tfrankie Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Od jakiegoś czasu okresowo zapala mi się check engine, bez żadnej systematyczności. Czasem zapala się po uruchomieniu silnika (na zimno, ale na ciepło czasem też) i gaśnie po kilku/kilkunastu sekundach, co może wskazywać na grzałkę lambdy. Czasem check zapala się podczas jazdy, raz na 2-3 sekundy, innym razem na 30-60 sekund. Zazwyczaj nie ma żadnych dodatkowych objawów, czasem tylko wrażenie minimalnego osłabienia silnika. Mam też wrażenie, że auto zaczęło ok. 0,5dm3/100km więcej palić. Objawy wskazywałyby na sondę lambda, ale odczyt DTC RomRaiderem oraz ECU Explorerem daje ciekawe wyniki: zawsze zapisane są dwa DTC: P0111 (czujnik temperatury na dolocie) oraz P0037 (niski sygnał TYLNEJ sondy). Do tego zapisany jest jako zapamiętany P0063 (grzałka sondy TYLNEJ). Wg mnie, katalogu EPC i oględzin wydechu, auto ma tylko jedną lambdę. Skąd te błędy? Dodam jeszcze, że czujnik temperatury był czyszczony oraz podmieniony z innego auta, gdzie nie był oproblemów (i po wymianie tam się błąd nie pojawił). Odczyt parametrów daje temperaturę w dolocie wg mnie z poprawnymi wartościami. Czy ktoś się z tym spotkał? Może macie jakieś sugestie? Silnik EJ20 SOHC 2.0 N/A 125KM model 99. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 W 99 jest chyba jedna sonda , może prosi o wymianę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Od jakiegoś czasu okresowo zapala mi się check engine, bez żadnej systematyczności. Czasem zapala się po uruchomieniu silnika (na zimno, ale na ciepło czasem też) i gaśnie po kilku/kilkunastu sekundach, co może wskazywać na grzałkę lambdy. Czasem check zapala się podczas jazdy, raz na 2-3 sekundy, innym razem na 30-60 sekund. Zazwyczaj nie ma żadnych dodatkowych objawów, czasem tylko wrażenie minimalnego osłabienia silnika. Mam też wrażenie, że auto zaczęło ok. 0,5dm3/100km więcej palić. Objawy wskazywałyby na sondę lambda, ale odczyt DTC RomRaiderem oraz ECU Explorerem daje ciekawe wyniki: zawsze zapisane są dwa DTC: P0111 (czujnik temperatury na dolocie) oraz P0037 (niski sygnał TYLNEJ sondy). Do tego zapisany jest jako zapamiętany P0063 (grzałka sondy TYLNEJ). Wg mnie, katalogu EPC i oględzin wydechu, auto ma tylko jedną lambdę. Skąd te błędy? Dodam jeszcze, że czujnik temperatury był czyszczony oraz podmieniony z innego auta, gdzie nie był oproblemów (i po wymianie tam się błąd nie pojawił). Odczyt parametrów daje temperaturę w dolocie wg mnie z poprawnymi wartościami. Czy ktoś się z tym spotkał? Może macie jakieś sugestie? Silnik EJ20 SOHC 2.0 N/A 125KM model 99. Kolego, nie sugeruj się odczytami błędów w programie diagnostycznym w tym roczniku. Lepiej wymrugaj je za pomocą spięcia czarnych kostek pod deską rozdzielczą. Odczytane przez Ciebie błędy wskazują na problem z czujnikiem spalania stukowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Odczytane przez Ciebie błędy wskazują na problem z czujnikiem spalania stukowego Amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 Kolego, nie sugeruj się odczytami błędów w programie diagnostycznym w tym roczniku. Lepiej wymrugaj je za pomocą spięcia czarnych kostek pod deską rozdzielczą. Odczytane przez Ciebie błędy wskazują na problem z czujnikiem spalania stukowego. Czujnik spalania stukowego przerabiałem rok temu. Check zapalał się podobnie, jednak wtedy wyraźnie wychodził błąd od knock sensora. Pomogło wyczyszczenie powierzchni styku z blokiem silnika i ...dokręcenie czujnika niezgodnie z momentem Tzn. najpierw dokręciłem zgodnie z momentem, jednak problem wrócił. Wtedy przeczyściłem papierem ściernym ww. powierzchnię jeszcze raz i dokręciłem normalnym kluczem, ale z wyczuciem (naprawdę wiem o czym piszę, używam dynamometru do większości prac, włącznie z dokręceniem kół). Spróbuję go jeszcze wymrugać... W 99 jest chyba jedna sonda , może prosi o wymianę . Gdybym mial pewność, że to sonda, zaraz bym ją zamówił. ale sonda pracuje (wg odczytów parametrów) i niby też grzeje. Czyszczenie kostki do sony nic nie dało. No i ten czujnik temperatury? Odczytane przez Ciebie błędy wskazują na problem z czujnikiem spalania stukowego Amen Odczytane przez Ciebie błędy wskazują na problem z czujnikiem spalania stukowego Amen No cóż, wymrugałem 22 - chylę czoła A już myślałem, że mam problem z głowy. W sumie chyba i tak lepiej niż lambda. Co ciekawe, żadnych błedów od czujnika temperatury ani lambdy nie wymrugał - tylko 22 od czujnika spalania stukowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now