Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

ale non-stop piszczec jak stara lokomotywa - NIE

 

no ja tak mam w darmowozie (STILO) :|

 

Tarcza brembo klocki DSP

 

sprawa trochę skomplikowana bo:

na dsp nie ma "blaszek" a są kołki

na starych blaszki były w marnym stanie więc nie do przłożenia tym bardziej że zaklepane ka kołkach

 

na DSP też są kołki, ale nie wyobrazam sobie ich klepać więc je zeszlifowalem

osobno blaszek nie ma w sprzedaży a tak nie mam do czego ich przyczepić.

 

kołków nie można było zostawić, bo akurat o nie operała się cześć robocza zacisku i nawet nie dawało się klocka złożyć - za mało miejsca

 

a tu wredne kołki

 

IMAGE_229.jpg

 

 

więc to wszystko hamuje super rewelacyjnie ale w końcowej lekkiej fazie hamowania piszczą niemiłosiernie.

 

będę musiał coś wymyślić. ASO fiata nie chce mi dać używanych klocków :evil:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszczy tylko tyl - myslalem, ze problem jest z zaciskiem (choc przy wymianie klockow wyczyscilem i posmarowalem co trzeba), wiec rozebralem zacisk ponownie (zacisk 1-tloczkowy z GT MY'99-00), ale problem pozostal... wyglada na to, ze w moim przypadku klocki sa nie za duze, ale za male - na zewn. krawedzi tarczy hamulcowej zaczyna tworzyc sie rancik i mam podejrzenie, ze to wlasnie on powoduje te cholerne piski :evil:

 

zakladales klocki na uzywane czy nowe tarcze?

 

przednie hamulce nie piszcza, ale jest charakterystyczny stuk przy ruszaniu

 

to normalne w wyczynowych klockach... wiekszosc jest mniejsza.

 

Jezdzij normalnie a nie jak emeryt to wszystko bedzie dobrze dzialac :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakladales klocki na uzywane czy nowe tarcze?

mozna powiedziec, ze nowe :mrgreen:

(tylne tarcze byly dokladnie wyczyszczone/lekko przetoczone i nie mialy zadnego rancika)

 

Jezdzij normalnie a nie jak emeryt to wszystko bedzie dobrze dzialac :mrgreen: :wink:

gdyby hamulce popiskiwaly w GT'eku, to bym nie zawracal sobie glowy, ale jako ze chodzi o Forka (ktorym najczesciej zona jezdzi), to ten paskudny pisk trzeba jakos wyeliminowac :wink:

 

w trasie jest ok, ale jazda miejska z takim piskiem jest nieakceptowalna dla mnie...

 

btw, czy RC5+ jest wyczynowym klockiem :?: od kiedy :?:

wszyscy go okreslaja jako "fast road&track"... ale jezeli faktycznie to jest "wycznowy klocek" ( :D ), to trzeba o tym WYRAZNIE informowac potencjalnych klientow... i wtedy oni SWIADOMIE dokonaja wyboru (tj. kupia "niewyczynowe" DS2500 :mrgreen::mrgreen::mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok miesiąca jeżdżę na CL5+ i widzę że są lepsze od DS2500.

Tzn tam gdzie przy upalaniu DS2500 zaczynały dawać już oznaki przegrzewania się i przestawały powoli działać (np na długich spadaniach na drogach oesów Elmotu), tam CL5+ radziły sobie bez najmniejszego problemu.

 

A że przy tym są dużo tańsze, to już pełnia szczęścia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok miesiąca jeżdżę na CL5+ i widzę że są lepsze od DS2500

 

A że przy tym są dużo tańsze, to już pełnia szczęścia :)

tego akurat nie zauwazylem (choc kupowalem juz jakis czas temu)

 

-- 6 cze 2011, o 21:11 --

 

Panowie czy możliwe jest aby klocki popiskiwały delikatnie nawet gdy się nie hamuje? (...)

oczywiscie, ze TAK :mrgreen:

u mnie teraz przod delikatnie popiskuje, ale to jest pikus w porownaniu do tylu :roll: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy możliwe jest aby klocki popiskiwały delikatnie nawet gdy się nie hamuje? Słyszalne podczas jazdy z małą prędkością lub dosłownie toczenia się (i przy opuszczonej szybie).

