Jump to content

kilka pytań o układ chłodzenia gc8 sti


Marcin Domanski
 Share

Recommended Posts

Witam

Przeglądałem podobne tematy, ale wszystko jest mocno porozrzucane.

Być może jestem przewrażliwiony, ale wydaje mi się , że po dynamicznej jeździe grzeje mi się auto.

Dwa razy temperatura niebezpiecznie zawitała pod H. Zapowietrzył mi się przy tym układ i stąd moje obawy.

Kiedy włącza się drugi wentylator? Tylko gdy klima jest włączona?

Kiedy pojawia się płyn w zbiorniku przelewowym (ten z napisem na korku: popatrz w instrukcję obsługi :mrgreen: ) i czy ciągle tam być powinien?

 

Jak już osiągnie podwyższoną temperaturę to pierwszy wentylator chodzi i chodzi... Na postoju ciężko ją zbić.

Zastanawiam się czy to nie pompa wody, bo nie wymieniałem jej przy rozrządzie.

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kiedy pojawia się płyn w zbiorniku przelewowym (ten z napisem na korku: popatrz w instrukcję obsługi ) i czy ciągle tam być powinien?

Płyn w zbiorniczku powinien być zawsze,na zimnym silniku również.Jeśli płynu brakuje w tym zbiorniczku,może to być powód zapowietrzania.

W sprawie wentylatorów nie pomogę.U mnie jest jeden,brak klimy.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie.

Uzupełnię płyn w zbiorniczku przelewowym i odpowietrzę jeszcze raz. Kupę czasu mam to auto, ale od zawsze w tym zbiorniczku mam wyhodowane pająki :facepalm:

Zastanawia mnie ten drugi wentylator. W którymś temacie wyczytałem, że chodzi tylko przy włączonej klimie.

Ja wiem, że u mnie kiedyś chodził, niestety nie pamiętam w jakich warunkach i czy miałem włączoną klimę.

 

edit: Uzupełniłem płyn w zbiorniczku przelewowym i odpowietrzyłem. Jutro przegonię dziada i sprawdzę, czy się nie grzeje.

Edited by Marcin Domanski
Link to comment
Share on other sites

czy to normalne ze po jezdzie jak silnik goracy to wywala wode do zbiorniczka wyrównawczego? jak postoi przez noc i rano patrze to woda jest zasiorbana spowrotem do ukladu a w zbiorniczku widac tylko na dnie, czy tez tak macie ze weze wam puchną? nie wiem jak to opisac ale sa twarde i po wylaczeniu woda przy turbinie w wezu sie gotuje bo ałychac,pzdr

 

plynu mi nie ubywa, w zbiorniczku czysto, olej tez czysty. temperatura ok, wentylatory sie załączaja przy okolo 95-96stopni i chodza obydwa az spadnie do 88-90stopni

Link to comment
Share on other sites

 

 

czy to normalne ze po jezdzie jak silnik goracy to wywala wode do zbiorniczka wyrównawczego? jak postoi przez noc i rano patrze to woda jest zasiorbana spowrotem do ukladu a w zbiorniczku widac tylko na dnie,

Jak najbardziej normalne.W zbiorniczku przelewowym masz poziom płynu zaznaczony.Chyba,że  mowa o zbiorniczku wyrównawczym,tym metalowym,tam powinno być zawsze pod korek.

Link to comment
Share on other sites

u mnie tak płyn z przelewowego czasami wywalaże cała podłużnica jest mokra

Znana przypadłość w GC8,trzeba dolewać płynu co jakiś czas.

Link to comment
Share on other sites

czy to normalne ze po jezdzie jak silnik goracy to wywala wode do zbiorniczka wyrównawczego? jak postoi przez noc i rano patrze to woda jest zasiorbana spowrotem do ukladu a w zbiorniczku widac tylko na dnie, czy tez tak macie ze weze wam puchną? nie wiem jak to opisac ale sa twarde i po wylaczeniu woda przy turbinie w wezu sie gotuje bo ałychac,pzdr

 

plynu mi nie ubywa, w zbiorniczku czysto, olej tez czysty. temperatura ok, wentylatory sie załączaja przy okolo 95-96stopni i chodza obydwa az spadnie do 88-90stopni

Czysta fizyka Panowie. Gdy płyn się grzeje zwiększa swoją objętość więc w zbiorniczku jest go więcej a gdy stygnie zachodzi odwrotna sytuacja i podciśnienie zasysa go z powrotem, chyba że korek od chłodnicy puszcza to nie będzie zasysać tylko zapowietrzać układ.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem wywalanie płynu przez wlew to pierwszy objaw UPG niestety... tak było w moim przypadku, wywalało płyn przy upalaniu. Skończyło się na pękniętej głowicy..

Lekkie wyrzucanie płynu w GC8 przy upalaniu jest normalne i nie jest objawem padniętej UPG.Gdyby tak było,to występowałoby również przy szybkiej jeździe autostradowej,a tak nie jest. ;)

Upalanie to również ostre hamowania,położenie zbiornika przelewowego i jego wlewu w GC8 ułatwia znacznie wylanie się niewielkich ilości płynu,szczególnie przy upalaniu.

