Jump to content

Ustawienie negatywu, przód, GC, n/a.


pajac_am

Recommended Posts

Hej,

Jak w temacie.

Ogólnie plan mam taki, aby uczynić autko trochę bardziej nadsterownym.

Niebawem nabędę staba na tył, ale trochę też poczytałem o negatywach z przodu.

 

1. Czy da się pochylić przednie koła bez wymiany czegokolwiek?

2. Jeżeli już miałbym coś wymieniać, to co myślicie o allegrowych "camber plates"

3. Co jeszcze, oprócz zabawy z ciśnieniem w oponach, można zrobić, aby impreza stała się ciut bardziej nadsterowna?

 

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czy da się pochylić przednie koła bez wymiany czegokolwiek?

tak, z przodu i z tyłu można zrobić lekki negatyw

 

 

 

Co jeszcze, oprócz zabawy z ciśnieniem w oponach, można zrobić, aby impreza stała się ciut bardziej nadsterowna?

gruby tylny stab + geometria (rozbieżny tył)

Link to comment
Share on other sites

 

 

tak, z przodu i z tyłu można zrobić lekki negatyw

A jak z przodu, jeśli można wiedzieć? Bo negatyw z tyłu raczej nie przybliży mnie do zamierzonego celu ;)

Jakaś większa rzeźba, czy wystarczy coś odkręcić, przekręcić, przestawić?

Tylko tak łopatologicznie proszę bo nie znam się na tym ;) Najlepiej z fotką tego, czego trzeba się dotknąć :P

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

A jak z przodu, jeśli można wiedzieć? Bo negatyw z tyłu raczej nie przybliży mnie do zamierzonego celu

 

 

nie wiem czy w wolnymssaku da sie zamontować, ale ja dla powiększenia negatywu z przodu zamontowałem śróby, do większej regulacji kątów firmy whiteline.

Impreza ma fabrycznie śruby do regulacji kąta pochylenia z przodu, z tyłu niestety nie (na pewno w GD, jeśli dobrze pamiętam w GC jest tak samo):

Można dokupić również do tyłu (monroe~180 zł)

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-do-

 

Łopatologicznie mniej więcej tak to działa:

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-do-

Edited by Qba25
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Widzisz ja akurat 3 dni temu wymieniałem u siebie 4 amorki i moge powiedzieć 2 słowa. Otóż sciągasz sobie przednie koła i mamy 2 śruby dolne które trzymają mc phersona ze zwrotnicą, luzujesz obie (nie odkrecasz). Gdy masz poluzowane to górną krecisz sobie aż do najwyższego kata wychylenia czyli w Twoim przypadku gdy tarcza bedzie w najwiekszym minusie, i wtedy sobie skręcasz śruby, sytuacje powtarzasz przy drugim kole i gra :) U siebie ustawiłem najwiekszy negat jaki sie dało , jest oki, fajnie wyglada i chyba jest lepiej bo już nie ryje tak jak było :) Z tyłu niestety nie ma regulacji :) pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Gdy masz poluzowane to górną krecisz sobie aż do najwyższego kata wychylenia czyli w Twoim przypadku gdy tarcza bedzie w najwiekszym minusie, i wtedy sobie skręcasz śruby, sytuacje powtarzasz przy drugim kole i gra

Hm... A ja głupi ustawiam to na komputerze diagnostycznym do zbieżności...

 

 

 

U siebie ustawiłem najwiekszy negat jaki sie dało , jest oki, fajnie wyglada i chyba jest lepiej bo już nie ryje tak jak było

A sprawdziłeś jaki to ma wpływ na pozostałe ustawienia zbieżności? Dlaczego w wątkach o poprawie prowadzenia podawane są konkretne wartości a nie sugestia ustawienia największego możliwego negatywu? Tak z ciekawości: nie ściera Ci opon? Proponuję zajrzeć TU

Link to comment
Share on other sites

Dzieki chlopaki za sugestie.

