Jump to content

Przy ostrym nawrocie podnosi tylne koło


Pawlo20

Recommended Posts

Kiedy skręcam na ciasnych łukach w prawo, unosi się w górę tylne prawe koło i analogicznie skręcając w drugą stronę lewe. Zaczynam dopiero zabawę z ustawieniami zawieszenia i chcę zapytać czy to normalny objaw, czy może za twarde sprężyny, albo coś innego jest nie teges? Dodam jeszcze, że pluje przodem jak jasny gwint :huh:  W aucie siedzi zawias HKS, tylny stabilizator 24mm, przód 20mm 

Edited by Pawlo20
Link to comment
Share on other sites

Niczego sie nie dowiesz skoro nic nie napisales...

 

Jakie masz: tuleje, ustawienia odbicia, dobicia, wysokosci, jakie rozpórki, jakie hamulce przód, a jakie tył, opony..?

Czy koło podnosi się w zakręcie przy jednoczesnym hamowaniu lewą, czy przy bezwładnym jego pokonywaniu?

 

Masa rzeczy może wpływać na to, że obsikujesz zakręty :)

Link to comment
Share on other sites

Niczego sie nie dowiesz skoro nic nie napisales...

Jakie masz: tuleje, ustawienia odbicia, dobicia, wysokosci, jakie rozpórki, jakie hamulce przód, a jakie tył, opony..?

Czy koło podnosi się w zakręcie przy jednoczesnym hamowaniu lewą, czy przy bezwładnym jego pokonywaniu?

Masa rzeczy może wpływać na to, że obsikujesz zakręty :)

Tuleje jeszcze seria, koło podnosi się przy bezwładnym pokonywaniu zakrętu,rozpórek nie ma, obniżony jest o 4-5cm, zbieżnoś przód/tył na 0. Negatyw przód 2 stopnie, tył1.5 stopnia, dobicie-odbicie ustawione jest pośrodku(15/30 "kliknięć") Edited by Pawlo20
Link to comment
Share on other sites

Az sie nie chce wierzyć, ze "pluje przodem". Trzeba coś poszperować, albo przeglądnąć czy wszystko jest sprawne :)

Mozesz spróbować zmiękczyć przód np 20/30, a tył 7/30 i ew zmniejszyć pochylenie przednich kół na okolice 1'30, żeby poprawić dohamowania, jesli podsteownosc wystepuje w poczatkowej sekcji zakretu.

Jeśli z tyłu siedzi szpera to niech sobie podnosi to koło, obnizony zawias, krótki skok amorów, gruby stab - niewiele tu zdziałasz.

Link to comment
Share on other sites

Az sie nie chce wierzyć, ze "pluje przodem". Trzeba coś poszperować

w przedim dyfrze jest helikal, w tylnym wisko, a między nimi wiskoza wzmocniona przez Carfita na 10 kilo

Zastanawiam się czy nie wywalić tych dodatkowych sprężyn :question:  :question:  :question:

post-7233-0-85819100-1399794708_thumb.jpg

Edited by Pawlo20
Link to comment
Share on other sites

nie znam tego zawieszenia, więc zobaczyłbym czy to czasem nie są helpery - wtedy powninny być całkiem ściśnięte pod obciążeniem auta I ich usunięcie niczego nie zmieni z twardością

 

jeżeli to nie helpery, a sprężyny progresywne, to ich wyjęcie może dać utwardzenie; pytanie czy da się zachować wysokość I skok amortyzatora

 

możesz zrobić porządniej:

- ustalić jakie to sprężyny: wymiary I twardość

- poradzić się kogoś z doświadczeniem jaka twardość będzie lepsza

- kupić sportowe sprężyny Eibacha: mają katalog, gdzie są sprężyny o wielu wysokościach, średnicach I twardościach

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

 

Jeśli z tyłu siedzi szpera to niech sobie podnosi to koło, obnizony zawias, krótki skok amorów, gruby stab - niewiele tu zdziałasniech podnosi

niech sobie podnosi, tylko czemu wynosi przód?

nie znam tego zawieszenia, więc zobaczyłbym czy to czasem nie są helpery - wtedy powninny być całkiem ściśnięte pod obciążeniem auta I ich usunięcie niczego nie zmieni z twardością

