Jump to content

Szarpanie przy dodawaniu gazu przy wolnej jeździe WRX 05


sc00by

Recommended Posts

witam

jako że nabyłem imprezę WRX 2005 2.0 Turbo kilka dni temu, staram się wybadać wszelkie podejżane zachowania, choć i tak pod koniec przyszłego tygodnia mam zamiar zabrać ją na sprawdzenie silnika i mechaniki do Subaru Centre. Tak czy siak niepokoi mnie to że kiedy jadę bardzo powoli np na 1 biegu czy nawet na 2 bez gazu to delikatyne muśnięcie gazu sprawia że auto rwie do przodu przy czym szarpie, kiedy już wejdą obroty tak około 1000 to chodzi super i nie ma jakich kolwiek szarpań itp. zastanawiam się czy to wina źle wyregulowanego gazu (jeśli coś takiego tam jest ) czy wina skrzyni, czy coś całkiem innego. Z czym to można powiązać ?

 

pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam się czy to wina źle wyregulowanego gazu (jeśli coś takiego tam jest )

 

 

to nie wiesz czy masz gaz  :question:  :D

 

PS. tak, jeżeli na benzynie nie szarpie a na lpg szarpie - to wina może być po stronie instalacji lpg  ;)

Link to comment
Share on other sites

U mnie taki objaw dają luzy na półosiach. Podobnie szarpie przy odpuszczeniu gazu i jak schodzę bez gazu na biegu poniżej 2000rpm.

Musiałyby te luzy być monstrualne.Przyczyna lub kilka przyczyn może się składać na takie zachowanie.Luzy na półosiach mogą być jedną ze składowych,ale nie główną i jedyną. ;)

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie to pytanie jak dokładnie szarpie. Jeżeli gwałtownie reaguje na wciśnięcie gazu, to problem jest raczej mechaniczny, jak wspomniałem wcześniej. Jeśli natomiast raczej przerywa, nie za bardzo chce ciągnąć i od pewnej prędkości obrotowej ciągnie już normalnie, wtedy problem z zapłonem - przewody wysokiego napięcia, cewka. Otwórz wieczorem, jak będzie ciemno, maskę i na włączonym silniku przyjrzyj się, czy nie skacze gdzieś iskra. W okolicy cewki. Najlepiej przykryj się jakąś bluzą, bo musi być ciemność idealna ;)

Link to comment
Share on other sites

problem z zapłonem - przewody wysokiego napięcia, cewka. Otwórz wieczorem, jak będzie ciemno, maskę i na włączonym silniku przyjrzyj się, czy nie skacze gdzieś iskra

 

WRX nie ma takiej cewki i przewodów zapłonowych jak w N/A, tu są 4 osobne cewki założone bezpośrednio na świecach ... przepięć nie będzie widać 

 

@@sc00by jedź do warsztatu, zrób diagnostykę, sprawdź .... nie ma sensu zgadywać czy to winna przepływka czy wyrobiona poduszka pod silnikiem .... 

PS. masz historie od poprzedniego właściciela ? kiedy np regulował zawory, wymieniał świece, sprzęgło, itp. ?

Link to comment
Share on other sites

dzieki za pomoc, jak juz pisalem wczesniej w innym poscie to po weekendzie sie wybieram jednak do Subaru Sport Centre juz dzwonilem to taka usluga kosztuje 60 Funtow zrobia diagnostyke i powiedza czy wrak czy tylko jakies duperele jak bedzie kicha to mam 30 dni gwarancji wiec poprostu oddam i poszukam czegos innego, a co do tego szarpania to bardzo gwaltownie na gaz reaguje myslalem ze linka moze zasniedziala, no ale to sie okarze po weekendzie :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...