Jump to content
Patryk55XL

Hamulce - klocki, tarcze itp.

Recommended Posts

7 minut temu, filipk93 napisał:

Mam do sprzedania hp+ na tył do sti jak byś chciał, dla mnie za bardzo hałasują default_wink.png

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mam komplet HP+, jak dla mnie nie halasuja az tak mocno, tylko zniszczyly przednie tarcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Ostatnio postanowiłem zregenerować zaciski z przodu. Otóż przeczyscilem wszystko i zacząłem składać. Przy wciskamy tloczka słyszę taki dziwny metaliczny dźwięk jakby tarcia. Tłoczek bez zabrudzeń, użyty "smar" niebieski z ATE. Czy tak ma być czy ten tłoczek powinien wchodzić z oporem ale bez żadnych dziwnych odgłosów.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Jakie klocki, z tych niepiszczących, będą najskuteczniejsze pod czterotloczek w GT? Auto użytkowane głównie weekendowo, kilka razy do roku jakiś tor, ale nic wielkiego. Stoi pod chmurką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.09.2015 o 20:04, maskun napisał:

Dziękuje faktycznie Tokico mam......thx

 

Które klocki będą pasowały do zacisków Tokico z tyłu w OBK3?

 

Brembo P78020:

Szerokość [mm]: 110.4
Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm]: 14.7
Wysokość [mm]: 37.3
Strona zabudowy: Oś tylna

 

Brembo P78011: 

Szerokość [mm]: 108.3
Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm]: 13.8
Wysokość [mm]: 42.5
Strona zabudowy: Oś tylna

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.01.2019 o 14:35, masiek napisał:

Witam! Jakie klocki, z tych niepiszczących, będą najskuteczniejsze pod czterotloczek w GT? Auto użytkowane głównie weekendowo, kilka razy do roku jakiś tor, ale nic wielkiego. Stoi pod chmurką.

 

Pochwal się co kupiłeś :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.09.2018 o 11:19, KotMorderca napisał:

HP+ piszczą bardzo - nie nadają się na daily,.

HPS 5.0 piszczą w stopniu jakiego ja oczekuję od hamulców. Czasem i cicho - nie przeszkadza i poprawia humor kiedy akurat sobie wyobrażasz że do roboty jedziesz wurcem :D

I jak ten HPS 5.0 po dłuższym czasie? Nie piszczą coraz bardziej? Własnie zamówiłem w MTSie  HPS 5.0 +tarcza Brembo dziurkowana, bo TRW mi się pogieły po może 7 tys km na przodzie. HP+ miałem i dla mnie za mocny pisk. Założyłem jakies ferrodo to z kolei nie hamują, więc teraz czekam jak będzie na tych HPSach :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, filipk93 napisał:

I jak ten HPS 5.0 po dłuższym czasie? Nie piszczą coraz bardziej? Własnie zamówiłem w MTSie  HPS 5.0 +tarcza Brembo dziurkowana, bo TRW mi się pogieły po może 7 tys km na przodzie. HP+ miałem i dla mnie za mocny pisk. Założyłem jakies ferrodo to z kolei nie hamują, więc teraz czekam jak będzie na tych HPSach :) 

Nie piszczą bardziej. Na zimnie ewentualnie odrobinę pisną, ale to ciche miłe dla ucha piśnięcie :D W sam raz żeby poczuć się przez pół sekundy jak w rajdówce :p

Jestem bardzo zadowolony z tych hamulców. Hamują znośnie już od pierwszego użycia, a po kilku tarciach są już całkowicie gotowe do pracy.

Na Kielcach nie udało się ich przegrzać i cały dzień spisują się dzielnie(w ~25 minutowych sesjach + 15 minut przerwy), za to na Silesia Ringu poddały się praktycznie na drugim okrążeniu (czyli czwartym hamowaniu z 200+).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jakby się ktoś zastanawiał na swapem OEM zacisków na tańszą wersje zacisków Brembo z Cadillaca, to może być dla niego rozwiązanie.

