AdaSch Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 nie tak do końca bo: parametr DBA4000SR vs DBA4650SR Dia. 294 vs 295 Height 57.5 vs 58 Product Weight: 7,8 kg vs 7,75 kg P.C.D. 100 vs 0 ciekawostką jest to, że tarcza o średnicy 295mm waży mniej niż ta 294 - bardzo dziwne - chyba inna wentylacja inna jest wysokość tarcz - np w brembo jest 56,7 a waga brembo to 6,4 kg no i magiczny parametr P.C.D. 0 co to wogóle jest? czemu jedna ma 100 a druga 0? linki http://www.dba.com.au/products/DBA4000SR http://www.dba.com.au/products/DBA4650SR to tak po technicznemu pozdrawiam -- 11 cze 2011, 22:45 -- pcd już wiem, rozstaw śrub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croom Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Chodzi o dodatki uszlachetniające w tarczach. Ja mam EBC w ofercie i mam taką liste jakie tarcze maja jakie zawartości procentowe dodatków podobnie jak oleje :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Croom, pls, oświeć mnie, którą wybrać :?: pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 AdaSch tarcze DBA4650 DBA Brakes zarezerwowała ten numer do tarcz idących do WRX 2006- , wcześniej był model DBA4000( MY01-MY04) , myślę ze z czasem wszystkie DBA4000 zostaną zastąpione modelem 4650, przynajmniej takie informacje dostałem już ponad rok temu , że na magazynach nie ma już 4000 zastąpiono je modelem 4650. Generalnie WRX 2001 jak i WRX 2006 , lanos 2008 , Forseter używają tej samej tarczy z przodu a te kilkadziesiąt setek w obwodzie nie robi różnicy . Rozstaw śrub oczywiście PCD : 5x100 generalnie DBA Brakes upraszcza sprawę ostatnio z tarczami zmniejszając tym samym koszta , wprowadzą np. uniwersalne tarcze do STI z 10 otworami tj. Multi PCD 5x100 i 5x114. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ok, przespałem się i decyzja podjęta. Tarcze będą DBA z serii 4000. Teraz klocki, cały czas byłem przekonany do DS2500 ale namieszały CL dobrymi opiniami. Podchodząc technicznie - które mają lepszy współczynnik tarcia? sam nie wiem co to znaczy lepszy, wiem, że DS2500 maja 0,5 i nie niszczą specjalnie tarcz. CL nie wiem jaki mają współczynnik i krzywą temperaturową współczynnika ale sądząc po wypowiedziach na form są nawet lepsze niż DS2500 ale czy na pewno? Jazda głównie miasto, czasem tor, plus uliczne hamowania awaryjne jest jedyna słuszna odp ds2500 vs cl5+ Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ja do Forka wziąłbym DS2500, mimo że lubię CL RC5+ ale w STi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 RC5+ nie testowałem, ale jechałem autem z takimi klockami - dość głośno piszczą i stukają przy zmianie kierunku jazdy, za to dobrze działają. DS2500 miałem, polecam, na zimno trzeba uważać, ale już po 2-3 użyciu są ok .... miałem przez moment (moment, bo w pół roku jazdy po mieście mi sie skończyły ...) OMP R&S ... zdecydowanie bardziej Road niż Sport ;-) (może w N/A dają radę ...) teraz zaryzykowałem klocki Winmax - są na prawdę OK, pylą jak powyższe, za to nic nie piszczą, hamują porównywalnie z DS'ami (a kosztują połowę) ... zobaczymy na jak długo wystarczą ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 OMP R&S to jakaś pomyłka, te klocki nadają się do Seicento albo Aygo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 AdaSch a rozwazałeś zamiast RC5+ czy DS2500 Hawka HP+ , sprawdzą się lepiej w mieście od DS2500 , a na Track Day wypadają bardzo dobrze w wyższych temperaturach , poza tym tylko że trochę są głośne jak ostro dostaną w kość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 AdaSch a rozwazałeś zamiast RC5+ czy DS2500 Hawka HP+ Adaś, pomysł popieram. Wg mnie z tarczą DBA4000+ najlepiej współpracują Hawk HP+. