Pawlo20 Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 (edited) Kiedy skręcam na ciasnych łukach w prawo, unosi się w górę tylne prawe koło i analogicznie skręcając w drugą stronę lewe. Zaczynam dopiero zabawę z ustawieniami zawieszenia i chcę zapytać czy to normalny objaw, czy może za twarde sprężyny, albo coś innego jest nie teges? Dodam jeszcze, że pluje przodem jak jasny gwint W aucie siedzi zawias HKS, tylny stabilizator 24mm, przód 20mm Edited May 10, 2014 by Pawlo20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 babcia Marasa też podnosi tylne kółko na zakrętach https://www.youtube.com/watch?v=LnwZUSDgVyo#t=22 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wróbel Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 babcia Marasa też podnosi tylne kółko na zakrętach https://www.youtube.com/watch?v=LnwZUSDgVyo#t=22 Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Niczego sie nie dowiesz skoro nic nie napisales... Jakie masz: tuleje, ustawienia odbicia, dobicia, wysokosci, jakie rozpórki, jakie hamulce przód, a jakie tył, opony..? Czy koło podnosi się w zakręcie przy jednoczesnym hamowaniu lewą, czy przy bezwładnym jego pokonywaniu? Masa rzeczy może wpływać na to, że obsikujesz zakręty Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 ja miałem tak przy serii stab przód I 24 mm tył www.youtube.com/watch?v=vrBJWD2L0pk&list=PLESml45Nzv_LJyjtoHBFG5dIUE9qboQqf&index=9 po założeniu 22 mm na przód zniknęło chyba do końca albo twardsze sprężyny przód, albo twardszy stab przód, albo z powrotem miększy tył Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 11, 2014 Author Share Posted May 11, 2014 (edited) Niczego sie nie dowiesz skoro nic nie napisales... Jakie masz: tuleje, ustawienia odbicia, dobicia, wysokosci, jakie rozpórki, jakie hamulce przód, a jakie tył, opony..? Czy koło podnosi się w zakręcie przy jednoczesnym hamowaniu lewą, czy przy bezwładnym jego pokonywaniu? Masa rzeczy może wpływać na to, że obsikujesz zakręty Tuleje jeszcze seria, koło podnosi się przy bezwładnym pokonywaniu zakrętu,rozpórek nie ma, obniżony jest o 4-5cm, zbieżnoś przód/tył na 0. Negatyw przód 2 stopnie, tył1.5 stopnia, dobicie-odbicie ustawione jest pośrodku(15/30 "kliknięć") Edited May 11, 2014 by Pawlo20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Az sie nie chce wierzyć, ze "pluje przodem". Trzeba coś poszperować, albo przeglądnąć czy wszystko jest sprawne Mozesz spróbować zmiękczyć przód np 20/30, a tył 7/30 i ew zmniejszyć pochylenie przednich kół na okolice 1'30, żeby poprawić dohamowania, jesli podsteownosc wystepuje w poczatkowej sekcji zakretu. Jeśli z tyłu siedzi szpera to niech sobie podnosi to koło, obnizony zawias, krótki skok amorów, gruby stab - niewiele tu zdziałasz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 11, 2014 Author Share Posted May 11, 2014 (edited) Az sie nie chce wierzyć, ze "pluje przodem". Trzeba coś poszperować w przedim dyfrze jest helikal, w tylnym wisko, a między nimi wiskoza wzmocniona przez Carfita na 10 kilo Zastanawiam się czy nie wywalić tych dodatkowych sprężyn Edited May 11, 2014 by Pawlo20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 (edited) nie znam tego zawieszenia, więc zobaczyłbym czy to czasem nie są helpery - wtedy powninny być całkiem ściśnięte pod obciążeniem auta I ich usunięcie niczego nie zmieni z twardością jeżeli to nie helpery, a sprężyny progresywne, to ich wyjęcie może dać utwardzenie; pytanie czy da się zachować wysokość I skok amortyzatora możesz zrobić porządniej: - ustalić jakie to sprężyny: wymiary I twardość - poradzić się kogoś z doświadczeniem jaka twardość będzie lepsza - kupić sportowe sprężyny Eibacha: mają katalog, gdzie są sprężyny o wielu wysokościach, średnicach I twardościach Edited May 11, 2014 by kons6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 11, 2014 Author Share Posted May 11, 2014 Jeśli z tyłu siedzi szpera to niech sobie podnosi to koło, obnizony zawias, krótki skok amorów, gruby stab - niewiele tu zdziałasniech podnosi niech sobie podnosi, tylko czemu wynosi przód? nie znam tego zawieszenia, więc zobaczyłbym czy to czasem nie są helpery - wtedy powninny być całkiem ściśnięte pod obciążeniem auta I ich usunięcie niczego nie