tytus111 Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Witam. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem forestera II z 2004 roku. Samochód ma pewną usterkę: mianowicie nie działa szyba kierowcy (tylko kierowcy). Szukałem na forum rozwiązania problemu, znalazłem podobny problem. Jego rozwiązanie polegało na podgięciu blaszek przekaźnika znajdującego się w okolicach bezpieczników pod kierownią. Od tego też zacząłem, ale u mnie obok bezpieczników po prawej stronie znajdują się jakieś przekaźniki, które jak uważam nie są od szyb. Żaden z nich nie "tyka" podczas otwierania/zamykania. próbowałem jes też zamienić miejscami, wyjąć, a szyby i tak działały jak do tej pory (tzn. szyba kierowcy nie działa, pozostałe działają). Próbowałem też rozebrać panel sterowania szybami, ale rozebrać je można tylko do pewnego momentu, później trzeba by to rozlutowywać. W związku z tym nabyłem inny używany panel, podłączyłem i niestety dalej to samo.Nie wiem nawet które piny musiałbym sprawdzić, żeby wiedzieć czy klawisz od kierowcy działa. Nie wiem co myśleć; czy to może coś z silniczkiem?? Nie chciałbym od razu rwać tapicerki, bo może któryś z Kolegów z Forum miał podobny problem. Drugi problem dotyczy licznika: nie mogę skasować dziennego przebiegu. Naciskam i trzymam ten przycisk pod licznikiem i nic. Nad przebiegiem głównym wyświelta się litera "A" i przebieg "2200" Z góry dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DANIO Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 witam zacząłbym od sprawdzenia silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 sprawdzenie przycisku jest dość proste, tylko wymaga dojścia do silniczka. Miernik w dłoń, naciskasz przycisk i sprawdzasz na wtyczce od silnika czy jest napięcie. Jak jest to silnik trafiło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciulek Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 rozebranie tapicerki drzwi to bułka z masłem w naszych cackach, parę wkrętów + parę spinek = 3 minuty roboty, też obstawiałbym walnięty silniczek. Co do licznika, powinieneś mieć też przebieg dzienny "B", czy jego da się wyzerować?? jeśli nie to szwankuje ten przycisk do zerowania co wiąże się z rozbebeszeniem licznika:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytus111 Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 sprawa szyb częściowo się wyjaśniła. Dziś zmieniałem bultę LPG, zaszedłem po odbiór, patrzę,a tu szyba odsunięta!! Pytam się pracownika jak on to zrobił, a on mówi, że noramlnie nacisnął przycisk. Jak na razie działa cały czas, zobaczymy jak długo (pewnie jakiś problem ze stykiem) A odnośnie licznika to u mnie wyświetla się tylko przebieg "A". Naciskam przycisk i nic, trzymam dłużej też nic. Naprawia to wogóle ktoś czy trzeba myśleć nad wymianą na inne?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 A odnośnie licznika to u mnie wyświetla się tylko przebieg "A". Naciskam przycisk i nic, trzymam dłużej też nic. Naprawia to wogóle ktoś czy trzeba myśleć nad wymianą na inne?? Może w ogóle nie wciskasz tego guzika. Tak to wygląda. Trzeba by rozebrać licznik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytus111 Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 ok. W takim razie rozbiore go w weekend i zobacze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DANIO Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 sprawa szyb części Dziś zmieniałem bultę LPG, zaszedłem po odbiór, patrzę,a tu szyba odsunięta!! Pytam się pracownika jak on to zrobił, a on mówi, że noramlnie nacisnął przycisk. wychodzi na to że z elektryką trzeba do gazownika a co do przycisku -auto ma gaz 10 lat może przycisk jest bardzo mocno zmęczony od kasowania licznika co jakieś 400 km Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytus111 Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Licznik udało mi się naprawić w sobote. Zeszło mi nad tym ze 4 godziny. Po wyjęciu licznkia i rozebraniu, przy pomocy miernika sprawdziłem działanie przycisku do kasowania przebiegu. Okazało się, że w pozycji wciśniętej nie robi obwodu. Postanowiłem go wylutować, ale