Jump to content

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Recommended Posts

  • Replies 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takie, o: https://allegro.pl/oferta/podkladki-antypiskowe-ebc-ask1-antywibracyjne-10105899424 Do teraz bolą mnie uszy, gdy sobie przypomnę ten pisk zanim je założyłem.

a co w przypadku jak jest coś nie tak z zaciskiem i wewnętrzne klocki zużywają się szybciej? W ten sposób żaden szanujący serwis nie kontroluje stanu tarcz i klocków, dla serwisu to nie problem unieść

Po kilkudziesięciu godzinach spędzonych na różnych polskich i zagranicznych forach stwierdzam, że gładka tarcza plus dobry klocek (i tutaj najrozsądniejsze wydają się Galfer 1050, Hawk Hps 5.0, Ferodo

Posted Images

witajcie

Planuje upgrade przednich hamulcow w moim WRX GD US-Spec. Obecnie sa tam fabryczne dwutłoki. Nie ukrywam ze auto raczej spowalnia niz hamuje :(

Odrazu zaznaczam ze jest to zwykly "daily car", nie jeżdze na podjezdzawki, kjs-y itp.

 

Rozawazam 3 opcje. Pomozcie wybrac ktora bedzie najlepsza.

1. wymiana klockow na Hawk HP+ (w tej chwili mam jakie ferodo ale juz sie koncza)

2. zakup i regeneracja 4-ro tłoczkow z wrx + jakies klocki + pewnie tarcze (te tarcze ktore mam teraz seryjnie do 2-tłoka pewnie beda za male ?) 

3. opcja jak wyzej ale zakup nowych 4-tłokow ze sklepu gc8 - NR KAT. 4POTWRX

 

jakies sugestie ?

 

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mulec napisał:

te tarcze ktore mam teraz seryjnie do 2-tłoka pewnie beda za male

Tarcza jest taka sama, więc przejście na 4-tłok nie będzie jakimś super krokiem w kierunku poprawy hamowania.

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, elmo napisał:

Tarcza jest taka sama, więc przejście na 4-tłok nie będzie jakimś super krokiem w kierunku poprawy hamowania.

to dobra wiadomosc ;) czyli tarcze zostaja. Pytanie czy same klocki duzo poprawia na jakosc hamowania ? 

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, mulec napisał:

Pytanie czy same klocki duzo poprawia na jakosc hamowania ? 

Jeżeli założysz RC5+ (o ile są pod taki zacisk) to poprawę odczujesz. Przy czym to jest klocek dość agresywny, a na dodatek piszczy, stuka i pyli.

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, elmo napisał:

Jeżeli założysz RC5+ (o ile są pod taki zacisk) to poprawę odczujesz. Przy czym to jest klocek dość agresywny, a na dodatek piszczy, stuka i pyli.

chce zalozyc Hawk HP+

 

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, mulec napisał:

chce zalozyc Hawk HP+

Jeżdżę na takich klockach i na gładkich brembo na czterotłoczku. Piszczą ale w porównaniu do XT-kowej serii poprawa duża. Przejechałem na nich jakieś 35kkm i tarcze i klocki jeszcze w niezłym stanie. Klocek pokrywa tarczę aż po krawędź i nie robi rantów. Ale u mnie tylko forek... OD wrx'a pewnie więcej wymagasz niż ja od forka.

Edited by Daniel Janus
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, elmo napisał:

Jeżeli założysz RC5+ (o ile są pod taki zacisk) to poprawę odczujesz. Przy czym to jest klocek dość agresywny, a na dodatek piszczy, stuka i pyli.

Czy RC5+ występują w rozmiarze pasującym do seryjnego zacisku Forka SG XT?

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, rydzada napisał:

Czy RC5+ występują w rozmiarze pasującym do seryjnego zacisku Forka SG XT?

Tak, występują

Link to post
Share on other sites

Moje rc5+ nie piszczały praktycznie wcale ale za to dziwnie dudniły. Myślałem że to łożysko ale carfit stwierdził, że to normalne przy tych klockach. Hamowały świetnie:)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Pamiętajcie, że RC5+ nie mają homologacji i są 'only for racing' :D

Potwierdzam, że piszczą niemiłosiernie. A to co słychać w samochodzie to pewnie jakieś 40% tego co słyszą np piesi kiedy hamujesz koło nich.

Link to post
Share on other sites
Pamiętajcie, że RC5+ nie mają homologacji i są 'only for racing'
Potwierdzam, że piszczą niemiłosiernie. A to co słychać w samochodzie to pewnie jakieś 40% tego co słyszą np piesi kiedy hamujesz koło nich.
Tak na marginesie to DS2500 też nie mają homologacji :)
Link to post
Share on other sites

hmm, producent o tym nie wspomina w swoim oficjalnym katalogu

 

sprzedawcy tez nie podają tego info. zresztą opis wyraźnie sugeruje, że w warunkach drogowych też się dobrze spisują

http://www.subarak.pl/hamulce/1306-klocki-hamulcowe-carbone-lorraine-subaru-impreza-gtwrx-przod.html

Zrzut ekranu 2017-11-21 o 14.15.02.png

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, brunon napisał:

Nie wiem jakie są oznaczenia na klockach dot homologacji ale na pudełku od RC5+ jest dobitnie bardzo to zaznaczone dużym napisem

Potwierdzam :) 

 

W dniu 11/19/2017 o 15:31, skwaro napisał:

Te blaszki są już praktycznie niedostępne w ASO, dzwoniłem i nigdzie już nie ma. Ostatni komplet z JP pojawił się u Carfita.

