Skocz do zawartości

Demontaż bębnów w tylnych hamulcach


EL-Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

chciałbym rzucić okiem na moje szczęki hamulcowe z tyłu. Jak zdjąć bębny?

Szukałem na youtube'ie i jest tam sporo filmów pokazujących "anatomię" tylnych hamulców, ale nie mogę znaleść jak zdjąć sam bęben.

Ktoś pomoże jakimś linkiem lub szczegółowym opisem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. W bębnie masz gumową zaślepkę , którą wyjmij i ustaw bęben tak abyś widział samo regulator ( pręt z gwintem i nakrętką którą zabezpiecza zapadka z  blachy. Małym śrubokrętem odchyl zapadkę , a drugim obracaj nakrętką aby zluzować rozpierak szczęk co pozwoli na ich ściśnięcie i zdjęcie bębna pomimo istniejącego rantu. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Czyli tej zaślepki szukać w tej przedniej powierzchni, tam gdzie dolega felga, tak?

Czy po złożeniu bębna tym regulatorem muszę "ręcznie" rozsunąć szczęki, czy stanie się to automatycznie po kilku(nastu?) hamowaniach?

 

A czy znasz może graniczną średnicę bębna? Auto takie jak w podpisie, z tyłu mam TYLKO bęben, dość duży....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zaślepka pod felgą, rozpierak ustaw tak abyś wcisnął bęben . Przed tym sprawdż czy ta nakrętka lekko chodzi i czy zapadka działa jak powinna . Jeżeli wszystko gra to tak jak napisałeś po kilku hamowaniach będzie git. Pamiętaj aby po montażu najpierw użyć hamulca nożnego a nie ręcznego. Nie znam średnicy granicznej. Sam przetaczałem w moim Legacy i problemu nie ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według autodaty średnica bębna (maks) wynosi 230,6mm

Dzięki. To by się zgadzało, to tu oferowane są szczęki 229mm:

http://allegro.pl/szczeki-subaru-impreza-legacy-forester-97-lublin-i4119933402.html

 

Jakiś czas później....

Byłem w machinie i okazało się, że gumową zaślepkę dającą dostęp do samoregulatora mam od tyłu, w nieruchomej obudowie bębna - bardzo upierdliwe rozwiązanie. Wymiar maksymalnej średnicy jest podany we wnętrzu bębna - tak jak pisał Paweł.C wynosi 230.6mm

Szczęki już mi się kończą, bęben na granicy - czas zrobić wszystko od A do Z.....

Edytowane przez EL-Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś jednak zdecydował się założyć z powrotem stare bębny, to koniecznie zeszlifuj szlifierką kątową ten rant na krawędzi bębna. W bębnach powinieneś mieć też 2 gwintowane otwory na gwint 8mm, które znacznie ułatwiają operację zdejmowania bębna. W nowych bębnach tych otworów nie miałem, więc wywierciłem i nagwintowałem je sam, tak na przyszłość.

A swoją drogą, to miałem okropniaste problemy z zakupem nowych. Tzn. było ich do wyboru od kilku producentów, ale wszystkie z nie pasującym do tylnej osłony zewnętrznym rantem. Musiałem go ścinać 3mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji zauważyłem, że "samoregulator" rozsunięcia szczęk wcale nie jest "samo" - jeśli szczęki ustawi się zbyt blisko siebie (regulator za krótki) hamulec ręczny chwyta późno i cylinderek niepotrzebnie pracuje w dużym zakresie. Gdy regulator rozsuniemy za mocno - szczęki mogą trzeć o bęben i hamulec może hamować bez dotykania pedału lub "ręcznika". Wczoraj po jeździe stwierdziłem, że jeden z tylnych bębnów jest znacznie bardziej gorący niż drugi. Dziś "popuszczę" nieco regulatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...