz zabierania części przekroju rury.

Na necie masz całą masę instruktarzy jak to usunąć samemu. Te kity są cholernie drogie.

 

 

 

trzeba odpowiednio "pogrzebać" w komputerze, a żeby to zrobić dobrze trzeba wykupić jakąś licencje

Żadna licencja. Wystarczy interfejs, który pozwala na wyłączanie błędów. Każdy tuner to zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten "delete kil" to nic innego jak aluminiowe elementy kolektora z usunietym tgv.  Mnie to kosztowalo troche czasu i 100 PLN - 50 spawanie dziur po ośce TGV i chyba 50 wydalem na frezy do metalu (jadą amelinum jak masełko) żeby ładnie spawy wyrównac i wyfrezowac zbędne przegrody. Mozesz tez - zamiast bawic sie z usuwaniem - kupic caly kolektor od wersji bez tgv i zamienic - wyjdzie na to samo, moze koszty ciut wieksze ale za to piekny kolektor.  Zeby wydac 1500 to albo trzeba miec nadmiar kasy, albo 0 zdolnosci manualnych - albo ... upasc na glowe.

Tak jak pisali koledzy  - dobrze jest potem wylaczyc sygnalizacje bledow TGV w ECU, nie jest to skomplikowane ale wymaga interfejsu przez ktory da sie zaciągnąc ROM z ECU i wgrac z powrotem po malej poprawce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli sie nie myle kolektor z Buga STI 01-02 był pozbawiony TGV moze poprostu najtaniej bedzie podmienic kolektor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

najtaniej bedzie podmienic kolektor
jesli da sie kupic kolektor za cos ok 100 PLN. Dodatkowo trzebaby uszczelki tez nowe zapodac, pewnie kilkadziesiąt dodatkowych PLNów

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm, chyba się zdecyduję, ponieważ jak poleciał już jeden bank to drugi też za niedługo zapewne się posypie... właśnie widziałem kilka filmów gdzie oryginalne elementy są przerabiane, a co do ekologi to czy jest to w jakiś sposób widoczne np na pomiarze spalin ? pytam ponieważ w UK np w Londynie są instalowane czujniki które wyłapują auta które dymią czy emitują do atmosfery jakiś syf, w związku z czym nie mógł bym się poruszać po centrum a poza tym nie przejdzie MOT (przegląd) ale skoro to ma związek z powietrzem to nie powinno chyba raczej nic się dziać z zanieczyszczeniem w spalinach ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro jak mówisz, poleciał bank, cokolwiek to oznacza, to pewnie klapka otwarta. Niech Ci ktoś wyciszy błąd i możesz jeździć :)

 

 

 

w związku z czym nie mógł bym się poruszać po centrum a poza tym nie przejdzie MOT (przegląd) ale skoro to ma związek z powietrzem to nie powinno chyba raczej nic się dziać z zanieczyszczeniem w spalinach ...

 

Odpowiednie napełnianie cylindrów i spalanie są jak najbardziej powiązane...

 

Przegląd przejdzie, bo robisz go na ciepłym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro jak mówisz, poleciał bank, cokolwiek to oznacza, to pewnie klapka otwarta. Niech Ci ktoś wyciszy błąd i możesz jeździć :)

 

 

 

w związku z czym nie mógł bym się poruszać po centrum a poza tym nie przejdzie MOT (przegląd) ale skoro to ma związek z powietrzem to nie powinno chyba raczej nic się dziać z zanieczyszczeniem w spalinach ...

 

Odpowiednie napełnianie cylindrów i spalanie są jak najbardziej powiązane...

 

Przegląd przejdzie, bo robisz go na ciepłym silniku.

Klapki otwarte fakt tyle ze jest problem z obrotami a dokładnie podczas np dojeżdżania do świateł kiedy hamuję i wrzucam luz obroty spadają do zera i auto lubi zgasnąć... to jest największy problem, powiedzieli mi że to własnie jest spowodowane tymi klapkami, ale nie chce mi się coś wierzyć skoro klapki są otwarte tak czy inaczej na rozgrzanym silniku, poza tym nie ma auto mocy, nie czuć jak turbina się załącza po ponad 3k RPM, co bardziej uświadamia mnie w tym że to nie chodzi i te "klapki"... niestety nie jestem mechanikiem i opieram się na wypowiedzi jaką uzyskałem z serwisu... 