Zaciski 2x $118
piny i sprężyny mocujące klocki $18
adaptery z dystansami i śrubami $150
Klocki i tarcze 326mm można kupić w PL

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2773522

https://www.youtube.com/watch?v=0Ofn9qgdFsU

20170608_201629_zpsflufjkea.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamontowałem hps 5.0 i po pierwszych 60 km jest cisza total, ale czuc ze nie hamują jeszcze jak powinny :) Oby nie piszczaly do konca ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.01.2019 o 14:12, czekker napisał:

Które klocki będą pasowały do zacisków Tokico z tyłu w OBK3?

 

Sprawdziłem organoleptycznie - może się komuś przyda..

Poniższe pasują:
 

Brembo P78020:

Szerokość [mm]: 110.4
Grubość [mm]: 14.7
Wysokość [mm]: 37.3
Strona zabudowy: Oś tylna

System hamulcowy: Akebono

Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia

Subaru 26696AG010, 26696AG030, 26696AG031, 26696AG050, 26696AG051, 26696FJ000

 

BTW,  żeby było śmieszniej, stare klocki miały takie oznaczenie:  NBK FN350 FF SUBARU 26627AG10 :krecka_dostal:

Share this post


Link to post
Share on other sites

obecnie w imprezie GH mam klocki i tarcze Brembo

Hamują dobrze lub nawet bardzo - w każdym razie znacznie lepiej niż seryjne Jurid - to konic ich zalet no może jeszcze cena

Bardzo brudzą na czarno felgi, są bardzo szumiące/gryzące tarcze - generalnie głośne ale nie piszczą, tylne nie pasowały idealnie do zacisku - wymagały podszlifowania.
W zestawie brak jakichkolwiek akcesorów jak blaszki itp.

 

Na pewno kolejne będą TRW - podobno też bardzo dobrze hamują a przy tym zestaw zawiera komplet blaszek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z czystym sumieniem moge polecić zestaw Pizza Brakes nacinane przód tył i klocki Hawk HP+ - fakt, sa głośne i mocno pylą (szczególnie przód), ale hamowanie po rozgrzaniu naprawde na wyzszym poziomie.

poprzednio miałem gładkie brembo i klocki DS2500 i jest lepiej :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, furiousmajkel napisał:

z czystym sumieniem moge polecić zestaw Pizza Brakes nacinane przód tył i klocki Hawk HP+ - fakt, sa głośne i mocno pylą (szczególnie przód), ale hamowanie po rozgrzaniu naprawde na wyzszym poziomie.

poprzednio miałem gładkie brembo i klocki DS2500 i jest lepiej :)

Jak oceniasz róznice w głośności miedzy DS, a Hawk HP+? Fakt, że dwie różne tarcze, to też pewnie sporo zmienia, ale mimo wszystko jestem ciekaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, filipk93 napisał:

Jak oceniasz róznice w głośności miedzy DS, a Hawk HP+? Fakt, że dwie różne tarcze, to też pewnie sporo zmienia, ale mimo wszystko jestem ciekaw.

 

DS2500 delikatnie słyszalne, natomiast HP+ głośniejsze, nie wspominając o piszczeniu na co dzien, nie ważne czy rozgrzane czy nie :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, furiousmajkel napisał:

 

DS2500 delikatnie słyszalne, natomiast HP+ głośniejsze, nie wspominając o piszczeniu na co dzien, nie ważne czy rozgrzane czy nie :) 

czyli DS2500 nie piszczą, ąż tak jak HP plus? Czyli jak pociąg towarowy? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

7 godzin temu, filipk93 napisał:

czyli DS2500 nie piszczą, ąż tak jak HP plus? Czyli jak pociąg towarowy? :D 

zdecydowanie nie, popiskuja na mocno zimnym ale to cicho, HP+ natomiast jak to ująłeś idealnie  - jak pociąg :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, furiousmajkel napisał:

ale hamowanie po rozgrzaniu naprawde na wyzszym poziomie.

 

A przed rozgrzaniem? Lepiej niż w serii, czy gorzej? 

Jakiś czas temu wsiadłem do samochodu znajomego, który założone ma jakiś dziwne usportowione klocki. Powiem szczerze, że ja bym tego nie trzymał jeden dzień. Mimo, że tarcza większa niż standardowo w Subaru, zacisk czterotłoczek, to hamulec gorszy niż w nowym XV. 

