Jump to content

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Recommended Posts

nie tak do końca

 

bo:

parametr DBA4000SR vs DBA4650SR

Dia. 294 vs 295

Height 57.5 vs 58

Product Weight: 7,8 kg vs 7,75 kg

P.C.D. 100 vs 0

 

ciekawostką jest to, że tarcza o średnicy 295mm waży mniej niż ta 294 - bardzo dziwne - chyba inna wentylacja

 

inna jest wysokość tarcz - np w brembo jest 56,7 a waga brembo to 6,4 kg

 

no i magiczny parametr P.C.D. 0 co to wogóle jest? czemu jedna ma 100 a druga 0?

 

linki

http://www.dba.com.au/products/DBA4000SR

http://www.dba.com.au/products/DBA4650SR

 

to tak po technicznemu :mrgreen:

 

pozdrawiam

 

-- 11 cze 2011, 22:45 --

 

pcd już wiem, rozstaw śrub :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

AdaSch tarcze DBA4650 DBA Brakes zarezerwowała ten numer do tarcz idących do WRX 2006- , wcześniej był model DBA4000( MY01-MY04) , myślę ze z czasem wszystkie DBA4000 zostaną zastąpione modelem 4650, przynajmniej takie informacje dostałem już ponad rok temu , że na magazynach nie ma już 4000 zastąpiono je modelem 4650. Generalnie WRX 2001 jak i WRX 2006 , lanos 2008 , Forseter używają tej samej tarczy z przodu a te kilkadziesiąt setek w obwodzie nie robi różnicy . Rozstaw śrub oczywiście PCD : 5x100

 

generalnie DBA Brakes upraszcza sprawę ostatnio z tarczami zmniejszając tym samym koszta , wprowadzą np. uniwersalne tarcze do STI z 10 otworami tj. Multi PCD 5x100 i 5x114.

Link to comment
Share on other sites

Ok, przespałem się i decyzja podjęta. Tarcze będą DBA z serii 4000.

Teraz klocki, cały czas byłem przekonany do DS2500 ale namieszały CL dobrymi opiniami.

 

Podchodząc technicznie - które mają lepszy współczynnik tarcia? sam nie wiem co to znaczy lepszy, wiem, że DS2500 maja 0,5 i nie niszczą specjalnie tarcz. CL nie wiem jaki mają współczynnik i krzywą temperaturową współczynnika ale sądząc po wypowiedziach na form są nawet lepsze niż DS2500 ale czy na pewno? Jazda głównie miasto, czasem tor, plus uliczne hamowania awaryjne :P

 

jest jedyna słuszna odp ds2500 vs cl5+

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

RC5+ nie testowałem, ale jechałem autem z takimi klockami - dość głośno piszczą i stukają przy zmianie kierunku jazdy, za to dobrze działają.

DS2500 miałem, polecam, na zimno trzeba uważać, ale już po 2-3 użyciu są ok ....

miałem przez moment (moment, bo w pół roku jazdy po mieście mi sie skończyły ...) OMP R&S ... zdecydowanie bardziej Road niż Sport ;-) (może w N/A dają radę ...)

 

teraz zaryzykowałem klocki Winmax - są na prawdę OK, pylą jak powyższe, za to nic nie piszczą, hamują porównywalnie z DS'ami (a kosztują połowę) ... zobaczymy na jak długo wystarczą ;-)

Link to comment
Share on other sites

AdaSch a rozwazałeś zamiast RC5+ czy DS2500 Hawka HP+ , sprawdzą się lepiej w mieście od DS2500 , a na Track Day wypadają bardzo dobrze w wyższych temperaturach , poza tym tylko że trochę są głośne jak ostro dostaną w kość.

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67,

Dziękuję. Ja z założenia nie wierzę niczemu motoryzacyjnemu co jest zza wielkiej wody. Ale skoro polecacie to się chyba skuszę. Najbardziej "martwi" mnie skuteczność hamowania na zimnych hamulcach. Obawiam się sytuacji, że jadę sobie kolejny kilometr nagle sytuacja awaryjna ja mu w hebel a ten zanim sięe obudzi to jest bum. Dokładnie taki sam forek jak mój był niedawno w ASO. Gość nie wyhamował w idiotycznej sytuacji. Jechał znaną sobie drogą, a za zakrętem stały auta gwałtowny hebel i APRACING nie dał rady, bo z jakiegoś powodu nie hamował tak jak "zawsze". Zabawy torowe są dość rzadkie a przejazdy krótkie wiec krzywda temp nie powinna się wydarzyć skoro nie wydarzyła się na obecnych ultra syfiastych quinton hazzel na których po 3 hamowaniach nie włącza się ABS bo tak słabo hamują.

