Skocz do zawartości

Regeneracja reflektorów subaru outback


sebek12

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam firmy zajmującej się regeneracją reflektorów, ponieważ w moim subaru Outback 2010r pozostawiają wiele do zyczenia.... Mam porownanie do audi a6 ktorym jezdze i to napewno nie swieci jak xenon.. Wiadomo ze moge wpisac w google i wyszukac firm, ale moze macie kogos juz sprawdzonego i godnego polecenie w malopolsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

IMHO to problem jest w odłyśnikach, z których odpada srebna farba. Zakładałem wątek na forum Outbacka. U mnie z 4szt tylko jeden był ok i to po kilku latach. Także jak regenerować to trzeba zacząć od odbłysników, samo polerowanie to kosmetyka.

Co się dowiedziałem w zakładzie zajmującym się regeneracją to nie tylko jp auta tak mają, oglądałem różne odbłyśniki i we wszytskich odpadała farba, w tych od Subaru całymi plastrami .. Ci co regenerują to nakładają podobno lepsze klasy powłokę niż zwykła fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

Niestety i mnie dopadło słabe świecenie ksenonów - jakaś porażka - auto ma przebieg 63 tys., 4 lata. Światło słabsze niż w mojej 10-letniej Toyocie z żarówkami H7. Uważam, że Subaru powinno się pochylić nad jakością czegoś takiego jak odbłyśnik, brak właściwego oświetlenia zagraża wszak życiu...

Umówiłem się jak wyżej do Autogammy, na regenerację odbłyśników. Bardzo lubię to auto, ale tego typu "usterki" zniechęcają mnie do zmiany. W przyszłym roku pewnie będę wymieniał auto, a Subaru takimi drobiazgami mnie skutecznie próbuje odwieść od pomysłu "nowe Subaru".

Napiszę jakie wrażenia po regeneracji. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a Subaru takimi drobiazgami mnie skutecznie próbuje odwieść od pomysłu "nowe Subaru".

Chyba nie tylko Subaru ma takie problemy. Cytat ze strony firmy polecanej wyżej (regeneracja odbłyśników):

 

Częstymi przypadkami regeneracji nowych samochodów jest toyota avensis w której wypuszczono do produkcji lampy z wadliwymi odbłyśnikami, ale problem ten dotyka każdej innej marki w szczególności Opel, BMW, VW, Mercedes.

 

crimson111 - mógłbyś napisać  jaki jest koszt regeneracji reflektorów w OBK.

 

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się  zastanawiałem może  nie z  konieczności  bo u mnie dobrze  świecą  ale   rozwazałem  powierzenie   lamp do  regeneraci   jeśli miały   świecić  lepiej.

Mam  porównanie  z  Bi-ksenonem    w Audi A4 2007   gdzie  linia  śiatło/cień    jest  dużo  bardziej  wyraźna.  Sama   jakość   światła jest  porównywalna.

Szkoda, że  nie mamy zdjęć   przed  i po regeneracji.

Jakie   koszta  takiej zabawy?

Edytowane przez WojtekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250/szt, dodatkowo VAT jeśli chce się fakturę - czyli u mnie 500 zł + VAT. Pewnie dotyka to Toyoty, ale miałem auto tej marki (tzn. nadal mam), serwis jest na o wiele wyższym poziomie niż serwis Subaru (mówię o Krakowie). Nie ma porównania, jestem przekonany, że nawet po gwarancji Toyota byłaby skłonna do wymiany reflektorów dla dobra marki, złe światła zagrażają życiu, to dla Toyoty jest argument.

W Subaru, jak się dowiedziałem, jeden czy dwóch klientów zdecydowało się na wymianę reflektorów (po gwarancji), koszt ok. 8 tys. wraz z wymianą, Subaru zaproponowało 20% upustu na refleklory, w rezultacie koszt rzędu 6 tys.

Szczerze się przyznam, że do dzisiaj nie byłem świadomy, że coś takiego jak odbłyśnik może być powodem mojej frustracji, Subaru Outback to moje 13 auto, może dlatego :) Pierwsze z ksenonami, ale i tak uważam, że fakt kiepskiego wykonania napylenia odbłyśnika to porażka na całej linii. 

