Jump to content

Legacy H6- pomocy


Pytka

Recommended Posts

Witam

A więc sprawa wygląda tak: po szybszej jezdzie gotuje się płyn w chłodnicy i wywala go na zewnątrz przy czym kontrolka temperatury wskazuje ze jest ok, co to moze być? czytałem coś o zakrętce ktora ma za zadanie upuszczać cisnienie i  być moze tam tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc :) Co to może być,szkoda mi katować auto a mechanik stwierdził żebym pojezdził i obserwował :( Legacy h6 MY06

Z góry dziękuję za pomoc ;)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@@Pytka na początek sprawdziłbym czy chłodnica z zewnątrz nie jest zabrudzona,czy między chłodnicami nie zebrało się sporo śmieci,które mogą utrudniać przepływ powietrza.

Link to comment
Share on other sites

Na poczatek sprawdzilbym poziom plynu chlodzacego. Moj sasiad rowniez w H6 mial ten problem. Pałując na autostradzie ponad 240 stanal w bialym dymie spod maski i spod auta. Okazalo sie ze coolant rozlał sie po gorącym silniku. Sprawdzil poziom na zimnym silniku i okazalo sie ze jest ponad max. Ulal do wlasciwego poziomu i po sprawie. Ponad rok czasu i zero problemów...

Link to comment
Share on other sites

A jesli to te UPG to czy to jest drogie w naprawie? zeby juz to zrobić tak konkretnie i wymienic co trzeba. Poza grzaniem płynu nie ma zadnych innych ubocznych objaw,zwija się dobrze,nic nie kopci,nie smierdzi w srodku spalinami heh


Płynu to mi dzisiaj mechanik nalał pod korek i stwierdził że niewiele weszło,tylko około 0,5l, czyli moze byc za duzo płynu i się gotuje???

Link to comment
Share on other sites

Pod korek? A sprawdzal poziom w wyrównawczym? To stamtąd się wydostaje najczęściej. Kwestia też jakiego dolał. Masz niebieski czy zielony bo nie powinno się ich mieszać.

Sasiad miał za dużo o około 400ml.

Link to comment
Share on other sites

Zamiast dramatyzować, oczyść przestrzeń między chłodnicami, same chłodnice z zewnątrz. I to dość dokładnie. Raczej powietrzem niż wodą z karchera, bo możesz pozaginać lamele. U siebie robię to demontując chłodnicę wody. Łatwiej jest przedmuchać kondensator klimatyzacji.

 

Jak to nie pomoże to zrób test co2.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pod korek? A sprawdzal poziom w wyrównawczym? To stamtąd się wydostaje najczęściej. Kwestia też jakiego dolał. Masz niebieski czy zielony bo nie powinno się ich mieszać. Sasiad miał za dużo o około 400ml.

Qwa  są mechanicy i mechanicy, on nie sprawdził jaki płyn jest w środku a nalał niebieskiego i powiedział że w zbiorniczku wyrownawczym powinno być z 10cm mniej tego płynu , i to zakład który się specjalizuje w subaru!!!!!! w wawce!!!!!!


ok jutro zaczne od oczyszczenia chłodnic spręzonym powietrzem i zobaczymy co dalej, będę pisał o podjętych operacjach ;) Dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Kolego, jeśli zbiornik wyrównawczy nie jest przepełniony,to na począek wymień korek od chłodnicy( taniej niż UPG), jeśli płyn wywala Ci na zewnątrz to znazy, że albo masz dziure w układzie chłodniczym albo spęzyna w korku nie trzyma i wywala płyn na zewnątrz.

 

W Subaru jest układ zamknięty, spręzyna w korku ma za zadnie upuszczać płyn do zbiorniczka wyrównawczego w momencie kiedy jest za duże cisnienie (Legacy to chyba 1,1bar), a kiedy stygnie system automatycznie wciąga płyn do układu (podcisnienie). 

 

Miałem tak samo, wyminiłem korek i jest ok. 

 

Przy UPG wywalało by Ci do zbiorniczka, w chłodnicy miałbyś braki (rozszczelnieni układu)...

Edited by sorcerer
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...