Docelowo geometrie i tak kiedys musze zrobic, wiec wtedy ustawie jak bede chcial.

Ale ze teraz mam opony typu "smietnik" to sprobuje poeksperymentowac z pochylem na tych srubach ;)

Niech ktos mi jeszcze powie jaki kat jest max. na tych seryjnych srubach, zebm nie przesadzil :)

Link to comment
Share on other sites

U mnie na tych whitelineach z tego co pamietam dalo sie ustawic w okolicach -3 stopni, zreszta w przyszlym tyg jade na geometrie wiec zbadam sytuacje, a co do opon to przy takim negatywie wewnetrzna strona szybko sie sciera.

Edited by maciej123414
Link to comment
Share on other sites

 

 

U mnie na tych whitelineach z tego co pamietam dalo sie ustawic w okolicach -3 stopni

Jak takie ustawienie ma się do zużycia opon? Nie zdziera boków?

 

 

Niebawem nabędę staba na tył

Od tego zacznij, zdziwisz się poprawą prowadzenia auta. IMO weź od razu nieco grubszy stab, lepiej działa. Myślę, ze od tego powinieneś rozpocząć, potem ustawić proponowaną na the Forum geometrię, a dopiero potem kombinować z kątami, ale to już moja prywatna opinia. No i niestety trzeba uważać, bo czasem poprawiając prowadzenie uzyskuje się mega nerwowe prowadzenie na mokrym...

Link to comment
Share on other sites

 

 

maciej123414 powiedział U mnie na tych whitelineach z tego co pamietam dalo sie ustawic w okolicach -3 stopni Jak takie ustawienie ma się do zużycia opon? Nie zdziera boków?

 

Albo jeszcze inaczej, czy już przy takim kącie opona się po prostu nie odkształca? -3 stopnie to wydaje się być dość sporo... 

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jak w temacie.

Ogólnie plan mam taki, aby uczynić autko trochę bardziej nadsterownym.

Niebawem nabędę staba na tył, ale trochę też poczytałem o negatywach z przodu.

 

1. Czy da się pochylić przednie koła bez wymiany czegokolwiek?

2. Jeżeli już miałbym coś wymieniać, to co myślicie o allegrowych "camber plates"

3. Co jeszcze, oprócz zabawy z ciśnieniem w oponach, można zrobić, aby impreza stała się ciut bardziej nadsterowna?

 

Dzięki

Robiłem geometrie w swoim wolnossaku MY00 3 dni temu, na seryjnych srubach udało sie ustawić negatyw z przodu prawie - 1stopien (-50min) w poprzednim wolnossaku MY98 wyszło gorzej ok - 40min jeśli dobrze pamietam. Poprawa jest wyraźna na plus przod ma lepsza przyczepność, tyłu nie ruszałem sa ustawienia fabryczne z tego co pamietam seryjnie jest negatyw -0,5st zbieżność przód/tył na zero. Obecnie jezdze na zimowkach 205/55R16 przyczepność jest swietna auto w chodzi idealnie w zakrety i jest neutralne. Nie wiem ile daje sam tylni stab ale pogarsza trakcje w terenie podczas wykrzyzu koł.  Jesli chcesz pojsc dalej to ja polecam założenie zawiasu z GTeka (wraz ze stabami) oraz tylniego dyrfa ze szpera - bo bezpośredni porowaniu GT prowadzi sie o wiele wiele lepiej.  

Link to comment
Share on other sites

Opona sie nie odksztalca, ale wewnetrzna strona wyraznie szybciej sie zuzywa. Auto przy takim negatywie bardziej nerwowo sie prowadzi, ale w zakretach i przy uslizgach tylniej osi jest naprawde bajka, w szczegolnosci czuc to na mokrym i w zime. Oczywiscie jak kto lubi, mi osobiscie bardzo pasuje taki negatyw i wyglada to tez zacnie :) oczywiscie musi do tego tez byc odpowiednio ustawione zawieszenie, u mnie na agx brak tylnego grubego staba koryguje poki co robiac tylne amory twardsze od przednich tj przod na 2/4 tyl na 3/4.

