Skocz do zawartości

Bagażnik dachowy, Forester, relingi zintegrow. - jakie pasują?


Tichy

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, marhof napisał:

Z trumną niestety nie poradzę, sugerowałbym się rozejrzeć po Allegro/OLX i zobaczyć podobne zestawy  -taką cenę uznać za wyjściową.

 

Udało mi się kupić belki z rozbitka! Prawdopodobnie to wersja US (obstawiam po naklejkach, bo jedyne jednostki to lbs). Tylko teraz mam zagwozdkę:

 Belki mają niesymetryczny profil - trochę jak skrzydło samolotu/klin - więc strzelam że można je zamocować tyłem na przód. Pytanie jak powinny być zamocowane?

Zakładam że cieńszym brzegiem do przodu...

 

jeżeli jak skrzydło w samolocie, to raczej grubszym brzegiem do przodu, tylko żebyś nie oderwał się od asfaltu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Bartek5bis napisał:

Ja w moim Forku 05-07 mam bagazniki z Opla Zafiry 2006r. Idealnie pasuja jak by ktos poszukiwal. :)

Masz takie same relingi jak w Forku SF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
17 godzin temu, yaroz napisał:

nie ma konkretnie do Forestera SG 04r

 

Mam ten sam rocznik i właśnie zastanawiam się nad tymi dokładnie belkami. Jeśli belki są przykręcane do uchwytów, a nie w nich "zatapiane" to zamierzam nabyć i dopasować. Oczywiście trzeba kupić dłuższe żeby było z czego przyciąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pavca napisał:

 

Mam ten sam rocznik i właśnie zastanawiam się nad tymi dokładnie belkami. Jeśli belki są przykręcane do uchwytów, a nie w nich "zatapiane" to zamierzam nabyć i dopasować. Oczywiście trzeba kupić dłuższe żeby było z czego przyciąć :)

Też myślałem o przycinaniu, tylko tych "quiet" jest parę modeli do relingów zintegrowanych i nie wiem czy różnią się długościami czy mocowaniami do relingów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Ja sie właśnie zastanawiam nad tymi inter pack quiet do forka 2015. Relingi są tam chyba niezintegrowane bo są ponad karoserią. Są dedykowane dokładnie pod ten model ale jest kilka wersji różniących sie wysokoscią uchwytu od całkiem płaskich, w linii relingów do wyższych. Cena atrakcyjna a posłużą do rowerów - do momentu montażu haka i zakupu bagażnika na hak oraz do boxa na zimowe wypady.

 

 

 

458a7adf880db847272662154b7effad.jpg4c9593e45999f62a938a7bb006f3913a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj, że na taki bagażnik wejdą najprawdopodobniej max. 3 rowery

ja zmieniłem oryginalne subarowskie w Foresterze na dłuższe belki Thule tylko dlatego, żeby zmieścić czwarty rower na dachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan jest taki, żeby rowery wozić na haku, ale z powodu braku haka jak i bagażnika (po ogledzinach w grę wchodzi tylko Thule) trzeba wysupłać spore fundusze, wiec póki co muszą wystarczyć półśrodki. Taki bagażnik na razie na 2 rowery w tym sezonie, docelowo wyłącznie do boxa. Może ktoś ma taki bagażnik i powie jak sie sprawuje?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2018 o 21:45, fesou napisał:

Pan jest taki, żeby rowery wozić na haku, ale z powodu braku haka jak i bagażnika (po ogledzinach w grę wchodzi tylko Thule) trzeba wysupłać spore fundusze, wiec póki co muszą wystarczyć półśrodki. Taki bagażnik na razie na 2 rowery w tym sezonie, docelowo wyłącznie do boxa. Może ktoś ma taki bagażnik i powie jak sie sprawuje?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 

Sprawdzałem ten z interpack tylko nie wiem do jakiego auta był dedykowany (nie ma do Forestera na reling zintegrowany) i tak belki za długie ale to nie problem bo można dociąć, ale nie pasowały łapy, tzn te zęby które wchodzą w wycięcia w relingu były za krótkie i nie chciały złapać relingów. Może inny model dedykowany do innego auta by spasował. Tam gdzie ja sprawdzałem mieli tylko jeden egzemplarz tego interpack quiet, a jest ich kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie ma żadnych oznaczeń do montażu belek. Masz do dyspozycji całą długość relingów. Rozstaw belek trzeba dostosować do rozstawu np. mocować boxu. Ja zamontowałem na początku dosyć szeroko belki i podczas montażu uchwytów rowerowych musiałem je mocno zsunąć do siebie (ok. 70 cm.). Za miesiąc montowałem box i żeby trafić w otwory montażowe w boxie znów musiałem korygować rozstaw. Jednak ja zawsze staram się montować wszystko jak najbliżej przodu samochodu. Wiadomo, Forek SG i jego SLSy na tyle ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi poskładali taki zestaw gdzieś w odmętach Allegro:

- stopy THULE 4900

- belki THULE 761 (108-135 cm)

- KIT THULE intracker do forester 

- uchwyt rowerowy THULE FreeRide 532

- do tego wszystkiego zamki z kluczykami

 

Kupione dwa 2 lata temu - całkiem nieźle się sprawuje tylko belki mają profil prostokątny więc trochę świszczą przy dużych prędkościach. Teraz bym pewnie kupił profil łezkę, ale wtedy budżet nie pozwalał. 

 

Tak wygląda stopa i profil na zdjęciu:

- ta guma miedzy stopą a relingiem to jest intracker do Forka.

1479745924_baganik.jpg.80f60909bb40fa9a17af8753b0282e5d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co wozisz - box dachowy czy łodzie, pontony. Jak chcesz łodzie małe lub ponton na dachu wozić to bierz te wystające poza jak np to post wyżej @Maszyn . Bo ponton jest szerszy niż dach i lepiej leży. I lepsze są typu skrzydło niż kwadratowy profil.

Thule jest strasznie drogie ja za połowę ceny kupiłem Cruise - jest tandetniej wykonane niż Thule i nie ma kluczyka.

Nie wiem czy na tym zdjęciu to widać, że ponton wystaje poza dach po bokach.

IMG_20180721_132235.jpg.e3dbf4c5cf634cbd5e395a46f4558ec7.jpg

 

Jak wozisz box to ładniejsze są te, które są tak jakby zintegrowane z relingiem (jak te interpack z postu wyżej @fesou) - niższe i mniej świszczy powietrze przy 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam plan zbudowania bagażnika wyprawowo/turystycznego posadowionego na belkach własnej konstrukcji. Belki na relingach.

Czy będzie zgodne z przepisami używanie w ruchu drogowym takich belek własnej konstrukcji?

Całość, belki, bagażnik i bagaż na nim, łącznie z rolowanym zadaszeniem nie będzie obciążała relingów dachowych powyżej 80 kg.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...