subleo Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Subleo podeślik jakiś link z informacjami co i kiedy było zmienione od MY11. Nie mówimy oczywiscie o zmianach związanych z EURO 4 => EURO 5. @Adam12, na forum o tym było. Bodajże @eddie_gt4 podał tę informację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Zapytam ale wątpię, żebym przeoczył tak kluczowe informacje. Eddie pewnie też gdzieś coś słyszał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Pozmieniane jest coś w bloku i panewkach... Wał jest ten sam. @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Wybaczcie, ale średnia odporność i typowe usterki diesle to nie jest urywanie wału tylko dwumas, wtryski i turbina. Niewyobrażam sobie jak można użytkować auto i być odpowiedzialnym (przez niewłaściwe użytkowanie) za urwanie wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 być odpowiedzialnym (przez niewłaściwe użytkowanie) za urwanie wału. Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach. To ja mam taką myśl. Jeśli producent wpuścił na rynek silnik, którego nie można tak użytkować i steruje nim ECU tegoż producenta, które umożliwia taką (niewłaściwą) eksploatację nie ograniczając parametrów silnika do wartości bezpiecznych dla tegoż silnika, to winien jest klient? . Dodam jeszcze, że skoro zużyta dwumasa tak niszczy te super-wytrzymałe-wały, to producent powinien albo zmienić konstrukcję koła zamachowego, albo podać przebieg po jakim należy to wymienić na nowe (tak jak olej). Ewentualnie można zastosować jakiś czujnik sygnalizujący potrzebę wymiany zamachu. Bo jak dla mnie, auto obliczone na 200tkm przebiegu to jakieś mega-przegięcie. Oczywiście fajnie by było, gdyby każdy przeciętny obywatel naszego kraju mógł kupić nowego dieselka subaru i wyrzucić go na złom po 200tkm. Niestety, samochód 5-6 letni w naszej rzeczywistości to całkiem niezła gratka do dalszej wieloletniej eksploatacji a nie złomowania. A w tym przypadku koszt przywrócenia auta do sprawności zbliżony do jego wartości rynkowej uniemożliwia racjonalną naprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach. Rzecz w tym, że diesla nie da się użytkować z uszkodzoną dwumasą, bo drgania są tak duże, że ...musiałbym być niespełna rozumu, żeby tak jeździć. Wiem wiem są tacy którym to nie przeszkadza. Ale czy przy takiej jeździe to w pierwszej kolejności nie rozleci się skrzynia biegów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atom75 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Jak pisałem w innym miejscu Subaru OBK 2.0D do 2009 to na 100% nie był dobry silnik (naprawy praktycznie nieopłacalne) i większe wady podobno zostały usunięte po 2011 nie wiem na czym to polegało. Zakup od dilera używanego auta to tez nie 100% gwarancja jakości , tez tak kiedyś myślałem ale ponieważ to forum dilerskie nie pisze więcej o tym i nie dotyczy to pewnie każdego dilera. Moja rada nie kupuj tego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yapco Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Atom75 jakim sbd jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atom75 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 2006 Forester 2.5XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Najwięcej do powiedzenia w temacie mają osoby które SBD widziały w salonie albo w katalogu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach. A jakie znaczenie ma wysokość biegów ? 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atom75 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Zgadza sie bo jak ktoś nie ma OB to moze go obejrzeć raczej tylko w katalogu lub u dilera chyba ze ma znajomego z takim autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 @@atom75 nie jeździł SBD,wiedza z netu i innych źródeł. Zakup od dilera używanego auta to tez nie 100% gwarancja jakości , tez tak kiedyś myślałem ale ponieważ to forum dilerskie nie pisze więcej o tym i nie dotyczy to pewnie każdego dilera. Mylisz się,to nie jest "forum dilerskie". 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ? Ty poważnie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach. A jakie znaczenie ma wysokość biegów ? 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ? Spróbuj pokręcić, powiedzmy z prędkością 60 obr./ min. na największej i najmniejszej zębatce w rowerze. Empirycznie zobaczysz różnicę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 (edytowane) Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach. A jakie znaczenie ma wysokość biegów ? 