Jump to content

Rozpórka górna przednia (GD) STI


Recommended Posts

Ważne by nie trzeba było opuszczać coolera i kabli od klimy czyli żeby była naprawdę dedykowana do STi  :)

Sam szukam czegoś w rozsądnej cenie ale od jakiegoś czasu zawsze są ważniejsze wydatki na auto.

Nie wiem czy sprzedały się ale na alledrogo była góra Whiteline i tył Cusco po 299 PLN, do GD tylko sprzedający nie potrafił potwierdzić, że to STi i nie chciał negocjować ceny.

Link to post
Share on other sites

Musi być sztywna przede wszystkim. Ze spec C Napewno nie jest zdobiona dla wyglądu jak niektóre na rynku.

 

Sent from Nokia 5110

Link to post
Share on other sites

mialem tytanowa rozporke w Forku XT, wygladala fajnie, ale niestety trzeba bylo kombinowac z przewodem klimy, no i rozporka nie miala regulacji

Link to post
Share on other sites

byloby fajnie, gdyby kazdy, kto ma rozporke, wrzucil fote, podal producenta/model i napisal czy trzeba bylo cos kombinowac przy przewodach klimy i/czy TMIC

Link to post
Share on other sites

W rallyShop widziałem Sparco za chyba 350zł

Tak, coś koło tego - miałem taką i jest ogólnie w porządku, z tym, że trzeba ją trochę zmodyfikować, ponieważ te centralne otwory na wywinięcia na kielichach są za małe (o jakieś 1 - 1.5mm) i trzeba je powiększyć - wszak jest to produkt włoski :-) Potem jak ktoś chce mieć pięknie należy ją pomalować. A poza tym OK, ma regulację. Mija się z IC, i z przewodami klimy. Może (nie wiem jak to jest w Hawku i Blobie) dotykać trochę do maski.

Link to post
Share on other sites

byloby fajnie, gdyby kazdy, kto ma rozporke, wrzucil fote, podal producenta/model i napisal czy trzeba bylo cos kombinowac przy przewodach klimy i/czy TMIC

 

I napisał, czy mu to cokolwiek poprawiło prowadzenie ;)

Link to post
Share on other sites

 

byloby fajnie, gdyby kazdy, kto ma rozporke, wrzucil fote, podal producenta/model i napisal czy trzeba bylo cos kombinowac przy przewodach klimy i/czy TMIC

 

I napisał, czy mu to cokolwiek poprawiło prowadzenie ;)

 

Raczej nie poprawi w znaczny sposób prowadzenia ale zabezpiecza  przed "rozchodzeniem" się kielichów w mocno sfatygowanych budach przy szybkich/ostrych manewrach.

 

Ja miałem u siebie dedykowane do GD regulowane rozpórki Whiteline z przodu i z tyłu - pasowały P&P

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

 

byloby fajnie, gdyby kazdy, kto ma rozporke, wrzucil fote, podal producenta/model i napisal czy trzeba bylo cos kombinowac przy przewodach klimy i/czy TMIC

 

 

I napisał, czy mu to cokolwiek poprawiło prowadzenie ;)

poprawilo, poprawilo... reakcje na ruchy kierownica "czystsze", przednie zawieszenie jakby bardziej zwarte... mialem rozporke w GT, XT i teraz w B9 i kazdemu polecam taki mod :)
Link to post
Share on other sites

eddie_gt4, dużo jeździsz ma torze? Pytam, bo raczej trudno mi uwierzyć,że czujesz taką różnicę w jeździe "po bułki".

P.S. Sam mam rozpórkę przednią, a tylną zdemontowałem. Po co? Bo,chcę żeby buda dłużej wytrzymała.

Link to post
Share on other sites

 

 

P.S. Sam mam rozpórkę przednią, a tylną zdemontowałem. Po co? Bo,chcę żeby buda dłużej wytrzymała.
 

 

Ale wyjaśnij - po co ściągnąłeś czy po co masz przednią? ;)   :D

Link to post
Share on other sites

Przednia jest. A tylna jest. ..w garażu. Za dużo miejsca zabierała w bagażniku. .. Przepraszam, w bagażniczku :)

Link to post
Share on other sites

eddie_gt4, dużo jeździsz ma torze? Pytam, bo raczej trudno mi uwierzyć,że czujesz taką różnicę w jeździe "po bułki".

