Skocz do zawartości

Zakup Outback 2010 - 2.0 diesel - 150KM


kstefanekus

Rekomendowane odpowiedzi

Wybaczcie, ale średnia odporność i typowe usterki diesle to nie jest urywanie wału tylko dwumas, wtryski i turbina. Niewyobrażam sobie jak można użytkować auto i być odpowiedzialnym (przez niewłaściwe użytkowanie) za urwanie wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

być odpowiedzialnym (przez niewłaściwe użytkowanie) za urwanie wału.

 

 

 

Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach.

 

To ja mam taką myśl. Jeśli producent wpuścił na rynek silnik, którego nie można tak użytkować i steruje nim ECU tegoż producenta, które umożliwia taką (niewłaściwą) eksploatację nie ograniczając parametrów silnika do wartości bezpiecznych dla tegoż silnika, to winien jest klient? :facepalm: .

 

Dodam jeszcze, że skoro zużyta dwumasa tak niszczy te super-wytrzymałe-wały, to producent powinien albo zmienić konstrukcję koła zamachowego, albo podać przebieg po jakim należy to wymienić na nowe (tak jak olej). Ewentualnie można zastosować jakiś czujnik sygnalizujący potrzebę wymiany zamachu.

 

Bo jak dla mnie, auto obliczone na 200tkm przebiegu to jakieś mega-przegięcie. Oczywiście fajnie by było, gdyby każdy przeciętny obywatel naszego kraju mógł kupić nowego dieselka subaru i wyrzucić go na złom po 200tkm.

Niestety, samochód 5-6 letni w naszej rzeczywistości to całkiem niezła gratka do dalszej wieloletniej eksploatacji a nie złomowania. A w tym przypadku koszt przywrócenia auta do sprawności zbliżony do jego wartości rynkowej uniemożliwia racjonalną naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach.

Rzecz w tym, że diesla nie da się użytkować z uszkodzoną dwumasą, bo drgania są tak duże, że ...musiałbym być niespełna rozumu, żeby tak jeździć.

Wiem wiem są tacy którym to nie przeszkadza. Ale czy przy takiej jeździe to w pierwszej kolejności nie rozleci się skrzynia biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w innym miejscu Subaru OBK 2.0D do 2009 to na 100% nie był dobry silnik (naprawy praktycznie nieopłacalne) i większe wady podobno zostały usunięte po 2011 nie wiem na czym to polegało. Zakup od dilera używanego auta to tez nie 100% gwarancja jakości , tez tak kiedyś myślałem ale ponieważ to forum dilerskie nie pisze więcej o tym i nie dotyczy to pewnie każdego dilera. Moja rada nie kupuj tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach.

 

A jakie znaczenie ma wysokość biegów ? 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@atom75 nie jeździł SBD,wiedza z netu i innych źródeł. ;) 

 

 

Zakup od dilera używanego auta to tez nie 100% gwarancja jakości , tez tak kiedyś myślałem ale ponieważ to forum dilerskie nie pisze więcej o tym i nie dotyczy to pewnie każdego dilera.

Mylisz się,to nie jest "forum dilerskie". :biglol:


 

 

1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ?

Ty poważnie tak? :huh:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach.

 

A jakie znaczenie ma wysokość biegów ? 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ?

 

Spróbuj pokręcić, powiedzmy z prędkością 60 obr./ min. na największej i najmniejszej zębatce w rowerze. Empirycznie zobaczysz różnicę ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach.

 

A jakie znaczenie ma wysokość biegów ? 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ?

 

 

 

wsiądź na rower z przerzutkami, zapnij z przodu 3 z tylu 6 i rozpędzaj się od niskich prędkości pod górę... taką samą męczarnią dla silnika jest jazda z niskimi prędkościami na wysokich biegach. Powtarzaj taki eksperyment przez cały rok bez rozgrzewki i zdaj relacje jak tam twoje stawy po tym czasie ;) myślę, że będą w podobnym stanie co panewki w takim silniku.

 

 

edit. widzę, że wyżej już kolega przytoczył rowerowe porównanie hehe

Edytowane przez slavok
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Spróbuj pokręcić, powiedzmy z prędkością 60 obr./ min. na największej i najmniejszej zębatce w rowerze. Empirycznie zobaczysz różnicę

Dobrze byłoby gdyby łańcuch jeszcze przeskakiwał po szczytach zębatek,wtedy symulację uszkodzonej dwumasy masz jak na dłoni. :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIP na pierwszej stronie mnie zmylil. Nie mam OB ale znam mechanika, który ma duży przerób Subaru, chciałem tez kupić OB w 2009 oraz w tym roku nowego i stad m.in. mam info na temat. Forum Subaru to tez wiedza z internetu. Osobiscie jestem użytkownikiem nie mechanikiem i tylko odpowiadam żeby pomoc koledze kt założył ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Użytkuj diesla z uszkodzoną dwumasą i w zakresie obrotów 1-1,5tys. na wyższych biegach.