W normalnej jeździe hamulec zazwyczaj nie jest dogrzany i takie wynalazki mogą być niebezpieczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niepozorny ssak przypadkowo upolowany w Wa-wie :) :thumbup:

20190318_084525.jpg

20190318_084530.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zaciski brembo z perforacjami,hahah jakby miał z 300 kunia xD

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

Niepozorny ssak przypadkowo upolowany w Wa-wie

a może FMIC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

możę whoo knows

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Adaśko napisał:

a zaciski brembo z perforacjami,hahah jakby miał z 300 kunia xD

A ja tam szanuję takie podejście, a nie wstawianie jednostki z STI gdzie zawias seryjny z NA i hamulce jednotłoczkowe. Na ciasnym torze bardziej się przyda dobry hamulec niż mocna jednostka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.03.2019 o 12:46, furiousmajkel napisał:

z czystym sumieniem moge polecić zestaw Pizza Brakes nacinane przód tył i klocki Hawk HP+ - fakt, sa głośne i mocno pylą (szczególnie przód), ale hamowanie po rozgrzaniu naprawde na wyzszym poziomie.

poprzednio miałem gładkie brembo i klocki DS2500 i jest lepiej :)

 

Robię właśnie wstępne rozeznanie co do hebli do swojego WRX'a i właśnie znalazłem te Pizza Brakes. Ogólnie skłaniałem się ku DBA T2, ale "Pizze" wychodzą o 1/3 taniej.

Ktoś to porównywał może?

Zakładam, że do miejskiej dość dynamicznej jazdy Pizze powinny wystarczyć w zupełności? :)

Jaki do tego w miarę cichy klocek polecacie? Raz na rok jak na tor pojadę to i tak będzie sporo. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raporcik po 31422 KM impreza GH Diesel, głównie używana w trasie. Klocki Brembo P78013 i P78020  tarcze Brembo

Hamulce zdecydowanie lepsze niż juridy, ale nie wiem czy jest coś gorzej hamującego - to jak dla mnie koniec plusów

w zestawie brak blaszek, tylni klocek wymagał obróbki aby wszedł do zacisku. Klocki raczej nie piszczą, bardziej szurają lub nawet gryzą/piłują tarcze (dźwiękowo, same tarcze ok).

Czasami przy hamowaniu mocinejszym na zjazdach szarpało kierownicą a po chwili przestawało jakby to miało jakiś związek z temperaturą. Tarcze były nowe Brembo

Klocki mocna brudzą felgi, ale po zastosowaniu płynu do czyszczenia felg czarny nalot dość łatwo schodzi karcherem. Z uwagi na powyższe nie planuję ponownego zakupu.

Teraz zakładam na obie osie TRW (nie wiem w jakim stanie są tylne brembo), przód już hałasuje więc 31kkm przy raczej rzadkim hamowaniu to chyba nie jest dobry wynik skoro auto wiecznie jeździ na tempomacie.

 

P.S.

Dla porównania znacznie lepsze pod każdym względem są nie produkowane OMP R&S które używam we Fiacie Stilo

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.05.2019 o 14:17, GRB napisał:

 

Robię właśnie wstępne rozeznanie co do hebli do swojego WRX'a i właśnie znalazłem te Pizza Brakes. Ogólnie skłaniałem się ku DBA T2, ale "Pizze" wychodzą o 1/3 taniej.

Ktoś to porównywał może?

Zakładam, że do miejskiej dość dynamicznej jazdy Pizze powinny wystarczyć w zupełności? :)

Jaki do tego w miarę cichy klocek polecacie? Raz na rok jak na tor pojadę to i tak będzie sporo. ;)

 

Mam pizza brakes od 5tys w polaczeniu z Hawk HP+ - bardzo dobre tarcze, raz narazie.

byl tor i sprawily sie super a czestotliwosc hamowania byla dosyc czesta (Jastrzab)

Z tego co rozmawialem z chlopakami z PizzaBrakes (znaja temat produkcji tarczy mysle jak malo kto) to te do WRX /STI spokojnie  beda na tor i na co dzien.

 

nie polecam natomiast Hawk HP+ do miasta - strasznie piszcza, fakt ze hamuja pieknie ale piszcza jak pociag...

jak sie skoncza biore Mintexy 1151

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...