Skocz do zawartości

Legacy H6- pomocy


Pytka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A więc sprawa wygląda tak: po szybszej jezdzie gotuje się płyn w chłodnicy i wywala go na zewnątrz przy czym kontrolka temperatury wskazuje ze jest ok, co to moze być? czytałem coś o zakrętce ktora ma za zadanie upuszczać cisnienie i  być moze tam tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc :) Co to może być,szkoda mi katować auto a mechanik stwierdził żebym pojezdził i obserwował :( Legacy h6 MY06

Z góry dziękuję za pomoc ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek sprawdzilbym poziom plynu chlodzacego. Moj sasiad rowniez w H6 mial ten problem. Pałując na autostradzie ponad 240 stanal w bialym dymie spod maski i spod auta. Okazalo sie ze coolant rozlał sie po gorącym silniku. Sprawdzil poziom na zimnym silniku i okazalo sie ze jest ponad max. Ulal do wlasciwego poziomu i po sprawie. Ponad rok czasu i zero problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli to te UPG to czy to jest drogie w naprawie? zeby juz to zrobić tak konkretnie i wymienic co trzeba. Poza grzaniem płynu nie ma zadnych innych ubocznych objaw,zwija się dobrze,nic nie kopci,nie smierdzi w srodku spalinami heh


Płynu to mi dzisiaj mechanik nalał pod korek i stwierdził że niewiele weszło,tylko około 0,5l, czyli moze byc za duzo płynu i się gotuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod korek? A sprawdzal poziom w wyrównawczym? To stamtąd się wydostaje najczęściej. Kwestia też jakiego dolał. Masz niebieski czy zielony bo nie powinno się ich mieszać.

Sasiad miał za dużo o około 400ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast dramatyzować, oczyść przestrzeń między chłodnicami, same chłodnice z zewnątrz. I to dość dokładnie. Raczej powietrzem niż wodą z karchera, bo możesz pozaginać lamele. U siebie robię to demontując chłodnicę wody. Łatwiej jest przedmuchać kondensator klimatyzacji.

 

Jak to nie pomoże to zrób test co2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pod korek? A sprawdzal poziom w wyrównawczym? To stamtąd się wydostaje najczęściej. Kwestia też jakiego dolał. Masz niebieski czy zielony bo nie powinno się ich mieszać. Sasiad miał za dużo o około 400ml.

Qwa  są mechanicy i mechanicy, on nie sprawdził jaki płyn jest w środku a nalał niebieskiego i powiedział że w zbiorniczku wyrownawczym powinno być z 10cm mniej tego płynu , i to zakład który się specjalizuje w subaru!!!!!! w wawce!!!!!!


ok jutro zaczne od oczyszczenia chłodnic spręzonym powietrzem i zobaczymy co dalej, będę pisał o podjętych operacjach ;) Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Kolego, jeśli zbiornik wyrównawczy nie jest przepełniony,to na począek wymień korek od chłodnicy( taniej niż UPG), jeśli płyn wywala Ci na zewnątrz to znazy, że albo masz dziure w układzie chłodniczym albo spęzyna w korku nie trzyma i wywala płyn na zewnątrz.

 

W Subaru jest układ zamknięty, spręzyna w korku ma za zadnie upuszczać płyn do zbiorniczka wyrównawczego w momencie kiedy jest za duże cisnienie (Legacy to chyba 1,1bar), a kiedy stygnie system automatycznie wciąga płyn do układu (podcisnienie). 

 

Miałem tak samo, wyminiłem korek i jest ok. 

 

Przy UPG wywalało by Ci do zbiorniczka, w chłodnicy miałbyś braki (rozszczelnieni układu)...

Edytowane przez sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...