 

A jakie znaczenie ma wysokość biegów ? 1-1,5 obrotów na niskich biegach daje inne dla silnika obciążenie niż na wyższych ?

 

 

 

wsiądź na rower z przerzutkami, zapnij z przodu 3 z tylu 6 i rozpędzaj się od niskich prędkości pod górę... taką samą męczarnią dla silnika jest jazda z niskimi prędkościami na wysokich biegach. Powtarzaj taki eksperyment przez cały rok bez rozgrzewki i zdaj relacje jak tam twoje stawy po tym czasie ;) myślę, że będą w podobnym stanie co panewki w takim silniku.

 

 

edit. widzę, że wyżej już kolega przytoczył rowerowe porównanie hehe

 

po roku takiego treningu nie ma przeciwwskazan do Alpencross. Akurat wasze przyklady sa dosyc malo obrazowe bo sa silniki diesla ktore sie kreca z max 1500 u/min. wszystko zalezy od konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przekonany o tym, że konstruktorzy silnika diesla subaru zdawali sobie sprawę, do jakiego zastosowania jest przeznaczony. Więc ewidentnie dali ciała, albo zrobili to celowo. W końcu z perspektywy Tokio, rynek europejski jest niezbyt ważny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie psują. "Małpy" łykają nowe dieselki bez wniku. Zobacz sobie ile się sprzedaje ropuchów i ile benzyn. A Europa i tak nie chce kupować (w sensie: władcy w Brukseli nie pozwalają) tego z czego subaru żyje. Zobacz jaka gama modeli samochodów i z jakimi silnikami, które FHI sprzedaje choćby w USA, a jaka oferta jest dla nas, "białych" ludzi.

 

Ostatnio mam wrażenie, że kupownie używanych samochodów urosło w Polsce niemal do rangi gry w piłkę nożną przez naszą reprezentację. A to nie w tym problem, że SBD wysypuje się po 6 latach eksploatacji, tylko w tym, że większości z nas nie stać na nowy samochód i odsprzedanie go za niską cenę niedługo po skończeniu się gwarancji. Rynek konsumencki wymusiłby np. gwarancję na 5 lat lub 150tkm, gdyby tylko ludzie kupowaliby w takich odstępach nowe samochody. Niestety Polacy w znakomitej większości (i nie tylko oni) z powodów czysto ekonomicznych kupują samochody używane i kwękają że nie przejeżdżają bezawaryjnie 1 mln km.

Ewentualnie poszukują aut od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 100km i dają za takie auto dobrą cenę licząc (czasem nawet słusznie), że nie będzie zużyte.

 

A zobaczcie co jest na rynkach "zamkniętych", gdzie z różnych przyczyn nie ma odpływu samochodów używanych. W Anglii używany samochód z okolic 2005-6 roku potrafi być o połowę tańszy niż u nas. Bo są pewne bariery w odsprzedaży biedakom.

 

Także z punktu widzenia producenta samochodów, produkt, który trzeba wymienić co 6 lat i 200tkm jest idealny, bo wymusza częsty zakup nowego samochodu.

 

I może SBD to jest test dokonywany na europejczykach (którym się wydaje że są pępkiem świata), czy świat już dojrzał do takich produktów?

 

 

 

 

Poza tym, to nie dotyczy tylko Subaru. Preferencje kupujących nowe samochody są inne niż tych co kupują używane.

W rynku w nowych duży udział mają takie marki jak Hyundai czy Kia. W używanych rządzi VW. Popatrzcie na liczby. One nie kłamią. Np. Otomoto.pl dostępnia swoje statystyki.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Akurat wasze przyklady sa dosyc malo obrazowe bo sa silniki diesla ktore sie kreca z max 1500 u/min. wszystko zalezy od konstrukcji.

Oczywiście takie silniki umieszczane są masowo w autach osobowych. ;)

Przykłady dotyczyły SBD,bo o nim jest tu mowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A czy są jakieś potwierdzone doniesienia o tego typu awariach silników w MY'10 i wyżej? Sam mam OBD z 2011 i jestem żywo zainteresowany potencjalnymi hopsztosami w tym temacie :)

 

nie ma żadnych potwierdzonych danych. Przypadki się zdarzają jak w każdej marce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...