Jump to content

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Recommended Posts

(...) A woda niegazowana ma swoje słabsze i mocniejsze strony?? :D (...)

pewnie :D to wlasnie one decyduja, ze raz chcesz np. Naleczowianke, a innym razem cos innego (przynajmniej ja tak mam :D )

Link to comment
Share on other sites

A ja właśnie wczoraj się przekonałem, że DS2500 jednak słabiutko działa na zimno. W zasadzie pierwsze hamowanie po wyjechaniu z parkingu (postój z 1,5h) - próbowałem zahamować ostro z jakichś 60/h. Pedał wbity w podłogę i samochód zwalnia (nie hamuje). Do zablokowania kół było baardzo daleko. Jedno-dwa hamowania później już było ok, jak zwykle. Z przodu mam K-sporty 8-tłoczkowe.

Do tej pory byłem przekonany, że jest całkiem ok bez żadnego rozgrzania, bo w zasadzie nie miałem chyba sytuacji, że ostre hamowanie nie było poprzedzone co najmniej kilkoma słabszymi.

Link to comment
Share on other sites

Mięśnie lewej nogi też trzeba rozgrzać? ;) Cały zestaw jest stały od dawna i zarówno wcześniej, jak i później hamował bez zarzutu (czyli bardzo dobrze w mojej skali porównawczej :) ).

Link to comment
Share on other sites

A ja właśnie wczoraj się przekonałem, że DS2500 jednak słabiutko działa na zimno (...) Do tej pory byłem przekonany, że jest całkiem ok bez żadnego rozgrzania, bo w zasadzie nie miałem chyba sytuacji, że ostre hamowanie nie było poprzedzone co najmniej kilkoma słabszymi.

mam bardzo podobne uczucia... RC5+ od piewszego wdepniacia bierze sie do roboty, a DS2500 jednak trzeba "zachecic" troszke :P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

... a DS2500 jednak trzeba "zachecic" troszke :P:mrgreen:

 

problem może się pojawić (ja tak miałem) jak "lecisz" sobie w zimie autostradą :shock:

 

 

Dokładnie tak jest, ds2500 , są naprawdę słabe na zimno , nawet na ciepło moim zdaniem tez niczym szczególnym sie wyróżniają , choć oczywiście złe nie są, ale są lepsze i to za dużo mniejszy mniejszy budżet :roll:

Ostatnio testuję z powodzeniem na kilku mocnych GT-kach , czy wrx-ach , zestaw tarcze gładkie FERODO ( sam ciekawy jestem kto dla nich robi tarcze, ale są bardzo dobre i jeszcze nikt ich nie pogiął ) klocki CL RC5+ , przewody w oplocie, dobry płyn , i najważniejsze dobrze działające zaciski :idea:

Działa to naprawdę super :roll:

Choć jednemu forumowiczowi założyłem pierwszy raz klocki WINMAX, i powiem szczerze, ze szczęki mi opadły jak dobrze sie sprawują tym bardziej że cena jest bardzo korzystna coś ok 400zł , myśle że PITER coś może więcej powiedzieć :roll:

Link to comment
Share on other sites

Pytanie zupełnie z innej beczki-co myślicie o zaadaptowaniu do GC8 4-ro tłoczkowych zacisków brembo z Alfy 166 3.0 V6?

Pytam bo mam tak owe do wzięcia za śmieszne pieniądze

 

Da się w ogóle zrobić taki myk?

Link to comment
Share on other sites

Da się w ogóle zrobić taki myk?

 

 

konstrukcja zacisku jest taka sama jak sti. evo, 350z itp, inny rozstaw śrub mocujących i odsadzenie od zacisku , pewnie to jakoś można zdrutowac , ale to jest hamulec :roll:

Link to comment
Share on other sites

ale to jest hamulec

ja bym to napisał dosadniej

:!: :!: :!: ale to jest hamulec :!: :!: :!:

 

Dokładnie tak jest, ds2500 , są naprawdę słabe na zimno

3 opinie takie same od osób które wiedzą co mówią jak dla mnie oznacza prawdę. W sumie dobrze bo koszt jest oszałamiający.

