michal71 Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Czesc, Czy możliwe jest że w sprzedaży są przeguby przednie zewnętrzne do Imprezy GC o różnej długości zabudowy ?? W ogłoszeniach podają długość całości która nie jest istotna (151-155mm). Ważny jest wymiar od miejsca gdzie opiera sie łożysko do miejsca gdzie opiera sie wieloklin na półosi. A dlaczego pytam? Na jesień wymieniłem prawy przegub, dałem sie naciągnąć na zamiennik z pierscieniem ABS na przegubie (a mam pierścień ABS na piaście). Pierścien zdjąłem z przegubu i zamontowałem przegub (choć z tego co pamiętam zwróciłem uwagę że nowy przegub jest z 5 może 10 mm duższy niż stary, zdemontowany). Wszystko działało, ale kilka razy zauważyłem ze pojawiły sie dziwne drgania podczas dużych obciążeń w lewych zakrętach. Po zimie włożyłem niższy zawias i drgania nasiliły się (każde troche szybciej przejechane rondo czy inny lewy winkiel). Przypomniałem sobie o tym nie do końca dobrze dobranym przegubie i kupiłem taki do pierścienia ABS na piaście. I tu niespodzianka, teraz drga już przy minimalnej prędkości (5-10km/h) i delikatnym skręcie w lewo. Wniosek. Zwiekszyła się długość całkowita półosi i wewnętrzny przegub opiera sie o obudowę (najpierw przy lewych zakrętach; potem dodatkowo po zamontowaniu niższego zawiasu i lewych zakrętach - półoś się "skraca" coraz bardziej). Dodatkowo zrobiłem próbę/eksperyment - wywaliłem prawą półoś, włożyłem jedynie stary przegub (ten z pierścienim ABS na nim) zeby ścisnąć łożysko i na holu odbyłem jazdę próbną i nie drga. Niestety oryginalną częśc wywaliłem przy pierwszej wymianie i nie mam z czym porównać. HELP Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubBlackbird Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Zacznijmy od tego jakiej firmy jest ten przegub? Nie sądzę, żeby do takiej sytuacji mogło dochodzić - bynajmniej na rondzie - aczkolwiek to co piszesz ma sens. Kulki w przegubie wewnętrznym nie siedzą "na styk" na końcu rowków. Powiedzmy, że w pozycji wyjściowej znajdują się w środkowej części i mimo, że przegub zewnętrzny będzie "trochę" dłuższy to nie powinien powodować takiej sytuacji. Zadaniem przegubu wewnętrznego jest kompensacja wzdłużna. Także zobacz np. tutaj [Przegub Birfielda z kompensacją wzdłużną] http://moto1.cba.pl/?paged=56 Jeżeli jakaś firma X produkuje przegub-zamiennik to bazuje na wymiarach oryginalnych i nie miało by w tym sensu produkowanie przegubu o innych parametrach, aczkolwiek w przyrodzie różnie bywa. Jeżeli nawet miałoby się zapierać o skrzynię to byś kierownicę skręcił do pewnego momentu i dalej by nie poszła. Zresztą czy byś skręcał w prawo czy w lewo sytuacja powinna być taka sama bo promień zataczania piasty jest taki sam w obie strony. Myślę, że uspokoiłem trochę i trzeba szukać przyczyny w innym miejscu. p.s. u siebie zmieniałem również dawno temu prawy przegub (NKN) i po zmianie delikatnie ściąga w prawo, pojechałem na ustawienie geometrii i mimo, że ustawione jest wszystko wg. normy to sytuacja nie zmieniła się. I o co tu chodzi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal71 Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 (edited) Znalazłem kolegę z podobnym problemem http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/57803-forester-st-99-przegub-poszukiwany-30x27-145mm/ temat z przed 2 lat, ale problem pozostaje - nigdzie nie ma tych części. Jestem ciekawy czy PASCAL G17021PC będzie miał długość 145 mm. BTW Wiecie może czy sam pręt półosi z wieloklinem na 22 zęby (po stronie koła) jest krótszy od tego z 30 zębami (i czy od strony skrzyni wszystko będzie grało?). Jeżeli takt to może poszukam i wymienię półoś i wpakuje nowy "popularny i dostępny" dłuższy przegub. Edited May 7, 2014 by michal71 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now