żeby uniknąć zdejmowania wskazówek i tarcz liczników wyciąłem w jego najbliższym sąsiedztwie dziurę 2x2 cm (lutownicą w plastiku). Wylutowałem go i wyciągnąłem przez ten otwór. Przycisk jest plastikowy z gumowym przyciskiem. Udało mi się do rozebrać przy pomocy igły (zdemontowałem gumkę wraz z przyciskiem) Gdyby nie fakt że była sobota, godz. 17:00 to poszukałbym takiego w sklepie elektronicznym bo kosztuje grosze, ale mi pozostała naprawa starego. Przycisk gumowy ma podobną budowę do przycisków w niektórych pilotach, tzn od spodu ma taką czarną kropkę, która powinna być przewodnikiem. No a u mnie nie była. Z pomocą przyszła mi pusta puszka po piwie, które chwilę wcześniej wypiłem. Wyciąłem z niej kawałeczek blaszki 2x2 mm i przykleiłem na kropelce. Wlutowałem przełącznik, zalutowałem wcześniej wycięta dziurę w plastiku, złożyłem wszystko i narazie działa Zobaczymy jak długo ale czasem prowizorki są najtrwalsze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 No to gicio. Fajnie ze podzieliłeś się rozwiązaniem problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytus111 Posted June 15, 2014 Author Share Posted June 15, 2014 Witam. Wracając do tematu chciałem sie pochwalić, że wczoraj udało mi się opanować usterkę szyby kierowcy. Zauważyłem, że szyba czasem działała ale tylko w gorące dni, kiedy stał na słońcu. Pomyślałem że to może być jakieś zawilgocenie elektryki. Rozebrałem tapicerkę, sprawdziłem działanie przełacznika szyb (prad dochodził do silniczka). Suszarką przygrzałem ok 10 minut silniczek i zaczął działać. Opuści lem szybę, bo wtedy tylko wg. mnie da się ją odkręcić i zacząłem wszystko odkręcać. Z pomocą przyszedł mi na szczęście Szwagier, bo w jednego nie da się tego zrobić. Odkeciliśmy wszystko co trzeba, wyjęliśmy silniczek i zdjęliśmy obudowe. Na śrubkach od "szczotek" widac było ślady wilgoci (korozji). Przedmuchałem silnik kompresorem, wyczyściłem preparatem w sprayu "kontakt" do czyszczenia styków, znowy przedmuchałem kompresorem i wysuszyłem suszarką. Złożyłem silniczek, dodatkowo uszczelniając silikonem. złożyłem wszystko i narazie działa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 (edited) MacGyver Edited June 15, 2014 by piwozniak Link to comment Share on other sites More sharing options...
sender3 Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Czy ktoś mógłbym mi pomóc z katalogowym nazwaniem części widocznej na zdjęciu? Chodzi o tą zieloną kostkę znajdującą się pod przyciskami sterowania szybami. Rok temu miałem problem z otwieraniem szyby kierowcy, ale rozebrałem panel, przeczyściłem i działało bez uwag ponad pół roku. Od jakiegoś czasu bywają momenty że przez kilka sekund nie ma żadnej reakcji na wciśnięcie przycisku zarówno szyby kierowcy jak i np zamykania drzwi centralnym zamkiem. Wydaje mi się że nie jest to problem taki jak u kolegi wyżej - z silniczkiem lecz właśnie z tą kostką ze zdjęcia, gdyż bywają momenty że otwieranie następuje skokowo tj szyba opuszcza się kilka cm po czym zatrzymuje na sekundę, później znów kilka cm i znów pauza. Dlatego byłbym wdzięczny za pomoc z nazwaniem elementu bym wiedział czego szukać albo może ktoś ma takie cudo w piwnicy i chętnie by się pozbył za kilka zł . Nie wiem czy jest to element identyczny jak w innych autach ale jedyne co jest wytłoczone na spodzie tej zielonej kostki to logo ... nissana Pacjent Forek 2,5Xt my07 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytus111 Posted July 1, 2014 Author Share Posted July 1, 2014 ja mam takie cudo bo na początku myślałem, że mam uszkodzony ten panel sterowania szybami i kupiłem inny. ale u mnie problem okazał się inny. mogę go odsprzedać jakby coś. Kontakt na tytus111@op.pl lub 501 291 472 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 jak macie te panele od szyb na wierzchu, rozebrane, to zerknijcie czy da się do szyby pasażera zastosować przełącznik od kierowcy z drugim klikiem/automatem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytus111 Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 moim zdaniem nie da się Link to comment Share on other sites More sharing options...