 

Koledzy, macie PN hawk HP+ na przód i tył pod 4 i 2 pot?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

AdaSch a rozwazałeś zamiast RC5+ czy DS2500 Hawka HP+ , sprawdzą się lepiej w mieście od DS2500 , a na Track Day wypadają bardzo dobrze w wyższych temperaturach , poza tym tylko że trochę są głośne jak ostro dostaną w kość.

 

Kto Ci naopowiadał, że Hałk jest lepszy w mieście niż DS2500?

Link to comment
Share on other sites

AdaSch a rozwazałeś zamiast RC5+ czy DS2500 Hawka HP+ , sprawdzą się lepiej w mieście od DS2500 , a na Track Day wypadają bardzo dobrze w wyższych temperaturach , poza tym tylko że trochę są głośne jak ostro dostaną w kość.

 

Kto Ci naopowiadał, że Hałk jest lepszy w mieście niż DS2500?

 

Każdy ma swój target... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Szczur75: trzeba stanowczo oddzielić dobre klocki od tych zza dużej wody. W Europie większość firm (może poza EBC :D ) wyrosły ze sportu motorowego, a nie z marketingu tak jak w USA. Niestety ma to duże znaczenie w podejściu do tematu.

 

Blade: jakie miałeś tarcze i klocki?

 

PZDR

 

BOdek

Link to comment
Share on other sites

Kto Ci naopowiadał, że Hałk jest lepszy w mieście niż DS2500?

 

 

Ja :mrgreen:

 

Trochę per analogia :

- jeździłem na Hawk HP+ (było więcej niż git) : jazda miejska, autostrada, jakieś tam mini-pojeżdżawki. Zestaw z DBA4000+ i RBF660 nigdy nie zawiódł, nigdy się nie zagotował. A hamowań z 200 do zera było sporo ,

- jeżdżę na CL RC5+ i jak już pisałem - wg mnie ciut gorzej ,

- nie jeździłem na DS2500 ale...kilka głosów użytkowników DS2500 i CL RC5+ było takich, że CL lepsze.

- wnioskowanie : skoro dla mnie HP+ lepsze od CL RC5+, a wg innych CL RC5+ lepsze od DS2500, to HP+ lepsze od DS2500 ;-) Nic osobistego, to "czista" spekulacja :mrgreen:

 

Bodku, żeby być w pełni obiektywnym w swej subiektywnej ( :mrgreen: ) ocenie, muszę jeszcze pojeździć na DS2500. I tak też zrobię, gdzieś tak w sierpniu. Jak będzie padaka albo luks, oczywiście o tym poinformuję.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Co z tymi tarczami ATE? Lechu twierdzi, że to tylko brand, nawet fabryki własnej nie mają. Ot skupują i dystrybuują pod własnym znakiem. Trochę malizną leci...

Link to comment
Share on other sites

(...) Najbardziej "martwi" mnie skuteczność hamowania na zimnych hamulcach. Obawiam się sytuacji, że jadę sobie kolejny kilometr nagle sytuacja awaryjna ja mu w hebel a ten zanim sięe obudzi to jest bum (...)

i wlasnie w takich sytuacjach widac przewage RC5+ vs DS2500

mialem podobna sytuacje - zimne hamulce i musialem awaryjnie zahamowac... mialem uczucie, ze nawet oponki zapiszczaly, a ABS nawet nie zatyrkotal :idea: na DS2500 to bym pewnie przydzwonil :roll:

 

Dokładnie taki sam forek jak mój był niedawno w ASO. Gość nie wyhamował w idiotycznej sytuacji. Jechał znaną sobie drogą, a za zakrętem stały auta gwałtowny hebel i APRACING nie dał rady, bo z jakiegoś powodu nie hamował tak jak "zawsze" (...)

ale pech... wydac kupe kasy na heblunek i wydzwonic w takiej sytuacji :o

Link to comment
Share on other sites

Szczur75: Prawdaż :D Ale nie sprzedaje CL a uważam, że są bardzo bardzo dobre. Miałem przyjemność jeździć na nich w motosporcie i RC6 są na prawdę super. Tylko jedna rzecz mi nie pasowała: dozowalność, hamulec albo działał na 100% albo wcale :) Ale piękna praca od zimnego. Do sportu naprawdę super. POLECAM!! Znam jeszcze przynajmniej 3 firmy, które robią naprawdę dobre klocki i nie wszystkie są z Europy ( są też z Kraju Kwitnącej Wiśnii).