U mnie natomiast potwierdziłem brak płytek pod klockami, więc kto wie, może to przez to tak strasznie piszczą. Zamówiłem komplet w ASO za ok 120zł + takie gumowe amortyzatory/podkadki i pasta za 160. Może pomoże :wacko:

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Sikor44 napisał:

hmm, producent o tym nie wspomina w swoim oficjalnym katalogu

 

sprzedawcy tez nie podają tego info. zresztą opis wyraźnie sugeruje, że w warunkach drogowych też się dobrze spisują

http://www.subarak.pl/hamulce/1306-klocki-hamulcowe-carbone-lorraine-subaru-impreza-gtwrx-przod.html

Zrzut ekranu 2017-11-21 o 14.15.02.png

 

 

nie-ASO piszą

Link to post
Share on other sites

mam obecnie dość podobny problem. O ile FXT oczywistoscią są RC5+ tak już nie jest to tak oczywiste w cywilnej imprezie 2.0D

 

Patrząc np Na Hawk to wydaje się być dobrym wyborem HP + ale cena nie jest fajna a na dodatek można poczytać, że piszczą a w cywilnym aucie to odpada. Nie znalazłem info o poziomie pylenia. Jeżeli pylą jak RC5+ to odpadają.

hawk-brake-pad-chart.jpg

Kolejna opcja to HPS ale mega problemem uważam że jest poziom hamowania na zimno sporo poniżej  klocków OEM co jak dla mnie jest dyskwalifikujace

 

Jeżeli dało by się kupić OMP R&S to pewnie bym je kupił bez zastanowienia bo dobrze dają rade w drugim darmowozie

OMP.thumb.png.cfe69bf667351dcce230e6505acb20e6.png

jak na moje wymagania są bdb tym bardziej, że seryjny klocek na tyle niehamuje a tarcza rdzewieje :) DRAMAT te Juridy

 

no i zostaje inna opcja czyli ultra dobry i drogi Ferodo DSP

Miałem w darmowozie, hamuje super, przebieg niesamowity

 

ferodo%20range%20suggested%20appplicatio

 

no i pare słów ze strony Ferodo

 

DS Performance Brake Pads

This compound has been designed specifically for road use. It combines many of the characteristics found in a pure racing material (high friction, absence of fade) but has improved cold performance, and reduced disc wear and noise.

  • The key features of DS Performance are:
  • High friction coefficient (0.46 average)
  • Excellent disc life
  • Low wheel dust
  • Racing "feel"
  • Low heat transmission to caliper - thus avoiding fluid boil

DS Performance is recommended for road use only. R90 compliant (EU standard for road pads).

 

no i zakres temperatur

 

5627311996150ed4ea0ab4bbd776bec1.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Już kilka ładnych lat używam na przodzie zestawu tarcza HP i klocek HPS. W porównaniu do zestawu OEM, który miałem na samochodzie, to wg mnie jest ogromna różnica na plus. Żadnego problemu/dramatu na zimno nie ma, ja jeżdżę na ogół bardzo płynnie, ale również kilka razy hamowałem awaryjnie (uniknięcie kolizji) i klocki spełniły swoje zadanie (na OEM nie miałbym szans). Ale ja może nie jestem obiektywny, bo mam wersję US i tam klocki podobno słabsze na pierwszy montaż zakładają.

Pylenie wg mnie na zwykłym poziomie, ciche nigdy mi nie zapiszczały, co dla mnie jest bardzo ważne - jestem wyczulony na odgłosy wydobywające się z mojego wozidełka.

Od pół roku na tyle mam zestaw tarcza DBA+klocek HPS i też to dobrze pracuje. Przy moim stylu jazdy chyba już do emerytury mojego FXT nie zmienię "hamulunku" z tyłu.

Link to post
Share on other sites

Jest trochę fajnych klocków. Oczywiście wiele z tych "najfajniejszych" nie ma homologacji. Ciekawe czemu? Nie opłaca się producentowi, czy jak?? Czy może jakieś względy techniczne?

Mam bardziej konkretne pytanie: czy warto założyć do codziennej jazdy, dość dynamicznej, przewody hamulcowe w oplocie, np. HEL? Utwardza to trochę hamulec, czy jest to tylko kolorowy bajer? Kolorowy dosłownie, bo występuje według opisu w 14 kolorach (!!)

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...