Jump to content

Przeguby Impreza GC


michal71

Recommended Posts

Czesc,

 

Czy możliwe jest że w sprzedaży są przeguby przednie zewnętrzne do Imprezy GC o różnej długości zabudowy ??

W ogłoszeniach podają długość całości która nie jest istotna (151-155mm). Ważny jest wymiar od miejsca gdzie opiera sie łożysko do miejsca gdzie opiera sie wieloklin na półosi.

A dlaczego pytam?

Na jesień wymieniłem prawy przegub, dałem sie naciągnąć na zamiennik z pierscieniem ABS na przegubie (a mam pierścień ABS na piaście). Pierścien zdjąłem z przegubu i zamontowałem przegub (choć z tego co pamiętam zwróciłem uwagę że nowy przegub jest z 5 może 10 mm duższy niż stary, zdemontowany). Wszystko działało, ale kilka razy zauważyłem ze pojawiły sie dziwne drgania podczas dużych obciążeń w lewych zakrętach. Po zimie włożyłem niższy zawias i drgania nasiliły się (każde troche szybciej przejechane rondo czy inny lewy winkiel). Przypomniałem sobie o tym nie do końca dobrze dobranym przegubie i kupiłem taki do pierścienia ABS na piaście.

I tu niespodzianka, teraz drga już przy minimalnej prędkości (5-10km/h) i delikatnym skręcie w lewo.

 

Wniosek.

 

Zwiekszyła się długość całkowita półosi i wewnętrzny przegub opiera sie o obudowę (najpierw przy lewych zakrętach; potem dodatkowo po zamontowaniu niższego zawiasu i lewych zakrętach - półoś się "skraca" coraz bardziej). Dodatkowo zrobiłem próbę/eksperyment - wywaliłem prawą półoś, włożyłem jedynie stary przegub (ten z pierścienim ABS na nim) zeby ścisnąć łożysko i na holu odbyłem jazdę próbną :) i nie drga.

 

Niestety oryginalną częśc wywaliłem przy pierwszej wymianie i nie mam z czym porównać.

 

HELP

Link to comment
Share on other sites

Zacznijmy od tego jakiej firmy jest ten przegub?

Nie sądzę, żeby do takiej sytuacji mogło dochodzić - bynajmniej na rondzie - aczkolwiek to co piszesz ma sens.

Kulki w przegubie wewnętrznym nie siedzą "na styk" na końcu rowków. Powiedzmy, że w pozycji wyjściowej znajdują się w środkowej części i mimo, że przegub zewnętrzny będzie "trochę"  dłuższy to nie powinien powodować takiej sytuacji. Zadaniem przegubu wewnętrznego jest kompensacja wzdłużna. Także zobacz np. tutaj [Przegub Birfielda z kompensacją wzdłużną]

http://moto1.cba.pl/?paged=56

Jeżeli jakaś firma X produkuje przegub-zamiennik to bazuje na wymiarach oryginalnych i nie miało by w tym sensu produkowanie przegubu o innych parametrach, aczkolwiek w przyrodzie różnie bywa.

Jeżeli nawet miałoby się zapierać o skrzynię to byś kierownicę skręcił do pewnego momentu i dalej by nie poszła.

Zresztą czy byś skręcał w prawo czy w lewo sytuacja powinna być taka sama bo promień zataczania piasty jest taki sam w obie strony.

Myślę, że uspokoiłem trochę i trzeba szukać przyczyny w innym miejscu.

 

p.s. u siebie zmieniałem również dawno temu prawy przegub (NKN) i po zmianie delikatnie ściąga w prawo, pojechałem na ustawienie geometrii i mimo, że ustawione jest wszystko wg. normy to sytuacja nie zmieniła się. I o co tu chodzi ? :)

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem kolegę z podobnym problemem

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/57803-forester-st-99-przegub-poszukiwany-30x27-145mm/

 

temat z przed 2 lat, ale problem pozostaje - nigdzie nie ma tych części.

 

Jestem ciekawy czy PASCAL G17021PC będzie miał długość 145 mm.

 

BTW

 

Wiecie może czy sam pręt półosi z wieloklinem na 22 zęby (po stronie koła) jest krótszy od tego z 30 zębami (i czy od strony skrzyni wszystko będzie grało?). Jeżeli takt to może poszukam i wymienię półoś i wpakuje nowy "popularny i dostępny" dłuższy przegub.

Edited by michal71
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...