panklex Posted August 12, 2006 Share Posted August 12, 2006 Zegarek zastrajkował. Od jakiegoś czasu nie włączał się po przekreceniu stacyjki, wystarczyło postukac i powracał do sprawności. Niestety nawet ta sztuczka juz nie pomaga Nie wiecie czy da się tam jakoś diodki wymienić czy potrzebna jest wymiana na nowy?. Po wyjęciu nie widzę żaróweczek, wyświetlacz to jakby dwie skleone szybki z układem w środku, jeśli ktos przerabiał temat prosze o WSKAZÓWKIi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Swojego nie rozbierałem więc zgaduję Wyświetlacz LED czy LCD? Jeżeli LED to sterowanie jasnością jest robione z poziomu układu i raczej trzeba się za nowym zegarkiem rozglądać. Zadzwoń do Gawinów (aczkolwiek teraz chyba do końca sierpnia mają urlop), tam stał jakiś rozbity forester, to może jeszcze zegarek by się dało z niego za rozsądne pieniądze wytargać (o ile jeszcze tam jest). Link to comment Share on other sites More sharing options...
lezo Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 Dobierz się do tego, rozbierz i poprzyglądaj się czy nie ma żadnych zimnych lutów lub czy coś nie styka, to częsty problem, w corsie miałem tak z zegarkiem, moze wystarczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 Przestań pukać i p....... mocno. U mnie tak zaskakują światełka od podświetlenia gałki regulacji temperatury jak czasem przestaja działać Link to comment Share on other sites More sharing options...
cakke Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Sciągnij sobie zegarek, rozbierz go na elementy pierwsze. Obok wyświetlacza zobaczysz dość szeroki rezystor montowany powierzchniowo(jest na nim symbol 501 czy w te okolice), ma on zwyczaj odlutować sie od plytki. Wystarczy kapnąć cynę na połączenia i gotowe Dla zasady możesz poprawić też połączenia na pozostałych elementach. Jeżeli nie czujesz się pewnie w temacie to odwiedź ASO lub oddaj zdemontowany zegarek elektronikowi. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted August 19, 2006 Author Share Posted August 19, 2006 cakke dzięki, jutro mam wolne (jak wiekszość ) wiec zmierzę się z rezystorem o tajemniczym imieniu 501, wezme lutownicę na broń i dam znać jak poszło. Trzymajcie kciuki, :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pamal5 Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Nie rób tego! Potrzebna jest specjalna lutownica do cienkich ścieżek i doświadczenie elektronika- całość kosztowała mnie 10,- Pln i cieszę się, że byłem na tyle mądry, żeby nie spieprzyć ale za to saodzielnie. Masz gaz w Foresterze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 panklex Jakby co, to mam taką lutownicę w pracy Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 Masz gaz w Foresterze? mam gaz a o co chodzi?. Aflinta, jeśli chodzi o lutownicę punktową to akurat sąsiad ma takie cudo, uśmiechnę się do niego dzięki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Jeszcze raz ja. Tym razem nieco powazniej. Jesli nadal nie rozwiązałeś problemu z zegarkiem, to http://www.subaruforester.org/vbulletin ... php?t=3350 może pomoże. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 No proszę, to jednak wyświetlacz nixi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piskoor Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Mi się za to przepalają dwie żarówczki...od przycisku Bright i regulkacji wysokości świateł.. A ponieważ szkoda mi na nie co dwa tyg. wydawać 2 dychy to dałem spokój Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Nie jest to normalny objaw. Sprawdź może jakie masz napięcie w instalacji, czy czasem nie jest za wysokie na żarówkach, może coś ogólnie z elektryką? Rozwiązanie tymczasowe to przyciemnienie deski, albo wsadzenie jakiegoś niedużego rezystora w obwód żarówki (ale upewniej się czy nie masz jakichś skoków napięcia, czy alternator i układ ładowania akumulatora jest OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cakke Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 a może sprawdź na jkie napięcie masz żarówki??? najlepiej założyć 14 