Marcin Domanski Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Witam Przeglądałem podobne tematy, ale wszystko jest mocno porozrzucane. Być może jestem przewrażliwiony, ale wydaje mi się , że po dynamicznej jeździe grzeje mi się auto. Dwa razy temperatura niebezpiecznie zawitała pod H. Zapowietrzył mi się przy tym układ i stąd moje obawy. Kiedy włącza się drugi wentylator? Tylko gdy klima jest włączona? Kiedy pojawia się płyn w zbiorniku przelewowym (ten z napisem na korku: popatrz w instrukcję obsługi ) i czy ciągle tam być powinien? Jak już osiągnie podwyższoną temperaturę to pierwszy wentylator chodzi i chodzi... Na postoju ciężko ją zbić. Zastanawiam się czy to nie pompa wody, bo nie wymieniałem jej przy rozrządzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Kiedy pojawia się płyn w zbiorniku przelewowym (ten z napisem na korku: popatrz w instrukcję obsługi ) i czy ciągle tam być powinien? Płyn w zbiorniczku powinien być zawsze,na zimnym silniku również.Jeśli płynu brakuje w tym zbiorniczku,może to być powód zapowietrzania. W sprawie wentylatorów nie pomogę.U mnie jest jeden,brak klimy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Nie wiem jak w GC8 a sądzę że podobnie jak w GD i powinny chodzić dwa wentylatory i po wył klimy też. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 3, 2014 Author Share Posted May 3, 2014 (edited) Dzięki Panowie. Uzupełnię płyn w zbiorniczku przelewowym i odpowietrzę jeszcze raz. Kupę czasu mam to auto, ale od zawsze w tym zbiorniczku mam wyhodowane pająki Zastanawia mnie ten drugi wentylator. W którymś temacie wyczytałem, że chodzi tylko przy włączonej klimie. Ja wiem, że u mnie kiedyś chodził, niestety nie pamiętam w jakich warunkach i czy miałem włączoną klimę. edit: Uzupełniłem płyn w zbiorniczku przelewowym i odpowietrzyłem. Jutro przegonię dziada i sprawdzę, czy się nie grzeje. Edited May 3, 2014 by Marcin Domanski Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 czy to normalne ze po jezdzie jak silnik goracy to wywala wode do zbiorniczka wyrównawczego? jak postoi przez noc i rano patrze to woda jest zasiorbana spowrotem do ukladu a w zbiorniczku widac tylko na dnie, czy tez tak macie ze weze wam puchną? nie wiem jak to opisac ale sa twarde i po wylaczeniu woda przy turbinie w wezu sie gotuje bo ałychac,pzdr plynu mi nie ubywa, w zbiorniczku czysto, olej tez czysty. temperatura ok, wentylatory sie załączaja przy okolo 95-96stopni i chodza obydwa az spadnie do 88-90stopni Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 czy to normalne ze po jezdzie jak silnik goracy to wywala wode do zbiorniczka wyrównawczego? jak postoi przez noc i rano patrze to woda jest zasiorbana spowrotem do ukladu a w zbiorniczku widac tylko na dnie, Jak najbardziej normalne.W zbiorniczku przelewowym masz poziom płynu zaznaczony.Chyba,że mowa o zbiorniczku wyrównawczym,tym metalowym,tam powinno być zawsze pod korek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krystek07 Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 u mnie tak płyn z przelewowego czasami wywalaże cała podłużnica jest mokra Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 u mnie tak płyn z przelewowego czasami wywalaże cała podłużnica jest mokra Znana przypadłość w GC8,trzeba dolewać płynu co jakiś czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł.C Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 czy to normalne ze po jezdzie jak silnik goracy to wywala wode do zbiorniczka wyrównawczego? jak postoi przez noc i rano patrze to woda jest zasiorbana spowrotem do ukladu a w zbiorniczku widac tylko na dnie, czy tez tak macie ze weze wam puchną? nie wiem jak to opisac ale sa twarde i po wylaczeniu woda przy turbinie w wezu sie gotuje bo ałychac,pzdr plynu mi nie ubywa, w zbiorniczku czysto, olej tez czysty. temperatura ok, wentylatory sie załączaja przy okolo 95-96stopni i chodza obydwa az spadnie do 88-90stopni Czysta fizyka Panowie. Gdy płyn się grzeje zwiększa swoją objętość więc w zbiorniczku jest go więcej a gdy stygnie zachodzi odwrotna sytuacja i podciśnienie zasysa go z powrotem, chyba że korek od chłodnicy puszcza to nie będzie zasysać tylko zapowietrzać układ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 4, 2014 Author Share Posted May 4, 2014 Kamilwro od razu włączają się Tobie obydwa wentylatory? Nie najpierw pierwszy, a potem drugi? Masz klimę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr.kupczak Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Moim zdaniem wywalanie płynu przez wlew to pierwszy objaw UPG niestety... tak było w moim przypadku, wywalało płyn przy upalaniu. Skończyło się na pękniętej głowicy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stick Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Piotr . kupczak nie strasz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Moim zdaniem wywalanie płynu przez wlew to pierwszy objaw UPG niestety... tak było w moim przypadku, wywalało płyn przy upalaniu. Skończyło się na pękniętej głowicy.. Lekkie