 

Grzesiek67: Twój tok rozumowania z punktu logicznego ma sens. Jednak poczekajmy, aż spróbujesz DS2500, a potem może coś jeszcze ?? :D

Nie wszyscy mają takie same postrzeganie dobrego hamulca, nie oczekują tego samego. Są gusty i guściki.

Co jeszcze Lechu mówi? Że Zimmermany lepsze???? :D:D:D:D

 

Edek: skąd bierze się przekonanie, że DS2500 nie hamują na zimno? Może nie "zapompowałeś" hamulca na starcie :D

Za producentem:

These pads were developed with characteristics that make them perfect for track days, including a consistent coefficient of friction at any temperature, providing very predictable braking and great pedal modulation.

 

PZDR

 

Bodek

Link to comment
Share on other sites

Edek: skąd bierze się przekonanie, że DS2500 nie hamują na zimno? Może nie "zapompowałeś" hamulca na starcie :D

Za producentem:

These pads were developed with characteristics that make them perfect for track days, including a consistent coefficient of friction at any temperature, providing very predictable braking and great pedal modulation (...)

Bodek, sorry, ale prosze Cie, dosc juz tego marketingowego belkotu :D

tak naprawde niezbyt mnie interesuje, co podaje producent, skoro mam wlasne doswiadczenie...

 

przed RC5+ mialem w Forku DS2500, wiec mam dosc swieze porownanie i wiem, jak zachowuja sie w roznych sytuacjach jedne i drugie klocki... RC5+ po prostu maja lepszy "initial bite" :!:

 

 

p.s. btw, moj GT'ek tez jezdzi na DS2500 :wink:

mimo niektorych zalet RC5+ (lepsze hamowanie na zimno, mniejsza cena), to jednak uwazam, ze generalnie DS2500 jest ogolnie lepszym klockiem do aut typowo "ulicznych", uzytkowanych na codzien :D

Link to comment
Share on other sites

trzeba stanowczo oddzielić dobre klocki od tych zza dużej wody. W Europie większość firm (może poza EBC :D ) wyrosły ze sportu motorowego, a nie z marketingu tak jak w USA

 

alunetik: a jak jest z Giro? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Edek: jestem Ci bardzo wdzięczny, pierwszy raz w życiu, ktoś mnie posądził o "marketingowy bełkot" :D:D:D:D

 

Uważam, że porównanie DS2500 i CL5+ musi być skazane na porażkę. To tak jak porównywanie wody niegazowanej nałęczowianki i cisowianki. Prezentują bardzo podobny poziom. Nie powiem, że zjeździłem dużo kpl DS2500, bo zaraz powiesz, że krypto, więc powiem inaczej: znakomita cześć moich klientów korzystających z DS2500 uważa, że bardzo dobrze działają na zimno :D Jednak nie chcąc zaczynając kolejnego burzliwego wywodu: każdy sam wybiera to co mu odpowiada. Nie koniecznie musi być to zgodne z faktycznymi parametrami klocka, ale np. z kolorem pudełka :)

 

Raison: Marin Meade, właściciel firmy przez kilkanaście lat pracował w Porsche i Brembo HP jako projektant układów hamulcowych. Ale, żeby Cię uspokoić: niedługo dojdzie nowy producent ze starego kontynentu:)

Link to comment
Share on other sites

Edek: jestem Ci bardzo wdzięczny, pierwszy raz w życiu, ktoś mnie posądził o "marketingowy bełkot" :D:D:D:D

kiedy na popracie swoich tez stosujesz marketingowe slogany producenta, to niby co to jest? :P

 

Uważam, że porównanie DS2500 i CL5+ musi być skazane na porażkę. To tak jak porównywanie wody niegazowanej nałęczowianki i cisowianki. (...)

niekoniecznie... kazdy z klockow ma swoje slabsze i mocniejsze strony, dobrze o tym wiedziec

 

(...) znakomita cześć moich klientów korzystających z DS2500 uważa, że bardzo dobrze działają na zimno :D (...)

alez Bodku, ja nigdzie nie napisalem, ze DS2500 zle hamuja na zimno - pisalem tylko, ze RC5+ hamuja jeszcze lepiej... lepszego wrogiem dobrego, czy jakos tak :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Edek: chodź na lajfa, posadzę Cię w samochodzie z DS2500 i zahamujemy na zimno :D Kręcimy się w subiektywnych ocenach. Moja ocena może być napiętnowana marketingowo, ale mimo to potrafię odróżnić dobry klocek od złego. CL i ferodo to dobre klocki.

 

A woda niegazowana ma swoje słabsze i mocniejsze strony?? :D

 

PZDR

 

Bodek

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...