A jeśli chodzi o nowe auto, to dużo lubię w moim Subaru - trakcja, pewność jazdy, ale nie lubię:

1. skrzeczących plastików, stukania w słupku od strony pasażera, wibracji schowka (to ostatnie udało się opanować)

2. dla mnie niewygodny fotel, po dłuższej trasie bolą mnie plecy

3. Audio - jak w maluchu, którego nigdy nie miałem :)

 

Silnik OK, sprzęgło OK (tego się bałem, tfu, tfu, tfu, żeby nie zapeszyć - piszę o dieslu), filtr DPF (zero problemów - też tfu, tfu, tfu). Wyciszenie OK. Dla mnie wygląd bardzo OK - oryginalny.

 

A następne chciałbym OB z silnikiem DIT, ale nie będzie. Ale jak się utrzyma stan mojego wkurzenia, to wymyślę inne auto (jakie?) - chciałbym mieć 4x4 ale takie prawdziwe jak w Subaru. Decyzja za ok. pół roku.

 

O postępach z oświetleniem napisze w środę, poproszę też panów, by mi zrobili zdjęcia przed i po, może dadzą radę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) - serwis mi to rozwiązał coś podkleili (upierdliwy w tym jestem, ale nie znoszę tego typu bzyczenia, praktycznie nad uchem). Nie poradzili ze stukami w słupku od strony pasażera.

 

To są takie drobiazgi, które mogą przesądzać o zakupie, przynajmniej w moim trudnym przypadku....


Dodam jeszcze, że zanim mi podkleili "coś" w tym schowku, jeździłem z wciśniętymi papierkami w strzelinę między klapką, a obudową - wspaniała reklama dla Subaru, jak się wozi różnych pasażerów :) Dodam, że papierki nie załatwiały wszystkich typów bzyczeń - było ich co najmniej trzy - papierki eliminowały 2, reszta bzyczała, w zależności od obrotów silnika, biegu, etc.

Po sesji w serwisie, z tym mam spokój.


"strzelina" = szczelina (jak mogłem tak napisać, brrr)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250/szt, dodatkowo VAT jeśli chce się fakturę - czyli u mnie 500 zł + VAT.

To sporo, w Multiglasie w Warszawie koszt regeneracji 150/szt. + VAT . Polecam wraz polerowaniem plastikow reflektorów.

Niestety, chyba wychodzi, jazda na całorocznych światłach mijania.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całoroczna jazda na pewno, ale sądzę, że jest to na pewno błąd technologiczny - przypomniana przeze mnie Corolla 10 lat jeździ na światłach i nie ma problemu. No cóż dokąd nie miałem Passata, to nie przypuszczałem, że moze się psuć zawieszenie. Odkąd mam Subaru, wiem, że wszystko może mnie zaskoczyć :)

 

250/szt - w tym jest demontaż i montaż reflektora, podczas umawiania byłem pytany, czy przywiozę same reflektory, wówczas byłoby taniej, nie wiem jaka byłaby wtedy cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corolla 10 lat jeździ na światłach i nie ma problemu

Może Corolla tak, ale planowałem zakup Avensis II i problem wypalających się odbłyśników jest znany i powszechny: http://toyota.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=16147

 

jestem przekonany, że nawet po gwarancji Toyota byłaby skłonna do wymiany reflektorów dla dobra marki, złe światła zagrażają życiu, to dla Toyoty jest argument.

Niestety nie jest to argument. Użytkownicy Toyoty, też szukają pomocy w firmach zewnętrznych za własne środki...

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiozłem dzisiaj rano auto do regeneracji i pierwszy "zgrzyt". Właściciel zadzwonił teraz czy wiem jaka jest cena. Więc przypomniałem mu, że rozmawialiśmy przedwczoraj i cenę jaką mi podał to 250/szt +VAT, a on powiedział, że Subaru to jest zawsze 350/szt. i on na pewno tak nie powiedział. Więc trochę mnie postawił pod ścianą i oczywiście zgodziłem się, ale niesmak pozostaje. Mam nadzieję, że przynajmniej jakość będzie tego warta. 

Po odbiorze auta przekażę dalsze informacje dla potomnych. Niemniej jednak troszkę zagotowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiozłem dzisiaj rano auto do regeneracji i pierwszy "zgrzyt". Właściciel zadzwonił teraz czy wiem jaka jest cena. Więc przypomniałem mu, że rozmawialiśmy przedwczoraj i cenę jaką mi podał to 250/szt +VAT, a on powiedział, że Subaru to jest zawsze 350/szt. i on na pewno tak nie powiedział. Więc trochę mnie postawił pod ścianą i oczywiście zgodziłem się, ale niesmak pozostaje. Mam nadzieję, że przynajmniej jakość będzie tego warta. 