sender3 Posted July 25, 2014 Share Posted July 25, 2014 Czy ktoś mógłbym mi pomóc z katalogowym nazwaniem części widocznej na zdjęciu? Chodzi o tą zieloną kostkę znajdującą się pod przyciskami sterowania szybami. Rok temu miałem problem z otwieraniem szyby kierowcy, ale rozebrałem panel, przeczyściłem i działało bez uwag ponad pół roku. Od jakiegoś czasu bywają momenty że przez kilka sekund nie ma żadnej reakcji na wciśnięcie przycisku zarówno szyby kierowcy jak i np zamykania drzwi centralnym zamkiem. Wydaje mi się że nie jest to problem taki jak u kolegi wyżej - z silniczkiem lecz właśnie z tą kostką ze zdjęcia, gdyż bywają momenty że otwieranie następuje skokowo tj szyba opuszcza się kilka cm po czym zatrzymuje na sekundę, później znów kilka cm i znów pauza. Dlatego byłbym wdzięczny za pomoc z nazwaniem elementu bym wiedział czego szukać albo może ktoś ma takie cudo w piwnicy i chętnie by się pozbył za kilka zł . Nie wiem czy jest to element identyczny jak w innych autach ale jedyne co jest wytłoczone na spodzie tej zielonej kostki to logo ... nissana Pacjent Forek 2,5Xt my07 Podziękowania dla tytus111. Jakby ktoś na przyszłość miał problem z panelem od sterowania szyb to mogę śmiało potwierdzić że pasuje p&p panel z Nissana Almery. Jedyny mankament to kolor podświetlenia przycisku od sterowania szybą kierowcy (auto) -jest pomarańczowy zamiast zielonego, ale z braku laku na alledrogo łatwiej znaleźć części do Almery niż do Forestera ;( Link to comment Share on other sites More sharing options...
raj Posted September 3 Share Posted September 3 Forester 2006. Problem z opuszczaniem szyby drzwi kierowcy. Z elektryką wszystko ok. Coś jest nie tak z mechaniką. Przy opuszczeniu szyby na 10-tym cm słychać stuknięcie w drzwiach. Wtedy chyba występuje usterka. Po podniesieniu, szyba jest nierówno "domknięta". Przy słupku A jest ok a przy słupku B do całkowitego podniesienia szyby brakuje jakieś 1,5 cm. Szyba ledwo zakrywa uszczelkę. Żeby równo domknąć/podnieść szybę, na otwartych drzwiach, prawą ręką przytrzymuję włącznik podnoszenia szyby a lewą podciągam szybę. Wyczuwam przeskok w mechanizmie i wtedy szyba domyka się prawidłowo. Czy ktoś z Was miał taki problem? Czy przed wizytą w serwisie zabrać się za problem samemu? Z mechaniki jestem lewus. Żebym nie 'polepszył" sytuacji. Na YT jest trochę materiałów i widzę że ten mechanizm jest skomplikowany. Z góry dziękuję za wskazówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raj Posted September 4 Share Posted September 4 Jeszcze raz. Załączam film z usterką opuszczania szyby. Forester SG 2006 rok. Szyba Opoczno.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted September 5 Share Posted September 5 Trzeba zdjąć boczek drzwi, folię i zajrzeć co się dzieje z mechanizmem podnoszenia szyby. Może coś blokuje prowadnicę i szyby się nieprawidłowo układa, a może być tak, że mechanizm się rozsypuje i trzeba wymienić. Bez zajrzenia do środka nic się więcej nie da stwierdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now