 

jeżeli to nie helpery, a sprężyny progresywne, to ich wyjęcie może dać utwardzenie; pytanie czy da się zachować wysokość I skok amortyzatora

 

możesz zrobić porządniej:

- ustalić jakie to sprężyny: wymiary I twardość

- poradzić się kogoś z doświadczeniem jaka twardość będzie lepsza

- kupić sportowe sprężyny Eibacha: mają katalog, gdzie są sprężyny o wielu wysokościach, średnicach I twardościach

Sprawdzałem, to są jednak helpery. Pewnie nie ma to znaczenia, ale u mnie założone są odwrotnie, na dole amortyzatora pod sprężyną. Będę wyciągać zawias więc sprawdzę te sprężyny ;)

Link to comment
Share on other sites

Przód Ci będzie zawsze wynosił jak masz zeszperowane auto i twardy zawias , trzeba kompletnie zmienić styl jazdy na bardzo agresywny innej drogi nie ma .

Link to comment
Share on other sites

ja mam u siebie whiteline 22 przód + 24 tył ustawione max twardo i przestało podnosić tył

Zapewne nie jest to tylko wpływ stabów i ich doboru. ;)

Wiele elementów ma na to wpływ.Bez znajomości setupu auta i jego zawieszenia,mocowań,ustawień i wielu innych pierdół,to można sobie pogdybać.

Jedyne rozsądne wyjście,to posadzenie za kółkiem kogoś ogarniętego w ustawieniach tego typu i wtedy może coś podpowiedzieć,co zmienić i w którą stronę. ;)

Styl jazdy kierownika też ma spore znaczenie. ;)

Link to comment
Share on other sites

to podnoszenie tylnego wewnętrznego koła zmiana przedniego stabilizatora na twardszy mocno ograniczy lub w ogóle usunie, tak samo będzie przy zmianie przednich sprężyn na twardsze

 

obie zmiany zwiększą za to podsterowność, na pytanie jak bardzo I czy będzie to korzystne, czy nie nie można bez testów lub doświadczenia odpowiedzieć

Link to comment
Share on other sites

Nie będą, bo już jest pospinane. W dodatku bedzie problem jak w górę pójdzie jedno z przednich kół.

Pozostaje wg. mnie albo zmiana toru jazdy na rajdowy, albo downgrade centralnej.

Edited by graft
Link to comment
Share on other sites

Mocna szpera przednia i centralna = podsterownosć i to duża. Albo trzeba się z tym nauczyć żyć i wrzucac auto w zakręt (czesto pomaga dobre kopnięcie lewą), albo zmienić setup.

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie nie mam żadnego odniesienia i porównania, wszyscy mają albo seryjne zawieszenie albo inaczej zaszperowane auto. Sprobuje włożyć grubszego staba do przodu (22mm) jeśli to nie pomoże, nie zostaje nic innego, jak z tym żyć i wymieniać częściej sprzęgło;)

Link to comment
Share on other sites

Nie dawaj grubszego staba na przód, bo jeszcze bardziej zwiększysz sobie podsterowność, a przednie koło będzie fruwać, co da jeszcze gorsze rezultaty.

Ja bym na Twoim miejscu robił downgrade na 4 kilo na centralnej, co powinno dać oczekiwane przez Ciebie rezultaty. A tę 10-tkę pewnie jakiś rajdowiec-tuningowiec kupi.

Link to comment
Share on other sites

Nie dawaj grubszego staba na przód, bo jeszcze bardziej zwiększysz sobie podsterowność, a przednie koło będzie fruwać, co da jeszcze gorsze rezultaty.

Ja bym na Twoim miejscu robił downgrade na 4 kilo na centralnej, co powinno dać oczekiwane przez Ciebie rezultaty. A tę 10-tkę pewnie jakiś rajdowiec-tuningowiec kupi.

:facepalm:  popsułem wiskoze

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

odświeżę temat bo mam podobny problem z obsikiwaniem zakrętów

 

ma ktoś założony dedykowany kit eibacha? 23mm przód, 24mm tył w GT?

 

powinno być dużo mniejsze przechyły wobec serii 19/20mm ?

 

jest to chyba najbardziej cenowo atrakcyjny zestaw tyle że nie regulowany ale skoro auto 90% do upalania to regulacja chyba nie jest konieczna?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...