Jump to content

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Recommended Posts

RC5+

 

mocna żrą tarcze?

 

pozdrawiam

zbyt malo przejechalem na tych klockach (jakies 500km), zeby powiedziec cos na tem temat :)

Link to comment
Share on other sites

Panowie testował ktoś Ultimax-y z EBC ?

Chodzi mi o komfort i samo hamowanie bo miałem dzis w ręce ta tarcze polimerową i wyglądała mega wypaśnie..

Kolega mi radzi żółte klocki i te tarcze bo są cichsze od "zwykłych" turbo groove.

Sam ma taki zestaw i sobie ogromnie chwali.

Link to comment
Share on other sites

Panowie testował ktoś Ultimax-y z EBC ?

Chodzi mi o komfort i samo hamowanie bo miałem dzis w ręce ta tarcze polimerową i wyglądała mega wypaśnie..

Kolega mi radzi żółte klocki i te tarcze bo są cichsze od "zwykłych" turbo groove.

Sam ma taki zestaw i sobie ogromnie chwali.

 

Jaką tarcze :shock: :?:

Co to było :?:

 

Tzn tak sobie myślę co to za brak komfortu wynika z nacinanych tarcz bo gładkie miałem bardzo krótki potem turbo groovy, a teraz dba 4000 i jakoś nie zauważam żadnych różnic dźwiękowych. Przynajmniej na ucho bym tego nie rozróżnił.

Link to comment
Share on other sites

jeżdżę od blisko roku na tarczy DBA4000 i RC5+ i jakoś nie zaobserwowałem ponadnormatywnego zużycia tarcz

 

Dzięki Grzesiu, czyli można przyjąć, że jesteś zadowolony z DBA4000 i RC5+

 

ja mam już totalny kociokwik. Wkrótce będę musiał wymienić tarcze i klocki i nadal nie wiem na co. Specjalnie założyłem cały setup 4pot i 2pot od WRX aby mieć większy wybór i teraz dopiero jest problem. Na OEM niedawno nie było DS i generalnie susza, a do wrx pełno.

 

ponieważ nie jeżdżę po błocie i auto służy mi do zwykłej jazdy (czasem coś tam więcej) to pewnie tarcze powinienem założyć gładkie. W darmowozie mam ferodo DSP, tarcze brembo i piszczą niemiłosiernie, ale to pewnie wina brakujących blaszek których nie było w kpl a nikt mi nie powiedział, że mam je jakimś cudem zdemontować ze starych klocków.

 

w zaciskach od wrx wspomniane blaszki łatwo przełożyć więc pewnie problemu z piszczeniem nie będzie.

 

O ile klocek mam wstępnie wybrany, DSP ew DS2500 (w ds2500 obawiam się nagłych hamowań podczas długich tras, kiedy wszystko się totalnie wychładza i skuteczność spada, wadą jest rónież brak homologacji, ale jak zauważył tzd to przekładając hamulce z wrx to moje auto też już chyba nie ma homologacji.) to w tarczach totalna zima. Na tył zostawiam OEM z wrx czyli 290mm wentylowaną, a na przód nie mam pojęcia co. Na dzień dzisiejszy będzie to brembo lub OEM no chyba, że jest coś lepszego coś co lepiej hamuje i niekrzywi się. BTW nigdy w mojej karierze nie pokrzywiła mi się tarcza więc może mam taki styl operowanie hamulcami.

 

czy jest jakiś konkretny techniczny powód dla którego zdecydowałeś się na DBA4000 i RC5+ ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Totalna lipa, omijać z daleka.

 

A cos więcej napiszesz bo własciwie nie wiem dlaczego lipa ?

Siedze trochę w sporcie raczej jako towarzysz ale chętnie wysłucham dlaczego to lipa ?

 

No takie czarne jak w tej Subarynie:

 

http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... alled.html

 

Ciekawy jestem ile osób które narzekały na jakiekolwiek zestawy hamulców wogole sprawdzaly bicie piasty czy samej tarczy..

 

-- Pn maja 16, 2011 11:11 pm --

 

Totalna lipa, omijać z daleka.

 

Dziś pół dnia jeździli na tych tarczach i żółciótkich klockach i było dobrze nie było waty pod pedałem nawet po dłuższej jeździe i mocnych dochamowaniach.

 

A cos więcej napiszesz bo własciwie nie wiem dlaczego lipa ?

Siedze trochę w sporcie raczej jako towarzysz ale chętnie wysłucham dlaczego to lipa ?

