Skocz do zawartości

BOV do Subaru


lezo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 345
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Drodzy Koledzy!

(jeżeli mogę się do Was tak zwrócić z pozycji bladego ujeżdżacza wolnossącego Subaru)

 

Recepta na Wasze dylematy podana została już na początku tego wątku: http://www.sunamiturbo.com/

 

Przecież to urządzenie spełnia wszelkie oczekiwania Wasze dotyczące BOVa, a ponadto nie stanowi żadnego zagrożenia dla silnika.

I do tego nie jest drogie.

 

Może sam sobie takie zamontuję...?

 

Gal jezeli chodzi o sam dzwiek to zeczywiscie moze i to wystarczy :mrgreen:

ale zredukowanie laga jest jednak nawet przy seryjnym turbo odczuwalne

 

Nie mam turbo z BOVem/bez BOVa, więc nie mam osobistych doświadczeń, ale tak sobie myślę:

gdyby BOV zmniejszał turbolaga nie powodując innych, niekorzystnych konsekwencji, to czy producenci samochodów z turbo (nie tylko Subaru) zrezygnowaliby z montowania tego urządzenia?

Bo w niektórych silnikach z turbo, jest to przekleństwo. Jeździłem ostatnio turbodieslem 2.2 HDTi Peugeota i nie wierzę, by tak prosty sposób zmniejszenia laga, uszedł kostruktorom tego silnika z pola widzenia.

BTW: Jeżeli w D4D Toyoty wygląda to podobnie, to przyznaję rację raju - w silniku PSA to jest tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOV w seryjnym samochodzie odpada -> normy hałasu

Stłumić dźwięk BOVa, to zadanie dla praktykanta w dziale konstrukcyjnym...

 

No wiec wlasnie stlumili i jest to seryjny DV chyba ;)?

 

Czy BOV nie powoduje dodatkowo niespalania sie calej mieszkanki w cylindrach przez to ze paliwo jest rowniez podawane do tej ilosci powietrza ktora jest upuszczana?

to pewnie tez pozytywnie na emisje spalin nie wplywa?

u mnie np znowu sie marchewy pojawily

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOV w seryjnym samochodzie odpada -> normy hałasu

Stłumić dźwięk BOVa, to zadanie dla praktykanta w dziale konstrukcyjnym...

 

No wiec wlasnie stlumili i jest to seryjny DV chyba ;)?

 

Czy BOV nie powoduje dodatkowo niespalania sie calej mieszkanki w cylindrach przez to ze paliwo jest rowniez podawane do tej ilosci powietrza ktora jest upuszczana?

to pewnie tez pozytywnie na emisje spalin nie wplywa?

u mnie np znowu sie marchewy pojawily

 

nie do konca.A wszystkim polecam stronke:

 

www.ProRacingTechnology.com

 

wszystko dokladnie wytlumaczone co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOV w seryjnym samochodzie odpada -> normy hałasu

Stłumić dźwięk BOVa, to zadanie dla praktykanta w dziale konstrukcyjnym...

 

 

To już dawno zrobiono - naywa się to diverter valve, albo recirculation valve. Celowo nie pisze DV bo w UK DV to dump valve - to co u nas na forum określa się jako BOV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

://wwhttpw.eagleday.com/blowoffvalves.html posiadam takiecs (9 od gory) i dzis po przeczytaniu tego tematu oraz strony podanej przez Komancza zabralem sie za strojenie ale nie wiem z czym to sie je... jest tam mozliwosc podkreacania sprazyny albo hard albo soft, wydaje sie ze po za sila glosu BOVa obydwa ustawienia sie nie roznia albo ja nie potrafie tego wyłapać. czy ktoś może mi podopwiedzieć jak to ustawić??? czy jeśli ustawię na cichy to będzie mniej powietrza upuszczało a co za tym idzie zbliży się to do działania seryjnego mechanizmu - czyli jak to tlumacza na stronie Komancza - cichegop zabójcy turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Jesli chodzi o BOV-a 2M to wlasnie bylem wczoraj u Dr. Red Devil na montazu testowej (beta) wersji z Flansza pod seryjny TMIC w SI WRX STi 2002. Jak testy dobrze wypadna to BOV idzie do masowej produkcji. Po pierwszym dniu: swietna reakcja na gaz, (pomine lanserski dzwiek ) na razie to tyle. Zobaczymy jak bedzie po weekendzie.

 

Pozdrawiam

 

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jesli chodzi o BOV-a 2M to wlasnie bylem wczoraj u Dr. Red Devil na montazu testowej (beta) wersji z Flansza pod seryjny TMIC w SI WRX STi 2002. Jak testy dobrze wypadna to BOV idzie do masowej produkcji. Po pierwszym dniu: swietna reakcja na gaz, (pomine lanserski dzwiek ) na razie to tyle. Zobaczymy jak bedzie po weekendzie.

 

Pozdrawiam

 

Kris

 

Jak w korkach po nagrzaniu silnika - nie ma ochoty sie zablokowac i pozostac otwarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jesli chodzi o BOV-a 2M to wlasnie bylem wczoraj u Dr. Red Devil na montazu testowej (beta) wersji z Flansza pod seryjny TMIC w SI WRX STi 2002. Jak testy dobrze wypadna to BOV idzie do masowej produkcji. Po pierwszym dniu: swietna reakcja na gaz, (pomine lanserski dzwiek ) na razie to tyle. Zobaczymy jak bedzie po weekendzie.

