Pytka Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Witam A więc sprawa wygląda tak: po szybszej jezdzie gotuje się płyn w chłodnicy i wywala go na zewnątrz przy czym kontrolka temperatury wskazuje ze jest ok, co to moze być? czytałem coś o zakrętce ktora ma za zadanie upuszczać cisnienie i być moze tam tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc Co to może być,szkoda mi katować auto a mechanik stwierdził żebym pojezdził i obserwował Legacy h6 MY06 Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolnemiasto Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 mnie to wygląda na upg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kam1l Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Wyglada na UPG niestety. Zerknij czy w zbiorniczku podczas przegazowania nie widac babelkow powietrza, umnie nawet czulem spaliny czasem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 @@Pytka na początek sprawdziłbym czy chłodnica z zewnątrz nie jest zabrudzona,czy między chłodnicami nie zebrało się sporo śmieci,które mogą utrudniać przepływ powietrza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pytka Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 hmm brzmi groznie te UPG, ale co tzn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 UPG=uszczelka pod głowicą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzik3 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 tak z ciekawości zapytam, czy UPG w H6 to jakaś częsta przypadłość czy to sporadyczne przypadki?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 tak z ciekawości zapytam, czy UPG w H6 to jakaś częsta przypadłość czy to sporadyczne przypadki?? Pojedyncze wypadki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Na poczatek sprawdzilbym poziom plynu chlodzacego. Moj sasiad rowniez w H6 mial ten problem. Pałując na autostradzie ponad 240 stanal w bialym dymie spod maski i spod auta. Okazalo sie ze coolant rozlał sie po gorącym silniku. Sprawdzil poziom na zimnym silniku i okazalo sie ze jest ponad max. Ulal do wlasciwego poziomu i po sprawie. Ponad rok czasu i zero problemów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pytka Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 A jesli to te UPG to czy to jest drogie w naprawie? zeby juz to zrobić tak konkretnie i wymienic co trzeba. Poza grzaniem płynu nie ma zadnych innych ubocznych objaw,zwija się dobrze,nic nie kopci,nie smierdzi w srodku spalinami heh Płynu to mi dzisiaj mechanik nalał pod korek i stwierdził że niewiele weszło,tylko około 0,5l, czyli moze byc za duzo płynu i się gotuje??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Pod korek? A sprawdzal poziom w wyrównawczym? To stamtąd się wydostaje najczęściej. Kwestia też jakiego dolał. Masz niebieski czy zielony bo nie powinno się ich mieszać. Sasiad miał za dużo o około 400ml. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Zamiast dramatyzować, oczyść przestrzeń między chłodnicami, same chłodnice z zewnątrz. I to dość dokładnie. Raczej powietrzem niż wodą z karchera, bo możesz pozaginać lamele. U siebie robię to demontując chłodnicę wody. Łatwiej jest przedmuchać kondensator klimatyzacji. Jak to nie pomoże to zrób test co2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pytka Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Pod korek? A sprawdzal poziom w wyrównawczym? To stamtąd się wydostaje najczęściej. Kwestia też jakiego dolał. Masz niebieski czy zielony bo nie powinno się ich mieszać. Sasiad miał za dużo o około 400ml. Qwa są mechanicy i mechanicy, on nie sprawdził jaki płyn jest w środku a nalał niebieskiego i powiedział że w zbiorniczku wyrownawczym powinno być z 10cm mniej tego płynu , i to zakład który się specjalizuje w subaru!!!!!! w wawce!!!!!! ok jutro zaczne od oczyszczenia chłodnic spręzonym powietrzem i zobaczymy co dalej, będę pisał o podjętych operacjach Dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pytka Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 a jednak UPG ale coż.trzeba zrobić Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorcerer Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 (edited) Kolego, jeśli zbiornik wyrównawczy nie jest przepełniony,to na począek wymień korek od chłodnicy( taniej niż UPG), jeśli płyn wywala Ci na zewnątrz to znazy, że albo masz dziure w układzie chłodniczym albo spęzyna w korku nie trzyma i wywala płyn na zewnątrz. W Subaru jest układ zamknięty, spręzyna w korku ma za zadnie upuszczać płyn do zbiorniczka wyrównawczego w momencie kiedy jest za duże cisnienie (Legacy to chyba 1,1bar), a kiedy stygnie system automatycznie wciąga płyn do układu (podcisnienie). Miałem tak samo, wyminiłem korek i jest ok. Przy UPG wywalało by Ci do zbiorniczka, w chłodnicy miałbyś braki (rozszczelnieni układu)... Edited June 20, 2014 by sorcerer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now