V. http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f ... p+t1&idp=1 ja stosuje lamp-t1/14/60, niezawodne, tylko czasem trzeba zmienić w całym rzędzie klawiszy podświetlenie bo niekoniecznie jasność pasuje... a nocą to deeenerwuje pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piskoor Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 tylko czemu działają dwa tygodnie ? i tylko dwie się przepalają ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 Oki dzięki wielkie, jak bede miał chwilke to potraktuje dziada cyną. Taka pierdoła a denerwuje jak jasna cholera. Całe to zamieszanie pozwoliło mi uzmysłowić sobie jak wielką role w życiu odgrywa zegarek, nie sposób bez niego żyć (korzystam tylko zzegarka w samochodzie (korzystałem ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Mi się za to przepalają dwie żarówczki...od przycisku Bright i regulkacji wysokości świateł.. A ponieważ szkoda mi na nie co dwa tyg. wydawać 2 dychy to dałem spokój mi tez sie przepalily w moim bylym kombiwarze 96' wymienilem i wytrzymaly tydzien - prawdopodobnie trzeba zakupic te 14V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 No przyznam sie szczerze, ze od kupna nie wymienilem zadnej zaroweczki od podswietlenia. Jedyne ktor mi sie teraz przepalily smiesznie to podswietlenie wlacznika awaryjnych i tylnej szyby ogrzewania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gazik Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 To i ja się podepne pod temat. Tydzień temu zniknął zegarek w forysiu ( i nie było to włamanie). Przeczytałem ten wątek i podjechałem do mechaniorów od elektroniki. Miło było wiedzieć minę speca jak go pokierowałem krok po kroku co prawdopodobnie jest przyczyną. Rezystor 510 został potraktowany lutownicą i wszystko ok. Dzieki szystkim za porady. A z drugiej strony ciekawe, że u wszystkich ten sam problem? Pewnie jakas wada konstrukcyjna..... :wink: Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umbert Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 A propo zegarka, nie da sie go ustawic na wyswietlanie czasu w trybie 24:00? (przyznaje ze nieczytalem tej czesci manualu) PS Mnie sie podoba analogowy zegarek z Outlandera...taki niby Maserati. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogie Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 No, ja też dołączam do szczęśliwców, którzy odzyskali czasomierz w swoim pojeździe. Syndrom rezystora 510 potwierdzony. :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergen Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 A'propos zegarków, czy wiecie gdzie znajdę zdjęcie zdemontowanego zegarka z Imprezy 93-96 (taki sam jest chyba w legacy z tych czasów) ? Mam pewien zamysl co do niego, a nie chcę wybebeszać deski tylko po to, żeby go sobie obejrzeć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
klipper007 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Dzięki dociekliwości Szanownych Forumowiczów i ja odzyskałem zegar w Foreście :smile: :smile: :smile: Potwierdzam syndrom "510" - poprawiłem lutowanie i DZIAŁA!!!!! Mozna to zrobić samemu potrzebny tylko cienki grot przy lutownicy. No i nie może być syndromu duetu "Marek i Wacek" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz Brzeg Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Ja w swoim forysie wymieniłem żarówki na 14v i już dwa miesiące mam spokój z podświtlenim przełączników A z zegarkim też miłem ten sam problem rezystor 510 odlutowł się troszczke :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pin555 Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Ja w swoim forysie wymieniłem żarówki na 14v i już dwa miesiące mam spokój z podświtlenim przełączników A z zegarkim też miłem ten sam problem rezystor 510 odlutowł się troszczke :cool: Chyba kazdy musi przez to przejsc. Do czasu "wynalezienia" zarowek 14V wymienialem podswietlenie przyciskow co drugie tankowanie, a na problem "510" natrafilem przypadkiem i zapomniany zegar ozyl :-) Leszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.