krazek1221 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Witam, jestem obecnie posiadaczem Subaru Imprezy kombi 97' 2.0 lpg 115km, od kiedy posiadam auto nie mogę pozbyć się wrażenia, że jest słabsze niż powinno być (miałem kiedyś takowe w sedanie i było o wiele żwawsze). Auto w ciągłej eksploatacji, jednak co około 60 km jazdy zaczyna się gotować, do tej pory zagotowało się 7 razy... Gotować zaczyna się gdy woda z chłodnicy zostanie wypchnięta do zbiorniczka wyrównawczego. W układzie pojawiają się bąble, termostat sprawny, najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, ale mechanik bierze pod uwage pompe wody. Do jutra czekam na wycenę robocizny uszczelek pod głowicą wraz z planowaniem, podobno obejdzie się bez wyciągania silnika. Moje obawy tyczą się również tego, że 30 tyś km temu poprzedni właściciel robił uszczelki, silnik przeżył pęknięcie paska rozrządu podczas odpalania silnika (u poprzedniego właściciela) i po tylu przejściach i zagotowaniach zastanawiam się czy warto inwestować w owy motor. Przy okazji nastąpienia takiej sytuacji odrazu wpadłem na pomysł wstawienia silnika 2.2 lub 2.5 lecz powiadomiono mnie, że impreza ma inną instalacje niż np. legacy. i czy przy zmianie silnika konieczna jest wymiana komputera znajdującego się pod radiem? Co o tym sądzicie? Każda informacja jest dla mnie na wagę złota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Był robiony test co2? Chłodnica drożna? Przestrzeń między chłodnicą klimy a chłodnicą właściwą czysta? Czasem warto wyeliminować przyczynę zamiast co trochę niwelować skutki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 (edited) Olej wsysał przed tym gotowaniem się? Dodatkowo zrób jak napisano powyżej, lecz jeżeli okaże się, że UPG, to ja bym nie remontował. Mówię z własnego doświadczenia, bo kiedyś w Oplu przybywało mi płynu chłodniczego i zdecydowałem się na remoncik. Okazało się, że UPG jest ok, natomiast był pęknięty "kanał wodny" w głowicy. Ale wtedy było już za późno Głowica do regeneracji i kolejne koszty. Jak zapewne wiesz, w Imprezie są 2 głowice i 16 zaworów, które też nie wiadomo jak wyglądają po spotkaniu z tłokami, więc koszt możesz pomnożyć x2 Ja bym się rozejrzał za "nowym" silnikiem. Niby loteria, ale jak będziesz miał szczęście i trafisz coś przyzwoitego, to finalnie możesz trochę zaoszczędzić. Tak czy inaczej powodzenia Edited April 22, 2014 by pajac_am Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel1404 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Zacznij od sprawdzenia pompy wody!!!! Bezapelacyjnie! Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
durrrr Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 co do swapa to: Impreza 1.8 --- > legacy 2.2 phase 1, czyli antyk do '94 czy tam kiedy to klepali w kazdym badz razie kwadraciak przedlift Impreza 2.0 ----> silnik 2.5 jak np w Imprezie NA RS I to pasuje bez wymiany wiazek i innych dupereli, czysto plug&play, kombinowanie Imprezy 2.0 na 2.2 jest totalnie nieoplacalne. Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
krazek1221 Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 Był robiony test co2? Chłodnica drożna? Przestrzeń między chłodnicą klimy a chłodnicą właściwą czysta? Nie wiem jak się robi test Co2, ja zrobiłem test polegający na wsadzeniu wężyka wychodzącego z chłodnicy pzy korku do butelki z wodą i wniosek jest taki że przy dodawaniu gazu wydobywały się bąble. Jeżeli chodzi o chłodnice to skoro wydobywają się bąble wygenerowane w dalszej części układu chłodzenia to stawiam na to, że drożność jest wpożądku. Klimatyzacji nie posiadam. Olej wsysał przed tym gotowaniem się? Zdecydowanie, od kupna do teraz (około 6 tyś km) silnik pracował równo, cicho, nie dymił, lecz pochłaniał solidne porcje oleju. Od kiedy auto ma problemy z temperaturą olej ubywa wolniej.... Co dokładnie uoznacza UPG? co do swapa to: Impreza 1.8 --- > legacy 2.2 phase 1, czyli antyk do '94 czy tam kiedy to klepali w kazdym badz razie kwadraciak przedlift Impreza 2.0 ----> silnik 2.5 jak np w Imprezie NA RS I to pasuje bez wymiany wiazek i innych dupereli, czysto plug&play, kombinowanie Imprezy 2.0 na 2.2 jest totalnie nieoplacalne. Pozdro Czy silnik 2.5 taki jak w imprezie RS jest na dwóch wałkach rozrządu? I pasujący do mnie mogę pozyskać tylko i wyłącznie z imprezy RS? Doszły mnie słuchy, że silnik 2.5 we wcześniejszej wersji (na dwóch wałkach) nie cieszy się wysoką żywotnością, dlatego drążę temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now