kamilwro Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Witam, zdania są podzielone wiec chciałem jeszcze raz dokładnie zapytac. Kupiłem zegar 3w1: (egt+temp w dolocie+boost). Gdzie najlepiej umiejscowic sonde? chciałbym miec w miarę precyzyjny wynik, zegar mierzy od 0-1200 stopni i jest ponoc bardzo dokładny w porównaniu do np. Gauge itp. (nie wiem jak Defi), ale zdecydowałem sie na S-GEAR za 900zł (obym nie przepłacił) przyznam, ze w chwili obecnej zamontowałem go w miejsce seri czyli w up-pipie ale jesli macie inne pomysły-piszcie bede wdzieczny. Co zrobić ze starym czujnikiem i koscia? czy mam zostawić niech sobie wisi podpiety, czy odpiąć i trzeba w ecu jeszcze coś pozmieniać? czy, ECU nie ma z tm nic wspolnego i moze byc pominiety EGT? pre-cat tym razem w up-pipie zostawiłem, wczesniej miałem drugi "wydłubany" ale zauwazyłem, ze turbo za bardzo szybko wstaje i mega przeładowuje(1,4 w peaku nawet), wiec jak daje w palnik( bo lubie) to mam troche za ubogo, czytałem ze lepiej niech przelewa niz odwrotnie wydech pełny przelot do samego konca, autko mi słuzy do polatania po lasach itp. bardzo bym prosił o podpowiedz czy miejsce w up-pipie jest dobrym czy złym rozwiązaniem??? zalezy mi na tym motorze bo zapłaciłem 6kola za niego i jest naprawde zdrowy wiec nie chce go od tak ugotowac poniżej dołaczam fotki montazu sondy,musiałem celowo obciąć kruciec wejsciowy w up-pipie, poniewaz sonda zbyt płytko wchodziła i nie zmiesciłbym jej ze wzgledu na odległość przy głowicy(seria jest wygieta oryginalnie wiec nie ma tego problemu), ale zainstalowałem i jest ok, dziekuje Kamil przepraszam za ilosc zdjec Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 sonda w kolektor za 4 cylindrem, uppipe przelot, seryjną termoparę możesz wyrzucić, w jej miejsce rezystor 2.2 kOhm .... a jak przeładowuje - to popraw mapę po zmianie wydechu i ... ogień PS. te błędy już naprawiłeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 hej Piter, błedy występują jedynie jak złączone mam kosci przy diagnozie. Natomiast jak wchodze bezposrednio z KTS bez połaczania tych zielonych pod kielnia to błedów nie ma, wyrzucało jeszcze czujnik polozenia wałka rozrzadu ale wymieniłem czujnik i problem zniknął, czy to normalne ze po zlaczeniu kostek pod kielnia, zawsze sa te same bledy w ecu, bo normalnie podczas jazdy z podpietym KTS ich nie widac i nic nie wywala, dlaczego up-pipe przelot? nie moze byc z precutem? bedzie słabszy czy co? dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 dlaczego up-pipe przelot? nie moze byc z precutem? bedzie słabszy czy co? Bo to zawsze jakis opor dla przeplywu. A w tym konkretnym przypadku mozna sie go w sumie spokojnie, bez przesadnych wyrzutow sumienia pozbyc. No i oszczedzic sobie ew. kawalkow katalizatora sypiacych sie w turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 no wiem, ale wczesniej miałem juz bez precuta i strzasznie cisnienie falowało na booscie, raz 0,5bar raz 0,9 a w peaku nawet 1,4bara chwilowe, moze to wina softu? sam juz nie wiem, ogólnie poswiecam sie autu 5-6godzin dziennie i powoli dostaje szału. Jak nie instalacja elektryczna to doladowanie i tak w kólko. głosno mi syczy turbo ale wszystko sprawdziłem i jest szczelne, nie wiem co to? jak ponagrywam filmy to wrzuce jesli mozna i sami ocenicie, tak chyba bedzie najlepiej, tylko jak wrzucic filmiki na forum? na YT a potem wstawic linka do forum czy jak? pozdrawiam i dziekuje wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi Kamil Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 W kwestii falującego doładowania, sprawdzałeś selenoid?? Mnie doprowadził do białej gorączki, wywaliłem, wstawiłem mbc i mam jedwabistą krzywą doładowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 W kwestii falującego doładowania, sprawdzałeś selenoid?? Mnie doprowadził do białej gorączki, wywaliłem, wstawiłem mbc i mam jedwabistą krzywą doładowania Takie pudrowanie syfa troche - ale o tym bylo juz chyba w Twoim watku. Nic nie naprawiles, zrobiles tylko obejscie i w efekcie nie wiesz nawet co wlasciwie bylo problemem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Takie pudrowanie syfa troche - ale o tym bylo juz chyba w Twoim watku. Nic nie naprawiles, zrobiles tylko obejscie i w efekcie nie wiesz nawet co wlasciwie bylo problemem. Moim wątku? Nie przypominam sobie bym taki zakładał w w/w temacie. Naprawiłem bo awaria została usunięta, skąd przypuszczenie, że nie wiem co było problemem? Poraża mnie diagnoza via forum, wchodzimy na coraz wyższe poziomy Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 (edited) No to moze i Cie z kims pomylilem, bo tutaj juz takich z podobnymi radami bylo zapewne kilku. Nie zmienia to w niczym faktu, ze polecanie mbc jako rozwiazania problemow z doladowaniem to troche wlasnie pudrowanie syfa. Edited May 6, 2014 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 (edited) Całkiem możliwe a raczej pewne, że pomyliłeś. Na jakiej podstawie sądzisz, ze to pudrowanie nosa? Ile mbców założyłeś osobiście. Nie wiem, może się mało znam, ale z kilkoma turbinami walczyłem, kilka mbców siedziało w moich autach a i parę map napisałem w życiu więc nie podzielę Twojej pudrowej opinii Odpukać żaden tłok mi nigdy nie spłynął do miski. Podstawowa zasada stosowania czy to ebc czy mbc to robienie tego z głową, ot i cała filozofia. btw: nic nikomu nie poleciłem, podzieliłem się jedynie swoimi doświadczeniami z analogicznym problemem. Edited May 6, 2014 by eres Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 (edited) Jest to pudrowanie syfa dlatego, ze skoro jest problem z falowaniem doladowania, to zapewne z czegos on wynika. Najlepiej usunac przyczyne usterki, a nie robic obejscie, pozbawiajac komputer mozliwosci sterowania doladowaniem. MBC zapewne jest jakims rozwiazaniem do aut, gdzie ecu z jakiegos wzgledu nie jest w stanie sterowac doladowaniem. No ale coz, kazdy rzezbi jak lubi - jak widac. Edited May 6, 2014 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Ponowię zatem moje pytanie, z iloma mbcami miałeś osobiście do czynienia i ile krzywdy one spowodowały? Nie wliczamy oczywiście wiedzy z forum i ogólnego bicia piany. Tak, jest to usunięcie usterki a nie jej obejście jeśli ktoś nie ma zamiaru na walkę np z selenoidem a do tego przy okazji jeśli ma odrobinę oleju w głowie i dostęp do pomiaru afr może nieco poprawić parametry mocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 (edited) a zamiaru na walkę np z selenoidem Jak sOlenoid jest zepsuty, to sie go wymienia na sprawny. Nie bede walczyl na ilosc mbc i krzywdy, Nie poczynily zadnej krzywdy, bo nigdy nie mialem potrzeby u siebie takowego zakladac. (zasade dzialania mbc czy ebc znam wystarczajaco dobrze) Jak byl problem z doladowaniem, to sie usuwalo problem - jak wspomnialem wyzej. I to nie jest zadne bicie piany i "wiedza z forum" - tylko, moim skromnym zdaniem, normalne podejscie do usuwania problemow. Ale jak juz wspomnialem - kazdy rzezbi jak lubi. Masz oczywiscie prawo do wlasnego zdania i wlasnych rozwiazan. Tak samo jak ja mam prawo takich rozwiazan nie lubic. Nawet jako uzytkownik. Edited May 6, 2014 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Nie poczynily zadnej krzywdy, bo nigdy nie mialem potrzeby u siebie takowego zakladac. I tym miłym akcentem zakończmy debatę, pozwalając wrócić topicowi na swoje tory Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 nie ma sie co sprzeczac, kazdy robi jak mu wygodnie. tez myslałem o mbc ale powalcze jeszcze i moze uda mi sie doprowadzic to tak zeby ecu widzial co sie dzieje z doladowaniem. W przypadku nieogarniecia zakładam jak kolega eres ale raczej EBC,pzdr Własnie skonczyłem całe wydechy i zalozylem uppipe bez precuta jednak, ale sie nameczyłem z tym wszystkim ale warto, zaraz zegar wleci do autka na deche :yahoo: Link to comment Share on other sites More sharing options...
gucio1200 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Też przerabiałem ten temat. To tak jak byś leczył zaćmę - wycinając oczy... tzn. można - ale wtedy pozbawiasz mózg jednego ze zmysłów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 normalnie poeta :biglol: , ale co racja to racja wiec bede miał wszystko w originale Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Nie bardzo wiadomo co "poeta miał na myśli" i w jakim temacie. Czy w temacie MBC/EBC czy w temacie sondy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Zapewne ebc, wszak to (ponoć) samo zło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now