wyrzucanie płynu w GC8 przy upalaniu jest normalne i nie jest objawem padniętej UPG.Gdyby tak było,to występowałoby również przy szybkiej jeździe autostradowej,a tak nie jest. Upalanie to również ostre hamowania,położenie zbiornika przelewowego i jego wlewu w GC8 ułatwia znacznie wylanie się niewielkich ilości płynu,szczególnie przy upalaniu. Być może miałeś pękniętą głowicę już wcześniej,upalanie przyczyniło się do powiększenie pęknięcia i później padnięcia uszczelki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werniks Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Kamilwro mam podobnie jak u Ciebie tylko w Foresterku jak silnik zimny z rana to w przelewowym jest mało płynu a jak gorący to jest go nawet lekko ponad stan. Następnego dnia zaglądam to znowu go ubywa jakby podciśnienie go zaciągało z powrotem do układu. Zwróć uwagę na przewód gumowy wychądzący z chłodnicy u góry jak jest silnik zagrzany to jest napięty a z rana miękki. Co do wentylatorów to włączają się dwa naraz bez względu czy mam klimę włączoną lub nie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 u mnie tak płyn z przelewowego czasami wywalaże cała podłużnica jest mokraZnana przypadłość w GC8,trzeba dolewać płynu co jakiś czas.Jak wywala tam to znaczy że masz za dużo w układzie :-) zapewne dolewałeś pod korek (też tak robiłem ;-) w metalowym i na full w tym w błotniku :-D W metalowym jest prawie pod korek :-) Co do wentylatów to też załączają mi się dwa... Sprawdź kostkę tego który się nie włącza ;-) u mnie nie pracował bo zaśniedziały styki :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon05 Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Możesz poszukać na http://www.moto-centrum.pl w dziale "układ chłodzenia", tam dodają artykuły ze wskazówkami itp. itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 5, 2014 Author Share Posted May 5, 2014 (edited) u mnie tak płyn z przelewowego czasami wywalaże cała podłużnica jest mokraZnana przypadłość w GC8,trzeba dolewać płynu co jakiś czas.Jak wywala tam to znaczy że masz za dużo w układzie :-) zapewne dolewałeś pod korek (też tak robiłem ;-) w metalowym i na full w tym w błotniku :-DW metalowym jest prawie pod korek :-) Co do wentylatów to też załączają mi się dwa... Sprawdź kostkę tego który się nie włącza ;-) u mnie nie pracował bo zaśniedziały styki :-) W metalowym leje na 3/4 bo nie ma wskaźnika. Im temperatura wyższa objętość płynu się zwiększa i przelewa do zbiornika przelewowego. Dobrze to widać przy odpowietrzaniu i odkręconym korku.To raczej normalne. Bardziej martwi mnie, że włącza się tylko jeden wentylator Włącza się pierwszy i chodzi i chodzi i widać, że słabo sobie radzi z tym chłodzeniem... Zbadam to. Edited May 5, 2014 by Marcin Domanski Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Nie wiem z którego roku jest twoje auto, jeśli 99-00 to zepnij kostki pod kierownicą (nie pamiętam które :/zielone albo czarne). Wprowadzisz ecu w stan serwisowy i wentylatory powinny włączać się najpierw pieszy bieg potem drugi i wyłączyć i tak w kółko. Dodatkowo selenoid powinien klikać rytmiczne. W ten sposób sprawdzisz czy obwód elektryczny działa. Nie wiem jak jest w starszych gc8 Sent from Nokia 5110 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 (edited) Dwie zielone. Właśnie tak chcę to sprawdzić Edit: Ogarnąłem. Przy montażu chłodnicy ktoś wpinając wtyczkę drugiego wentylatora wypchał jeden z pinów. Jeździłem tak całą jesień i zimę. Nie upalam namiętnie, więc się nawet nie zorientowałem. Przy niższych temperaturach jeden wentylator dawał sobie radę. Teraz włączają się obydwa na raz bez względu na temperaturę. Dzięki wielkie za podpowiedzi ! Edited May 6, 2014 by Marcin Domanski Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Nie upalam namiętnie, więc się nawet nie zorientowałem. trzeba uważać -ten wskaźnik w subarakach startuje do góry dopiero jak jest już dobrze ciepło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 8, 2014 Author Share Posted May 8, 2014 (edited) Liczę, że w porę się zorientowałem. Gdyby dobrze się gotowało to mam nadzieję najpierw puścił by jakiś przewód Jednak UPG. Pozdrawiam wszystkich jeszcze optymistów Edited May 8, 2014 by Marcin Domanski Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Jednak UPG. Współczuję. Choć powiem,że lekko zaskoczony jestem.U mnie jest jeden wentylator,jak uzupełnię płyn w zbiorniczku przelewowym,to na upalaniu lekko wyrzuca,ale temperatura zawsze w normie,nawet gdy nie uzupełnię płynu i upalam.A silnik ostatnio rozebrany i UPG w najlepszym porządku. Mam nadzieję,że tylko UPG do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 9, 2014 Author Share Posted May 9, 2014 Podobno nie działający jeden z wentylatorów wcale nie musi być przyczyną padniętej uszczelki. Temperatura jest w normie, a mimo wszystko lęcą bąbelki bul, bul, bul Oby to była faktycznie tylko uszczelka. Niby montaż metalowych uszczelek załatwia sprawę raz na zawsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now