pajac_am Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Hej, Jak w temacie. Ogólnie plan mam taki, aby uczynić autko trochę bardziej nadsterownym. Niebawem nabędę staba na tył, ale trochę też poczytałem o negatywach z przodu. 1. Czy da się pochylić przednie koła bez wymiany czegokolwiek? 2. Jeżeli już miałbym coś wymieniać, to co myślicie o allegrowych "camber plates" 3. Co jeszcze, oprócz zabawy z ciśnieniem w oponach, można zrobić, aby impreza stała się ciut bardziej nadsterowna? Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Czy da się pochylić przednie koła bez wymiany czegokolwiek? tak, z przodu i z tyłu można zrobić lekki negatyw Co jeszcze, oprócz zabawy z ciśnieniem w oponach, można zrobić, aby impreza stała się ciut bardziej nadsterowna? gruby tylny stab + geometria (rozbieżny tył) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 tak, z przodu i z tyłu można zrobić lekki negatyw A jak z przodu, jeśli można wiedzieć? Bo negatyw z tyłu raczej nie przybliży mnie do zamierzonego celu Jakaś większa rzeźba, czy wystarczy coś odkręcić, przekręcić, przestawić? Tylko tak łopatologicznie proszę bo nie znam się na tym Najlepiej z fotką tego, czego trzeba się dotknąć Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciej123414 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 nie wiem czy w wolnymssaku da sie zamontować, ale ja dla powiększenia negatywu z przodu zamontowałem śróby, do większej regulacji kątów firmy whiteline. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 dobij sporo cisnienia w oponach z tyłu. U mnie w kombi stab + rozpórka praktycznie zlikwidowało uciekanie przodem. ale i tak połowa sukcesu to umiejetne zarzucanie masą https://www.youtube.com/watch?v=uk89sIfaE28 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 (edited) A jak z przodu, jeśli można wiedzieć? Bo negatyw z tyłu raczej nie przybliży mnie do zamierzonego celu nie wiem czy w wolnymssaku da sie zamontować, ale ja dla powiększenia negatywu z przodu zamontowałem śróby, do większej regulacji kątów firmy whiteline. Impreza ma fabrycznie śruby do regulacji kąta pochylenia z przodu, z tyłu niestety nie (na pewno w GD, jeśli dobrze pamiętam w GC jest tak samo): Można dokupić również do tyłu (monroe~180 zł) Łopatologicznie mniej więcej tak to działa: Edited May 12, 2014 by Qba25 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciej123414 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Masz racje, chociaz wydaje mi sie ze na srobie whitelinea z przodu masz wieksza mozliwosc regulacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart93 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Widzisz ja akurat 3 dni temu wymieniałem u siebie 4 amorki i moge powiedzieć 2 słowa. Otóż sciągasz sobie przednie koła i mamy 2 śruby dolne które trzymają mc phersona ze zwrotnicą, luzujesz obie (nie odkrecasz). Gdy masz poluzowane to górną krecisz sobie aż do najwyższego kata wychylenia czyli w Twoim przypadku gdy tarcza bedzie w najwiekszym minusie, i wtedy sobie skręcasz śruby, sytuacje powtarzasz przy drugim kole i gra U siebie ustawiłem najwiekszy negat jaki sie dało , jest oki, fajnie wyglada i chyba jest lepiej bo już nie ryje tak jak było Z tyłu niestety nie ma regulacji pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Gdy masz poluzowane to górną krecisz sobie aż do najwyższego kata wychylenia czyli w Twoim przypadku gdy tarcza bedzie w najwiekszym minusie, i wtedy sobie skręcasz śruby, sytuacje powtarzasz przy drugim kole i gra Hm... A ja głupi ustawiam to na komputerze diagnostycznym do zbieżności... U siebie ustawiłem najwiekszy negat jaki sie dało , jest oki, fajnie wyglada i chyba jest lepiej bo już nie ryje tak jak było A sprawdziłeś jaki to ma wpływ na pozostałe ustawienia zbieżności? Dlaczego w wątkach o poprawie prowadzenia podawane są konkretne wartości a nie sugestia ustawienia największego