Skocz do zawartości

Trójmiejskie spoty


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

chyba znalazłem bdb blacharnie. mój forek jest w ostatniej fazie odnawiania czyli weryfikacja poszycia zewnętrznego

 

po 15 latach i 2 miesiącach od daty produkcji seria modelowa MY06:

podgniły błotniki tylne przy tylnym zderzaku (nadkola ok) - cała reszta nadal bardzo ładna - wymiana reparaturki na wersje ocynk plus zabezpieczenie połączenia błotnik nadkole

 

progi przód tył były z purchlami - wymiana poszycia zewnętrznego przód i prawy tył, lewy tył wymagał odbudowy całego progu z 3 warstwami wewnątrz bo przeszło na warstwy podłogi - obecnie wygląda jak fabryka - przepięknie odbudowane

dodatkowo całe progi na dolnym łączeniu - korozja węwnętrzna delikatna tam gdzie jej nie powinno być czyli na masie uszczelniającej - wymiana na całej długości ale llicząc od dołu ok 3-4 cm czyli otwory spinek są ok.

 

lewy przednik błotnik mocno zgnity na łączeniu przy drzwiach oraz wewnątrz na zgrzewie - prawy ok

 

o dziwo szkielet i w ogóle reszta wyglada bardzo dobrze, wręcz jest nie tknięta korozją.

 

podłoga w całości już wcześniej zrobiona jak w zabytkach czyli demontaż całości i piaskowanie, plus pełne zabezpieczenie 2 składnikowym środkiem jak dla zabytków

 

jak już odbiorę, jadę do Wojtlka na przegląd i regeneracje hamulców wiec porobię fotki i wtedy będę mógł ostatecznie polecić blacharza którego mi polecono.

 

potem zostaje wymienić folie na szybach, bo po 15 latach są ślady wszelkiej "działalności" na przełomie czasu

 

W sumie nie ma fajnej alternatywy a uznałem, że zakup czegoś za 80-100k średniego nie da im takiej frajdy oraz potencjału "skarbonkowego" jak XT więc nie planuję zmieniać tego autka :D

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2020 o 16:46, owad napisał:

Witajcie. Jeśli ktoś by potrzebował garażu to mam taki na wynajem. Ul. Myśliwskie wzgórze na morenie.

Pozdrawiam

Garaż polecam :D nikt na Osiedlu się nie rzucił czy dajesz szanse subarakom :D

 

Co do rudej to temat rzeka. Jak już @AdaSchpotwierdzisz blacharza ... jestem ciekaw jak z kosztami ... 

Mojego forka nie chce ktoś jeszcze ratować :D heee 

Nie umiem się z nim rozstać a człowiek coraz starszy i sił,czasu brakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, yaro napisał:

Mojego forka nie chce ktoś jeszcze ratować :D heee 

Nie umiem się z nim rozstać a człowiek coraz starszy i sił,czasu brakuje

Nie parkował ostatnio na trawniku na Lastadii? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kriskristoffers napisał:

@yaroa dużo Twój Forek nakładów wymaga? :)

chyba aż tak duzo nie ale na bierząco trzeba a ja przekazłem Ani auto i mało do niego zaglądam 

 

15 godzin temu, Aga napisał:

Nie parkował ostatnio na trawniku na Lastadii? 

Mogła Ania gdzieś tam parkować jak zasuwała do Pałacu Młodzieży, chodź chyba to kawałek jest . Na pewno stawia na Kamiennej grobli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, yaro napisał:

jestem ciekaw jak z kosztami

już jest 5k - spodziewam sie do 7k jak coś jeszcze wyskoczy - ale odwiedzam ich regularnie - jestem zachwycony porządkiem, dbaniem o moje części, poukładaniem w odp woreczki śrubek itp (większość nowych kupiłem przy okazji regeneracji dołu). Obok mojego stoi fajna honda chyba S2000 lub coś podobnego, też do odnowienia bardziej po przygodach niż po korozji.

 

no i tada!

 

zamontuje WRESzCIE dolny dyfuzor z STI - okazuje się, że te blaszki są normalnie kupowalne z ASO za 4x brutto i nie trzeba żadnej unikalnej cusco.

Przypadkowo na to się nadziałem walcząc z moim sub-vinem z forka STI krótki vin - Niestety w ASO jak ten widzą jest Kabum ale jak daje nr części to nie ma problemu

 

tutaj jest fotka tej rozpórki cusco do montażu dyfuzora - otwory nachodzą na oryginalne mocowanie dostępne tylko w imprezach STI

 

stabalizerbar1.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie poglądowe :)

Mój jest cały też zrobiony, ale kolor jest ciemno szary. Jak w końcu auto odbiorę, i oddam do Wojtka to dam znać - jak ktoś będzie zainteresowany namiarami piaskowaniem i zabezpieczeniem dołu to dam namiary tak samo jak blacharka. Wojtek jest zainteresowany też więc na pewno będzie dokładnie oglądał forka na czym też mi zależy. Ja się nie znam na tym specjalnie, dla mnie wygląda ładnie ale ktoś postronny musi to ocenić.