Po odbiorze auta przekażę dalsze informacje dla potomnych. Niemniej jednak troszkę zagotowałem.

To już wiemy, gdzie NIE regenerować odbłyśników, bo lecą w przysłowiową trąbę. Osobiście jestem furiat i za taki telefon zobaczyliby mój wyprostowany środkowy palec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Więc przypomniałem mu, że rozmawialiśmy przedwczoraj i cenę jaką mi podał to 250/szt +VAT, a on powiedział, że Subaru to jest zawsze 350/szt. i on na pewno tak nie powiedział.

 

zaproponuj mu przy odbiorze podzielenie spornej kwoty na pół i dobrą reklamę na forum i innych portalach społecznościowych, albo wręcz odwrotne wpisy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mam światła, różnica jest ogromna!! Wreszcie coś widzę. W rezultacie stanęło na cenie 330/szt. Pan mi opuścił 20zł. Trochę niedogadanie, ale cóż. Efekt jest.

Dodatkowo jest gwarancja na 12 miesięcy. Przy okazji zostały sprawdzone żarniki. Podobno nowe świecą z mocą 220 (tylko nie wiem czy lumenów?) a moje mają 180. Więc ich nie wymieniłem, bo efekt pewnie byłby jeszcze lepszy.

Widziałem tez lampę przed regeneracją. Powstaje tam taki proszek, który jest wynikiem jakiejś chyba reakcji tego odbłysnika, jest on koloru brązowego, jakby ktoś posypał takim jaśniejszym kakao, po przejechaniu palcem, dochodzimy praktycznie do plastiku. Więc zupełnie nie ma niczego co mogłoby odbijać światło. Pan wspomniał, że Subaru ma co najmniej jedno w tygodniu. A bardzo często również Toyoty Avensis, które te światła mają praktycznie identyczne z naszymi (właśnie to, które oglądałem przed regeneracją było z Avensisa).

Generalnie warsztat można polecić, tylko trzeba się ugadać dokładnie z ceną, by nie być postawionym pod ścianą jak ja - biorę to jednak na karb niedomówienia, a nie celowego podwyższenia ceny, ja zgodny człowiek jestem. 20 zł utargowałem dla zasady :)

Mam nadzieję, że Wam się te informacje przydadzą. Ale i tak uważam, że wykonanie takich odbłyśników to jest skandal, pewnie to jakiś jeden zewnętrzny dostawca wspólny dla Subaru i Toyoty.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@crimson111,Czy robiłeś to może w Firmie przy ul.Siemaszki w Krakowie? -niedaleko kleparza nowego

Bo chyba się widzieliśmy w tej firmie ...

Ja właśnie zostawiałem tam Lampy z Avensisa :) - Nowy właściciel zażyczył sobie spolerowane i uszczelnione :P
A to przypadłość Toyot bardzo mocna :P
Tyle że ty w Corolli nie miałeś xenona i nie miałeś problemu.  

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze cena sie nie zmienila, tez placilem 350/szt w maju. Bylem przy regeneracji i pozytywnie mnie zaskoczyla znajomosc tego auta. Mialem wrazenie ze z zamknietymi oczami zdemontowali zderzak rozkleili lampe i sciagneli soczewke. Facet nie naciaga u mnie rowniez sprawdzil palnik mierzac natezenie na starym jak i na nowym palniku, byla roznica ale powiedzial zeby jeszcze pojezdzic, co mi sie bardzo spodobalo. Gdzie indziej by powiedzieli odrazu zeby wymieniac wszystko co sie da.

To co moge stwierdzic po 6msc to ze reflektory swieca dalej tak jak w dniu po regeneracji, zobaczymy co sie bedzie dzialo dalej, zrobily juz 30tys km.

Jako ciekawostke napisze ze doskonale znam serwisanta Roberta z Subaru na J. Conrada ktorego spotkalem u nich na serwisie jak zanosil im lampy do regeneracji. Myśle ze ASO nie oddawało by laikowi reflektorow do roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...