AdaSch Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 znalazłem takie coś i to i to http://www.compfriction.com.au/ecommerce/index.php?categoryID=181 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piacho Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 A jaki jest numer klocków winmaxa do 4 -tłoczków ? Niestety katalog intercars jest dość mglisty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 miałem Brembo i wytrzymały jakieś 1000 km, do mocniejszego hamowania. Później biła cały czas kierownica, nawet jak nie hamowałem. Tarcze wyrzuciłem i kupiłem OEM. Biją po ok 2500 km ale mniej. Stawiałbym na błąd przy montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Tarcze wyglądały jak śmietniki, strasznie fioletowe. OEM po 2500 km?? :shock: czy brembo po 1000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Tarcze wyglądały jak śmietniki, strasznie fioletowe. OEM po 2500 km?? :shock: czy brembo po 1000 km. Tak OEM po 2500 km, brembo 1000 km. Brembo były strasznie fioletowe. OEM w normie . Zainteresowałem i jednocześnie zdziwiłem się, bo przetestowałem u siebie przeróżne tarcze. W turbodziadku mam właśnie 277 mm i pracowały tam w bardzo trudnych warunkach, bo klocków seryjnych nie używałem, ostatnio zawitały tam CL RC8, a bicia tarcz nie zauważyłem. W drugim aucie owszem, tam zaś są tarcze 294 mm. Wytrzymywały mniej więcej 2-3tkm i zaczynały telepać kierownicą. Po zamontowaniu następnego kompletu tarcz przez właściwy warsztat problem zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Problem z niewłaściwym montażem bym odpuścił, ponieważ osobiście widziałem jak zostały oczyszczone np. piasty po zamontowaniu nowych gumek na tłoczkach. Skoro uważasz, że to wszystko... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Nie uważam że to wszystko.. To co jeszcze powinno być zrobione oprócz pomiaru bicia piast? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 To co jeszcze powinno być zrobione oprócz pomiaru bicia piast? To powinien wiedzieć montujący. Jeśli nie wie to niech piecze bułki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Nie wiem dlaczego się tak przyczepiłeś tego montażu. Ponieważ niewłaściwy montaż jest najczęstszym powodem zwichrowania tarcz. Z racji wykonywanej pracy ziesiątki jeśli nie setki razy widziałem jak robią to różni "mechanicy", stąd takie a nie inne wnioski. Na szczęście są też tacy co potrafią przeprowadzić tą prostą, wydawać by się mogło, operację prawidłowo. Odczułem to na swoim aucie, a wcześniej moje przemyślenia były podobne do Twoich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Nie wiem dlaczego się tak przyczepiłeś tego montażu. Wg. mnie problem jest taki że ten układ się nie nadaje do szybszej jazdy. :roll: Ja zamiast kupować drugi komplet tarcz, powinienem się zastanowić nad innym zaciskiem i tarczą :roll: Myślałem że po wymianie na OEM problemu już nie będzie Ja u siebie miałem już klocki seryjne i Hawk HPS. Teraz mam seryjne. Poprzednie brembo pokrzywiłem na hawkach. mankamenty układu jezdnego jak wyrąbane piasty/łożyska i błędy montażowe zawsze wyjdą na lepszych klockach sama tarcza nie ma w tym wypadku znaczenia jaką markę pokrzywimy. Wydajniejszy układ hamulcowy przez zastosowanie lepszych klocków zawsze powoduje automatycznie większe obciążenia na te elementy. Wiele klientów wymienia kilkakrotnie tarcze w ciągu roku i klocki szukają złotego środka a nigdy nie sprawdzili stanu układu jednego, bicia piast etc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Wg mnie 277 to po prostu za mała tarcza do ambicji kierowcy Kluczem też może być użytkowanie. Dlaczego tarcze się krzywią? Bo są np. przegrzane. Hamulec powinno się rozgrzać i chłodzić, szczególnie jak zakłada się nieseryjny klocek. PZDR Bodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tynek Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Podpowiecie mi jakie klocki założyć na tył do Imprezy GLsport 08.1996? Według InterCars będą pasować Ferodo FDB790 Strona zabudowy: oś tylna System hamulcowy: Akebono Długość [mm]: 108 Wysokość [mm]: 38 Grubość [mm]: 14,8 Oznaczenie kontrolne: E490R01086/336 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 na innym forum znalazłem coś takiego Premier - współczynnik tarcia - 0,39 Green Stuff - współczynnik tarcia - 0,40 Red Stuff - współczynnik tarcia - 0,42 Performance - współczynnik tarcia - 0,46 DS 3000 - współczynnik tarcia - 0,48 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 na innym forum znalazłem coś takiego Premier - współczynnik tarcia - 0,39 Green Stuff - współczynnik tarcia - 0,40 Red Stuff - współczynnik tarcia - 0,42 Performance - współczynnik tarcia - 0,46 DS 3000 - współczynnik tarcia - 0,48 pozdrawiam CL RC8 w okolicach 0.60 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 w innym miejscu napisali, że premiery mają współczynnik 0,29 w chyba bardziej wierzę pozdrawiam -- 08 lip 2011, 14:24 -- o tu http://www.ferodo.co.uk/ferodo_home/test.html -- 09 lip 2011, 01:46 -- no i mam kolejny argument aby nie kupować klocków ferodo. Ani razu nie wydarzyło mi się tak, że kupiłem klocki ferodo i nie musiałem nic przerabiać. nie dość, że przy fiacie się namęczyłem to teraz przy 4 tłoczkowym zacisku. Łajzostwo nie pasuje, tzn klocek wystaje ponad 1mm poza obwód tarczy, na której jest oczywiście rant. Mam też inne klocki i jest ok, a tu taka wioska. Klocki lekko podpiłowałem na krawędzi pod kątem 45 st, więc jak się będą walczyć z tarczą, to pewnie w końcu ten rant zetną. Czy ja mam takiego pecha, czy ferodo "takie" już jest? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 na innym forum znalazłem coś takiego Premier - współczynnik tarcia - 0,39 Green Stuff - współczynnik tarcia - 0,40 Red Stuff - współczynnik tarcia - 0,42 Performance - współczynnik tarcia - 0,46 DS 3000 - współczynnik tarcia - 0,48 pozdrawiam CL RC8 w okolicach 0.60 :wink: Współczynnik tarcia zależny jest od wielu czynników : waga samochodu, kształt i rozmiar klocka, średnica tarczy , rodzaju nawierzchni sucha/mokra, opon, stylu jazdy i kilku innych. Podawanie współczynnika tarcia w sposób książkowy w oderwaniu od tych parametrów niewiele nam pomoże w dobraniu właściwego klocka dla naszej aplikacji. Porównania należało by dokonać na tym samym samochodzie w tych samych warunkach jazdy i najlepiej tego samego kierowcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 waga samochodu tego nie rozumem dla mnie współczynnik jest wg jakiegoś std i koniec coś ala lepkość oleju, ale może w klockach nie jest to unormowane pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chinior Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 dołączę się z pytaniem o tarcze na tył do SI GT MY00. Przymierzam się powoli do wymiany, chciałbym kupić coś sensownego najchętniej nacinane ale nie wykluczam gładkich w jakiejś przyzwoitej cenie powiedzmy do 300 za sztukę. Temat był wielokrotnie poruszany ale chodzi mi o tarcze konkretnie do GT (najlepiej z kodami producenta) bo tu chyba nie jest taki duży wybór. Nie jeżdżę wyczynowo ale chciałbym mieć skuteczne hamulce. Obecnie mam z tyłu EBC (chyba D-730) ale nie jestem z nich zadowolony. Będę wdzięczny za sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 waga samochodu tego nie rozumem dla mnie współczynnik jest wg jakiegoś std i koniec pozdrawiam To że czegoś nie rozumiemy nie oznacza ze tak nie ma. Prawa fizyki dzieją się niezależnie od nas czy tego chcemy czy nie. Niestety współczynnik tarcia zależny jest od zbyt wielu zmiennych by porównywać go do lepkości oleju. Jeśli ktoś mówi ze ma klocki o współczynniku tarcia 0,48 to ja spytam się przy jakiej temperaturze, jaka waga samochodu, co za klocek i w jakich warunkach dokonał pomiaru. Najwięksi producenci klocków na świecie których stać na zaawansowane technologie dynanometrów są w stanie przeprowadzić symulację każdego auta w warunkach laboratoryjnych ale nijak się to ma do współczynnika tarcia klocków zamontowanych w naszych samochodach codziennego użytku. Zresztą jak zauważysz wiele czołowych producentów nie podaje współczynnika tarcia ale MOT ( Maximum Operating Temperture ) który jest niekiedy bardziej miarodajnym współczynnikiem niż współczynnika tarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 Witam Kolegów. Przymierzam się do wymiany tarcz hamulcowych z klockami w swojej Imprezie 06 rok 2.0 wolnyssak. Zastanawiam sie czy nie przejść na zaciski 4 tłoczkowe przód i tył 2 tłoczkowe. Jakie czekają mnie przeróbki i czy ma to sens.Generalnie w kjs nie bedę startował ale mieszkam w górach i czasami lubię sobie pocisnąć swoją ukochaną Subarynką. Aha i jeszcze jedno-na zimę chciałbym jeździć na 15-tkach z węższą oponą. Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/zaciski-hamulcow ... 13494.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się