 

:roll:

 

Też tak mam ... klocki CL są "luźne" w zacisku stąd stuki i popiskiwanie gdy "dotkną" tarczy :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby hamulce popiskiwaly w GT'eku, to bym nie zawracal sobie glowy, ale jako ze chodzi o Forka (ktorym najczesciej zona jezdzi), to ten paskudny pisk trzeba jakos wyeliminowac :wink:

 

w trasie jest ok, ale jazda miejska z takim piskiem jest nieakceptowalna dla mnie...

 

rozumiem, nie umiem wytlumaczyc dlaczego piszcza na tyle... klocki te moga piszczec podczas hamowan z duzch predkosci, ale w koncowej fazie hamowania od 30km/h do 0, niektorym piszcza niektorym nie, moze to wina materialu tarcz, sam masz przyklad z klockami na przodzie, nie piszcza...

 

btw, czy RC5+ jest wyczynowym klockiem :?: od kiedy :?:

wszyscy go okreslaja jako "fast road&track"... ale jezeli faktycznie to jest "wycznowy klocek" ( :D ), to trzeba o tym WYRAZNIE informowac potencjalnych klientow... i wtedy oni SWIADOMIE dokonaja wyboru (tj. kupia "niewyczynowe" DS2500 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

 

od zawsze, wszystkie klocki CLa sa wyczynowe, podobnie jak DS2500 :roll: (nie maja homologacji ulicznej) wiec nie wiem o czym mowisz piszac ze wybralbys niewyczynowe DS2500...

 

Eddie, jezeli nie jestes zadowolony, to wymienie na inny kpl tyl RC5+, zobaczymy czy bedzie mniej piszczec :) (pamietam ze kupowales dosc dawno, a wg Francuzow mieszanki sa caly czas udoskonalane...)

 

-- 06 cze 2011, 21:22 --

 

Panowie czy możliwe jest aby klocki popiskiwały delikatnie nawet gdy się nie hamuje? Słyszalne podczas jazdy z małą prędkością lub dosłownie toczenia się (i przy opuszczonej szybie).

 

:roll:

 

Też tak mam ... klocki CL są "luźne" w zacisku stąd stuki i popiskiwanie gdy "dotkną" tarczy :?

 

zgadza sie, klocki sa mniejsze i na zimno stukaja ("wegiel" ma wieksza rozszerzalnosc cieplna od dodatkow ceramicznych), po rozgrzaniu nie ma tego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reasumujac powiem tak: CL RC5+ to STRASZNY SYF do ulicznego auta... przednie hamulce nie piszcza, ale jest charakterystyczny stuk przy ruszaniu, tylne maja nieodpowiedni rozmiar oraz wymagaja dodatkowej obrobki, aby dokladnie pasowaly do zacisku...

 

muszę się zgodzić, że wykonanie jest "dziadowskie" :mrgreen: choć hamują całkiem nieźle :wink: ...

 

sam się zastanawiam, co dalej :|

 

komancz weź coś zrób z tymi "żabojadami" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, nie umiem wytlumaczyc dlaczego piszcza na tyle... klocki te moga piszczec podczas hamowan z duzch predkosci, ale w koncowej fazie hamowania od 30km/h do 0, niektorym piszcza niektorym nie, moze to wina materialu tarcz, sam masz przyklad z klockami na przodzie, nie piszcza...

na przodzie nie piszcza (w zasadzie), bo sa dobrze wykonane/zwymiarowane... z tylu przez pierwszych kilkaset km tez bylo cicho, ale teraz jest bardzo glosno przy miejskiej jezdzie... wszystko wskazuje na to, ze tylne klocki sa po prostu slabo wykonane - tj. ciut za male, dlatego stopniowo powstaje rancik na tarczy hamulcowej i stad ten pisk... nie potrafie znalezc innego wytlumaczenia (jak sie pojawil pisk, to pomyslalem, ze moze tloczek sie zapiekl, etc., ale sprawdzilem i wszystko dziala, jak powinno)