Być może miałeś pękniętą głowicę już wcześniej,upalanie przyczyniło się do powiększenie pęknięcia  i później padnięcia uszczelki.

Link to comment
Share on other sites

Kamilwro mam podobnie jak u Ciebie tylko w Foresterku jak silnik zimny z rana to w przelewowym jest mało płynu a jak gorący to jest go nawet lekko ponad stan. Następnego dnia zaglądam to znowu go ubywa jakby podciśnienie go zaciągało z powrotem do układu. Zwróć uwagę na przewód gumowy wychądzący z chłodnicy u góry jak jest silnik zagrzany to jest napięty a z rana miękki. Co do wentylatorów to włączają się dwa naraz bez względu czy mam klimę włączoną lub nie. Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

 

u mnie tak płyn z przelewowego czasami wywalaże cała podłużnica jest mokra

Znana przypadłość w GC8,trzeba dolewać płynu co jakiś czas.
Jak wywala tam to znaczy że masz za dużo w układzie :-) zapewne dolewałeś pod korek (też tak robiłem ;-) w metalowym i na full w tym w błotniku :-D

W metalowym jest prawie pod korek :-)

Co do wentylatów to też załączają mi się dwa...

Sprawdź kostkę tego który się nie włącza ;-) u mnie nie pracował bo zaśniedziały styki :-)

Link to comment
Share on other sites

 

 

u mnie tak płyn z przelewowego czasami wywalaże cała podłużnica jest mokra

Znana przypadłość w GC8,trzeba dolewać płynu co jakiś czas.
Jak wywala tam to znaczy że masz za dużo w układzie :-) zapewne dolewałeś pod korek (też tak robiłem ;-) w metalowym i na full w tym w błotniku :-D

W metalowym jest prawie pod korek :-)

Co do wentylatów to też załączają mi się dwa...

Sprawdź kostkę tego który się nie włącza ;-) u mnie nie pracował bo zaśniedziały styki :-)

 

W metalowym leje na 3/4 bo nie ma wskaźnika. Im temperatura wyższa objętość płynu się zwiększa i przelewa do zbiornika przelewowego. Dobrze to widać przy odpowietrzaniu i odkręconym korku.To raczej normalne. Bardziej martwi mnie, że włącza się tylko jeden wentylator :unsure: Włącza się pierwszy i chodzi i chodzi i widać, że słabo sobie radzi z tym chłodzeniem... Zbadam to.

Edited by Marcin Domanski
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem z którego roku jest twoje auto, jeśli 99-00 to zepnij kostki pod kierownicą (nie pamiętam które :/zielone albo czarne). Wprowadzisz ecu w stan serwisowy i wentylatory powinny włączać się najpierw pieszy bieg potem drugi i wyłączyć i tak w kółko. Dodatkowo selenoid powinien klikać rytmiczne. W ten sposób sprawdzisz czy obwód elektryczny działa. Nie wiem jak jest w starszych gc8

 

Sent from Nokia 5110

Link to comment
Share on other sites

Dwie zielone. Właśnie tak chcę to sprawdzić :)

 

 

Edit: Ogarnąłem. :yahoo:  Przy montażu chłodnicy ktoś wpinając wtyczkę drugiego wentylatora wypchał jeden z pinów.

Jeździłem tak całą jesień i zimę. Nie upalam namiętnie, więc się nawet nie zorientowałem. Przy niższych temperaturach jeden wentylator dawał sobie radę. Teraz włączają się obydwa na raz bez względu na temperaturę.

 

Dzięki wielkie za podpowiedzi !

Edited by Marcin Domanski
Link to comment
Share on other sites

Liczę, że w porę się zorientowałem. Gdyby dobrze się gotowało to mam nadzieję najpierw puścił by jakiś przewód :rolleyes:


Jednak UPG. :cry:

 

Pozdrawiam wszystkich jeszcze optymistów :facepalm:

Edited by Marcin Domanski
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jednak UPG. :cry: 
 

Współczuję. :(

Choć powiem,że lekko zaskoczony jestem.U mnie jest jeden wentylator,jak uzupełnię płyn w zbiorniczku przelewowym,to na upalaniu lekko wyrzuca,ale temperatura zawsze w normie,nawet gdy nie uzupełnię płynu i upalam.A silnik ostatnio rozebrany i UPG w najlepszym porządku.

Mam nadzieję,że tylko UPG do wymiany. :)

Link to comment
Share on other sites

Podobno nie działający jeden z wentylatorów wcale nie musi być przyczyną padniętej uszczelki. Temperatura jest w normie, a mimo wszystko lęcą bąbelki bul, bul, bul :rolleyes:

Oby to była faktycznie tylko uszczelka. Niby montaż metalowych uszczelek załatwia sprawę raz na zawsze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...