Jump to content

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Recommended Posts

29 minut temu, Herostrates napisał:

Dzięki, już zamówiłem :) 

Ja również dziękuję, zamówiłem wczoraj dwa komplety, są już w drodze do mojego paczkomatu B)

 

Screenshot_20210415-195638.thumb.jpg.ead83025ca82354c53793b400312f3b9.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Alkanick napisał:

To już nie lepiej Greenstafy?

za ponad 2 razy wyższą cenę do cywilnego auta? ;) nie wiem czy ktoś zakładał te podstawowe czy jednak kupić w tej samej cenie TRW czy Brembo jak do tej pory

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, markos007 napisał:

za ponad 2 razy wyższą cenę do cywilnego auta? ;)

Noo a czemu nie? :D Greeny to dalej cywile.

Znajomy jeździ Civiką IX 1.8 jazda tylko cywilna ale lubi sobie mocniej na hamulec nadepnąć i już kilka razy oemowe hondowe kolcki które do takiej jazdy miały wystarczyć po prostu ich brakowało w "mocniejszych chwilach". Nawet stwierdziliśmy żę na autostradzie są niebezpieczne bo przy dużej prędkości jak coś na drodze się wydarzy to tak średnio wyhamujesz :D Prawdopodobnie przy mocniejszym hamowaniu zgazowały i w pewnym momencie przestawały. Poszukał, pogrzebał i znalazł greeny, problem się stracił.

Edited by Alkanick
Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.04.2021 o 16:29, jacekw napisał:

Nic takiego nie rzuciło mi się w oczy, tzn. w stopę ;) 

 

Poka, poka, bo ja innych nie widziałem nawet. Ale też i nie szukałem jakoś specjalnie, z tego co pamiętam.

Kurde,nie mam zdjęcia,a kupiłem od  hipka z alledrogo lokalnie o nicku: tybero

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ma ktoś namiar na blaszki montażowe klocka do zacisku z b speca na tył? Kupując "po modelu" otrzymałem raz, jak nie dwa za małe, nie pasujące. Podpowiedź? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej

 

3 lata temu wymieniłem klocki z przodu w Outbacku H6 '05 na EBC (nie pamiętam dokładnie które, kosztowały około 400 złociszy) no i nastał ich koniec po przejechaniu niespełna 40 kkm przy nacinanych i nawiercanych tarczach.

 

Na razie patrzę na dwa modele BREMBO: Brembo P 78 017X oraz Brembo P 78 017

 

Ale ogólnie mam wątpliwości czy warto grzebać i szukać jakiś klocków do tarcz nacinanych/nawiercanych czy zwykłe klocki, które są przeciętnie 2x tańsze wystarczą:

  • do normalnej codziennej jazdy, nie sportowych wyczynów zazwyczaj jest to około 20-30 % ponad dopuszczalne :)
  • ich żywotność będzie rzeczywiście relatywnie wyższa od zwykłych klocków?

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, limesiak napisał:

Hej

 

3 lata temu wymieniłem klocki z przodu w Outbacku H6 '05 na EBC (nie pamiętam dokładnie które, kosztowały około 400 złociszy) no i nastał ich koniec po przejechaniu niespełna 40 kkm przy nacinanych i nawiercanych tarczach.

 

Na razie patrzę na dwa modele BREMBO: Brembo P 78 017X oraz Brembo P 78 017

 

Ale ogólnie mam wątpliwości czy warto grzebać i szukać jakiś klocków do tarcz nacinanych/nawiercanych czy zwykłe klocki, które są przeciętnie 2x tańsze wystarczą:

  • do normalnej codziennej jazdy, nie sportowych wyczynów zazwyczaj jest to około 20-30 % ponad dopuszczalne :)
  • ich żywotność będzie rzeczywiście relatywnie wyższa od zwykłych klocków?

