Jump to content

Valvoline MaxLife ATF do skrzyni biegów 4EAT


jato

Recommended Posts

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem OBK rocznik 2004 (modelowo 2005). Jako, iż 200k już blisko chciałbym zafundować Subarynie nowy olej w skrzyni biegów. Mechanik - specjalista skrzyń automatycznych - zaproponował mi olej Valvoline MaxLife ATF (wymiana statyczna). Chciałbym zapytać, czy ktoś stosował ten olej i czy jest on odpowiedni. Twój pierwszy automat i doświadczenia brak.  Podziękowania z góry.

maxlife_atf.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem ten olej zalany do skrzyni w Forku, przy przebiegu powyżej 200k. Wrażenia takie, że skrzynia zaczęła pracować bardziej miękko - przed wymianą właściwie nie było większego problemu, ale czasami zmiany nie były idealne. Po zmianie, według mnie, praca skrzyni się poprawiła - chyba że to autosugestia ;) Innych zmian, ani na minus ani na plus, nie zauważyłem. Generalnie olej jest odpowiedni do tej skrzyni (chyba że ta w foresterze rocznik 99 wymagała innego oleju, ale raczej nie sądzę) - odpowiadając na Twoje pytanie ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za pomoc kolegom. Dopytałem mechanika, że to wymiana statyczna ale rozumiem, że to procedura standardowa? A brnąc w temat olejowy, chyba wypada też dyfrom przy tej okazji polać czegoś nowego. Wdzięczny będę za sugestie w tej materii.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zalej oryginał ATF III OEM SUBARU , i zapomnij o temacie , drogi nie jest a masz pewność ze oryginał i jest taki jak powinien byc . zaoszczedzisz moze 50 zł , tylko pytanie po co ….. na 60tys. chyba nie warto komplikowac sobie życia 

Link to comment
Share on other sites

A gdzie taki oryginał można dostać? Na allegro tylko aukcje archiwalne. A tutaj ciekawy link z naszego forum: https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=RSFvU9fLBaia7Qaz44GYBA&url=http://www.forum.subaru.pl/index.php%3F/topic/54546-olej-atf-do-5eat/&cd=1&ved=0CC8QFjAA&usg=AFQjCNHg3JGi_G6IF4wWtmH5GT4wchBTGA&sig2=U71gLlb7JcUa69b9ucmMig

 

 

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zalej oryginał ATF III OEM SUBARU , i zapomnij o temacie , drogi nie jest a masz pewność ze oryginał i jest taki jak powinien byc . zaoszczedzisz moze 50 zł , tylko pytanie po co ….. na 60tys. chyba nie warto komplikowac sobie życia 

Fajnie wiedzieć, ale jak byłem u Ciebie na wymianie, polecałeś mi millersa(podobno the best) i ani słowa nie usłyszałem o fabrycznym ATF  :huh:

Edited by szamann1
Link to comment
Share on other sites

 

Zalej oryginał ATF III OEM SUBARU , i zapomnij o temacie , drogi nie jest a masz pewność ze oryginał i jest taki jak powinien byc . zaoszczedzisz moze 50 zł , tylko pytanie po co ….. na 60tys. chyba nie warto komplikowac sobie życia 

Fajnie wiedzieć, ale jak byłem u Ciebie na wymianie, polecałeś mi millersa(podobno the best) i ani słowa nie usłyszałem o fabrycznym ATF  :huh:

 

Akurat w tym przypadku nie powinieneś mieć powodów do zmartwień ;) bo olej który masz zalany ma oficjalną aprobate SUBARU i jest to nawet na opakowaniu napisane. Napisałem koledze wyżej żeby zalał oryginał aby znowu nie tworzyć 1000 stron wątku o oleju do A/T . a reklamować innych olejów nie mam zamiaru . 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

nie chce reklamować sklepów netowych -Millers Oils Millermatic ATF SPIII - wydaje mi się, że o ten chodzi. Wrzuć w googla jest tego od groma.

Mój mechanik leje do  4EAT Comma AQ3 i problemów nie stwierdza.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli Ravenol robi tak samo doskonałe oleje do automatów jak do manualów, to mogę Ci z czystym sumieniem polecić ten właśnie wyrób. W trzech samochodach(2x VAG & MB) po zmianie dotychczasowej oliwy z opiłkami na Ravenol, efekt zadowalający. 