 

No takie czarne jak w tej Subarynie:

 

http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... alled.html

 

Ciekawy jestem ile osób które narzekały na jakiekolwiek zestawy hamulców wogole sprawdzaly bicie piasty czy samej tarczy..

Link to comment
Share on other sites

Panowie tak czytam i czytam ale opini jest pare i w końcu sam nie wiem co założyć do wrx-a

jazda po mieście ,zawsze się nie da ale czasami zakres obrotowy silnika używany w całym zakresie i teraz wyczytałem że najlepiej gładkie brembo z ds 2500 ,o Hawk HPS troche było napisane ale konkretnej odpowiedzi nie wyłapałem , a jeszcze na temat tyłu trafiłem na wypowiedz "olać" i teraz pytanie czy klocek hawak jest co warty i co robić z tyłem?

Link to comment
Share on other sites

ile osób które narzekały na jakiekolwiek zestawy hamulców wogole sprawdzaly bicie piasty czy samej tarczy

 

o ile próbowałem to zrobić (bo chciałbym), zarówno w ASO, jak i nie-ASO, to mówiono mi, że to bardzo trudna operacja - bo piasta jest mała, na jej krawędzi są szpilki, i nie ma którędy poprowadzić "miernika" który by mierzył bicie. może są jakieś laserowe, ale na takie nie trafiłem.

Link to comment
Share on other sites

AdaSch:

Po pierwsze: co ma wspólnego jeżdżenie po błocie z zakładaniem nie gładkich tarcz?

Co do do piszczenia DSP: faktycznie może to być brak blaszek, ale mogą być też po prostu przypalone. Zeszklona powierzchnia gorzej pracuje i piszczy. Dlatego stosuje się nacinane tarcze.

Homologacja: jeżeli montowała Ci to odpowiedzialna osoba, wszystko zostało wykonane zgodnie ze sztuką, to homologacja ma nie wielkie znaczenie. Pan policjant nie zatrzyma Cię i nie powie: oooo, widzę, że ma Pan niehomologowane hamulce. Pan diagnosta na SKP też nie zwróci na to uwagi.

Kolejna sprawa: nie mam pojęcia skąd biorą się teorie o wychładzaniu hamulca, tak, że traci swoją skuteczność? Zamarza i się blokuje, czy co?

Za producentem:

These pads were developed with characteristics that make them perfect for track days, including a consistent coefficient of friction (0.50) at any temperature, providing very predictable braking and great pedal modulation.

Z doświadczenia: DS2500 działa cały czas aż do 650stC. Działa na zimno. Pełny współczynnik tarcia oferuje od 50 stC. DO tej temperatury, do dyspozycji jest nadal więcej współczynnika niż w DSP!!!! Nie ma możliwości, żeby jadą autostradą 200km i nie używając hamulca wychłodzić go i stracić skuteczność.

 

Worynks: EBC zacząłem sprzedawać jakieś 4-5 lat temu. Przewaliłem tego dużą ilość. Tarcze mają jako takie zastosowanie do wielkości ok 260-270mm. Powyżej gną się niemiłosiernie. Przy zakupie tarcz dostajesz kartę montażową w której dokładnie jest opisane, jak wykonać pomiar bicia. Moim zdaniem nie ma sensu wykonywanie pomiaru bicia piasty, oczyszczasz piastę, zakładasz tarczę, wykonujesz pomiar na niej. Jak bije - szukasz przyczyny, jak nie - zakładasz resztę.

Z tematów na gorąco:

http://evo.org.pl/viewtopic.php?t=6824& ... sc&start=0

 

Co to znaczy, że siedzisz w sporcie? Tam używają EBC?

 

Temat hamulców był już poruszany setki razy. Sprawdzeni producenci: brembo, ferodo, CL. Skoro wielu użytkowników sprawdziło, jest zadowolenie, to po co szukać dziury w całym?

 

PZDR

 

BOdek

Link to comment
Share on other sites

alunetik,

 

thx za wyjaśnienia.

 

czyli setup Brembo plus ds2500 jest jak najbardziej słusznym setupem?

 

czy są jakieś charakterystyki porównawcze CL DS2500 mam na myśli tą samą kategorię cenową.

 

thx

Link to comment
Share on other sites

Nie bał bym się ds2500 na trasie, nie wychłodzi Ci się aż tak.

Poza tym one na zimo tez hamują :P

No w każdym bądź razie ja z nich jestem zadowolony :-)

Link to comment
Share on other sites

eeee muszę Wam powiedzieć, że jestem dość mocno rozczarowany - taki setupem...

 

zaciski złote brembo + przewody w oplocie +tarcze gladkie brembo + klocek rc5(plus)/ds2500 + płyn Motul'a RBF :| - do średnio dynamicznej jazdy miejskiej jest jeszcze ok, ale jakiekolwiek wymuszenie pracy "ekstremalnej" konczy się zimnym potem na moich plecach...

albo pedał hamulca jest zbyt miekki i nie hamuje (czyli zgrzewam płyn?) , albo jest tak twardy i tez nie hamuje (czyli przegrzewam klocka?)

 

Założyłem kiedyś temat w technicznym, o subiektywnej "słabości" tego setupu, i wtedy tłumaczono mi że jeździ takowy w wielu mocnych autach i daje radę - no u mnie jakoś nie chce dawać rady...

 

zastanawiam się czy nie sprobowac jeszcze zalać ukladu Castrolem SRF, podobno jest zdecydowanie lepszy od Motul'owego - i wtedy dumac co dalej... aczkolwiek wyjście z "problemu" może być albo kosztowne, albo bardzo kosztowne :roll: a tego wolałbym uniknąć.... :)

Link to comment
Share on other sites

Castrol SRF odpada, nie nadaje się do jazdy na co dzień. Wymień płyn i spróbuj z nacinanymi tarczami i może klockami. Jak to nie pomoże, pokombinuj z chłodzeniem. Jak to nie pomoże ( :D ) niestety powinieneś pomyśleć o zestawie.

 

Chociaż, moim zdaniem, dobry klocek, płyn, przewody, nacinana pływająca tarcza i chłodzenie muszą robić robotę. Nie ma bata!!!

 

 

PZDR

 

BOdek

Link to comment
Share on other sites

Nie, jeżdżę od blisko roku na tarczy DBA4000 i RC5+ i jakoś nie zaobserwowałem ponadnormatywnego zużycia tarcz.

 

Ma ktoś jeszcze doświadczenie / porównanie z nacinanymi tarczami DBA4000?

 

Przymierzam się do nowych tarcz i nie wiem czy kupić ori gładkie brembo [ takie są w tej chwili ], czy nacinane DBA... a może jest jeszcze jakaś ciekawa alternatywa w podobnych pieniądzach? - kawiorowe rozwiązania po kilka tys. złotych nie są mi potrzebne.

 

Pacjent to oczywiście STi + standardowe złote brembo.

Link to comment
Share on other sites

a jest nacinane brembo na przód 294mm?

 

wiem, że jest brembo max i na testach w necie wypadają lepiej niż konkurencja, chociaż testowali to w CC sporting :twisted:

 

pozdrawiam

 

edit:

pytam, bo kiedyś niebyło

Link to comment
Share on other sites

Przymierzam się do nowych tarcz i nie wiem czy kupić ori gładkie brembo [ takie są w tej chwili ], czy nacinane DBA...

 

 

Gładka tarcza, dobry klocek, świeży płyn i co najważniejsze sprawne zaciski.

Link to comment
Share on other sites

DBA to półka EBC.

 

 

Bodek, no bądź człowiekiem, daj pięterko wyżej na korzyść DBA, bo mi cały światopogląd legł w gruzach :mrgreen:

 

A serio - nie narzekam na DBA, pierwsza tarcza (fakt, wcześniej były tylko Brembulce ale może jakieś podłe), która wytrzymała prawie dwa lata, w tym rok na Hawk HP+ a teraz na RC5+. Się nie wygła i daje jeszcze radę ale dni jej są już policzone. Zamierzałem następne założyć identyczne ale skoro tak zachęcasz do brembo, to chyba spróbuję. Jeno powiedz, które dokładnie (zacisk WRX, tarcza 294mm). I daj, jak możesz jakieś info o cenie, może być tu, może być via prive.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

moje ex-kropkowiczowe nacinane DBA4000 hamują dobrze, pytanie, czy to normalne, że przy przesiadce z gładkich tarcz na nacinane, mam wrażenie, że te nacięcia na tarczy powodują szum i lekkie drgania hamulca, czy tak nie powinno być i mam coś nie tak z tarczami? :)

 

i przyłączam się do pytania o nacinane brembo 5x100 do zacisku wrx.

Link to comment
Share on other sites

Gładka tarcza, dobry klocek, świeży płyn i co najważniejsze sprawne zaciski.

 

 

Tak mam i nie narzekam - nie mniej jednak chciałbym wiedzieć czy można by coś w tej kwestii zmienić/poprawić używając do tego podobnych nakładów finansowych 8)

 

A nacinane lub nawiercane brembo sport? Ma to jakikolwiek sens czy lepiej kupić gładkie i nie kombinować?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...