 

U ciebie to juz same tarcze powodują niestety skrócenie żywotności klocków. Nie wiem czy do tego modelu są, ale sprawdź sobie ofertę firmy Carbone Lorraine

Link to comment
Share on other sites

Zdaję sobie z tego sprawę, że tarcze działają w obie strony poprawiając jedne parametry ale pogarszając nieco inne, dlatego zastanawiam się, czy rzeczywiście klocki szczytnie sprzedawane jako klocki do takowych tarcz rzeczywiście warte są dodatkowej kasy. Wdzięczny byłbym za opinie osób, które może już to przetestowały lub mają więdzę szerszą wiedzę w tej materii.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To ja się podepnę trochę. Kończą mi się hamulce z przodu w bugu WRX i chciałbym coś podziałać w stronę lepszego hamowania zamiast tylko wymienić na "byleklocki" i tarcze. Po przewertowaniu forum dochodzę do wniosku, że pasowałoby wymienić przewody na Hel i klocki CL RC5+. Tylko co z tarczami? Do tego klocka dobrze by było jakieś nacinane chyba, no tylko jakie? Dodam, że torów wyścigowych nie zwiedzam, ale hamulce wolę mieć z nadwyżką. W citroenie saxo swego czasu miałem nacinane Brembo + DS2000 :rolleyes: Hamowało to niemiłosiernie i chciałbym się zbliżyć do tego efektu w Subaru. 

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, Blackbird napisał:

To ja się podepnę trochę. Kończą mi się hamulce z przodu w bugu WRX i chciałbym coś podziałać w stronę lepszego hamowania zamiast tylko wymienić na "byleklocki" i tarcze. Po przewertowaniu forum dochodzę do wniosku, że pasowałoby wymienić przewody na Hel i klocki CL RC5+. Tylko co z tarczami? Do tego klocka dobrze by było jakieś nacinane chyba, no tylko jakie? Dodam, że torów wyścigowych nie zwiedzam, ale hamulce wolę mieć z nadwyżką. W citroenie saxo swego czasu miałem nacinane Brembo + DS2000 :rolleyes: Hamowało to niemiłosiernie i chciałbym się zbliżyć do tego efektu w Subaru. 

A CL nie proponuje czegoś pod swoje klocki? Napisz do nich i zapytaj. Zawsze pozostaje Bembo albo Zimmermann.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W mały miejskim aucie chce wymienić tarcze i klocki, dostałem wycenę na firmie Delphi, lepsze będzie TRW ?

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, llkuba napisał:

W mały miejskim aucie chce wymienić tarcze i klocki, dostałem wycenę na firmie Delphi, lepsze będzie TRW ?

Ja TRW postrzegam powyżej Delphi 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Danko napisał:

Ja TRW postrzegam powyżej Delphi 

 

Też tak mi się wydawało. W Mitsu zaciski są TRW. Koszt kompletu na Delphi wyniesie około 850 zł (z zestawami naprawczymi - tłoczki przód tył itd) później dostałem wycenę na TRW wychodzi ponad 1.000 zł (z zestawami naprawczymi - tłoczki przód tył itd). W Subaru też mam TRW i nie jest źle. U mnie auta bardzo mało jeżdżą, ostatnio wymieniałem olej w Subaru i nawet nie był ciemny.

 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, llkuba napisał:

 

Też tak mi się wydawało. W Mitsu zaciski są TRW. Koszt kompletu na Delphi wyniesie około 850 zł (z zestawami naprawczymi - tłoczki przód tył itd) później dostałem wycenę na TRW wychodzi ponad 1.000 zł (z zestawami naprawczymi - tłoczki przód tył itd). W Subaru też mam TRW i nie jest źle. U mnie auta bardzo mało jeżdżą, ostatnio wymieniałem olej w Subaru i nawet nie był ciemny.

 

Wychodzę z założenia, że inwestycja w hamulce nigdy się nie marnuje. Można oszczędzać na aku, innych pierdołach, a hebel to bezpieczeństwo :thumbup:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, Danko napisał:

Wychodzę z założenia, że inwestycja w hamulce nigdy się nie marnuje. Można oszczędzać na aku, innych pierdołach, a hebel to bezpieczeństwo :thumbup:

 

Plus nowe opony klasy premium ;). Poprosiłem znajomego o wycenę i zrobił na Delphi nie znam firmy więc wszystko będzie na sprawdzonym TRW. Po podliczeniu i rabatach wyszło 820 zł ;).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Delphi raczej niżej jak średnia półka co? Ja raczej nie mam dobrych doświadczeń z tą marką a TRW jest OK jak na cywila, tylko pyli mocno.

 

U mnie szykują się zmiany na Ferodo DSy i przewody w oplocie :)

 

DSC_2053.thumb.JPG.c960951642fbd4ed27fd74753a87b5ef.JPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...