wojtek1908 Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Panowie bardzo proszę o szybką pomoc. Zabrałem się za wymianę łączników stabilizatora, jako że pracy się nie boje postanowiłem zrobić to sam. I od razu napotkałem na problem mianowicie próbując odkręcić jedną ze śrub zauważyłem iż w środku kręci się jak by jakaś tulejka nie jest to nakrętka kontrująca. Nie idzie tego w żaden sposób złapać żeby odkręcić tą główna nakrętkę w załączniku film pokazujący kręcący się element. Bardzo proszę o pomoc bo auto mam na podnośniku w garażu a jutro muszę nim pojechać. IMG_0500.MOV Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielo1809 Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 witam,jestem tu nowy,od dzisiaj.Podpowiem Ci tyle,ze mialem ten sam problem w moim legacy.Nie mecz sie z tym tylko po prostu potraktuj to przecinarka lub pilka do metalu ,recznie(ja tak zrobilem)pozdro i powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Wytłuczone końcówki drążków też się tak obracają. Ja zawsze ściągaczem do przegubów je zdejmowałem. Dociskasz tą śrubę i wówczas się nie obraca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 (edited) A czy zeby odkrecic nakretke sruby lacznika, to nie wystarczy posluzyc sie imbusem, ktorego to zapodajemy w 'czubek' sruby, a nastepnie kluczem plaskim rozprawiamy sie z nakretka. Przynajmniej takie sruby byly w moim Bug'u Edited May 6, 2014 by Tranquilizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz-17 Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 szilfirka kątowa i troche wprawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Tak jak @@Tranquilizer napisał - imbus do środka i odkręcisz. Ja też się nakombinowałem z francuzami, żabami, kombinerkami.. aż zobaczyłem, że w środku jest miejsce na imbusa. Popsikaj łącznik jakimś WD40, bo może masz tak zasyfiony, że nie widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek1908 Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 Zwycięzcami konkursu są: A czy zeby odkrecic nakretke sruby lacznika, to nie wystarczy posluzyc sie imbusem, ktorego to zapodajemy w 'czubek' sruby, a nastepnie kluczem plaskim rozprawiamy sie z nakretka. Przynajmniej takie sruby byly w moim Bug'u Tak jak @@Tranquilizer napisał - imbus do środka i odkręcisz. Ja też się nakombinowałem z francuzami, żabami, kombinerkami.. aż zobaczyłem, że w środku jest miejsce na imbusa. Popsikaj łącznik jakimś WD40, bo może masz tak zasyfiony, że nie widać. Tak jak napisaliście wystarczyło spojrzeć porządnie na śrubę dostało się tam pełno brudu dlatego nie było widać gniazda imbus-a. No i dodatkowo zakładając klucz nasadowy sam sobie zasłoniłem ów gniazdo. Serdeczne dzięki za pomoc, łączniki są już nowe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 no nie wierzę, pierwsze co bym zrobil to własnie tam sprawdził, widac, ze pierwszy raz to robisz ale sukces osiagniety to wazne, pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Zwycięzcami konkursu są: A czy zeby odkrecic nakretke sruby lacznika, to nie wystarczy posluzyc sie imbusem, ktorego to zapodajemy w 'czubek' sruby, a nastepnie kluczem plaskim rozprawiamy sie z nakretka. Przynajmniej takie sruby byly w moim Bug'u Tak jak @@Tranquilizer napisał - imbus do środka i odkręcisz. Ja też się nakombinowałem z francuzami, żabami, kombinerkami.. aż zobaczyłem, że w środku jest miejsce na imbusa. Popsikaj łącznik jakimś WD40, bo może masz tak zasyfiony, że nie widać. Tak jak napisaliście wystarczyło spojrzeć porządnie na śrubę dostało się tam pełno brudu dlatego nie było widać gniazda imbus-a. No i dodatkowo zakładając klucz nasadowy sam sobie zasłoniłem ów gniazdo. Serdeczne dzięki za pomoc, łączniki są już nowe! Ja w Foresterze mialem mniej szczęścia - bez szlifierki nic nie poszło. Ałe łączniki miały 160tys.km i 9 lat, trochę przyrdzewiały... Swoją drogą - czemu w starszych Subaru były łączniki "bałwanki", w nowszych z tymi gównianymi przegubami kulowymi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzegorzp Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Na odkręcanie nawet najbardziej opornych śrub/nakrętek bardzo dobrym sposobem jest metoda polegająca na nagrzaniu palnikiem a następnie szybkim schłodzeniu (polanie wodą) rozkręcanych elementów. Oczywiście jeśli mamy możliwość użycia jakiegoś odpowiedniego palnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (edited) Swoją drogą - czemu w starszych Subaru były łączniki "bałwanki", w nowszych z tymi gównianymi przegubami kulowymi? Nie mam pojęcia. Ja wsadzilem w zeszlym roku takie cos: http://allegro.pl/meyle-hd-lacznik-stabilizatora-subaru-impreza-i4225788848.html I jak porownalem toto do seryjnego lacznika, to ten subarowy wygladal przy nim jak zabawka lego: Edited May 16, 2014 by Tranquilizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now