theprotos Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Coś mi go dławi (wolniejsze obroty) zarówno na lpg jak i na petrolu - wszystko wskazuje na kable...wiec potrzebuje porady: OPIS BESTII: Forester z 02.2001 2.0 92kw 125hp skrzynia biegów manualna, VFIN: JF1SF5LJ41G088615 Poradzcie prosze ja wyczytałem że NGK RC-FX54 + świece (najlepiej ze zwiększoną ciepłotą 7) prosze o pomoc...czeka mniewnajbliższym czasie 2000km trasy wiec potrzebuje czegoś sprawdzonego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tichy Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Osobiście jeszcze nie miałem konieczności wymiany, więc mogę tylko przytoczyć to, co mi powiedział mój mechanik, gdy go niedawno zapytałem o wymianę kabli (tak na przyszłość, bo nic mi nie szwankuje). Twierdzi, że Subaru generalnie nie lubią nieoryginalnych przewodów i gdybym wymieniał, to on rekomenduje do mojego Forka zakup oryginałów. Przy czym zaznaczył, że można wymienić tylko ten przewód, który się uszkodził, nie trzeba za każdym razem kompletu, chyba że fabryka przewiduje wymianę kabli przy określonym przebiegu i on właśnie nastąpił, wtedy rzecz jasna komplet. Co do wcześniejszej (niż przewidują oficjalne zalecenia Subaru) wymiany kabli, to on nie widzi takiej konieczności, o ile oczywiście nie dzieje się z nimi coś złego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Coś mi go dławi (wolniejsze obroty) zarówno na lpg jak i na petrolu - wszystko wskazuje na kable...wiec potrzebuje porady: OPIS BESTII: Forester z 02.2001 2.0 92kw 125hp skrzynia biegów manualna, VFIN: JF1SF5LJ41G088615 Poradzcie prosze ja wyczytałem że NGK RC-FX54 + świece (najlepiej ze zwiększoną ciepłotą 7) prosze o pomoc...czeka mniewnajbliższym czasie 2000km trasy wiec potrzebuje czegoś sprawdzonego. Jesli to dlawienie na lpg i pb... Jeśli to kable,to już dawno powinieneś mieć problemy na lpg, bo jest nas to bardziej czuły. Kiedy sprawdzales zawory? Jeśli chodzi o kable również polecam oryginały (więcej napisałem w wątku o lpg). Szarpanie moze byc wywołane czujnikiem spalania stukowego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
theprotos Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 Te problemy mam już od roku...ale że w domu jestem bardziej gościem i przebiegi tutaj mam małe jakoś tego nie odczuwałem. Teraz gdy żona zaczyna śmigać forkiem to niskie obroty są bardzo potrzebne;) hmmm zaworów nigdy nie sprawdzałem...ale ciekawa myśl zwłaszcza że z obrotów schodzi dość wolno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S1M0N Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 To ja tak jeszcze dodam coś odnośnie przewodów, gdybyś jednak się zdecydował i nie chciał oryginałów. Jakiś czas poszukiwałem do Imprezy MY99 z tym samym silnikiem i wszelkie dostępne NGK, które wg katalogu pasują do 2.0 125KM okazują się być złej długości. Natomiast można zakupić BERU, a konkretnie ZEF 1561 - zgodnie z ich katalogiem są przeznaczone do silnika 2.5 SOHC, ale idealnie pasują także do 2.0 125KM. Upewniałem się nawet w ASO, gdzie okazało się, że OEM kable do obydwóch tych silników mają ten sam numer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Natomiast można zakupić BERU, a konkretnie ZEF 1561 - zgodnie z ich katalogiem są przeznaczone do silnika 2.5 SOHC, ale idealnie pasują także do 2.0 125KM. Upewniałem się nawet w ASO, gdzie okazało się, że OEM kable do obydwóch tych silników mają ten sam numer. Przekopiuję tu własną wypowiedź z wątku o LPG: Jeśli mogę coś zasugerować z kablami: nie jest łatwo o dobre kable jako zamienniki. Niestety, do imprez po 2000 (może i wcześniej) należy dobierać kable po numerze VIN, co sugeruje, że nie są one identyczne (choć mogło by się tak wydawać). Informację taką uzyskałem od samego Marasa, któremu w pełni ufam jeśli chodzi o serwis. W tym wątku (LPG) pisał z kolei Jako, że nawet kable BERU nie zawsze są dobre jakościowo, czego sam zresztą doświadczyłem, bo moje 4-miesięczne poszły niedawno do kosza. Nie wiem, czy wynika to z tego, że BERU trzaska jeden typ kabli do subaru (mimo tych różnic, o których pisałem wcześniej), czy z ich po prostu marnej jakości? W każdym razie skończyło się kupnem ORI kabli w serwisie, które kosztują 100 zł za sztukę, bez względu na długość (ale można się potargować). W każdym razie na seryjnych kablach skończyły się problemy. Polecam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts