Jump to content

EGT-gdzie najlepiej umiescić (w up-pipe seryjnie czy kolektor wiercic)???


kamilwro

Recommended Posts

Witam, zdania są podzielone wiec chciałem jeszcze raz dokładnie zapytac.

 

Kupiłem zegar 3w1: (egt+temp w dolocie+boost). Gdzie najlepiej umiejscowic sonde?

 

chciałbym miec w miarę precyzyjny wynik, zegar mierzy od 0-1200 stopni i jest ponoc bardzo dokładny w porównaniu do np. Gauge itp. (nie wiem jak Defi), ale zdecydowałem sie na S-GEAR za 900zł (obym nie przepłacił)

 

przyznam, ze w chwili obecnej zamontowałem go w miejsce seri czyli w up-pipie ale jesli macie inne pomysły-piszcie bede wdzieczny.

 

Co zrobić ze starym czujnikiem i koscia? czy mam zostawić niech sobie wisi podpiety, czy odpiąć i trzeba w ecu jeszcze coś pozmieniać? czy, ECU nie ma z tm nic wspolnego i moze byc pominiety EGT?

 

pre-cat tym razem w up-pipie zostawiłem, wczesniej miałem drugi "wydłubany" ale zauwazyłem, ze turbo za bardzo szybko wstaje i mega przeładowuje(1,4 w peaku nawet), wiec jak daje w palnik( bo lubie) to mam troche za ubogo, czytałem ze lepiej niech przelewa niz odwrotnie

 

wydech pełny przelot do samego konca, autko mi słuzy do polatania po lasach itp.

 

bardzo bym prosił o podpowiedz czy miejsce w up-pipie jest dobrym czy złym rozwiązaniem???

 

zalezy mi na tym motorze bo zapłaciłem 6kola za niego i jest naprawde zdrowy wiec nie chce go od tak ugotowac

 

poniżej dołaczam fotki  montazu sondy,musiałem celowo obciąć kruciec wejsciowy w up-pipie, poniewaz sonda zbyt płytko wchodziła i nie zmiesciłbym jej ze wzgledu na odległość przy głowicy(seria jest wygieta oryginalnie wiec nie ma tego problemu), ale zainstalowałem i jest ok, dziekuje Kamil

 

przepraszam za ilosc zdjec

 

 