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Grzesiek_67, Dziękuję. Ja z założenia nie wierzę niczemu motoryzacyjnemu co jest zza wielkiej wody. Ale skoro polecacie to się chyba skuszę. Najbardziej "martwi" mnie skuteczność hamowania na zimnych hamulcach. Obawiam się sytuacji, że jadę sobie kolejny kilometr nagle sytuacja awaryjna ja mu w hebel a ten zanim sięe obudzi to jest bum. Dokładnie taki sam forek jak mój był niedawno w ASO. Gość nie wyhamował w idiotycznej sytuacji. Jechał znaną sobie drogą, a za zakrętem stały auta gwałtowny hebel i APRACING nie dał rady, bo z jakiegoś powodu nie hamował tak jak "zawsze". Zabawy torowe są dość rzadkie a przejazdy krótkie wiec krzywda temp nie powinna się wydarzyć skoro nie wydarzyła się na obecnych ultra syfiastych quinton hazzel na których po 3 hamowaniach nie włącza się ABS bo tak słabo hamują. Koledzy, macie PN hawk HP+ na przód i tył pod 4 i 2 pot? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 AdaSch a rozwazałeś zamiast RC5+ czy DS2500 Hawka HP+ , sprawdzą się lepiej w mieście od DS2500 , a na Track Day wypadają bardzo dobrze w wyższych temperaturach , poza tym tylko że trochę są głośne jak ostro dostaną w kość. Kto Ci naopowiadał, że Hałk jest lepszy w mieście niż DS2500? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 AdaSch a rozwazałeś zamiast RC5+ czy DS2500 Hawka HP+ , sprawdzą się lepiej w mieście od DS2500 , a na Track Day wypadają bardzo dobrze w wyższych temperaturach , poza tym tylko że trochę są głośne jak ostro dostaną w kość. Kto Ci naopowiadał, że Hałk jest lepszy w mieście niż DS2500? Każdy ma swój target... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 , Koledzy, macie PN hawk HP+ na przód i tył pod 4 i 2 pot? Pozdrawiam Hawk HP+ 4 pot front PN : HB178N.564 i tył HB179N.630 Hawk HP+ 2 pot front PN: HB432N.661 i tył HB452N.545 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Szczur75: trzeba stanowczo oddzielić dobre klocki od tych zza dużej wody. W Europie większość firm (może poza EBC ) wyrosły ze sportu motorowego, a nie z marketingu tak jak w USA. Niestety ma to duże znaczenie w podejściu do tematu. Blade: jakie miałeś tarcze i klocki? PZDR BOdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 alunetik, mi akurat o co innego chodziło. Subiektywna ocena klocków wynika często z tego kto co sprzedaje. Nieprawdaż? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Kto Ci naopowiadał, że Hałk jest lepszy w mieście niż DS2500? Ja Trochę per analogia : - jeździłem na Hawk HP+ (było więcej niż git) : jazda miejska, autostrada, jakieś tam mini-pojeżdżawki. Zestaw z DBA4000+ i RBF660 nigdy nie zawiódł, nigdy się nie zagotował. A hamowań z 200 do zera było sporo , - jeżdżę na CL RC5+ i jak już pisałem - wg mnie ciut gorzej , - nie jeździłem na DS2500 ale...kilka głosów użytkowników DS2500 i CL RC5+ było takich, że CL lepsze. - wnioskowanie : skoro dla mnie HP+ lepsze od CL RC5+, a wg innych CL RC5+ lepsze od DS2500, to HP+ lepsze od DS2500 ;-) Nic osobistego, to "czista" spekulacja Bodku, żeby być w pełni obiektywnym w swej subiektywnej ( ) ocenie, muszę jeszcze pojeździć na DS2500. I tak też zrobię, gdzieś tak w sierpniu. Jak będzie padaka albo luks, oczywiście o tym poinformuję. Pozdrawiam Grzegorz PS. Co z tymi tarczami ATE? Lechu twierdzi, że to tylko brand, nawet fabryki własnej nie mają. Ot skupują i dystrybuują pod własnym znakiem. Trochę malizną leci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 (...) Najbardziej "martwi" mnie skuteczność hamowania na zimnych hamulcach. Obawiam się sytuacji, że jadę sobie kolejny kilometr nagle sytuacja awaryjna ja mu w hebel a ten zanim sięe obudzi to jest bum (...) i wlasnie w takich sytuacjach widac przewage RC5+ vs DS2500 mialem podobna sytuacje - zimne hamulce i musialem awaryjnie zahamowac... mialem uczucie, ze nawet oponki zapiszczaly, a ABS nawet nie zatyrkotal na DS2500 to bym pewnie przydzwonil :roll: Dokładnie taki sam forek jak mój był niedawno w ASO. Gość nie wyhamował w idiotycznej sytuacji. Jechał znaną sobie drogą, a za zakrętem stały auta gwałtowny hebel i APRACING nie dał rady, bo z jakiegoś powodu nie hamował tak jak "zawsze" (...) ale pech... wydac kupe kasy na heblunek i wydzwonic w takiej sytuacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Szczur75: Prawdaż Ale nie sprzedaje CL a uważam, że są bardzo bardzo dobre. Miałem przyjemność jeździć na nich w motosporcie i RC6 są na prawdę super. Tylko jedna rzecz mi nie pasowała: dozowalność, hamulec albo działał na 100% albo wcale Ale piękna praca od zimnego. Do