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ? wsiądź na rower z przerzutkami, zapnij z przodu 3 z tylu 6 i rozpędzaj się od niskich prędkości pod górę... taką samą męczarnią dla silnika jest jazda z niskimi prędkościami na wysokich biegach. Powtarzaj taki eksperyment przez cały rok bez rozgrzewki i zdaj relacje jak tam twoje stawy po tym czasie myślę, że będą w podobnym stanie co panewki w takim silniku. edit. widzę, że wyżej już kolega przytoczył rowerowe porównanie hehe Edytowane 10 Maja 2014 przez slavok 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Spróbuj pokręcić, powiedzmy z prędkością 60 obr./ min. na największej i najmniejszej zębatce w rowerze. Empirycznie zobaczysz różnicę Dobrze byłoby gdyby łańcuch jeszcze przeskakiwał po szczytach zębatek,wtedy symulację uszkodzonej dwumasy masz jak na dłoni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atom75 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 SIP na pierwszej stronie mnie zmylil. Nie mam OB ale znam mechanika, który ma duży przerób Subaru, chciałem tez kupić OB w 2009 oraz w tym roku nowego i stad m.in. mam info na temat. Forum Subaru to tez wiedza z internetu. Osobiscie jestem użytkownikiem nie mechanikiem i tylko odpowiadam żeby pomoc koledze kt założył ten wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach. A jakie znaczenie ma wysokość biegów ? 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ? wsiądź na rower z przerzutkami, zapnij z przodu 3 z tylu 6 i rozpędzaj się od niskich prędkości pod górę... taką samą męczarnią dla silnika jest jazda z niskimi prędkościami na wysokich biegach. Powtarzaj taki eksperyment przez cały rok bez rozgrzewki i zdaj relacje jak tam twoje stawy po tym czasie myślę, że będą w podobnym stanie co panewki w takim silniku. edit. widzę, że wyżej już kolega przytoczył rowerowe porównanie hehe po roku takiego treningu nie ma przeciwwskazan do Alpencross. Akurat wasze przyklady sa dosyc malo obrazowe bo sa silniki diesla ktore sie kreca z max 1500 u/min. wszystko zalezy od konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Jestem przekonany o tym, że konstruktorzy silnika diesla subaru zdawali sobie sprawę, do jakiego zastosowania jest przeznaczony. Więc ewidentnie dali ciała, albo zrobili to celowo. W końcu z perspektywy Tokio, rynek europejski jest niezbyt ważny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Celowo psuć renomę marki? No nie wiem. @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 (edytowane) Nic nie psują. "Małpy" łykają nowe dieselki bez wniku. Zobacz sobie ile się sprzedaje ropuchów i ile benzyn. A Europa i tak nie chce kupować (w sensie: władcy w Brukseli nie pozwalają) tego z czego subaru żyje. Zobacz jaka gama modeli samochodów i z jakimi silnikami, które FHI sprzedaje choćby w USA, a jaka oferta jest dla nas, "białych" ludzi. Ostatnio mam wrażenie, że kupownie używanych samochodów urosło w Polsce niemal do rangi gry w piłkę nożną przez naszą reprezentację. A to nie w tym problem, że SBD wysypuje się po 6 latach eksploatacji, tylko w tym, że większości z nas nie stać na nowy samochód i odsprzedanie go za niską cenę niedługo po skończeniu się gwarancji. Rynek konsumencki wymusiłby np. gwarancję na 5 lat lub 150tkm, gdyby tylko ludzie kupowaliby w takich odstępach nowe samochody. Niestety Polacy w znakomitej większości (i nie tylko oni) z powodów czysto ekonomicznych kupują samochody używane i kwękają że nie przejeżdżają bezawaryjnie 1 mln km. Ewentualnie poszukują aut od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 100km i dają za takie auto dobrą cenę licząc (czasem nawet słusznie), że nie będzie zużyte. A zobaczcie co jest na rynkach "zamkniętych", gdzie z różnych przyczyn nie ma odpływu samochodów używanych. W Anglii używany samochód z okolic 2005-6 roku potrafi być o połowę tańszy niż u nas. Bo są pewne bariery w odsprzedaży biedakom. Także z punktu widzenia producenta samochodów, produkt, który trzeba wymienić co 6 lat i 200tkm jest idealny, bo wymusza częsty zakup nowego samochodu. I może SBD to jest test dokonywany na europejczykach (którym się wydaje że są pępkiem świata), czy świat już dojrzał do takich produktów? Poza tym, to nie dotyczy tylko Subaru. Preferencje kupujących nowe samochody są inne niż tych co kupują używane. W rynku w nowych duży udział mają takie marki jak Hyundai czy Kia. W używanych rządzi VW. Popatrzcie na liczby. One nie kłamią. Np. Otomoto.pl dostępnia swoje statystyki. Edytowane 11 Maja 2014 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Akurat wasze przyklady sa dosyc malo obrazowe bo sa silniki diesla ktore sie kreca z max 1500 u/min. wszystko zalezy od konstrukcji. Oczywiście takie silniki umieszczane są masowo w autach osobowych. Przykłady dotyczyły SBD,bo o nim jest tu mowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 A czy są jakieś potwierdzone doniesienia o tego typu awariach silników w MY'10 i wyżej? Sam mam OBD z 2011 i jestem żywo zainteresowany potencjalnymi hopsztosami w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 A czy są jakieś potwierdzone doniesienia o tego typu awariach silników w MY'10 i wyżej? Sam mam OBD z 2011 i jestem żywo zainteresowany potencjalnymi hopsztosami w tym temacie nie ma żadnych potwierdzonych danych. Przypadki się zdarzają jak w każdej marce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się