 

Pozdrawiam

 

Kris

 

Jak w korkach po nagrzaniu silnika - nie ma ochoty sie zablokowac i pozostac otwarty?

 

nie ma sie co zablokowac-ten BOV jest na membranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sie co zablokowac-ten BOV jest na membranie.

 

Piszesz bo wiesz, czy tylko tak Ci sie wydaje. Ja mam 2M i nie jest na membranie.

 

Na tloczkach jest tylko The Sun(na mala srednice wejscia) cala reszta jest na membranach.

 

http://www.proracingtechnology.com/html/bov.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sie co zablokowac-ten BOV jest na membranie.

 

Piszesz bo wiesz, czy tylko tak Ci sie wydaje. Ja mam 2M i nie jest na membranie.

 

Na tloczkach jest tylko The Sun(na mala srednice wejscia) cala reszta jest na membranach.

 

http://www.proracingtechnology.com/html/bov.html

 

I wlasnie dlatego jestem ciekaw, ktorą wersje Michał zrobił z flanszą na intercooler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sie co zablokowac-ten BOV jest na membranie.

 

Piszesz bo wiesz, czy tylko tak Ci sie wydaje. Ja mam 2M i nie jest na membranie.

 

Na tloczkach jest tylko The Sun(na mala srednice wejscia) cala reszta jest na membranach.

 

http://www.proracingtechnology.com/html/bov.html

 

I wlasnie dlatego jestem ciekaw, ktorą wersje Michał zrobił z flanszą na intercooler.

 

skoro BOV z flansza jest skierowany glownie do posiadaczy WRX to raczej nie bedzie tloczkowy (te nie lubia sie z OBD2) tylko membranowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Forumowicze Subaracy

Mozecie mi doradzic jaki zawor upustowy zalozyc do WRX? Nie interesuje mnie tylko i wylacznie dzwiek jaki wydaje ten zawor ale przede wszystkim wydluzenie zywotnosci turbiny. Czy lepszy jest membranowy czy tloczkowy? Czy takie cos jest cos warte:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GREDDY-S ... dZViewItem

 

Ktos z forumowiczow wspominal o Greedy ale ten kosztuje troche ponad 40 baksow i jest to raczej podroba "made in China" no tak "Greedy - style"

 

A moze ktos slyszal o SSQV to chyba podroba HKS-u:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SSQV-HKS ... dZViewItem

 

Jaki sposob montazu jest lepszy? Czy w miejscu DV na IC czy wpiac sie gdzies indziej?

Na Ebay'u sa dostepne zarowno flansze do IC:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WRX-STI- ... dZViewItem

 

jak tez taki rodzaj flanszy:

 

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GREDDY-B ... dZViewItem

 

Doradzcie jak jest lepiej

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, ale może to być nieszczelość w tym miejscu. Ja bym to rozebrałi zobaczył czy widac jakieś ślady problemów. Specjalnego sprzętu do sprawdzania szczelności układu dolotowego to raczej u nas nikt nie ma.

 

Może posmarować te łączenie np. płynem do naczyń i zobaczyć czy pojawiają się bombelki ;) Taka mała dygresja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy seryjnym aucie, jak Ci napisano wyżej najlepiej nic nie zmieniać, ale jeśli chcesz mieć dodatkowe wrażenia akustyczne i może minimalnie wyższe zużycie paliwa to nie widzę przeciwskazań.

 

Mozecie mi doradzic jaki zawor upustowy zalozyc do WRX?

 

Markowy, porządny, nie tani.

 

Nie interesuje mnie tylko i wylacznie dzwiek jaki wydaje ten zawor ale przede wszystkim wydluzenie zywotnosci turbiny.

 

Żywotności turbo raczej nim nie wydłużysz.

 

Czy lepszy jest membranowy czy tloczkowy?

 

Uważa się że lepsze są membranowe, ale ja zawsze miałem tłoczkowe i zero problemów.

 

 

To jest nic nie warte, to co najwyżej dobrze wygląda (i to raczej z daleka) a raczej na pewno będzie źle działało.

 

 

forumowiczow wspominal o Greedy ale ten kosztuje troche ponad 40 baksow i jest to raczej podroba "made in China" no tak "Greedy - style"

 

To jest dokładnie podróba, nie mająca nic wspólnego z Greddy. Za $40 nie kupisz nowego dobrego zaworu.

 

ktos slyszal o SSQV to chyba podroba HKS-u:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SSQV-HKS ... dZViewItem

 

HKS jest bardzo dobry i fajnie brzmi, zupełnie inaczej niż większość konkurencyjnych zaworów. Ten z linka to oczywiście podróba, której nie kupisz jeśli masz trochę zdrowego rozsądku w głowie.

 

 

osob montazu jest lepszy? Czy w miejscu DV na IC czy wpiac sie gdzies indziej?

Na Ebay'u sa dostepne zarowno flansze do IC:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WRX-STI- ... dZViewItem

 

Dokładnie w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...