Zwibel Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Witam Impreza 2.0 GD 125KM z LPG Zacząłem szukać co jest problemem podwyższonego spalania. Gaz ustawiony idealnie, był u dwóch gazowników, wcześniej sam regulowałem, oni tylko potwierdzili prawidłowe parametry. Jeden z nich był dość ogarnięty i wskazał iż powodem może być to że samochód na PB ma korekty długoterminowe na poziomie 7% na LPG spadają do 5%. Dzisiaj po wstawieniu nowej sondy zrobiłem reset i teraz pokazuje korekty 14% na Pb i 8% na LPG. Sprawdzałem dokładnie czy nie ma gdzieś lewego powietrza -nic nie widać nic nie słychać. Co może powodować zwiększone korekty. Oprócz podwyższonego spalania, po wymianie drugiej sondy auto nie sprawia innych problemów (przed wymianą błąd P0136). Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 (edited) Witam Impreza 2.0 GD 125KM z LPG Zacząłem szukać co jest problemem podwyższonego spalania. Gaz ustawiony idealnie, był u dwóch gazowników, wcześniej sam regulowałem, oni tylko potwierdzili prawidłowe parametry. Jeden z nich był dość ogarnięty i wskazał iż powodem może być to że samochód na PB ma korekty długoterminowe na poziomie 7% na LPG spadają do 5%. Dzisiaj po wstawieniu nowej sondy zrobiłem reset i teraz pokazuje korekty 14% na Pb i 8% na LPG. Sprawdzałem dokładnie czy nie ma gdzieś lewego powietrza -nic nie widać nic nie słychać. Co może powodować zwiększone korekty. Oprócz podwyższonego spalania, po wymianie drugiej sondy auto nie sprawia innych problemów (przed wymianą błąd P0136). Ja bym sprawdzał tak:1. Powietrze - to juz sprawdziles ze nie ma lewego a masz przeplywke? Może podmien od kogoś. 2. Sonda - jest druga nowa wiec odpada 3. Paliwo - przytarte wtrysku itp brudny filtr paliwa słabą pompka To ze na LPG ma na 8% to nie znaczy ze jest dobrze, to znaczy ze jest 8% za mało. Ustaw tak żeby było 0% i zobacz może któryś z tych ogarniętych gaziarzy ma sondę AFR zobacz jakie masz na wolnych. Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Edited April 28, 2014 by bzikus7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwibel Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 Niestety po pojeżdżeniu trochę zaczęły się dziać cuda. LTFT na jałowym skacze od 3% do 80%. Żaden błąd nie wyskakuje. Auto może minimalnie dziwnie pracuje jakby troszkę nie równo, ale pewności nie mam:/ Ogólnie wszystko jest ok, ale mapa gazowa jest nie do ustawienia -niby ustawie idealnie - po trzech dniach sprawdzam i już jest do dupy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 WIesz, najpierw warto pojezdzic troche na benie. Jak ja ustawiam kompa od gazu to najpierw smigam kilkadziesi† km na benie, zeby po resecie zebral odpowiednie korekty. NIestety nie jest tak ze są 0%, w granicach +- 5% jest ok. Jesli na benie nazbierasz korekt wiekszych, to znaczy ze cos jest nie halo z osprzetem silnika. Jesli na benie bedzie ok to znaczy ze masz cos skopane z instalką gazową. Swoją drogą to nie poznałem dobrego "gazownika", wiekszosc z tych gosci chce jak najszybciej wypchnac auto za brame i robic kolejne. Wiekszosc ich tzw strojenia to autokaiibracja i ewentualnie wlaczenie jakiegos automatu ktory sam jakies poprawki policzy, zazwyczaj średnio. Trzeba miec swiadomosc ze zle wystrojona gazownia rozstraja ECU benzyny, wiec po jakims czasie pracy, jak ecu nałapie na gazie dlugoterminowych korekt i przelaczysz go na bene, to tez bedzie chodzil do d.... Tak z ciekawosci - te 80% LTFT na jalowym to moglbys jakos wyjasnic? LTFT raczej nie skacze, dlatego jest LTFT, a 80% korekty to nigdy jeszcze nei widzialem - u mnei maks to +-25%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwibel Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 No to mnie właśnie zaczęło dziwić - Ltft zawsze powinno być stałe, u mnie natomiast zaczęło pracować prawie jak STFT i szaleje od zera do nawet 80%. Zrobiłem dłuższego reseta zobaczymy co będzie jutro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 LTFT ustala sie na jakims poziomie ale dla konkretnego obciazenia silnika, wiec jesli zmieniasz obciazenie, to komp pokaze Ci rozne LTFT dla roznych obciazen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwibel Posted August 18, 2014 Author Share Posted August 18, 2014 Walki ciąg dalszy. Byłem u kolejnego gazownika. Sprawdziłem na jego urządzeniu obd że STFT jest ok 32% LTFT 26% STFT ma takie wskazanie tylko na wolnych obrotach kiedy dostaje obrotów dąży do zera. Raczej nie jest to wina LPG Jeździłem na samej Pb i problem był podobny. Co jeszcze może powodować tak duże korekty na wonnych obrotach?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 (edited) To ja trochę odkopie temat zadaniem ltft jest utrzymanie stft jak najbliżej zera i to właśnie na ltft trzeba najwięcej zwracać uwagę. Jeżeli masz na wolnych stft 32 i ltft 26 to znaczy że ltft osiągnęło już maksimum i masz za dużo powietrza o prawie 60 % a to bardzo źle. Dalej będę się upierał przy lewym powietrzu sprawdź kanał na Youtube scanerdaner tam jest super pokazane jak jak szukać lewego powietrza jak sprawdzić sondę itp Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Edited September 1, 2014 by bzikus7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwibel Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 Znalazłem pewną zależność-nikt w JG mi nie chce pomóc-mam jeszcze jednego magika, ale dopiero w przyszłym tygodniu mogę się umówić. Auto jak chodzi na LPG jest ok da się regulować korektami, na benzynie wchodzą na plus. Bawiąc się przełączaniem między wtryskami PB a LPG zauważyłem iż na czwartym cylindrze kiedy wchodzi na beznzyne auto jakby na moment przydławi i od razu korekta idzie w góre. Jest to tylko na tym jednym cylindrze na PB. Czyli wygląda jakby coś się działo z tym cylindrem. Czy może to być walniętym wtrysk Pb?? W wolnej chwili spróbuje zamienić wtryski, ewentualnie przejrzeć wszystko związane z czwartym cylindrem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 ale spadajacie cisnienie paliwa , 4 cylinder jest chyba ostatni na listwie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwibel Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 ale spadajacie cisnienie paliwa , 4 cylinder jest chyba ostatni na listwie ? ale nie wiem o co chodzi?? może i ostatni ale na listwie wszystkie wtryski powinny mieć jednakowe ciśnienie-szczególnie na wolnych obrotach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 no jak pompa nie domaga to moze spadac cisnienie na 4 wtrysku szczegolnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now