Jump to content

Legacy IV H6 AT pada(nięty) napęd


jankesik

Recommended Posts

Pany!

 

Legacy H6 2004 AT , objawy: trzęsie budą, przy skręcaniu przy przy szybkich prędkościach wielkie wibracje, jakby któreś z koł było hamowane, wtedy włącza się kontolka awd i wszystkom jest oke. Przy cofaniu w garazu na pełnym skręcie słychac przeskakiwanie. Tak samo jak zimny przy małych prędkościach na wprost.

Test na podnośniku:

 

gdy jedno tylne koło zostaje zatrzymane to drugie mozna poruszyć ale z duuużym oporem. Gdy oba tylne koła są nietrzymane i jedym się zakręci toteż jest opór choć mniejszy, i wtedy drugie z opóźnieniem zaczyna kręcić się w tym samym kierunku,

 

to samo tylko z przodu. brak oporu. ale pamietam jak pół roku temu kręciłem przednim kołem to drugi kręciło sie w przeciwnym kierunku. teraz to drugie koło jest nieruchome.

 

z tylnego mostu olej czarny. Pół roku temu oke. Olej w skrzynie biegów oke.

 

Biegi skrzynia często przerzuca ze stukiem (jakiś luz czy cóś :))

 

Tak na prawdę to nie chce mi sie rzeźbić w wymienę jakiś poszczególnych elemencików i dlatego chcę wymienić skrzynie i tylny most na inny używany ( niestety cena fabrycznych nowych części za duża dla mnie)

 

Pytanie: czy skrzynie at pieciobiegowe i tylny most są takie same w rocznikach 2004-2005 w legacy i outback??? mają takie same przełożenia?. Pytam bo mój legaś chyba to trochę rzeźba i ma parę części z outbacka np licznik, fotele...może poszczególne części napędu też są mieszane...

Czy wystarczy, że kupie obojetnie czy od legacy czy outbacka (2004-2005)skrzynie i most i będzie zawsze pasować?

Wydawało mi się, że na allegro czasem sprzedawane skrzynie mają rożne numery...

 

 

pozdrawiam

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Na jakim ustawieniu skrzyni robiłeś te testy? (P/N/D ?) Z opisu tył zachowuje się normalnie (wiskoza), natomiast przód nie powinien tak się zachowywać... Dziwne natomiast, że płyn z tyłu zmienił kolor... :/

Link to comment
Share on other sites

Na ustawieniu N.

 

tylny most, dyfer czy jak tam zwał na bank jest uszkodzony. Dźwięki jakie wydaje na zakretach to jakby wrzucić tam kilo gwoździ:) Jak łuk jest długi to w koncu słychać trzask włącza się kontrolka awd i jest spokój.Jak zgaszę samochód i odpalę kontrolka zgasa i znów jest drganio-przeskakiwanie, czasem samochód potrafi sam zacieśnić zakręt, szczególnie jak na łuku np. zjazd z autostrady doda się i zaraz puści gaz.

Podejrzewam, że sprzegło wieloplytkowe się uszkodziło od zrabanego mostu albo odwrotnie. Może napęd spina się czasem na stałe. Na bank skrzynia i most zdrowy nie jest bo trochę na tym przejeździłem szczególnie do mechanika 60km w jedną stronę parę razy.

Dokładnej usterki raczej nie szukam choć ciekaw jestem co za przyczyna, wolę wymienić te dwa ustrojstwa (most i skrzynię) na używaną (chyba że trafie złom). Nie wiem tylko czy outback i legacy te części przeniesienia napędu ma takie same, być może mam pewne części od legaca a inne od outbacka i obawiam się czy nie mają innych przełożeń.

 

pzdr

Edited by jankesik
Link to comment
Share on other sites

Jeśli padło sprzęgiełko blokujące centralny dyfer, to koszt wymiany tarczek jest znacznie niższy niż kupno używanej skrzyni. Z tylnym dyfrem jest odwrotnie. Taniej kupić używkę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...