Dla mnie nr. 1 jeśli chodzi o oleje do MT.

Do przyszłego Subaraka też to poleci w skrzynię i w dyfer.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czyli do przemyślenia który. A przy ewentualnym zakupie ile tego oleju kupić: wymiana statyczna (skrzynia + dyfer)?   Outback 2.5 AT 2004

Link to comment
Share on other sites

W jednym z mega wątków olejowych do A/T ktoś pisał żeby sprawdzać lepkość w 100* powinna być >7,5 (chyba, a na 100% >7).

Do wymiany statycznej zejdzie ok 5l. Do dyfra lejesz 75w90 GL5.

Link to comment
Share on other sites

Zalej oryginał ATF III OEM SUBARU , i zapomnij o temacie , drogi nie jest a masz pewność ze oryginał i jest taki jak powinien byc . zaoszczedzisz moze 50 zł , tylko pytanie po co ….. na 60tys. chyba nie warto komplikowac sobie życia 

Drogi nie jest? ASO Rzeszów 260 zł/4L. Dynamiczna wymiana ~10L ~650zł za sam ATF, gdzie 10L np. Millers to około 372zł a Valvoline ok 300,00. Ja chętnie kupię Subaru ATF OEM do 4EAT w ilości wymaganej do dynamicznej wymiany w "podobnej" cenie :D . 

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

Wybaczcie laikowi ale jaka jest roznica miedzy statyczna a dynamiczna wymiana?

zakladam ze statyczna to po prostu zalewam innym a dynamiczna stopniowo zalewam innym? :D

 

:huh:

 

[edit]

i zapewne sa plusy dodatnie przy wymianie dynamicznej ... jakie?

 

[edit2] - sorry w koncu jest cos takiego jak google - moze przyda sie takim jak ja:

 

Statyczna wymiana oleju polega na spuszczeniu oleju ze skrzyni korkiem (korkami) spustowym lub miską olejową ( przy braku korka spustowego), zdjęciu filtra oleju (o ile znajduje się pod miską olejową)  i odczekaniu pewnego czasu na swobodny wyciek oleju. Taka procedura nie zapewnia pełnej wymiany oleju zużytego na olej nowy. Zazwyczaj wymianie wówczas podlega maksymalnie 40% do 50% całkowitego stanu oleju w skrzyni biegów.

 

Dynamiczna wymiana oleju pozwala na prawie całkowitą wymianę oleju zużytego na świeży olej. Profesjonalny serwis automatycznej skrzyni biegów powinien polegać na wypłukaniu całego układu z zanieczyszczeń za pomocą urządzenia, a następnie na przeprowadzeniu dynamicznej wymiany oleju. W ten sposób zapobiegamy przedwczesnemu zniszczeniu skrzyni

 

zrodlo: http://www.motochemica.pl/porady-techniczne/serwisowanie-automatycznych-skrzyn-biegow/statyczna-czy-dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/

Edited by piwozniak
Link to comment
Share on other sites

http://www.motochemica.pl/porady-techniczne/serwisowanie-automatycznych-skrzyn-biegow/statyczna-czy-dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/2/ Z tego wynika, że skrzynia podczas dynamicznej wymiany atf przez chwilę jest prawie "sucha" a nowy olej w III Etapie wypycha jeszcze resztki starego skoro napisali: (...) Przerywamy procedurę w chwili, gdy zobaczymy pierwszy pęcherz powietrza w zlewanym oleju. Następnie wyłączamy silnik. 

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

Starałem wgryźć się w temat i powiem szczerze, że opinii który olej najlepszy i czy statyczna wymiana ma sens jest tyle prawie, co opiniodawców. Może po prostu wlewać każdy, który spełnia parametry Dextron III i tyle. :) 

Odnośnie wymagań lepkości, to Millers Oils Millermatic ATF SPIII ani Valvoline MaxLife ATF nie osiągają  wartości równej 7 lub więcej (w 100 C).

Link to comment
Share on other sites

ano nie. Tak z pamięci to >7 ma na pewno, wspomniana wyżej, Comma i Gulf DXIII.

A z ciekawostek wg ostatniej karty (220/13) Valvo MaxLife spełnia normy Subaru ATF i ATF-HP ;)

Link to comment
Share on other sites

Czyli wychodzi na to, że tytułowa oliwa spełnia wymogi Subaru, więc jest OK (mimo mniejszej lepkości, czego do końca nie rozumiem).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...