możliwego negatywu? Tak z ciekawości: nie ściera Ci opon? Proponuję zajrzeć TU Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Dzieki chlopaki za sugestie. Docelowo geometrie i tak kiedys musze zrobic, wiec wtedy ustawie jak bede chcial. Ale ze teraz mam opony typu "smietnik" to sprobuje poeksperymentowac z pochylem na tych srubach Niech ktos mi jeszcze powie jaki kat jest max. na tych seryjnych srubach, zebm nie przesadzil Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemoST Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Nie przesadzisz - na fabrycznych można uzyskać max w okolicach -1. Są tacy, którzy przy obniżonym zawieszeniu uzyskiwali -1,25 ; -1,5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciej123414 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 (edited) U mnie na tych whitelineach z tego co pamietam dalo sie ustawic w okolicach -3 stopni, zreszta w przyszlym tyg jade na geometrie wiec zbadam sytuacje, a co do opon to przy takim negatywie wewnetrzna strona szybko sie sciera. Edited May 13, 2014 by maciej123414 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 U mnie na tych whitelineach z tego co pamietam dalo sie ustawic w okolicach -3 stopni Jak takie ustawienie ma się do zużycia opon? Nie zdziera boków? Niebawem nabędę staba na tył Od tego zacznij, zdziwisz się poprawą prowadzenia auta. IMO weź od razu nieco grubszy stab, lepiej działa. Myślę, ze od tego powinieneś rozpocząć, potem ustawić proponowaną na the Forum geometrię, a dopiero potem kombinować z kątami, ale to już moja prywatna opinia. No i niestety trzeba uważać, bo czasem poprawiając prowadzenie uzyskuje się mega nerwowe prowadzenie na mokrym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thearchitect Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 maciej123414 powiedział U mnie na tych whitelineach z tego co pamietam dalo sie ustawic w okolicach -3 stopni Jak takie ustawienie ma się do zużycia opon? Nie zdziera boków? Albo jeszcze inaczej, czy już przy takim kącie opona się po prostu nie odkształca? -3 stopnie to wydaje się być dość sporo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Hej, Jak w temacie. Ogólnie plan mam taki, aby uczynić autko trochę bardziej nadsterownym. Niebawem nabędę staba na tył, ale trochę też poczytałem o negatywach z przodu. 1. Czy da się pochylić przednie koła bez wymiany czegokolwiek? 2. Jeżeli już miałbym coś wymieniać, to co myślicie o allegrowych "camber plates" 3. Co jeszcze, oprócz zabawy z ciśnieniem w oponach, można zrobić, aby impreza stała się ciut bardziej nadsterowna? Dzięki Robiłem geometrie w swoim wolnossaku MY00 3 dni temu, na seryjnych srubach udało sie ustawić negatyw z przodu prawie - 1stopien (-50min) w poprzednim wolnossaku MY98 wyszło gorzej ok - 40min jeśli dobrze pamietam. Poprawa jest wyraźna na plus przod ma lepsza przyczepność, tyłu nie ruszałem sa ustawienia fabryczne z tego co pamietam seryjnie jest negatyw -0,5st zbieżność przód/tył na zero. Obecnie jezdze na zimowkach 205/55R16 przyczepność jest swietna auto w chodzi idealnie w zakrety i jest neutralne. Nie wiem ile daje sam tylni stab ale pogarsza trakcje w terenie podczas wykrzyzu koł. Jesli chcesz pojsc dalej to ja polecam założenie zawiasu z GTeka (wraz ze stabami) oraz tylniego dyrfa ze szpera - bo bezpośredni porowaniu GT prowadzi sie o wiele wiele lepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciej123414 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Opona sie nie odksztalca, ale wewnetrzna strona wyraznie szybciej sie zuzywa. Auto przy takim negatywie bardziej nerwowo sie prowadzi, ale w zakretach i przy uslizgach tylniej osi jest naprawde bajka, w szczegolnosci czuc to na mokrym i w zime. Oczywiscie jak kto lubi, mi osobiscie bardzo pasuje taki negatyw i wyglada to tez zacnie oczywiscie musi do tego tez byc odpowiednio ustawione zawieszenie, u mnie na agx brak