P.S. Sam mam rozpórkę przednią, a tylną zdemontowałem. Po co? Bo,chcę żeby buda dłużej wytrzymała.

 

jezdze cywilnie, ale roznice odczulem w kazdym z 3 Subarakow (najbardziej roznica byla odczuwalna w GT, oczywiscie :) )

 

 

p.s. tylna rozporka w GT i XT tez dawala fajny efekt, w Forku bagaznik sie "wyciszyl", mniej plastiki potrzaskiwaly :D

w B9 niestety nie mam...

 

 

 

edit: moze w Lanosie buda jest rzeczywiscie tak sztywna, ze rozporki nic nie daja?

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
W dniu 7.05.2014 o 20:44, ALEX napisał:

eddie_gt4, dużo jeździsz ma torze? Pytam, bo raczej trudno mi uwierzyć,że czujesz taką różnicę w jeździe "po bułki".

P.S. Sam mam rozpórkę przednią, a tylną zdemontowałem. Po co? Bo,chcę żeby buda dłużej wytrzymała.

To z usztywnieniem zapewnionym przez rozporke chyba jednak dluzej buda wytrzyma...czy sie myle? 

 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, vonsal napisał:

To z usztywnieniem zapewnionym przez rozporke chyba jednak dluzej buda wytrzyma...czy sie myle? 

Nikt tego nie sprawdzi, bo musiałbyś mieć ze 3 jednakowe auta z  rozpórkami i 3 bez ,6 kierowców i jeździc razem podobnie:)

Ale na pewno przy twardym zawieszeniu, dziurach, ostrych łukach cos pomaga i korozyjnie  też bo korozja czesto zaczyna się od spawów, zgrzewów, a one mniej pracują wtedy.

 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, respect napisał:

Nikt tego nie sprawdzi, bo musiałbyś mieć ze 3 jednakowe auta z  rozpórkami i 3 bez ,6 kierowców i jeździc razem podobnie:)

Ale na pewno przy twardym zawieszeniu, dziurach, ostrych łukach cos pomaga i korozyjnie  też bo korozja czesto zaczyna się od spawów, zgrzewów, a one mniej pracują wtedy.

 

 

Ktos tam pewnie sprawdzil - to sie nazywa doswiadczenie wowczas ;) mozna bazowac na czyjejś praktyce i wiedzy. 

Sam jestem przed zamontowaniem tylnej (tylnych) i zdziwilem sie po prostu opinia, ze kolega zdjal rozporke, aby buda dluzej wytrzymala...Robie wreczodwrotnie ;) 

 

 

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, vonsal napisał:

Ktos tam pewnie sprawdzil - to sie nazywa doswiadczenie wowczas

Ale porównywać lepiej w podobnych warunkach.

A co do zdjęcia rozpórki to jak w każdej konstrukcji: Jeśli buda jest już z plasteliny i dasz     b. sztywną rozpórkę to faktycznie niektóre -nieusztywnione elementy budy mogą bardziej cierpieć. To tzw przesztywnienie ,podobnie jak  blachy  2 mm nie wzmacniamy nakładką o grubości 10mm ,bo nakładka wytrzyma , a reszta się rozleci.

pozdr.

Link to post
Share on other sites

Mam tę rozpórkę tytanową:

IMG_9920.thumb.jpg.d515dedcfb40b31ef0bab2a17eca5e47.jpg

 

Z tym że w WRXie - po wrzuceniu IC z STi, popartego rurką od klimy tez z STI, trzeba było przykręcić tę rurke na jedną śrubkę, ale to chyba normalne. Ważne żeby IC się mieścił, na tym polega problem z rozpórkami (np Staffa) że przy większym IC nie da się ich założyć.

 

Dla porównania rozmiarów - podwójna rurka na dole jest tej samej długości w obu:

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_b4.thumb.jpg.ebd66773ca62665be120521072a22a0a.jpg

 

Może się to komuś przyda :) 

 

PS: Różnica w prowadzeniu - zerowa. Ale ładnie wygląda i waży tyle co nic.

Link to post
Share on other sites

Ja mam whitelina w STI BUGu i nie polecam. Zaczęły korodować mocowania do kielichów. Generalnie wszystko co jest whitelina z metalu prędzej czy później a właściwie prędzej zaczyna korodować.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...