michal71 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Witam, Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić ze zdiagnozowaniem źródła problemu. Przy hamowaniu z prędkości >80 kmh pojawia się dudnienie które nasila się, praktycznie aż do momentu zatrzymania. - wyeliminowałem koła i opony (na zimowych i na dwóch zestawach letnich bez zmian); - tarcze i klocki z przodu mają przebieg około 10 tyś, kierownia nie bije przy hamowaniu; - próbowałem delikatnie hamować wyłącznie ręcznym i dudnienie pojawiło się; - heble z tyłu przejrzałem (mam bębny) okładziny ok, na bębnach nie ma progu, sprężynynki całe, wymieniłem bolce, tależyki i sprężynki mocujące okładziny; A więc IMO problem jest gdzieś z tyłu: heble (nic tu kurcze nie widać); most lub podpora wału (??); zużute gumy w zawieszeniu z tyłu (???, ostatnio robiłem przegląd, na szarpakach nic nie widać). Jakieś sugestie? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Może być podpora wału,tuleje mocowania dyfra i jeszcze parę rzeczy. Jak masz możliwość to auto na podnośnik i osłuchać z dołu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 U mnie to samo w LegacyIII , z tyłu mam bębny i to w nich wydaje mi się jest problem . Wystarczy z dużej prędkości przyciągnąć ręczny by wywołać ten efekt. U kolegi w Forku I to samo. Wymieniłem dwa razy szczęki różnych producentów ale problem pozostał. U mnie jest to odczuwalne przy gwałtownym hamowaniu z większych prędkości niż u Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal71 Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Na podnośniku słychać delikatnie łożysko w moscie. Ale bez obciążenia to kiszka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kralky Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 tez tak mam i nie wiem co to, ale u mnie pojawia się jak hamuję z wyższych prędkości >110 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Moze pokrzywiles tarcze jak byly gorace wjezdzajac do jakiejs wody mimo ,ze nowe ale machniete moga byc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kralky Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 (edited) Moze pokrzywiles tarcze jak byly gorace wjezdzajac do jakiejs wody mimo ,ze nowe ale machniete moga byc w tym roczniku wolnessaki z tyłu mają bębny Edited April 24, 2014 by Kralky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Moze pokrzywiles tarcze jak byly gorace wjezdzajac do jakiejs wody mimo ,ze nowe ale machniete moga byc w tym roczniku wolnessaki z tyłu mają bębny wiem,ze maja bebny lecz takie objawy sa przy machnietych tarczach ktore daja taki tez efekt jak sa zwichrowane, wiec proponowalem aby tez zobaczyl tarcze ktore ma na przodzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 lecz takie objawy sa przy machnietych tarczach lub źle zamontowanych ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodo Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Też mam tak samo i myślałem że to wina bębnów lub okładzin szczęk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal71 Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 (edited) Hamulce z przodu odpadają - bicie sprawdzone czujnikime zegarowym max 0.03mm. Pozatym dudnienie pojawia sie jak hamujesz delikatnie ręcznym. Chyba zacznę od nowych bębnów i okładzin, w sumie najmniej zachodu z tym :/ od czegoś trzeba zacząć Edited April 28, 2014 by michal71 Link to comment Share on other sites More sharing options...
betun Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Witaj, mam impreze kombi I 125km, też bębny z tyłu. Przy normalnej jeździe dudnienie nie występuje, natomiast przy serii ostrych hamowań z tyłu zaczyna się coś odzywać (dudnić) więc obstawiam, że coś z tyłem masz nie tak. Ja ściągnąłem bęben, ranntu nie ma, okładziny ok, mechanizm także w porządku, złożyłem do kupy i się nie przejmuję. Rzadko mi się zdaża tył tak nagrzać, żeby podudnił . Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Czy któryś z Was przetoczył bębny hamulcowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Czy któryś z Was przetoczył bębny hamulcowe? to raz, po drugie jak z luzami łozysk z tyłu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
semperit Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Miałem ten sam problem. Wszystko wskazywało na tył. Kupiłem nowe szczęki bo myślałem, że zużyte. Po otworzeniu bębnów okazało się, że wszystko jest w super stanie. ... Zimą bawiłem się w regenerację dwutłoczka i miesiąc temu założyłem odnowiony komplet na przód: nowe tarcze Brembo Max 277mm, klocki Ferodo Premier i zregenerowany dwutłoczek. Problem zniknął. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kargo Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 ja też mam ten problem 80km/h hebel i tył dudni jak by miał się rozpaść, ale to pojawiło się nagle, było dobrze a dziś coś takiego tylko u mię zaczęło też szarpać przy zmianie biegów. Impreza 99 z tyłu bębny. Morze to te tuleje mocowania dyfra ? czytając temat sporo rzeczy może powodować ten efekt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now