tylnego grubego staba koryguje poki co robiac tylne amory twardsze od przednich tj przod na 2/4 tyl na 3/4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 U mnie na tych whitelineach z tego co pamietam dalo sie ustawic w okolicach -3 stopni impossible... A jeśli nawet, to da się tym hamować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 A powie mi ktoś jeszcze jakie narzędzia muszę sobie naszykować, żeby pobawić się z tym pochyłem przodu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciej123414 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Hamowac sie da i to dobrze. Z tym -3 stopnia to mnie ponioslo, ale 2,6-2,7 bylo na pewno. Zreszta niebawem geometria wiec zobaczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 (edited) A powie mi ktoś jeszcze jakie narzędzia muszę sobie naszykować, żeby pobawić się z tym pochyłem przodu? Jeśli tylko zabawa pochyleniem koła i to systemem zero-jedynkowym, to w zasadzie wystarczą Ci klucze do poluzowania amortyzatora. Kręcąc jedną ze śrub będziesz widział, jak zmieniają Ci się kąty. Zaznaczyłem Ci te śruby: Czyli luzujesz obie (góra i dół), kręcisz, by uzyskać maksymalne położenie koła i mocno skręcasz. Klucze to bodaj 18 albo 19. Edited May 13, 2014 by Qba25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Hamowac sie da i to dobrze. Z tym -3 stopnia to mnie ponioslo, ale 2,6-2,7 bylo na pewno. Zreszta niebawem geometria wiec zobaczymy Przy takim pochyleniu koła na pewno zwiększy się droga hamowania. Kierując się logiką- opona nie przenosi równomiernie obciążenia, nacisk będzie większy na wewnętrzną część opony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciej123414 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Masz racje, chociaz z drugiej strony nie jest to az taki duzy negatyw, zeby radykalnie zwiekszyl droge hamowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Akurat jestem w temacie, bo "bawię" się w ustawienia geometrii i zapewniam Cię, co pewnie inni też potwierdzą, że 3 stopnie to zdecydowanie za dużo. Chyba, że kierujesz się argumentami wizualnymi Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 (edited) Tak chłopcy! będzie gorzej hamować, bo opona będzie miała mniejszy kontakt z podłożem. 3° to już dość dużo. Nie offtopujcie mi tu już Właśnie zdjąłem kółko i obejrzałem to. Rzeczywiście są 2 śruby na klucz 19 (taki jak do nakrętek koła ) Ale żeby to ruszyć muszę mieć coś konkretniejszego, bo ostatni raz to tykane było pewnie przez Pana Kunta Kinte w Japonii Czy ta górna śruba u mnie na 100% będzie taka mimośrodowa? Jeśli tylko zabawa pochyleniem koła i to systemem zero-jedynkowym Czyli że nie mogę tego ustawić np. w połowie? Tylko min. i max.? @Qba25, tak BTW te tarcze i pewnie lepszy klocek znacznie zwiększają siłę hamowania? Czy i tak jedyną słuszną opcją jest swap na co najmniej dwu-tłoka? Bo ten zacisk co ty tam masz to chyba seria? O ile oczywiście seryjny hebel w bugu jest taki sam jak w GC. Edited May 13, 2014 by pajac_am Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Tak chłopcy! będzie gorzej hamować, bo opona będzie miała mniejszy kontakt z podłożem. 3° to już dość dużo. Nie offtopujcie mi tu już Właśnie zdjąłem kółko i obejrzałem to. Rzeczywiście są 2 śruby na klucz 19 (taki jak do nakrętek koła ) Ale żeby to ruszyć muszę mieć coś konkretniejszego, bo ostatni raz to tykane było pewnie przez Pana Kunta Kinte w Japonii Czy ta górna śruba u mnie na 100% będzie taka mimośrodowa? Jeśli tylko zabawa pochyleniem koła i to systemem zero-jedynkowym Czyli że nie mogę tego ustawić np. w połowie? Tylko min. i max.? Nawet system zero-jedynkowy jest niedokładny.Mogę się założyć, że jeśli zrobisz to sam(na oko) i pojedziesz sprawdzić, to nie będzie idealnie.Pamiętaj, że oprócz stopni są jeszcze minuty Jeśli chcesz zrobić to porządnie, to ustaw to na przyrządach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now