Jump to content

PILNE! Problem z odkęceniem łącznika stabilizatora.


wojtek1908

Recommended Posts

Panowie bardzo proszę o szybką pomoc. Zabrałem się za wymianę łączników stabilizatora, jako że pracy się nie boje postanowiłem zrobić to sam. I od razu napotkałem na problem mianowicie próbując odkręcić jedną ze śrub zauważyłem iż w środku kręci się jak by jakaś tulejka nie jest to nakrętka kontrująca. Nie idzie tego w żaden sposób złapać żeby odkręcić tą główna nakrętkę w załączniku film pokazujący kręcący się element. Bardzo proszę o pomoc bo auto mam na podnośniku w garażu a jutro muszę nim pojechać.

IMG_0500.MOV

Link to comment
Share on other sites

witam,jestem tu nowy,od dzisiaj.Podpowiem Ci tyle,ze mialem ten sam problem w moim legacy.Nie mecz sie z tym tylko po prostu potraktuj to przecinarka lub pilka do metalu ,recznie(ja tak zrobilem)pozdro i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

A czy zeby odkrecic nakretke sruby lacznika, to nie wystarczy posluzyc sie imbusem, ktorego to zapodajemy w 'czubek' sruby, a nastepnie kluczem plaskim rozprawiamy sie z nakretka. Przynajmniej takie sruby byly w moim Bug'u :P

Edited by Tranquilizer
Link to comment
Share on other sites

Tak jak @@Tranquilizer napisał - imbus do środka i  odkręcisz. Ja też się nakombinowałem z francuzami, żabami, kombinerkami.. aż zobaczyłem, że w środku jest miejsce na imbusa. Popsikaj łącznik jakimś WD40, bo może masz tak zasyfiony, że nie widać.

Link to comment
Share on other sites

Zwycięzcami konkursu są:

A czy zeby odkrecic nakretke sruby lacznika, to nie wystarczy posluzyc sie imbusem, ktorego to zapodajemy w 'czubek' sruby, a nastepnie kluczem plaskim rozprawiamy sie z nakretka. Przynajmniej takie sruby byly w moim Bug'u :P

 

 

Tak jak @@Tranquilizer napisał - imbus do środka i  odkręcisz. Ja też się nakombinowałem z francuzami, żabami, kombinerkami.. aż zobaczyłem, że w środku jest miejsce na imbusa. Popsikaj łącznik jakimś WD40, bo może masz tak zasyfiony, że nie widać.

Tak jak napisaliście wystarczyło spojrzeć porządnie na śrubę dostało się tam pełno brudu dlatego nie było widać gniazda imbus-a. No i dodatkowo zakładając klucz nasadowy sam sobie zasłoniłem ów gniazdo.

 

Serdeczne dzięki za pomoc, łączniki są już nowe!:D

Link to comment
Share on other sites

Zwycięzcami konkursu są:

A czy zeby odkrecic nakretke sruby lacznika, to nie wystarczy posluzyc sie imbusem, ktorego to zapodajemy w 'czubek' sruby, a nastepnie kluczem plaskim rozprawiamy sie z nakretka. Przynajmniej takie sruby byly w moim Bug'u :P

 

 

Tak jak @@Tranquilizer napisał - imbus do środka i  odkręcisz. Ja też się nakombinowałem z francuzami, żabami, kombinerkami.. aż zobaczyłem, że w środku jest miejsce na imbusa. Popsikaj łącznik jakimś WD40, bo może masz tak zasyfiony, że nie widać.

Tak jak napisaliście wystarczyło spojrzeć porządnie na śrubę dostało się tam pełno brudu dlatego nie było widać gniazda imbus-a. No i dodatkowo zakładając klucz nasadowy sam sobie zasłoniłem ów gniazdo.

 

Serdeczne dzięki za pomoc, łączniki są już nowe! :D

Ja w Foresterze mialem mniej szczęścia - bez szlifierki nic nie poszło. Ałe łączniki miały 160tys.km i 9 lat, trochę przyrdzewiały...

Swoją drogą - czemu w starszych Subaru były łączniki "bałwanki", w nowszych z tymi gównianymi przegubami kulowymi?

Link to comment
Share on other sites

Na odkręcanie nawet najbardziej opornych śrub/nakrętek bardzo dobrym sposobem jest metoda polegająca na nagrzaniu palnikiem a następnie szybkim schłodzeniu (polanie wodą) rozkręcanych elementów. Oczywiście jeśli mamy możliwość użycia jakiegoś odpowiedniego palnika.

Link to comment
Share on other sites

Swoją drogą - czemu w starszych Subaru były łączniki "bałwanki", w nowszych z tymi gównianymi przegubami kulowymi?

Nie mam pojęcia.

 

Ja wsadzilem w zeszlym roku takie cos:

 

http://allegro.pl/meyle-hd-lacznik-stabilizatora-subaru-impreza-i4225788848.html

 

I jak porownalem toto do seryjnego lacznika, to ten subarowy wygladal przy nim jak zabawka lego:

 

 

20130501094739.jpg

 

 

 
Edited by Tranquilizer
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...