 

P.S. Mój forek to niezła skarbonka :) - ale strasznie ją lubię. Na koniec zostawię sobie przód auta i subrame -ale to wygląda na najprostsze i wymienialne na nowe więc bez stresu.

Kluczowym był cały zawias z STI i nie jest już tak komforotowo dla kręgosłupa...

Przy okazji, oryginalne fotele z forka sti są mega prymitywne, ani regulacji wysokości, ani poduszek, grzania itp (albo może bieda wersja?) w każdym razie jeśli był nacisk na obniżenie masy to zrozumiałe ale forek, nawet sti nigdy nie będzie jeździł jak impreza sti więc trochę dziwna ta polityka. Mój, na zawiasie od sti obnilżył się o około 2cm max w setupie codziennym, a w wakacyjnym jest niemal seria XT bo na springi sti wchodzą seryjne SLSy i po obładowaniu dupa nie nurkuje. Po wakacjach swap i wariant codzienny. Przód prawie się nie zmienił.

 

Tyle o XT, Impreza 2009 o dziwo nie wymaga żadnych ruchów blacharskich od dołu - może ktoś zabezpieczał ale z drugiej strony po co to robić w Hiszpanii? Faktem jest, że jeździ szybko i tanio dzięki SBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, AdaSch napisał:

Przy okazji, oryginalne fotele z forka sti są mega prymitywne, ani regulacji wysokości, ani poduszek, grzania itp (albo może bieda wersja?) w każdym razie jeśli był nacisk na obniżenie masy to zrozumiałe ale forek, nawet sti nigdy nie będzie jeździł jak impreza sti więc trochę dziwna ta polityka.

W fotelu kierowcy w Forku STI jest regulacja wysokości i można fotel ustawić dość nisko co jest mega fajnym rozwiązaniem w tym aucie. Tych foteli ja osobiście nie zamieniłbym na żadne inne :) Jakość ich wykonania jest znacznie lepsza niż foteli w XT. Alkantara dobrze zapewnia ciepło zimą i w sumie nie brakuje dodatkowego grzania. A trzymanie boczne tych foteli jest cudowne, co przy lataniu budy Forka w zakrętach jest mega ważne. Forester STI pomyślany był nie jako torowo-uliczny samochód a raczej szutrowo-uliczny, stąd specyfikacja FSTI dla mnie jest idealna do tego do czego został stworzony. Chciałeś więcej komfortu i sportowy charakter to miałeś Legacy STI. Oczywiście teraz można mieć sporo zabawy i przyjemności z XT, którego można dostosowywać pod swoje potrzeby. To jest fantastyczne. Można zatem wstawić sobie Recaro STI czy jakieś inne stołki z grzaniem i poduszkami. Jednocześnie FSTI już seryjnie był fantastycznym i cudownym autem, bardzo chciałbym aby takie auto kiedyś u mnie zagościło obok mojego XT. 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, ja się wyleczyłem z F STI z uwagi na biedę w wyposażeniu, dlatego mój XT będzie lepszy, choć niekoniecznie lżejszy. O ile STI z wysiłkiem możesz wyposażyć w np w kierownicę z przyciskami to szyberdachu łatwo nie odłożysz. Oczywiście w serii nie ma wiązek.

 

A co do foteli, to na swoje 5 lat polowałem, czyli impreza special edition czyli typowe kubełki, grzane, wentylowane z poduszkami i tych z sti nie chciałem pomimo tego trzymania. W każdym razie, upgrade z z XT do STI to bardzo duży wydatek. Wybrałem doinwestowanie XT niż zakup nowego auta to niby tańsze ale XT ma 15 lat więc to bardziej fanaberia niż rozsądek default_smile.png

 

Aha, same części z sti gd jak np przekładnia są nienormalnie drogie ale przynajmniej są. Samo posiadanie f sti jako dawcy do przekładki nie gwarantuje kompletu części. Jedynym elementem jak na razie nie oem subaru z przymusu mam przewody klimy aby obiegaly duży IC jak w sti gd które nie pasują do XT bolton

 

Największe wyzwanie jakie podjąłem to przeszczep VDC z 2.5 XT AT do XT MT. Ciekawe czy się uda, bo z dokumentacja jest bardzo skromnie.

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tym czasem, do garage wjechały kółeczka SG9 STI :)

trochę podniszczone ale cena była ok. Idealne nie są, ale w sumie to unikat więc kiedyś je dotknie regeneracja i będą super. Teraz mogę się skupić się nad poszukiwaniem złotych Brembulców :)

Forka wczoraj widziałem, lakier aż w oczy szczypie :) (pewnie chwilowo)

79153604_IMAG2227-duy.thumb.jpg.2e7e3c1f5267db8a8758b9e1e216f5f9.jpg

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...