Jump to content

wyprasowanie tulei z bloku cylindrow


hati

Recommended Posts

Mam zagadnienie - dwa niepełnosprawne bloki cylindrow do motocykla. Jeden ma sprawną aluminiową obudowę ale zmasakrowaną tuleję zaś drugi ma tuleje ok , natomiast jest uszkodzony aluminiowy kadłub. Potrzebuję wyprasować z obydwu tuleje i wcisnąc dobre tuleje do dobrego bloku. Ktos się orientuje kto to zrobi dobrze we Wrocławiu lub okolicach ? 

Link to comment
Share on other sites

W domowych warunkach to moze sie nie udac. Niby są jakies spraje do chlodzenia do -55 celsjuszy, caly blok mozna podgrzac i w piekarniku nawet - ale prasy nie posiadam,  wiec moze sie nie udac, dlatego szukam jakiegos zakaldu ktory to juz umie

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za info. Wlasnie dzisiaj sie dowiedzialem ze wyprasowac sie nie da - tuleje są zalewane w bloku i czesto mają jakis pierscien , wiec mozna je tylko jakos wytoczyc z bloku i wmontowac dorabiane. Lata temu dorabiałem tuleję do kawasaki Z1000 ale nie podziałała zbyt długo. Pare razy przycisnąłem z obrotami wyzej i silnik zaczął widocznie kopcic i zaczął siorbac olej. A to nie tttm  jak w subaru 

Link to comment
Share on other sites

Specjalistą nie jestem ale mam inne zdanie. Po pierwsze albo jest odlewany blok z integralną częścią tuleją i ją można tylko wyfrezować albo jest tuleja oddzielna część wprasowana w bloku.

W samochodach osobowych mamy doczynienia z powodów ekonomicznych z tym pierwszym przypadkiem najczęściej.

 

W maszynach bodowlanych,samochodach ciężarowych często lest tuleja osobna i tę tak można wymować jak też wkładać. Wiem bo jako młody chłopach często się potykałem w garażu o tuleję do koparki Ostrówek i bodajże do Stara 200.

 

I jesteśmy już blisko tulei Darton do subaru ...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Po pierwsze albo jest odlewany blok z integralną częścią tuleją i ją można tylko wyfrezować

 

 

I jesteśmy już blisko tulei Darton do subaru
 

Pozostaje nam jeszcze metoda i sposób stabilnego osadzenia nowej tulei w starym bloku w dość wysilonych silnikach.Nie jest łatwo. ;)

 

 

W maszynach bodowlanych,samochodach ciężarowych często lest tuleja osobna i tę tak można wymować jak też wkładać. Wiem bo jako młody chłopach często się potykałem w garażu o tuleję do koparki Ostrówek i bodajże do Stara 200.

Mówisz o żeliwnych blokach z mokrą tuleją.Bywają też takie bloki aluminiowe.Mają swoje zalety ale nie są pozbawione wad. ;)  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...