 

Sprawa ułatwiona bo wybór mam pomiędzy RC5+ a HP+ i ew WINMAX po powyższej opinii.

u mnie priorytet jest w hamowaniach awaryjnych, jakaś tam średnia wytrzymałość czego się raczej nie obawiam przy mojej jeździe na co dzień. A te krótkie przejazdy na torach to nawet juridy dawały radę na rbf660. Czyli priorytetem jest skuteczność hamowania na "dzień dobry" i bez strat na podgrzanych. Juridy po prostu śmierdziały ale hamowały.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

konstrukcja zacisku jest taka sama jak sti. evo, 350z itp, inny rozstaw śrub mocujących i odsadzenie od zacisku , pewnie to jakoś można zdrutowac , ale to jest hamulec :roll:

 

carfit, a orientujesz się jak jest z zestawami hamulców np. z Porsche? Nie chodzi mi o zestaw AP Ryking bo o tym już trochę czytałem ale ogólnie o adaptację zestawów z prosiaków, które są dość popularne poza granicami naszego pięknego kraju(pewnie ze względu na ceną zakupu... :roll: )

Pytam bo mam dojście do takich części w dość dobrej kasie.

Link to comment
Share on other sites

Choć jednemu forumowiczowi założyłem pierwszy raz klocki WINMAX, i powiem szczerze, ze szczęki mi opadły jak dobrze sie sprawują tym bardziej że cena jest bardzo korzystna coś ok 400zł , myśle że PITER coś może więcej powiedzieć

TAK, mogę coś powiedzieć .... nie wspomniałeś że będziesz eksperymentował na moich hamulcach :evil: ;-)

 

Klocki są OK, sam jestem zaskoczony jak dobrze hamują, nie mam bezpośredniego porównania do DS2500, bo w międzyczasie miałem klocki OMP R&S (porażka), ale sprawiają wrażenie że hamują podobnie, albo i lepiej, bo nie piszczą i niezależnie czy zimne czy ciepłe zawsze są przewidywalne. (płyn oczywiście też mam dobry)

 

-- 19 cze 2011, o 19:41 --

 

carfit napisał(a):

Dokładnie tak jest, ds2500 , są naprawdę słabe na zimno

 

3 opinie takie same od osób które wiedzą co mówią jak dla mnie oznacza prawdę. W sumie dobrze bo koszt jest oszałamiający.

 

AdaSch, ale dla DS na zimno to są tylko 1-2 hamowania i później jest już ok ;-)

Link to comment
Share on other sites

Nie dawało mi to spokoju i w weekend przejechałem się evo na rc5+. Wbrew sobie ( :D ), ale muszę przyznać rację, że chyba mają lepszy cold bite niź DS2500. Dopytałem się też w Ferodo jak to wygląda. Seryjny klocek ma współczynnik tarcia na poziomie 0,2. Zimne DS2500 mają 0,29. Czyli oferują lepszy cold bite niż seria. Jednak dopiero jak się nagrzeją oferują pełne 0,4. Temp nagrzania to powyżej 50st C. Czyli wraz ze wzrostem temp wzrasta bite. Zapewne RC5+ mają większy współczynnik na zimno. Więc prawda jak zwykle jest po środku :)

 

PatLove: pytanie nie do mnie, ale zajrzyj tu: http://www.powerstation.org.uk/porsche_brakes.asp

 

Winmaxy są ok. Mają o 0,02 wyższy współczynnik tarcia niż DS2500 i zachowują się stabilnie do 650st C (Ferodo do 600st C).

W PL mało znana marka, w JP podstawowy klocek.

 

PZDR

 

BOdek

Link to comment
Share on other sites

Sialalala, piękna pogoda :twisted:

 

No przecież nie mogę strzelić sobie w stopę, więc: DS2500 są super najlepsze na świecie w każdej kategorii, w każdym samochodzie, w każdych warunkach :D :D :D :D :D :D

 

AdaSch: pytanie do sprzedawców.

 

 

PZDR

 

Bodek

Link to comment
Share on other sites

a tak przy okazji:

 

jaka jest charakterystyka współczynnika tarcia w funkcji temperatury dla RC5+ (...)

podobno 0,51 (info by komancz :D )

Link to comment
Share on other sites

podobno 0,51 (info by komancz :D )

e, to chyba nie możliwe bo niby ciepłe podobnie dają radę jak ds2500 które ma 0,4 a powinna być między nimi duża różnica.

 

są na to pdf-y?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Szykuje mi śie wymaina hamulców z przodu w forku Sturbo. Zastanawiam się nad gładką tarczą brembo albo nacinaną zimmermann. Ma ktoś porównanie tych tarcz? Przeznaczenie do średnio agresywnej jazdy, ale bez szaleństw.

Link to comment
Share on other sites

Mowa jest o RC5+ a nie RC5.

ale zakładając, że (nie wiem czy słusznie) RC5+ jest lepszy niż RC5 to wg załączonej dokumentacji hebluje od dołu jak dziki. Kolejny plus dla RC5+

 

HP+ nie wiadomo jakie ma parametry przy zimnej tarczy.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...