Edited by sc00by

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli masz  błąd zglaszany przez ECU , jako blad TGV, to po pierwsze - jest to uszkodzone, po drugie - skąd masz pewnosc ze wszystkie klapki w dolocie sa akurat otwarte? U mnei jedna byla zamknieta, niezaleznie od tego czy silnik byl cieply czy zimny, dostawal powietrze tylko przez wąskie gardlo przegrody. Jakos to jezdzilo ale subaru nie przypominalo. 

 

*jedna w sensie jedna para klapek

Edited by hati

Share this post


Link to post
Share on other sites

błąd wskazuje na otwarcie (bank2 circuit open) z tego wnioskuję że jest otwarty wlot może nie koniecznie do końca... i dlatego się to dzieje choć przed usterką obroty też spadały ale nie auto nie gasło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam dokladnie konwencji przyjetej w subaru ale "circuit open" wcale nie musi oznaczac otwartego TGV, moze oznaczac przerwę w obwodzie. Jesli czujnik jest uszkodzony to nie moze przeciez komunikowac prawidlowego stanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywal to gunwo jakim jest TGV, zmień w ECU i zapomnij o temacie. Z TGV więcej problemów niż pożytku. No chyba, że jesteś proekologiczny i życie muchy plujki jest dla Ciebie cenne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem na Ebay fajny zestaw jak pisze sprzedawca do 2003 to 2005 Subaru Impreza WRX STi blobeye - jest to cały czerwony kolektor razem z zestawem TGV delete, tylko nie wiem czy podpasuje do mojego auta , na liscie nie ma 2005 estate wrx 2.0 turbo , jest tylko sam 2.0 turbo bez wrx, nie wiem czy to jakas roznica , nie dostalem jeszcze odpowiedzi od sprzedawcy, ale cena jest OK i z chęcią bym go kupił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz jeszcze odkręcić te klapki a resztę zostawić. Każda na dwóch śrubach. Będzie tak jakby otwarte ciągle były. Może nie najlepsza ale najtańsza opcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego tez trzeba kolektor sciagac, inaczej do tych klapek nie da sie dostac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz zamówiłem z na ebay ten kolektor od STi z tgv delete, jutro pewnie przyjdzie i pozostanie mam nadzieje tylko to zamienic, remap i piwnno byc OK...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wewnętrzne otwory pomiędzy kanałami dolotowymi też trzeba zaspawać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zaspawalem. Inaczej bedzie podkradal powietrze z drugiego kanału - moze nie jest to krytyczne ale po cos zrobili az takie dlugie osobne kanaly dolotowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koniecznym jest spawanie czy można wbić kliny alu a zewnętrzne otwory zaspawać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna zakleic i plasteliną, jesli jestes pewien ze nie odpadnie . WIesz, tam zaraz pare cm dalej wszystko wpada do cylindra, dlatego preferowane są rozwiazania ktore są pewne. Nakrętka, kołek - mogą się uwolnic/rozkręcic i remont silnika gotowy. Jak zaspawasz i wyszlifujesz wewnetrzne powierzchnie to masz pewnosc ze jest ok i nic nie wpadnie do silnika, Tak ze wytycznych nie ma - zdrowy rozsądek jest tutaj jedynym wskazaniem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę trochę temat. Jaki jest średni koszt usunięcia TGV z komputera ECU ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wywaliłem TGV a check sie świeci i nie stwierdziłem wpływu na pracę jednostki....

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to mało możliwe, bo po odpięciu czujników i sterowników klapek ECU przechodzi w tryb awaryjny. i żeby mi ktoś zaraz nie zarzucił, że sobie coś wymyślam, to tak mówili w kilku firmach tuningowych specjalizujących się w subaru, których nazw wymieniać nie wolno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...