hati Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Mam zagadnienie - dwa niepełnosprawne bloki cylindrow do motocykla. Jeden ma sprawną aluminiową obudowę ale zmasakrowaną tuleję zaś drugi ma tuleje ok , natomiast jest uszkodzony aluminiowy kadłub. Potrzebuję wyprasować z obydwu tuleje i wcisnąc dobre tuleje do dobrego bloku. Ktos się orientuje kto to zrobi dobrze we Wrocławiu lub okolicach ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 W zależności od współczynników rozszerzalności. Proponuję grzać od zewnątrz.Chłodzić od środka i wycisnąć prasą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 No to teorię mamy opanowaną. Teraz aspekty praktyczne poprosimy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted May 5, 2014 Author Share Posted May 5, 2014 W domowych warunkach to moze sie nie udac. Niby są jakies spraje do chlodzenia do -55 celsjuszy, caly blok mozna podgrzac i w piekarniku nawet - ale prasy nie posiadam, wiec moze sie nie udac, dlatego szukam jakiegos zakaldu ktory to juz umie Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Gosc na allegro ma taka oferte. Dorabia tuleje. Wprasowywuje. Szlifuje. Szukalem ostatnio tloka do yamahy dt 125 i wyskoczylo ;P http://m.allegro.pl/tulejowanie-cylindra-yamaha-dt-125-lc-tuleja-i4170321931.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted May 5, 2014 Author Share Posted May 5, 2014 Dzieki za info. Wlasnie dzisiaj sie dowiedzialem ze wyprasowac sie nie da - tuleje są zalewane w bloku i czesto mają jakis pierscien , wiec mozna je tylko jakos wytoczyc z bloku i wmontowac dorabiane. Lata temu dorabiałem tuleję do kawasaki Z1000 ale nie podziałała zbyt długo. Pare razy przycisnąłem z obrotami wyzej i silnik zaczął widocznie kopcic i zaczął siorbac olej. A to nie tttm jak w subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Specjalistą nie jestem ale mam inne zdanie. Po pierwsze albo jest odlewany blok z integralną częścią tuleją i ją można tylko wyfrezować albo jest tuleja oddzielna część wprasowana w bloku. W samochodach osobowych mamy doczynienia z powodów ekonomicznych z tym pierwszym przypadkiem najczęściej. W maszynach bodowlanych,samochodach ciężarowych często lest tuleja osobna i tę tak można wymować jak też wkładać. Wiem bo jako młody chłopach często się potykałem w garażu o tuleję do koparki Ostrówek i bodajże do Stara 200. I jesteśmy już blisko tulei Darton do subaru ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Po pierwsze albo jest odlewany blok z integralną częścią tuleją i ją można tylko wyfrezować I jesteśmy już blisko tulei Darton do subaru Pozostaje nam jeszcze metoda i sposób stabilnego osadzenia nowej tulei w starym bloku w dość wysilonych silnikach.Nie jest łatwo. W maszynach bodowlanych,samochodach ciężarowych często lest tuleja osobna i tę tak można wymować jak też wkładać. Wiem bo jako młody chłopach często się potykałem w garażu o tuleję do koparki Ostrówek i bodajże do Stara 200. Mówisz o żeliwnych blokach z mokrą tuleją.Bywają też takie bloki aluminiowe.Mają swoje zalety ale nie są pozbawione wad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now