Jump to content

Impreza GC dudnienie przy hamowaniu


michal71

Recommended Posts

Witam,

 

Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić ze zdiagnozowaniem źródła problemu. Przy hamowaniu z prędkości >80 kmh pojawia się dudnienie które nasila się, praktycznie aż do momentu zatrzymania.

 

- wyeliminowałem koła i opony (na zimowych i na dwóch zestawach letnich bez zmian);

- tarcze i klocki z przodu mają przebieg około 10 tyś, kierownia nie bije przy hamowaniu;

- próbowałem delikatnie hamować wyłącznie ręcznym i dudnienie pojawiło się;

- heble z tyłu przejrzałem (mam bębny) okładziny ok, na bębnach nie ma progu, sprężynynki całe, wymieniłem bolce, tależyki i sprężynki mocujące okładziny;

 

A więc IMO problem jest gdzieś z tyłu: heble (nic tu kurcze nie widać); most lub podpora wału (??); zużute gumy w zawieszeniu z tyłu (???, ostatnio robiłem przegląd, na szarpakach nic nie widać).

 

Jakieś sugestie?

 

pzdr

 

Link to comment
Share on other sites

U mnie to samo w LegacyIII , z tyłu mam bębny i to w nich wydaje mi się jest problem . Wystarczy z dużej prędkości przyciągnąć ręczny by wywołać ten efekt. U kolegi w Forku I  to samo. Wymieniłem dwa razy szczęki różnych producentów ale problem pozostał. U mnie jest to odczuwalne  przy gwałtownym hamowaniu z większych prędkości niż u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Moze pokrzywiles tarcze jak byly gorace wjezdzajac do jakiejs wody mimo ,ze nowe ale machniete moga byc

w tym roczniku wolnessaki z tyłu mają bębny

Edited by Kralky
Link to comment
Share on other sites

 

Moze pokrzywiles tarcze jak byly gorace wjezdzajac do jakiejs wody mimo ,ze nowe ale machniete moga byc

w tym roczniku wolnessaki z tyłu mają bębny

 

wiem,ze maja bebny lecz takie objawy sa przy machnietych tarczach ktore daja taki tez efekt jak sa zwichrowane, wiec proponowalem aby tez zobaczyl tarcze ktore ma na przodzie

Link to comment
Share on other sites

Hamulce z przodu odpadają - bicie sprawdzone czujnikime zegarowym max 0.03mm. Pozatym dudnienie pojawia sie jak hamujesz delikatnie ręcznym.

 

Chyba zacznę od nowych bębnów i okładzin, w sumie najmniej zachodu z tym :/ od czegoś trzeba zacząć

Edited by michal71
Link to comment
Share on other sites

Witaj, mam impreze kombi I 125km, też bębny z tyłu.

Przy normalnej jeździe dudnienie nie występuje, natomiast przy serii ostrych hamowań z tyłu zaczyna się coś odzywać (dudnić) więc obstawiam, że coś z tyłem masz nie tak.

Ja ściągnąłem bęben, ranntu nie ma, okładziny ok, mechanizm także w porządku, złożyłem do kupy i się nie przejmuję:).

Rzadko mi się zdaża tył tak nagrzać, żeby podudnił :P.

Link to comment
Share on other sites

Miałem ten sam problem. Wszystko wskazywało na tył. Kupiłem nowe szczęki bo myślałem, że zużyte. Po otworzeniu bębnów okazało się, że wszystko jest w super stanie. ...

 

Zimą bawiłem się w regenerację dwutłoczka i miesiąc temu założyłem odnowiony komplet na  przód: nowe tarcze Brembo Max 277mm, klocki Ferodo Premier i zregenerowany dwutłoczek.

 

Problem zniknął.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja też mam ten problem 80km/h hebel i tył dudni jak by miał się rozpaść, ale to pojawiło się nagle, było dobrze a dziś coś takiego tylko u mię zaczęło też szarpać przy zmianie biegów. Impreza 99 z tyłu bębny. Morze to te tuleje mocowania dyfra ? czytając temat sporo rzeczy może powodować ten efekt...    

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...