zmieni z twardością jeżeli to nie helpery, a sprężyny progresywne, to ich wyjęcie może dać utwardzenie; pytanie czy da się zachować wysokość I skok amortyzatora możesz zrobić porządniej: - ustalić jakie to sprężyny: wymiary I twardość - poradzić się kogoś z doświadczeniem jaka twardość będzie lepsza - kupić sportowe sprężyny Eibacha: mają katalog, gdzie są sprężyny o wielu wysokościach, średnicach I twardościach Sprawdzałem, to są jednak helpery. Pewnie nie ma to znaczenia, ale u mnie założone są odwrotnie, na dole amortyzatora pod sprężyną. Będę wyciągać zawias więc sprawdzę te sprężyny Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Przód Ci będzie zawsze wynosił jak masz zeszperowane auto i twardy zawias , trzeba kompletnie zmienić styl jazdy na bardzo agresywny innej drogi nie ma . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 11, 2014 Author Share Posted May 11, 2014 albo twardsze sprężyny przód, albo twardszy stab przód, albo z powrotem miększy tył Dziwne, bo większość zakłada twardszy stab na tył Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 ja mam u siebie whiteline 22 przód + 24 tył ustawione max twardo i przestało podnosić tył Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 ja mam u siebie whiteline 22 przód + 24 tył ustawione max twardo i przestało podnosić tył Zapewne nie jest to tylko wpływ stabów i ich doboru. Wiele elementów ma na to wpływ.Bez znajomości setupu auta i jego zawieszenia,mocowań,ustawień i wielu innych pierdół,to można sobie pogdybać. Jedyne rozsądne wyjście,to posadzenie za kółkiem kogoś ogarniętego w ustawieniach tego typu i wtedy może coś podpowiedzieć,co zmienić i w którą stronę. Styl jazdy kierownika też ma spore znaczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 to podnoszenie tylnego wewnętrznego koła zmiana przedniego stabilizatora na twardszy mocno ograniczy lub w ogóle usunie, tak samo będzie przy zmianie przednich sprężyn na twardsze obie zmiany zwiększą za to podsterowność, na pytanie jak bardzo I czy będzie to korzystne, czy nie nie można bez testów lub doświadczenia odpowiedzieć Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 (edited) Nie będą, bo już jest pospinane. W dodatku bedzie problem jak w górę pójdzie jedno z przednich kół. Pozostaje wg. mnie albo zmiana toru jazdy na rajdowy, albo downgrade centralnej. Edited May 13, 2014 by graft Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Mocna szpera przednia i centralna = podsterownosć i to duża. Albo trzeba się z tym nauczyć żyć i wrzucac auto w zakręt (czesto pomaga dobre kopnięcie lewą), albo zmienić setup. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 Ogólnie nie mam żadnego odniesienia i porównania, wszyscy mają albo seryjne zawieszenie albo inaczej zaszperowane auto. Sprobuje włożyć grubszego staba do przodu (22mm) jeśli to nie pomoże, nie zostaje nic innego, jak z tym żyć i wymieniać częściej sprzęgło;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Albo dołożyć DCCD Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Nie dawaj grubszego staba na przód, bo jeszcze bardziej zwiększysz sobie podsterowność, a przednie koło będzie fruwać, co da jeszcze gorsze rezultaty. Ja bym na Twoim miejscu robił downgrade na 4 kilo na centralnej, co powinno dać oczekiwane przez Ciebie rezultaty. A tę 10-tkę pewnie jakiś rajdowiec-tuningowiec kupi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Nie dawaj grubszego staba na przód, bo jeszcze bardziej zwiększysz sobie podsterowność, a przednie koło będzie fruwać, co da jeszcze gorsze rezultaty. Ja bym na Twoim miejscu robił downgrade na 4 kilo na centralnej, co powinno dać oczekiwane przez Ciebie rezultaty. A tę 10-tkę pewnie jakiś rajdowiec-tuningowiec kupi. popsułem wiskoze Link to comment Share on other sites More sharing options...
bat Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 odświeżę temat bo mam podobny problem z obsikiwaniem zakrętów ma ktoś założony dedykowany kit eibacha? 23mm przód, 24mm tył w GT? powinno być dużo mniejsze przechyły wobec serii 19/20mm ? jest to chyba najbardziej cenowo atrakcyjny zestaw tyle że nie regulowany ale skoro auto 90% do upalania to regulacja chyba nie jest konieczna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now