 

btw, czy RC5+ jest wyczynowym klockiem :?: od kiedy :?:

wszyscy go okreslaja jako "fast road&track"... ale jezeli faktycznie to jest "wycznowy klocek" ( :D ), to trzeba o tym WYRAZNIE informowac potencjalnych klientow... i wtedy oni SWIADOMIE dokonaja wyboru (tj. kupia "niewyczynowe" DS2500 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

 

od zawsze, wszystkie klocki CLa sa wyczynowe, podobnie jak DS2500 :roll: (nie maja homologacji ulicznej) wiec nie wiem o czym mowisz piszac ze wybralbys niewyczynowe DS2500...

dla mnie sprawa wyglada tak: jezeli jakis produkt jest uzywany w powaznym sporcie wyczynowym, to mozna go zaliczyc do kategorii "wyczynowe" (moze sie myle, nie wiem), a to, ze jakis produkt nie ma homologacji, to chyba nie znaczy, ze automatycznie staje sie on wyczynowy...

chyba w zadnym powaznym "wyczynie" nikt nie uzywa ani RC5+, ani DS2500 - a moze? nie znam sie :mrgreen:

 

 

Eddie, jezeli nie jestes zadowolony, to wymienie na inny kpl tyl RC5+, zobaczymy czy bedzie mniej piszczec :) (pamietam ze kupowales dosc dawno, a wg Francuzow mieszanki sa caly czas udoskonalane...) (...)

masz pw :)

 

-- 6 cze 2011, o 22:13 --

 

tego akurat nie zauwazylem (choc kupowalem juz jakis czas temu)

 

 

To albo masz bardzo drogie źródło Carbonów, albo bardzo tanie na DS2500.

 

Na przód do STi wychodzą o jakieś 40% taniej.

to faktycznie spora roznica... w przypadku klockow do GT takiej roznicy nie bylo, przynajmniej wczesniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz napisał(a):

eddie_gt4 napisał(a):

btw, czy RC5+ jest wyczynowym klockiem :?: od kiedy :?:

wszyscy go okreslaja jako "fast road&track"... ale jezeli faktycznie to jest "wycznowy klocek" ( :D ), to trzeba o tym WYRAZNIE informowac potencjalnych klientow... i wtedy oni SWIADOMIE dokonaja wyboru (tj. kupia "niewyczynowe" DS2500 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

 

 

od zawsze, wszystkie klocki CLa sa wyczynowe, podobnie jak DS2500 :roll: (nie maja homologacji ulicznej) wiec nie wiem o czym mowisz piszac ze wybralbys niewyczynowe DS2500...

 

dla mnie sprawa wyglada tak: jezeli jakis produkt jest uzywany w powaznym sporcie wyczynowym, to mozna go zaliczyc do kategorii "wyczynowe" (moze sie myle, nie wiem), a to, ze jakis produkt nie ma homologacji, to chyba nie znaczy, ze automatycznie staje sie on wyczynowy...

chyba w zadnym powaznym "wyczynie" nikt nie uzywa ani RC5+, ani DS2500 - a moze? nie znam sie :mrgreen:

 

uzywa i to kilku zawodnikow, na szutrach, sniegu... + rallycross

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest prawda, że można przerobić tarczę 5x114,3 na 5x110 i czy to jest zupełnie bezpieczny zabieg ?

 

Najlepsza jest OEM STI gładka tarcza, tylko ludzie jej nie kupują bo jest droga.

Czy to zdanie jest prawdziwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , nie wiem czy w tym wątku mogę o to pytać ale

ile można dać za komplet zacisków do wrx? (chodzi mi o w miarę średnią cene)

ja kupiłem chyba za 600, niektórzy sprzedają za 1200. powiedzmy, że to ten przedział cenowy. zależy od okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej sam przód

 

Help :!:

 

czym się różnią :?: :?: :?:

DBA4000SL

DBA4650SL

 

jedne i drugie mają te same wymiary, i są z serii DBA4000 więc o co chodzi?

 

do swojego postanowiłem gdzieś zakupić poniższy setup ale pojawił się powyższy zonk :| :roll:

DBA4000SL

DBA4000SR

DBA4653SL

DBA4653SR

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...