dr.elich Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Witam, jako świeżo upieczony właściciel wolnossącegej Imprezy Hawkeye zaczynam zabawę w jej dopieszczanie. Auto w zasadzie odpowiada mi pod każdym względem poza 1 drobną sprawą - przekładnią kierowniczą. Chciałbym więc zmodyfikować przekładnię na bardziej bezpośrednią - seryjny setup jest za mało bezpośredni, lekko pływający w pozycji bliskiej neutralnej. Dodam, że nie mam zamiaru auta upalać tak więc jakaś daleko idąca modyfikacja nie będzie tu potrzebna. Tu kilka pytań do osób, które być może to przerabiały: 1. Czy przekładka z WRX lub STI jest tu rozwiązaniem? Nie ustaliłem ostatecznie jak to w ww. wozach wygląda, ale miałem okazję jechać Blobem WRX który jakby bardziej ochoczo skręcał. 2. Jeśli przekładka nie to czy ktoś ma doświadczenia z tego typu modyfikacją? 3. Jak się zachowa wspomaganie? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Porównaj opony w swoim aucie i w wymienionym WRX-ie,szczególnie rozmiar,profil itd. Pływająca opona o sporym profilu,daje wrażenia opisane wyżej. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Niestety nie mam takiej możliwości tak więc tej kwestii nie rozstrzygnę, ww WRX to było auto które objeżdżałem jako potencjalny zakup, ostatecznie stanęło na wolnossaku. Profilu zmniejszać bym nie chciał - kwestie komfortu, również w użytkowaniu przez żonę, spokoju psychicznego przy podjeździe pod krawężnik, itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 A sprawdziłeś w ogóle, czy nie ma gdzieś jakiegoś luzu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Wstępnie tak (samodzielnie) - nic nie znalazłem. "Fachowe" sprawdzenie wykonam na dniach. Ale raczej nie jest to kwestia luzu - myślę, że bym to wyczuł. Jak na w miarę żwawe autko 3,5 lock-to-lock to trochę sporo (WRX 2,8?, STi 2,5). Tak więc po wykluczeniu ostatecznym luzów wydaje się, że rozwiązaniem optymalnym będzie przekładnia od WRX. Nie wiem tylko jaka jest rozległość takiego zabiegu. Muszę także ustalić czy wspomaganie itp. się różnią. Czy wiecie o istnieniu opisu takiego moda? Szukajki nic nie pokazały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Profilu zmniejszać bym nie chciał - kwestie komfortu, również w użytkowaniu przez żonę, spokoju psychicznego przy podjeździe pod krawężnik, itd. To modyfikacje czy zmianę przekładni,bym sobie darował.Nawet przy krótszej przekładni,układ będzie galaretowato-pływający. Przekładnia kierownicza od WRX-a czy STi,będzie pasowała bez problemów,wspomaganie zostawiasz swoje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 (edited) Wszystko prawda ale: 1. czy przy seryjnym profilu zysk będzie aż tak mały? 2. przy tej mocy szersza opona i większa felga mają wątpliwy sens Tak łatwo się ie poddam... Edited April 21, 2014 by dr.elich Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Jaki rozmiar opon masz fabrycznie?205/50/16? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Sama przekładnia, to chyba trochę strzelanie z armaty do wróbla... Ja bym zaczął od przeglądu gum w zawieszenie, pokombinował ze stabilizatorami, wymienił mocowanie przekładni i wtedy patrzył co dalej. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Jaki rozmiar opon masz fabrycznie?205/50/16? Dokładnie, aczkolwiek obecnie siedzą 205/55/16 - po poprzednim właścicielu. Sama przekładnia, to chyba trochę strzelanie z armaty do wróbla... Ja bym zaczął od przeglądu gum w zawieszenie, pokombinował ze stabilizatorami, wymienił mocowanie przekładni i wtedy patrzył co dalej. Przegląd gum oczywiście zrobię - niebawem. Nie wiem czy ingerencja w stabilizatory da efekt jakiego chcę - chyba tylko wymiana prekładni uzyni auto bardziej "gokartowym" w prowadzeniu. Mocowanie przekładni - możesz rozwinąć koncepcję? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 chyba tylko wymiana prekładni uzyni auto bardziej "gokartowym" w prowadzeniu. To się nie zdziw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Mocowanie przekładni to 2 elementy gumowe/poliuretanowe. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 zanim wydasz kasę na nową przekładnie, sprawdź na początek ciśnienie w oponach, skontroluj luzy w zawieszeniu, wymień gumy mocujące przekładnie na nowe (jakieś twardsze od serii poliuretanowe) i pożycz od kogoś na próbę koła 17" (215/45/17 lub 205/50/17) przekładnie zawsze zdążysz wymienić Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 (edited) chyba tylko wymiana prekładni uzyni auto bardziej "gokartowym" w prowadzeniu. To się nie zdziw. Ok, zdaję sobie sprawę z faktu możliwości redukcji efektu "pływania" kierownicy poprzez zmianę profilu itd., ale ilości obrotów do maksymalnego skrętu nie zmienię, a właśnie redukcja lock-to-lock obok poprawy "feelingu" jest efektem, który chciałbym uzyskać. @ Crazy_iwan, czy wymiana mocowania daje odczuwalne efekty? zanim wydasz kasę na nową przekładnie, sprawdź na początek ciśnienie w oponach, skontroluj luzy w zawieszeniu, wymień gumy mocujące przekładnie na nowe (jakieś twardsze od serii poliuretanowe) i pożycz od kogoś na próbę koła 17" (215/45/17 lub 205/50/17) przekładnie zawsze zdążysz wymienić Może faktycznie to najrozsądniejszy tok działania. Choć powiem Ci, że fakt użytkowania auta przez moją żonę zniechęca mnie do wymiany felg na nowe i zmniejszania profilu - mogłyby dość szybko ucierpieć.. Edited April 21, 2014 by dr.elich Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 aczkolwiek obecnie siedzą 205/55/16 - po poprzednim właścicielu. Tu leży powód,taki profil opon,to już niezły "balonik". Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 czy wymiana mocowania daje odczuwalne efekty? ilości obrotów przekładni nie zmienia, ale szybkość reakcji na ruch kierownicą zdecydowanie się poprawia, tak samo zmiana tylnego staba na grubszy, czy korekta geometrii ... małymi kroczkami poprawisz serie, a na koniec zmienisz przekładnie na krótszą Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kralky Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 aczkolwiek obecnie siedzą 205/55/16 - po poprzednim właścicielu. Tu leży powód,taki profil opon,to już niezły "balonik". Potwierdzam!!! miałem 205/50r16 bridgestona potenze i zmieniłem na turanzę o profilu 55 - efekt - większy komfort podróżowania, ale prowadzenie autka się pogorszyło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Dziękuję za informacje! Tylny stabilizator już jest z WRX. Tak więc plan działania ustaliłem taki: korekta geometrii (delikatnie ściąga na prawo - efekt wjazdu w dziurę przez poprzedniego właściciela)--> przy najbliższej okazji wymiana mocowania --> ew. zmiana profilu opony (tu muszę się mocno zastanowić czy tego chcę) --> jako ostatni etap przekładnia Faktyczne po przespaniu się z tematem krótkie przełożenia + "efekt pływania" może skutkować wręcz nieprzyjemnymi doznaniami z jazdy. Ale na przekładnię z WRXa na wszelki wypadek już zacznę polować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now