sportu naprawdę super. POLECAM!! Znam jeszcze przynajmniej 3 firmy, które robią naprawdę dobre klocki i nie wszystkie są z Europy ( są też z Kraju Kwitnącej Wiśnii). Grzesiek67: Twój tok rozumowania z punktu logicznego ma sens. Jednak poczekajmy, aż spróbujesz DS2500, a potem może coś jeszcze ?? Nie wszyscy mają takie same postrzeganie dobrego hamulca, nie oczekują tego samego. Są gusty i guściki. Co jeszcze Lechu mówi? Że Zimmermany lepsze???? :D:D:D Edek: skąd bierze się przekonanie, że DS2500 nie hamują na zimno? Może nie "zapompowałeś" hamulca na starcie Za producentem: These pads were developed with characteristics that make them perfect for track days, including a consistent coefficient of friction at any temperature, providing very predictable braking and great pedal modulation. PZDR Bodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Edek: skąd bierze się przekonanie, że DS2500 nie hamują na zimno? Może nie "zapompowałeś" hamulca na starcie Za producentem: These pads were developed with characteristics that make them perfect for track days, including a consistent coefficient of friction at any temperature, providing very predictable braking and great pedal modulation (...) Bodek, sorry, ale prosze Cie, dosc juz tego marketingowego belkotu tak naprawde niezbyt mnie interesuje, co podaje producent, skoro mam wlasne doswiadczenie... przed RC5+ mialem w Forku DS2500, wiec mam dosc swieze porownanie i wiem, jak zachowuja sie w roznych sytuacjach jedne i drugie klocki... RC5+ po prostu maja lepszy "initial bite" :!: p.s. btw, moj GT'ek tez jezdzi na DS2500 :wink: mimo niektorych zalet RC5+ (lepsze hamowanie na zimno, mniejsza cena), to jednak uwazam, ze generalnie DS2500 jest ogolnie lepszym klockiem do aut typowo "ulicznych", uzytkowanych na codzien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 trzeba stanowczo oddzielić dobre klocki od tych zza dużej wody. W Europie większość firm (może poza EBC ) wyrosły ze sportu motorowego, a nie z marketingu tak jak w USA alunetik: a jak jest z Giro? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Edek: jestem Ci bardzo wdzięczny, pierwszy raz w życiu, ktoś mnie posądził o "marketingowy bełkot" :D:D:D Uważam, że porównanie DS2500 i CL5+ musi być skazane na porażkę. To tak jak porównywanie wody niegazowanej nałęczowianki i cisowianki. Prezentują bardzo podobny poziom. Nie powiem, że zjeździłem dużo kpl DS2500, bo zaraz powiesz, że krypto, więc powiem inaczej: znakomita cześć moich klientów korzystających z DS2500 uważa, że bardzo dobrze działają na zimno Jednak nie chcąc zaczynając kolejnego burzliwego wywodu: każdy sam wybiera to co mu odpowiada. Nie koniecznie musi być to zgodne z faktycznymi parametrami klocka, ale np. z kolorem pudełka Raison: Marin Meade, właściciel firmy przez kilkanaście lat pracował w Porsche i Brembo HP jako projektant układów hamulcowych. Ale, żeby Cię uspokoić: niedługo dojdzie nowy producent ze starego kontynentu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Edek: jestem Ci bardzo wdzięczny, pierwszy raz w życiu, ktoś mnie posądził o "marketingowy bełkot" :D:D:D kiedy na popracie swoich tez stosujesz marketingowe slogany producenta, to niby co to jest? Uważam, że porównanie DS2500 i CL5+ musi być skazane na porażkę. To tak jak porównywanie wody niegazowanej nałęczowianki i cisowianki. (...) niekoniecznie... kazdy z klockow ma swoje slabsze i mocniejsze strony, dobrze o tym wiedziec (...) znakomita cześć moich klientów korzystających z DS2500 uważa, że bardzo dobrze działają na zimno (...) alez Bodku, ja nigdzie nie napisalem, ze DS2500 zle hamuja na zimno - pisalem tylko, ze RC5+ hamuja jeszcze lepiej... lepszego wrogiem dobrego, czy jakos tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Edek: chodź na lajfa, posadzę Cię w samochodzie z DS2500 i zahamujemy na zimno Kręcimy się w subiektywnych ocenach. Moja ocena może być napiętnowana marketingowo, ale mimo to potrafię odróżnić dobry klocek od złego. CL i ferodo to dobre klocki. A woda niegazowana ma swoje słabsze i mocniejsze strony?? PZDR Bodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się