post-13112-0-48112700-1399332840_thumb.jpg

post-13112-0-83024400-1399332841_thumb.jpg

post-13112-0-75975100-1399332842_thumb.jpg

post-13112-0-70621100-1399332843_thumb.jpg

post-13112-0-60855400-1399332844_thumb.jpg

post-13112-0-51510300-1399332845_thumb.jpg

post-13112-0-32228900-1399332846_thumb.jpg

post-13112-0-15042200-1399332847_thumb.jpg

post-13112-0-03852000-1399332848_thumb.jpg

post-13112-0-92730100-1399332848_thumb.jpg

post-13112-0-60582700-1399332878_thumb.jpg

post-13112-0-00421600-1399332880_thumb.jpg

post-13112-0-89393100-1399332880_thumb.jpg

post-13112-0-80405000-1399332881_thumb.jpg

post-13112-0-70552200-1399332882_thumb.jpg

post-13112-0-58122500-1399332883_thumb.jpg

post-13112-0-45616600-1399332884_thumb.jpg

post-13112-0-34369600-1399332885_thumb.jpg

post-13112-0-20827500-1399332886_thumb.jpg

post-13112-0-28874500-1399332887_thumb.jpg

post-13112-0-70753900-1399332923_thumb.jpg

post-13112-0-96974500-1399332924_thumb.jpg

post-13112-0-84881400-1399332925_thumb.jpg

post-13112-0-75769500-1399332926_thumb.jpg

post-13112-0-72669300-1399332927_thumb.jpg

post-13112-0-59184800-1399332928_thumb.jpg

post-13112-0-44238300-1399332929_thumb.jpg

post-13112-0-28297200-1399332930_thumb.jpg

post-13112-0-23094200-1399332931_thumb.jpg

post-13112-0-10852100-1399332932_thumb.jpg

post-13112-0-98927000-1399332961_thumb.jpg

post-13112-0-40327400-1399332963_thumb.jpg

post-13112-0-36333100-1399332964_thumb.jpg

post-13112-0-32282800-1399332965_thumb.jpg

post-13112-0-17770000-1399332966_thumb.jpg

post-13112-0-11174100-1399332967_thumb.jpg

post-13112-0-14617500-1399332968_thumb.jpg

post-13112-0-21406900-1399332969_thumb.jpg

post-13112-0-12526700-1399332970_thumb.jpg

post-13112-0-20500100-1399332971_thumb.jpg

post-13112-0-96637500-1399332994_thumb.jpg

post-13112-0-20308600-1399332996_thumb.jpg

post-13112-0-18485500-1399332997_thumb.jpg

post-13112-0-14393400-1399332998_thumb.jpg

post-13112-0-05524000-1399332999_thumb.jpg

post-13112-0-94713100-1399332999_thumb.jpg

post-13112-0-86890300-1399333000_thumb.jpg

post-13112-0-79445500-1399333001_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

sonda w kolektor za 4 cylindrem, uppipe przelot, seryjną termoparę możesz wyrzucić, w jej miejsce rezystor 2.2 kOhm .... a jak przeładowuje - to popraw mapę po zmianie wydechu i ... ogień   :twisted:

 

PS. te błędy już naprawiłeś ? 

 

Link to comment
Share on other sites

hej Piter, błedy występują jedynie jak złączone mam kosci przy diagnozie. Natomiast jak wchodze bezposrednio z KTS bez połaczania tych zielonych pod kielnia to błedów nie ma, wyrzucało jeszcze czujnik polozenia wałka rozrzadu ale wymieniłem czujnik i problem zniknął,

 

czy to normalne ze po zlaczeniu kostek pod kielnia, zawsze sa te same bledy w ecu, bo normalnie podczas jazdy z podpietym KTS ich nie widac i nic nie wywala,

 

dlaczego up-pipe przelot? nie moze byc z precutem? bedzie słabszy czy co?

 

dzieki

Link to comment
Share on other sites

dlaczego up-pipe przelot? nie moze byc z precutem? bedzie słabszy czy co?

Bo to zawsze jakis opor dla przeplywu. A w tym konkretnym przypadku mozna sie go w sumie spokojnie, bez przesadnych wyrzutow sumienia pozbyc. No i oszczedzic sobie ew. kawalkow katalizatora sypiacych sie w turbo. ;)

Link to comment
Share on other sites

no wiem, ale wczesniej miałem juz bez precuta i strzasznie cisnienie falowało na booscie, raz 0,5bar raz 0,9 a w peaku nawet 1,4bara chwilowe,

 

moze to wina softu? sam juz nie wiem, ogólnie poswiecam sie autu 5-6godzin dziennie i powoli dostaje szału. Jak nie instalacja elektryczna to doladowanie i tak w kólko.

 

głosno mi syczy turbo ale wszystko sprawdziłem i jest szczelne, nie wiem co to?  jak ponagrywam filmy to wrzuce jesli mozna i sami ocenicie, tak chyba bedzie najlepiej, tylko jak wrzucic filmiki na forum?  na YT a potem wstawic linka do forum czy jak?

 

pozdrawiam i dziekuje wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi Kamil

Link to comment
Share on other sites

W kwestii falującego doładowania, sprawdzałeś selenoid?? Mnie doprowadził do białej gorączki, wywaliłem, wstawiłem mbc i mam jedwabistą krzywą doładowania ;)

Link to comment
Share on other sites

W kwestii falującego doładowania, sprawdzałeś selenoid?? Mnie doprowadził do białej gorączki, wywaliłem, wstawiłem mbc i mam jedwabistą krzywą doładowania ;)

Takie pudrowanie syfa troche - ale o tym bylo juz chyba w Twoim watku.

Nic nie naprawiles, zrobiles tylko obejscie i w efekcie nie wiesz nawet co wlasciwie bylo problemem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Takie pudrowanie syfa troche - ale o tym bylo juz chyba w Twoim watku. Nic nie naprawiles, zrobiles tylko obejscie i w efekcie nie wiesz nawet co wlasciwie bylo problemem.