Link to comment
Share on other sites

A powie mi ktoś jeszcze jakie narzędzia muszę sobie naszykować, żeby pobawić się z tym pochyłem przodu?

 

Jeśli tylko zabawa pochyleniem koła i to systemem zero-jedynkowym, to w zasadzie wystarczą Ci klucze do poluzowania amortyzatora. Kręcąc jedną ze śrub będziesz widział, jak zmieniają Ci się kąty. Zaznaczyłem Ci te śruby:

post-3635-0-55869300-1399992963_thumb.jpg

 

Czyli luzujesz obie (góra i dół), kręcisz, by uzyskać maksymalne położenie koła i mocno skręcasz. Klucze to bodaj 18 albo 19.

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Hamowac sie da i to dobrze. Z tym -3 stopnia to mnie ponioslo, ale 2,6-2,7 bylo na pewno. Zreszta niebawem geometria wiec zobaczymy

Przy takim pochyleniu koła na pewno zwiększy się droga hamowania. Kierując się logiką- opona nie przenosi równomiernie obciążenia, nacisk będzie większy na wewnętrzną część opony. 

Link to comment
Share on other sites

Akurat jestem w temacie, bo "bawię" się w ustawienia geometrii i zapewniam Cię, co pewnie  inni też potwierdzą, że 3 stopnie to zdecydowanie za dużo. Chyba, że kierujesz się argumentami wizualnymi  B)

Link to comment
Share on other sites

Tak chłopcy! będzie gorzej hamować, bo opona będzie miała mniejszy kontakt z podłożem. 3° to już dość dużo.

Nie offtopujcie mi tu już :P

 

Właśnie zdjąłem kółko i obejrzałem to. Rzeczywiście są 2 śruby na klucz 19 (taki jak do nakrętek koła ;))

Ale żeby to ruszyć muszę mieć coś konkretniejszego, bo ostatni raz to tykane było pewnie przez Pana Kunta Kinte w Japonii :)

Czy ta górna śruba u mnie na 100% będzie taka mimośrodowa?

 

 

Jeśli tylko zabawa pochyleniem koła i to systemem zero-jedynkowym

 

Czyli że nie mogę tego ustawić np. w połowie? Tylko min. i max.?

 

@Qba25, tak BTW te tarcze i pewnie lepszy klocek znacznie zwiększają siłę hamowania?

Czy i tak jedyną słuszną opcją jest swap na co najmniej dwu-tłoka? Bo ten zacisk co ty tam masz to chyba seria?

O ile oczywiście seryjny hebel w bugu jest taki sam jak w GC.

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

Tak chłopcy! będzie gorzej hamować, bo opona będzie miała mniejszy kontakt z podłożem. 3° to już dość dużo.

Nie offtopujcie mi tu już :P

 

Właśnie zdjąłem kółko i obejrzałem to. Rzeczywiście są 2 śruby na klucz 19 (taki jak do nakrętek koła ;))

Ale żeby to ruszyć muszę mieć coś konkretniejszego, bo ostatni raz to tykane było pewnie przez Pana Kunta Kinte w Japonii :)

Czy ta górna śruba u mnie na 100% będzie taka mimośrodowa?

 

 

Jeśli tylko zabawa pochyleniem koła i to systemem zero-jedynkowym

 

Czyli że nie mogę tego ustawić np. w połowie? Tylko min. i max.?

 

 

Nawet system zero-jedynkowy jest niedokładny.Mogę się założyć, że jeśli zrobisz to sam(na oko) i pojedziesz sprawdzić, to nie będzie idealnie.Pamiętaj, że oprócz stopni są jeszcze minuty ;)  Jeśli chcesz zrobić to porządnie, to ustaw to na przyrządach. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...