 

Moim wątku? Nie przypominam sobie bym taki zakładał w w/w temacie. Naprawiłem bo awaria została usunięta, skąd przypuszczenie, że nie wiem co było problemem?

Poraża mnie diagnoza via forum, wchodzimy na coraz wyższe poziomy ;) 

Link to comment
Share on other sites

No to moze i Cie z kims pomylilem, bo tutaj juz takich z podobnymi radami bylo zapewne kilku.

Nie zmienia to w niczym faktu, ze polecanie mbc jako rozwiazania problemow z doladowaniem to troche wlasnie pudrowanie syfa.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Całkiem możliwe a raczej pewne, że pomyliłeś.

Na jakiej podstawie sądzisz, ze to pudrowanie nosa? Ile mbców założyłeś osobiście. Nie wiem, może się mało znam, ale z kilkoma turbinami walczyłem, kilka mbców siedziało w moich autach a i parę map napisałem w życiu więc nie podzielę Twojej pudrowej opinii :) Odpukać żaden tłok mi nigdy nie spłynął do miski.

Podstawowa zasada stosowania czy to ebc czy mbc to robienie tego z głową, ot i cała filozofia.

 

btw: nic nikomu nie poleciłem, podzieliłem się jedynie swoimi doświadczeniami z analogicznym problemem.

Edited by eres
Link to comment
Share on other sites

Jest to pudrowanie syfa dlatego, ze skoro jest problem z falowaniem doladowania, to zapewne z czegos on wynika.

Najlepiej usunac przyczyne usterki, a nie robic obejscie, pozbawiajac komputer mozliwosci sterowania doladowaniem.

 

MBC zapewne jest jakims rozwiazaniem do aut, gdzie ecu z jakiegos wzgledu nie jest w stanie sterowac doladowaniem.

 

No ale coz, kazdy rzezbi jak lubi - jak widac.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Ponowię zatem moje pytanie, z iloma mbcami miałeś osobiście do czynienia i ile krzywdy one spowodowały?

Nie wliczamy oczywiście wiedzy z forum i ogólnego bicia piany.

Tak, jest to usunięcie usterki a nie jej obejście jeśli ktoś nie ma zamiaru na walkę np z selenoidem a do tego przy okazji jeśli ma odrobinę oleju w głowie i dostęp do pomiaru afr może nieco poprawić parametry mocy.

Link to comment
Share on other sites

a zamiaru na walkę np z selenoidem

 

Jak sOlenoid jest zepsuty, to sie go wymienia na sprawny.

 

Nie bede walczyl na ilosc mbc i krzywdy, Nie poczynily zadnej krzywdy, bo nigdy nie mialem potrzeby u siebie takowego zakladac.

(zasade dzialania mbc czy ebc znam wystarczajaco dobrze)

Jak byl problem z doladowaniem, to sie usuwalo problem - jak wspomnialem wyzej.

I to nie jest zadne bicie piany i "wiedza z forum" - tylko, moim skromnym zdaniem, normalne podejscie do usuwania problemow.

 

Ale jak juz wspomnialem - kazdy rzezbi jak lubi.

Masz oczywiscie prawo do wlasnego zdania i wlasnych rozwiazan.

Tak samo jak ja mam prawo takich rozwiazan nie lubic. Nawet jako uzytkownik.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie poczynily zadnej krzywdy, bo nigdy nie mialem potrzeby u siebie takowego zakladac.

 

I tym miłym akcentem zakończmy debatę, pozwalając wrócić topicowi na swoje tory ;) 

Link to comment
Share on other sites

nie ma sie co sprzeczac, kazdy robi jak mu wygodnie. tez myslałem o mbc ale powalcze jeszcze i moze uda mi sie doprowadzic to tak zeby ecu widzial co sie dzieje z doladowaniem. W przypadku nieogarniecia zakładam jak kolega eres ale raczej EBC,pzdr

 

Własnie skonczyłem całe wydechy i zalozylem uppipe bez precuta jednak, ale sie nameczyłem z tym wszystkim ale warto, zaraz zegar wleci do autka na deche :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...